Zaciski przedniego koła
Posty: 38
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Zaciski przedniego koła
Witam.
Mam problem ze swoim banditem, może ktoś mi pomoże.
Chodzi o przednie koło i zacisk hamulca. Kiedy zakręce kołem nie obraca się ono lekko tylko ma dość duży opór po chwili się zatrzymuje. Czytałem na forum że to może być kwestia tłoczków, uszczelniaczy, płynu.
Dzisiaj rozebrałem całe zaciski, wyczyściłem tłoczki, zmieniłem płyn nasmarowałem sworznie prowadnic po czym tłoczki ładnie lekko chodziły a po założeniu zacisków znów to samo, duży opór na kole. Kiedy poruszałem zaciskami koło obracało się bardzo lekko.
Stwierdziłem że to może wina pompki więc po naciśnięciu hamulca kiedy zaciski trzymały tarczę, odkręciłem przewód dochodzący do pompki żeby tłoczki mogły swobodnie odbić ale żadnej reakcji nie było, dalej tak samo trzymały.
Może ktoś miał podobny przypadek?
Z góry dziękuje za pomoc.
Mam problem ze swoim banditem, może ktoś mi pomoże.
Chodzi o przednie koło i zacisk hamulca. Kiedy zakręce kołem nie obraca się ono lekko tylko ma dość duży opór po chwili się zatrzymuje. Czytałem na forum że to może być kwestia tłoczków, uszczelniaczy, płynu.
Dzisiaj rozebrałem całe zaciski, wyczyściłem tłoczki, zmieniłem płyn nasmarowałem sworznie prowadnic po czym tłoczki ładnie lekko chodziły a po założeniu zacisków znów to samo, duży opór na kole. Kiedy poruszałem zaciskami koło obracało się bardzo lekko.
Stwierdziłem że to może wina pompki więc po naciśnięciu hamulca kiedy zaciski trzymały tarczę, odkręciłem przewód dochodzący do pompki żeby tłoczki mogły swobodnie odbić ale żadnej reakcji nie było, dalej tak samo trzymały.
Może ktoś miał podobny przypadek?
Z góry dziękuje za pomoc.
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
Witam.
Dzisiaj sprawdziłem pompkę hamulcową, przełożyłem od innego moto i jest to samo.
Wie ktoś może gdzie można kupić zestawy naprawcze do zacisków hamulca?
Czy to może też mieć coś wspólnego z kończącymi się klockami?
Dzisiaj sprawdziłem pompkę hamulcową, przełożyłem od innego moto i jest to samo.
Wie ktoś może gdzie można kupić zestawy naprawcze do zacisków hamulca?
Czy to może też mieć coś wspólnego z kończącymi się klockami?
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
witaj. Ten opór pojawił sie dopiero teraz czy wcześniej nie sprawdzałeś i nie zauważyłeś?? W yamaszce którą miałem też sie ciężko koło obracało ale tylko na zimno. Jak sie trochę pojeździło i pohamowało to opór robił sie trochę mniejszy ale nie znikał. Wymieniłem wtedy klocki, rozbierałem i czyściłem zacisk i tłoczki ale niewiele to pomogło. Wtedy sie poddałem i poszedłem po rade do starszych i bardziej doświadczonych. Koleś powiedział mi że tak ma być. Coś tam mówił że żeby hamulce prawidłowo działały to płyn sie musi rozgrzać. Nie wiem ile w tym prawdy ale posłuchałem go i tak jeździłem i nic złego sie nie działo. No ale niewykluczone że u Ciebie jest coś poważnego.
- pawel_k_888
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 24/6/2008, 18:23
Porównywałem z tyłem i tam koło obraca się leciutko.
Co do tego oporu to jak kupiłem motor było podobnie, później dałem go na przegląd, robili też coś przy przednim hamulcu i było lepiej, a teraz znów się pogorszyło.
Po rozgrzaniu hamulcow jest to samo, a pozatym tarcze bardzo szybko i dość mocno się nagrzewają.
Zauważyłęm jeszcze jedną rzecz, kiedy wkrętakiem podważę klocki że są dalej od tarcz to koło obraca się lekko ale żeby wtedy zahamować koło to muszę klamkę nacisnąć 2 razy bo za pierwszym razem klamka "wpada" a dopiero za drugim razem czuć opór.
Co do tego oporu to jak kupiłem motor było podobnie, później dałem go na przegląd, robili też coś przy przednim hamulcu i było lepiej, a teraz znów się pogorszyło.
Po rozgrzaniu hamulcow jest to samo, a pozatym tarcze bardzo szybko i dość mocno się nagrzewają.
Zauważyłęm jeszcze jedną rzecz, kiedy wkrętakiem podważę klocki że są dalej od tarcz to koło obraca się lekko ale żeby wtedy zahamować koło to muszę klamkę nacisnąć 2 razy bo za pierwszym razem klamka "wpada" a dopiero za drugim razem czuć opór.
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
to weź dobrze odpowietrz hamulec...a najlepiej weź strzykawkę, napełnij płynem hamulcowym i wepchnij prosto w dziurkę w pompie i przepchaj płyn...sprawdź tez czy masz dobry płyn, bo jak masz nieodpowiedni o innej gęstości, to może ci pompa nie działać tak jak powinna.
Budzi się we mnie zwierzę....myślę że jest to leniwiec
-
Lasidora - Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 14/4/2007, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Hamulec napewno jest dobrze odpowietrzony.
Powiedzcie mi jedno, jesli bylaby to wina pompki to po odkreceniu przewodu dochodzącego do pompki doprowadzającego płyn do zacisków, zaciski powinny póścić tarczę prawda?
Powiedzcie mi jedno, jesli bylaby to wina pompki to po odkreceniu przewodu dochodzącego do pompki doprowadzającego płyn do zacisków, zaciski powinny póścić tarczę prawda?
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
powiem Ci tak tylni hamulem ma jedna tarcze wiec sie kreci lekko a z przodu sa dwie i zawsze jedna baedzie cos tam ocierac... u mnie tez koło sie zatrzymuje i jakis tam delikatny opór jest ale to w wiekszości moto tak jest... skoro wszystko nasmarowałes i wyczyściłes to wszystko jest wpożądku... ręką nigy nie zakrecisz tak koła jak bys jechał w czasie jazdy sa drgania itp wiec klocki napewno sie popuszczaja i koło wtedy sie obraca swobodnie ... PS chyba ze musisz sie postarac zeby wogule obrócić koło to wtedy cos nie tak ale skoro zakrcisz kołem i ono odazru sie nioe zatrxyma tylko zrobi jeden pół obr swobodnie to powinno byc wszysko ok pozdr
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
Z tym zakręceniem to jest tak że jak mocno zakręce to z pół obrotu zrobi ale nie więcej.
A zjechane klocki mogą mieć na to wpływ?Bo u mnie są już nieciekawe.
Jeszcze jedno pytanie, ile macie uszczelniaczy na jeden cylinderek w swoich banditach?Bo u mnie jest jeden a gadałem z gościem co sprzedaje zestawy naprawcze do zacisków i mówi ze w tym bandicie powinny być 2 uszczelniacze na jeden cylinderek.
A zjechane klocki mogą mieć na to wpływ?Bo u mnie są już nieciekawe.
Jeszcze jedno pytanie, ile macie uszczelniaczy na jeden cylinderek w swoich banditach?Bo u mnie jest jeden a gadałem z gościem co sprzedaje zestawy naprawcze do zacisków i mówi ze w tym bandicie powinny być 2 uszczelniacze na jeden cylinderek.
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
kurcze pół obr to nie ciekawie... zużyte równo klocki nie powinny miec wpływu nawet powinno sie lużnij krecic niz na nowych chyba ze np sa nie równo zużyte
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
Może masz nieoryginalne zaciski i stąd problemy...? Znasz przeszłość tego sprzęta?
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Jestem pierwszym wlascicielem w polsce a co bylo wczesniej to nie wiem.
A pompka może mieć coś z tym wspólnego?Bo juz nie wiem gdzie szukac przyczyny.
Jak rozpoznac czy zaciski nie sa oryginalne?
A pompka może mieć coś z tym wspólnego?Bo juz nie wiem gdzie szukac przyczyny.
Jak rozpoznac czy zaciski nie sa oryginalne?
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
pioterjawa napisał(a):z tyłu tez masz tarcze to porownaj czy kreca sie podobnie
Sądzę ze to troszkę nie tak... z tyłu jest tylko 1 tarcza o zdecydowanie mniejszej średnicy zaś z przodu 2 o większej sile hamowania stad opór na tylnym kole jest znacznie mniejszy... z tego co ja wiem or zawsze musi być a le oczywiście wiadomo bez przesady... tylko nie wiem jaki ten opór masz przez internet ni czuje, jeśli faktycznie jest pół obrotu to jest problem... i napewno nie powinno tak być, napewno nie jest to wina wyeksploatowanych klocków
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
A może masz trochę tarcze krzywe?? Czy zawsze jest taki opór czy czasem mniej czasem więcej. Jeśli masz już zjechane klocki to nie ma się co dziwić... Załóż nowe i na 100% będzie lepiej. Wszystko ma lepszą sprawność/wydajność przy środkowym zakresie działań... niektórzy mogą się nie zgodzić ale to ich sprawa. Tłoczki najwięcej działają w środkowym położeniu, i możesz nie widzieć różnicy ale w max i min będą najmniej zużyte przez co będą się najbardziej blokwać. Załóż nowe klocki na dwie tarcze, zrób 1000km i napisz jak jest wtedy. pozdro
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
Wiec tak: klocki wymienione, zaciski rozebrane i wyczyszczone, tłoczki czyściutkie gładziudko chodzą, uszczelniacze wyciągnięte, wyczyszczone gniazda uszczelniaczy, płyn wymieniony, hamulce odpowietrzone i niestety jest to samo.
Już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Chyba zawiozę moto do mechanika, może on coś wymyśli.
Już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Chyba zawiozę moto do mechanika, może on coś wymyśli.
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
A jest możliwe, że lejesz za duzo płynu? Może poprostu nadmiar płynu nie pozwala się cofnąć klockom. Jeśli nie, to pamiętam, że kiedyś ktoś pisał o zaworku (albo zwyczajnie otworek) w zbiorniczku płynu. Że przytkany i uniemożliwia swobodny powrót płynu.
Nie znam tak z autopsji układu hamulcowego, bo nie miałm nigdy takich problemów, ale to może być przyczyna. Ja bym rozebrał od klamy i przeczyścił wszystko. Najlepiej powietrzem pod ciśnieniem, o ile nie ma tam jakichś delikatnych zaworków gumowych.
Nie znam tak z autopsji układu hamulcowego, bo nie miałm nigdy takich problemów, ale to może być przyczyna. Ja bym rozebrał od klamy i przeczyścił wszystko. Najlepiej powietrzem pod ciśnieniem, o ile nie ma tam jakichś delikatnych zaworków gumowych.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Poraz kolejny wszystko rozebrane wyczyszczone łącznie z pompką no i niestety znow zero efektów.
Mam jeszcze jedno pytanie, gdyby to była wina pompki, zapchanych przewodów to po odkreceniu przewodu doproadzającego plyn do zacisków, zaciski powinny "odskoczyć" prawda?
Niestety u mnie po odkreceniu przewodu dochodzacego do pomki, przewodów dochodzących do zacisków, odkręceniu zaworków do odpowietrzania nic się nie dzieje.
Jeszcze jedno spostrzezenie, kiedy "ręcznie" odepchne klocki od tarczy na taka odleglosc zeby nie blokowaly tarczy, to kiedy chce zahamowac to za pierwszym razem kiedy nacisne klamke nic się nie dzieje, wpada ona do konca bez oporu, dopiero za drugim razem czuć opór.
Już nie mam pomysłu co może być przyczyną.
Mam jeszcze jedno pytanie, gdyby to była wina pompki, zapchanych przewodów to po odkreceniu przewodu doproadzającego plyn do zacisków, zaciski powinny "odskoczyć" prawda?
Niestety u mnie po odkreceniu przewodu dochodzacego do pomki, przewodów dochodzących do zacisków, odkręceniu zaworków do odpowietrzania nic się nie dzieje.
Jeszcze jedno spostrzezenie, kiedy "ręcznie" odepchne klocki od tarczy na taka odleglosc zeby nie blokowaly tarczy, to kiedy chce zahamowac to za pierwszym razem kiedy nacisne klamke nic się nie dzieje, wpada ona do konca bez oporu, dopiero za drugim razem czuć opór.
Już nie mam pomysłu co może być przyczyną.
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
Czyli jeśli to problem z prowadnicami to co mogę jeszcze zrobić, nasmarować je, wymienić?
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
Jak rozbierałem zaciski to prowadnice też czyściłem i smarowałem.
Jeśli chodzi o blokowanie koła, jak zakręce kołem to robi ok. 1/4obrotu, czuć dosyć duży opór. kiedy poruszam zaciskami to opór jest trochę mniejszy ale i tak jest za duży
Jeśli chodzi o blokowanie koła, jak zakręce kołem to robi ok. 1/4obrotu, czuć dosyć duży opór. kiedy poruszam zaciskami to opór jest trochę mniejszy ale i tak jest za duży
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
Posty: 38
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości