ocena stanu gładzi cylindra
Posty: 10
• Strona 1 z 1
ocena stanu gładzi cylindra
Motor Yamaha YZ
Przyczyna jest prozaiczna, aż wstyd się przyznać - brak dodania oleju do paliwa.
Tłok jest na 100% do wymiany natomiast zastanawiam się co z cylindrem. Proszę o ocenę stanu jego zużycia. Poza widocznym na zdjęciu małym śladem zatarcia na cylindrze, cała reszta powierzchni wygląda bardzo dobrze. Czy można zaryzykować i założyć tylko nowy tłok do tego cylindra a dopiero przy kolejnej wymianie tłoka (za około 60 moto godz.) oddać cylinder do przetulejowania?
Zrobiłem profesjonalnym urządzeniem FARO CAM2 pomiary średnicy cylindra i wyniki są następujące :
Zaraz przy głowicy 54,016mm +/-0,007mm
Powyżej okna wydechowego 54,026mm +/-0,013mm
Na wysokości okna wydechowego 54,040mm +/-0,022mm
Poniżej okna wydechowego 54,015mm +/-0,010
Odchyłka na płaszczyźnie głowica-cylinder 0,013mm
Jaki rozmiar tłoka zalecacie
A 53,93mm
B 53,94mm
C 53,95mm
D 53,96mm
E 53,97mm
i czy kupic jedno czy dwu pierścieniowy
jakiej firmy?
Przyczyna jest prozaiczna, aż wstyd się przyznać - brak dodania oleju do paliwa.
Tłok jest na 100% do wymiany natomiast zastanawiam się co z cylindrem. Proszę o ocenę stanu jego zużycia. Poza widocznym na zdjęciu małym śladem zatarcia na cylindrze, cała reszta powierzchni wygląda bardzo dobrze. Czy można zaryzykować i założyć tylko nowy tłok do tego cylindra a dopiero przy kolejnej wymianie tłoka (za około 60 moto godz.) oddać cylinder do przetulejowania?
Zrobiłem profesjonalnym urządzeniem FARO CAM2 pomiary średnicy cylindra i wyniki są następujące :
Zaraz przy głowicy 54,016mm +/-0,007mm
Powyżej okna wydechowego 54,026mm +/-0,013mm
Na wysokości okna wydechowego 54,040mm +/-0,022mm
Poniżej okna wydechowego 54,015mm +/-0,010
Odchyłka na płaszczyźnie głowica-cylinder 0,013mm
Jaki rozmiar tłoka zalecacie
A 53,93mm
B 53,94mm
C 53,95mm
D 53,96mm
E 53,97mm
i czy kupic jedno czy dwu pierścieniowy
jakiej firmy?
- ppmarian
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9/2/2007, 07:19
Przy spasowaniu nowego tłoka ze starym cylindrem musisz mieć świadomość że ten silnik nigdy nie osiągnie 100% mocy.
Jaki powinien być luz montażowy między tłokiem a cylindrem?
Czy cylinder masz aluminiowy czy może z żeliwną tuleją?
Z tego co napisałeś to cylinder ma duże różnice wymiarów w różnych punktach.
Ja bym zrobił porządek z cylindrem i tłokiem.
Czyli nowy szlif jeśli ten cylinder ma żeliwną tuleję i tłok z jednym pierścionkiem.
Czemu jeden spytasz już ci śpieszę z odpowiedzią:
Mniejsze tarcie większa moc.Przypuszczam że używasz moto do wyczynu.
Jaki powinien być luz montażowy między tłokiem a cylindrem?
Czy cylinder masz aluminiowy czy może z żeliwną tuleją?
Z tego co napisałeś to cylinder ma duże różnice wymiarów w różnych punktach.
Ja bym zrobił porządek z cylindrem i tłokiem.
Czyli nowy szlif jeśli ten cylinder ma żeliwną tuleję i tłok z jednym pierścionkiem.
Czemu jeden spytasz już ci śpieszę z odpowiedzią:
Mniejsze tarcie większa moc.Przypuszczam że używasz moto do wyczynu.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
skwy napisał(a):Przy spasowaniu nowego tłoka ze starym cylindrem musisz mieć świadomość że ten silnik nigdy nie osiągnie 100% mocy.
Jaki powinien być luz montażowy między tłokiem a cylindrem?
Czy cylinder masz aluminiowy czy może z żeliwną tuleją?
Z tego co napisałeś to cylinder ma duże różnice wymiarów w różnych punktach.
Ja bym zrobił porządek z cylindrem i tłokiem.
Czyli nowy szlif jeśli ten cylinder ma żeliwną tuleję i tłok z jednym pierścionkiem.
Czemu jeden spytasz już ci śpieszę z odpowiedzią:
Mniejsze tarcie większa moc.Przypuszczam że używasz moto do wyczynu.
mam swaidomosc ze to juz nie bedzie 100% mocy
miedzy 0,04-0,07mm
cylinder to nikasil
w/g mnie wlasnie nie sa to duze roznice w srednicy cylinda.
prorzadek chce zrobic w zimie, a teraz chce dokonczyc ten sezon - pytanie czy sie uda.
motor jest wykozystywany do amatorskiego wyczynu
- ppmarian
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9/2/2007, 07:19
Udać sie może albo i nie.To tak jak wróżenie z fusów.
Możesz spróbować ale wiedz o tym że może niedziałać.
Możesz spróbować ale wiedz o tym że może niedziałać.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
załóż tłok o większej średnicy i zrób szlif cylindra z honowaniem i po problemie
aprilka rs---> KAWASAKI ER-5
-
ŻYTNIA SQUAD PIOTRKÓW - Świeżak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 11/11/2006, 22:53
panowie a usluga firmy http://www.motor-tech.katowice.pl/ czyli tulejowanie nie jest lepsze od szlifu i honowania?
i jeszcze pytania:
- co grozi cylindrowi jesli do zaloze tylko nowy tlok
- jesli sie zdecyduje na tylko nowy tlok to ktory wymiar (sekcje) wybrac
i jeszcze pytania:
- co grozi cylindrowi jesli do zaloze tylko nowy tlok
- jesli sie zdecyduje na tylko nowy tlok to ktory wymiar (sekcje) wybrac
- ppmarian
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9/2/2007, 07:19
350PLN za nowa tuleje + spasowanie do nowego tloka (kolejne 350PLN)
szlif i honowanie (200PLN) + tez nowy tlok (350PLN)
na ten sezon ronie tylko sam tlok - prosze pomozcie wybrac odpowiedni wymiar
a w zimie (jak dojezdzi ) wysylam cylinder do tulejowanie + tez nowy tlok
szlif i honowanie (200PLN) + tez nowy tlok (350PLN)
na ten sezon ronie tylko sam tlok - prosze pomozcie wybrac odpowiedni wymiar
a w zimie (jak dojezdzi ) wysylam cylinder do tulejowanie + tez nowy tlok
- ppmarian
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9/2/2007, 07:19
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości