Zobacz wątek - Pytanie o paliwo ????
NAS Analytics TAG

Pytanie o paliwo ????

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Pytanie o paliwo ????

Postprzez PAJĄK1984 » 6/8/2008, 10:52

mianowice posiadam od niedawna CBR F4i na wtrysku z 2002 roku i mam pytanie co do paliwa,poprzedni wlasciciel jezdzil na eurosuper 95 a moje pytanie brzmi czy np. 98 nie bylaby lepsza do tego motorku ??? ewentualnie czy silnik powinien byc cichszy czy glosniejszy ? czy moze zyska sie cos na mocy ???
PAJĄK1984
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 8/7/2008, 20:15
Lokalizacja: Łódź


Postprzez Saimek » 6/8/2008, 11:09

adaptacji do paliwa raczej nie ma wiec mocniejszy bedzie na 95.... mozliwe ze bedzie lepiej chodzil na zimnym ale z tym raczej honda nie ma problemu :)
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań


Postprzez PAJĄK1984 » 6/8/2008, 15:50

hmmm szczerze to mi sie wydawalo ze powinna byc mocniejsza na 98.... wleje zobaczymy jakie beda efekty
PAJĄK1984
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 8/7/2008, 20:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Grzesiek-G » 6/8/2008, 20:33

PAJĄK1984 napisał(a):hmmm szczerze to mi sie wydawalo ze powinna byc mocniejsza na 98.... wleje zobaczymy jakie beda efekty

Ja z kolei jak miałem CBRkę - zawsze jeździłem na 98 . Zresztą do każdego motocykla czy quada zawsze leję jak najwyżej oktanowe paliwo dostępne na danej stacji .
Grzesiek-G
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 28/5/2008, 07:40
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kedar-88 » 6/8/2008, 21:03

lej 95 nie odczujesz różnicy
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez j@rek » 6/8/2008, 21:49

lej 95, w USA leja 91 czy 92. Ja śmigam na 95, nie przepłacaj
_ _ _ _ _ _ _CBR 600 F4i model 2004_ _ _ _ _ _ _ - SPRZEDAM !! | http://allegro.pl/item575040144_honda_c ... ilnie.html
Avatar użytkownika
j@rek
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 14/2/2008, 11:55
Lokalizacja: Hajnówka/Białystok

Postprzez Saimek » 6/8/2008, 22:02

PAJĄK1984 napisał(a):hmmm szczerze to mi sie wydawalo ze powinna byc mocniejsza na 98.... wleje zobaczymy jakie beda efekty


masz racje.. wydawalo Ci sie :)
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez icid » 6/8/2008, 22:25

Bedzie mieć 3 kunie więcej :D
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez SzpiceR » 7/8/2008, 08:26

ja chcialbym dodac tlyko moim skromnym zdaniem ze sieka u nas jest tak dojeb*** ze watpie czy w 98 jest 94 oktany ?
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez palgumeniedusze » 7/8/2008, 09:10

ja tam jezdze na 98 .... jakos ta wiedza ze mam "lepsze" paliwo dodaje mi szmocy :D haha a tak powaznie delikatna roznica jest ....w portfelu!
habba babba!
Avatar użytkownika
palgumeniedusze
Stały bywalec
 
Posty: 1295
Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
Lokalizacja: WLKP

Pytanie o paliwo ????

Postprzez bogmadur » 7/8/2008, 15:21

O i tu z kolegom się zgodzę odczucie jest ale w portfelu :lol: .Moim zdaniem nie warto jest lać 98 skoro różnica jest nikła ,a i tak kiedyś zmienisz sobie moto na mocniejsze :wink:
bogmadur
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1/8/2008, 19:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez YZF R1 » 7/8/2008, 15:22

je jedyna jąką odczuwam różnice w przypadku mojego motocykla to to że jak zaleje 95 to śmierdzi mi z tłumika taka jakby nie spaloną wachą zaś w przypadku 98 tego nie ma nic nie śmierdzi... al ei tak leje v-power lub supreme rzekomo czystsze paliwa...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ryjek » 7/8/2008, 15:45

YZF R1 ma dobre odczucia liczba oktanów to procentowo wyrażony stopień powinowactwa spalania do spalanie [chyba] n-heptanu. im więcej oktanów tym lepiej paliwo się spala. różnica w mocy dopiero by była na paliwach powyżej 100 oktanów. i jeszcze jak oktany rosną to spada tendencja do spalania stukowego - do tunningowanych maluchów tylko V-power 99 :-)
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomotors » 8/8/2008, 08:18

Ja kiedyś jeździłem na 98, a teraz na 95. Ach te ceny...
Avatar użytkownika
pablomotors
Świeżak
 
Posty: 453
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
Lokalizacja: Maczu-Pikczu

Postprzez fotokrak » 8/8/2008, 09:13

tak jak kolega napisał dwa posty wyżej, przedewszytkim paliwo wyżej oktanowe spala się jednolicie mniej wybuchowo, a to ma znacznie dla zaworów i tłoków.
Akurat motocykle palą śmiesznie mało lecz fakt że w Polsce paliwo jest tak drogie że w efekcie po kilku latach jazdy taniej zrobić wcześniejszy remont niż lać lepsze paliwo.
Ci co mieszkają w normalnych krajach powinni jednak lać wyższe paliwo i nie chodzi tu jakiś przyrost mocy, boi choć by nawet to i tak nie wyczujemy tego trzeba by na hamownie z nim, Najlepszy przyrost mocy zyskujemy kupując mocniejszy i nowy motocykl :roll:
A tak w ogóle to producent umieszcza informacje na baku, że paliwo nie możne mieć mniej oktanów niż XX,
Aktualnie na motocyklach w sklepie wszędzie widziałem ostrzeżenie o minimum 95 ale zaleca się więcej
fotokrak
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24/7/2008, 19:45

Postprzez mar111cin » 8/8/2008, 09:34

należy tankować paliwo o najmniejszej liczbie oktanowej jaką tylko zaleca producent.

Są w nowoczesnych autach pewne systemy sterowania przez ECU zapłonem, ale wątpie żeby to było montowane w motocyklach, szczególnie tych troche starszych. Motyw jest taki, że ECU bardzo mocno wyprzedza kąt zapłonu. Gdy dostaje sygnał od czujnika spalania stukowego to opóźnia zapłon o kąt 3 stopni. W sumie tym sposobem silnik potrafi rozpoznać rodzaj paliwa i jak ma paliwo bardziej odporne na spalanie detonacyjne, to potrafi wyżej ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale to raczej nie ta bajka ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez fotokrak » 8/8/2008, 11:05

mar111cin napisał(a):należy tankować paliwo o najmniejszej liczbie oktanowej jaką tylko zaleca producent.

Są w nowoczesnych autach pewne systemy sterowania przez ECU zapłonem, ale wątpie żeby to było montowane w motocyklach, szczególnie tych troche starszych. Motyw jest taki, że ECU bardzo mocno wyprzedza kąt zapłonu. Gdy dostaje sygnał od czujnika spalania stukowego to opóźnia zapłon o kąt 3 stopni. W sumie tym sposobem silnik potrafi rozpoznać rodzaj paliwa i jak ma paliwo bardziej odporne na spalanie detonacyjne, to potrafi wyżej ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale to raczej nie ta bajka ; )

No trochę mnie zdumiałeś, bo ze szkoły pamiętam że spalanie stukowe jest szkodliwe dla silnika, wiec dlaczego powinno się lać "mniej zdrowe" paliwo?
No i skoro producenci nowych motocykli umieszczają naklejkę że dopuszczalna ilość oktanów 95 a zalecana 98, gdyż poniżej możne dojść do zniszczenia silnika to ja czegoś nie rozumiem w twoim wywodzie.
fotokrak
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 24/7/2008, 19:45

Postprzez mar111cin » 8/8/2008, 12:30

nie rozumiesz tego że przy tym paliwie prawie nie ma różnicy i jeżeli nie masz silnika uturbionego to te paliwo 98 daje Ci tyle co nic. Jak goście pakują do samochodów po dwie turbiny itp. to leją i 99oktanów dostępne na niektórych stacjach.
A tak zalewanie 98 to dorabianie teorii do praktyki.

Jeszcze nie widziałem samochodu/motocykla który byłby produkowany seryjnie i silnik wysiadł przez paliwo 95.


Podsumowując:
kupiłeś samochód/motocykl i nim jeździsz lej 95
kupiłeś samochód/motocykl i założyłeś turbine lej 98 albo i wyżej.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez GibEx » 8/8/2008, 14:13

Nie koniecznie tylko wtedy gdy jest założona turbina a kiedy zostaje zwiększona kompresja w cylindrach co powoduje spalanie stukowe, efekt taki można uzyskać zmieniając tłoki lub ogólnie dłubiąc w silniku w celu zwiększenia mocy, w samochodach łatwiej taki efekt uzyskać zmieniając układ dolotowy i wydechowy przynajmniej w niektórych modelach gdzie zoptymalizowano koszt produkcji tych elementów.
GibEx
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27/3/2008, 22:40
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez gieros » 9/8/2008, 12:23

98, a 95 mala roznica, ale za to 98 drozsza.
gieros
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9/8/2008, 12:08
Lokalizacja: Lublin

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr