Zobacz wątek - Zmiana biegów
 
NAS Analytics TAG

Zmiana biegów

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Zmiana biegów

Postprzez niebiesko-bialy » 10/8/2008, 16:33

Siema jestem nowy
Jak zmieniac biegi w hondzie ns 1 (zamiezam kupic)
czy po glosie silnika czy bo obrotomierzu ale na ilu obratoach ktory bieg???

Czekam na odpowiedzi
niebiesko-bialy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/8/2008, 16:26


Postprzez blazej1901 » 10/8/2008, 16:41

ciągniesz do końca a jak przestaje już jechac to wrzucasz dwójke. wtedy wykoszystujesz cały moment obrotowy. z kolejnymi biegami tak samo. A jak redukujesz to robisz przegazówkę do czerownego pola i zanim spadną obroty musisz wrzucić niższy bieg. ot cała filozofia 8)
...:::Audi Klub Polska Member:::...

FZS 600 2003
Avatar użytkownika
blazej1901
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
Lokalizacja: PÅ‚ock


Postprzez andy7 » 10/8/2008, 18:38

blazej1901 napisał(a):ciągniesz do końca a jak przestaje już jechac to wrzucasz dwójke. wtedy wykoszystujesz cały moment obrotowy.... A jak redukujesz to robisz przegazówkę do czerownego pola i zanim spadną obroty musisz wrzucić niższy bieg. ot cała filozofia


No rady dajesz naprawde zajefajne, a z tym momentem obrotowym to juz naprawde mnie rozsmieszyles ! Znasz wogole jakis silnik ktory ma max moment obrotowy na koncowce, bo ja nie. Przy 2/3 obr juz predzej :mrgreen:

Rozumiem tez, ze w Twoim mopliku masz polautomatyczna skrzynie bieguw, bo o sprzegle tez nic nie napisales, o jego uzyciu zreszta tez nie, a szkoda.

Moze jeszcze przy okazji wyjasnisz co daje przegazowka ? Wieksze zuzycie paliwa, efekt akustyczny ?

Jezeli pytasz o to na forum to znaczy, ze nie wiesz ( nie wstyd zreszta ).

1. Wciskasz sprzeglo lewa stopa wciskasz I - szy bieg ( a dol ),

2. lekko dodajesz gazu ( jak Ci zgasnie to metoda prob i bledow przy nastepnym razie dodajesz go wiecej ),

3.powoli popuszczasz sprzeglo, gdy motorek rusza ( nie puszczasz go tylko trzymasz w tym samym miejscu) jedziesz na polsprzegle, po okolo 6 - 8 - miu sek puszczasz sprzeglo zupelnie, dodajesz znowu lekko gazu,

4. wciskasz sprzeglo´, stopa wrzucasz II - bieg ( do gory ) i delikatnie puszczesz sprzeglo. Tak az do wykorzystanie wszystkich biegow.

powodzewnia
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez niebiesko-bialy » 10/8/2008, 19:43

a mam jeszcze jedna sprawe czyli jechac na tym polsprzegle??
a czy miedzy ( chodzi mi o to ze jade se na 1 i chce wrzucic 2 ) jedynka podzczas jazdy jets jeszcze luz czy nie ?? czy musze dwa razy do góry z jednyki czyli jade na jedzynce potem luz i dopeiro dwojka czy odrazu z 1 na 2 jak to jets?
niebiesko-bialy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/8/2008, 16:26

Postprzez blazej1901 » 10/8/2008, 19:59

andy7 napisał(a):
blazej1901 napisał(a):ciągniesz do końca a jak przestaje już jechac to wrzucasz dwójke. wtedy wykoszystujesz cały moment obrotowy.... A jak redukujesz to robisz przegazówkę do czerownego pola i zanim spadną obroty musisz wrzucić niższy bieg. ot cała filozofia


No rady dajesz naprawde zajefajne, a z tym momentem obrotowym to juz naprawde mnie rozsmieszyles ! Znasz wogole jakis silnik ktory ma max moment obrotowy na koncowce, bo ja nie. Przy 2/3 obr juz predzej :mrgreen:

Rozumiem tez, ze w Twoim mopliku masz polautomatyczna skrzynie bieguw, bo o sprzegle tez nic nie napisales, o jego uzyciu zreszta tez nie, a szkoda.

Moze jeszcze przy okazji wyjasnisz co daje przegazowka ? Wieksze zuzycie paliwa, efekt akustyczny ?

Jezeli pytasz o to na forum to znaczy, ze nie wiesz ( nie wstyd zreszta ).

1. Wciskasz sprzeglo lewa stopa wciskasz I - szy bieg ( a dol ),

2. lekko dodajesz gazu ( jak Ci zgasnie to metoda prob i bledow przy nastepnym razie dodajesz go wiecej ),

3.powoli popuszczasz sprzeglo, gdy motorek rusza ( nie puszczasz go tylko trzymasz w tym samym miejscu) jedziesz na polsprzegle, po okolo 6 - 8 - miu sek puszczasz sprzeglo zupelnie, dodajesz znowu lekko gazu,

4. wciskasz sprzeglo´, stopa wrzucasz II - bieg ( do gory ) i delikatnie puszczesz sprzeglo. Tak az do wykorzystanie wszystkich biegow.

powodzewnia


nie no masz wyczucie ironi 8) Może kolega powinien kurs zrobić A1 ew A, że poznać podstawy podstaw.
...:::Audi Klub Polska Member:::...

FZS 600 2003
Avatar użytkownika
blazej1901
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
Lokalizacja: PÅ‚ock

Postprzez andy7 » 10/8/2008, 20:09

Po jedynce automatycznie masz dwojke, a tak apropo to kolega wyzej ma racje, idz na kurs na ktorym Cie naucza.
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Koval135 » 10/8/2008, 21:22

Powiedz mi po wała jechac na pólsprzęgle?Wciskasz sprzęgło,wbijasz 1,lekko dodajesz gazu i puszczasz sprzęgło powoli,cała filozofia.Co do zmiany biegów,jak czujesz,że już słabo przyspiesza a wysoko kręci,wciskasz sprzęgło,wbijasz kolejny bieg puszczasz sprzęgło i jedziesz dalej.A z redukowaniem,ta przegazówka,daje to,że w motocyklowych skrzynaich nie ma synchronizatora i taki międzygaz pozwala płynniej zredukowac bieg.Aha,i nie redukuj zbyt ambitnie,tzn,jedziesz ok 30 kmph,i redukujesz do 1,prawdopodobnie zablkouje ci koło.

PS andy,biegi można zmieniać bez sprzęgła,bardzo prosto i sprawnie,więc kolega niekoniecznie ma półautomat(oczywiscie do 1 potrzeba sprzęgła).
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez andy7 » 11/8/2008, 06:01

Koval135 napisał(a):Powiedz mi po wała jechac na pólsprzęgle?

Ty jakpo stary wyzeracz robisz to juz odruchowo i masz to juz opanowane on nie. Pytanie Ile sekund popuszczasz sprzeglo ? ( Sprawdz ile czasu Ci to zajmuje - od "pierwszego popuszczenia do zupelnego odpuszczenia )

Koval135 napisał(a):PS andy,biegi można zmieniać bez sprzęgła,bardzo prosto i sprawnie,sprzęgła).


Pwenie, ze mozna, tylko swierzak ma najpierw opanowac prawidlowa zmiane biegow, na zmiane bez sprzegla bedzie mial jeszcze czas.

Nie wiem czym Wy jezdzicie, jakim sprzetem, Przegaowke, to i owszem robilo sie w pojazdach bez synchronizacji, dzisiejsze motocyklowe skrzynie biegow tego przynajmniej nie wymagaja, i mozna swobodnie redukowac bez przegazowki ( przynajmniej przy normalnej jezdzie. Nie wierzysz sprawdz.

:wink:
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Koval135 » 11/8/2008, 08:47

Szczerze mówiąc,po zapięciu 1 biegu odrazu dodaje troszke gazu i całkiem sprzęgło puszczam,nie gwaltownie i na raz,ale cała ta "procedura" zajmuje wiele mniej niż 8-7 sekund :wink: Tak ok 2 sek,może mniej.Wiesz co,ja jeżdżę RS i tam to sie czasami przydaje :wink: Jeżeli jeździłeś jakiś czas rs,to wiesz o co chodzi.Jak redukuje na łuku czy tylko jeden czy dwa biegi to nie trzeba,ale jak na krótkim odcinku musze wyhamować i zredukować z 6 do 2,wtedy się sprzydaje :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez blazej1901 » 11/8/2008, 16:31

Koval135 napisał(a):Szczerze mówiąc,po zapięciu 1 biegu odrazu dodaje troszke gazu i całkiem sprzęgło puszczam,nie gwaltownie i na raz,ale cała ta "procedura" zajmuje wiele mniej niż 8-7 sekund :wink: Tak ok 2 sek,może mniej.Wiesz co,ja jeżdżę RS i tam to sie czasami przydaje :wink: Jeżeli jeździłeś jakiś czas rs,to wiesz o co chodzi.Jak redukuje na łuku czy tylko jeden czy dwa biegi to nie trzeba,ale jak na krótkim odcinku musze wyhamować i zredukować z 6 do 2,wtedy się sprzydaje :wink:


redukujesz biegi na Å‚uku drogi?
...:::Audi Klub Polska Member:::...

FZS 600 2003
Avatar użytkownika
blazej1901
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
Lokalizacja: PÅ‚ock

Postprzez Koval135 » 11/8/2008, 18:50

Czasami.Np jak wjade na za wysokim biegu i słabo przśpiesza na wyjście to redukcja i strzala.jak mnie czasami cos zaskoczy w zakręcie i musze zwolnić a za moment mocno przyspieszyć to to jest najlepsze wyjście.Wiem,że biegi powinno się zmieniać przed zakrętem,ale jeśli jade na za wysokim,redukcja w w luku czy zakręcie nie stanowi problemu.Tak samo ze zmianą na wyższy.Zaleznie od sytauacji,ale TAK,zmieniam czasami biegi na łukach.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez andy7 » 11/8/2008, 20:17

Koval, a tak z ciekawosci to jaka pojemnoscia jezdzisz - tak dla pewnosci ?
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Koval135 » 11/8/2008, 22:10

No jak w stopce,potworem hehe.wiem,że w wyższych pojemnościach by to nie przeszlo,ale w takiej 50 czy 70 czasami trzeba :wink: Przecież to jedzie w miare dopiero z wysokich obrotów,a jak wejdziesz w zakręt 50 kmph na 5-tce to cięzko sprawnie przyspieszyc.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez andy7 » 11/8/2008, 23:16

No przy takiej poj. to faktycznie takie sztuczki mozna robic
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Koval135 » 12/8/2008, 07:29

No właśnie.Jadąc tym ciągle mieszasz biegami :lol:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Johhnny » 19/8/2008, 14:55

A jak zredukować bieg opiszcie dokładnie na przykładzie Aprili RS Np. w takiej sytuacji jak dojeżdzam do skrzyzowania na 6-biegu musze wyhamować bo czerwone a tu zmienia sie na zielone jak dokladnie zredykowac bieg wytlumaczcie mi to krok po kroku dokladnie z gory thx
Johhnny
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19/8/2008, 10:36

Postprzez Dominik_YZF » 19/8/2008, 17:21

Zakładasz ten sam temat w 2 działach. OGARNIJ SIE..
Masz tu kilka mądrych zdań na temat zmianiy biegów, itd.
http://www.kulikowisko.pl/porady.php
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez papallol4 » 20/8/2008, 09:16

Koval135 napisał(a):No jak w stopce,potworem hehe.wiem,że w wyższych pojemnościach by to nie przeszlo,ale w takiej 50 czy 70 czasami trzeba :wink: Przecież to jedzie w miare dopiero z wysokich obrotów,a jak wejdziesz w zakręt 50 kmph na 5-tce to cięzko sprawnie przyspieszyc.

To o czym ty wogóle mówisz kowal ty nawet motocykla nie masz tylko jakiegos pizdika :lol: :lol: :lol: 50 ccm hahahahh :lol: :lol:
Ja mam Yamahe YZ 250F z 2007 roku Ma 250 ccm i 60 KM :P :P
Takie twoje sztuczki to tylko na 50 ccm.
Avatar użytkownika
papallol4
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19/8/2008, 18:40
Lokalizacja: Katowice

Postprzez papallol4 » 20/8/2008, 09:35

blazej1901 napisał(a):ciągniesz do końca a jak przestaje już jechac to wrzucasz dwójke. wtedy wykoszystujesz cały moment obrotowy. z kolejnymi biegami tak samo. A jak redukujesz to robisz przegazówkę do czerownego pola i zanim spadną obroty musisz wrzucić niższy bieg. ot cała filozofia 8)


Ja nie mam żadnych problemów a jezdze dopiero 2 lata. Mam Crossa Yamahe YZ 250F w której radze sobie bez patrzenia na zegary, ponieważ ich nie mam :P To wszystko kwestia treningow i czasu. Z czasem sie zmienia biegi po odgłosie silnika:P:) ja tak robie i jest to naprawde łatwe :):) Pozdro 4 all
Avatar użytkownika
papallol4
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19/8/2008, 18:40
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Koval135 » 20/8/2008, 12:39

Jakbyś nie zauważył,to tu jest mowa o piżdzikach to raz,a dwa,to kogo co obchodzi czym ty jeździsz?Pozatym czytaj dokladnie posty,npisałem,że w wyższych pojemnosciach by to nie przeszlo.Aha,posty się edytuje jakbys nie wiedzial.Skoro tak umisz zmieniać biegi,to posty też by wypadało umieć edytować.Nara bo nie chce mi się z Tobą gadać i ciągnać offtopa.

PS:Jak nie umisz poprawnie przepisac mojego nicku,to go nie używaj :evil:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê