Chłodnica... jak zalać płyn i odpowietrzyć układ.
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Chłodnica... jak zalać płyn i odpowietrzyć układ.
Witam
Jak w temacie. Mam nowa chłodnice i chce teraz zalać i odpowietrzyć układ.
Jak w temacie. Mam nowa chłodnice i chce teraz zalać i odpowietrzyć układ.
- arkop
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 25/9/2007, 18:17
Załóz chłodnice nalej do niej płynu i też do zbiorniczka wyr., potem odpal moto i rozgrzej
jak zacznie ubywać płynu w chłodnicy to dolej płynu
jak zacznie ubywać płynu w chłodnicy to dolej płynu
Suzuki GSX-R 750 (olejak)
-
lukaszbiernacki - Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 5/1/2008, 17:03
- Lokalizacja: Węgrów
senekkorzenna napisał(a):cycu_rsko napisał(a):Ukladu chlodzenia sie nie odpowietrza ;]
a kto to Tobie powiedział.Spróbuj tak zrobić zalej układ zamknij szczelnie korek i w drogę ,zobaczysz co będzie.To chyba najlepsza nauka.
A widziales zeby ktos kiedys odpowietrzal uklad chlodzenia ??
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Motocykl ma jeszcze tę właściwość, że można go poprzechylać na boki co znacznie przyspiesza odpowietrzanie. I za pierwszym razem pozwala zalać większą ilość płynu.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
senekkorzenna napisał(a):Tak ja to robię .Wymieniam płyn co rok i zawsze czekam aż się porządnie odpowietrzy .Robie to tak;otwieram zawory ogrzewania,zawsze staję trochę przodem pod górkę,zalewam chłodnicę max,uruchamiam samochód i czekam aż się zagrzeje do otwarcia termostatu,uzupełniam brakujący płyn,jadę parę kilometrów ,sprawdzam poziom płynu i uzupełniam w zbiorniczku wyrównawczy.W zasadzie to jest koniec całej operacji.
Dodam jeszcze że po otwarciu termostatu te bąbelki co wylatują to powietrze.
Dokladnie tak nalezy robic, czy to motocykl czy samochod czy cokolwiek innego co ma silnik chlodzony plynem, chodzi o to ze jak zalejesz nowym plynem chlodnice (zbiorniczek wyrownawczy), to masz wszedzie plyn za wyjatkiem bloku silnika, dopiero jak sie silnik rozgrzeje i termostat sie otworzy to wtedy blok silnika zalewa sie plynem (oczywiscie tylko pierwszy raz po zalaniu), i wtedy nalezy dolac plynu do odpowiedniego poziomu, potem juz nie powinno ubywac plynu nigdzie jesli uklad chlodzenia jest szczelny
- blantek212
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 19/6/2007, 18:54
blantek212 napisał(a):Dokladnie tak nalezy robic, czy to motocykl czy samochod czy cokolwiek innego co ma silnik chlodzony plynem, chodzi o to ze jak zalejesz nowym plynem chlodnice (zbiorniczek wyrownawczy), to masz wszedzie plyn za wyjatkiem bloku silnika, dopiero jak sie silnik rozgrzeje i termostat sie otworzy to wtedy blok silnika zalewa sie plynem (oczywiscie tylko pierwszy raz po zalaniu), i wtedy nalezy dolac plynu do odpowiedniego poziomu, potem juz nie powinno ubywac plynu nigdzie jesli uklad chlodzenia jest szczelny
no nie do końca, blok jednak musi sie wypełnić że by otworzyć termostat
- TomaszL
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
- Lokalizacja: Krosno/okol
Ja po wymianie stawiam moto żeby osiągnęło temp. pracy i gdy termostat się otworzy powietrze ucieka przez rurkę od nadmiaru cieczy w zbiorniczku wyrównawczym a potem tylko dolewam do chłodnicy i jazda.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
W motocyklu takze odpowietrza sie uklad chlodzenia. Robi sie to poprzez dokladne obciskanie gumowych wezy a nastepnie odkreca sie specjalna srube do spuszczania plynu chlodniczego, tudziez specjalna srube do odpowietrzania przy pompie wody. Operacje nalezy powtorzyc 2-3 razy kontrolujac jednoczesnie stan plynu w chlodnicy i zbiorniku wyrownwaczym. Pozniej nalezy rozgrzac motocykl do momentu wlaczenia sie wentylatora i sprawdzic jeszcze raz stan plynu.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
I mozna potrzasac na boki motocklem zeby banki powietrza latwiej przeszly przez kolanka w wezach az do zbiorniczka i wylecialy ladnie odpowietrzaniem w zbiorniku.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
"ej" to sobie pod blokiem do kolegow wolaj.
przepraszam za OT
przepraszam za OT
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
Nic Ci się nie zapowietrzyło przez samo zajrzenie.
Co do odpowietrzania to wystarczy kontrolować stan płynu po wymianie. Samo się odpowietrzy. Miałem przygody kiedyś z chłodnicą w motocyklu i mam nawyk zerkania na stan płynu za każdym razem jak odpalam motocykl. Polecam.
Co do odpowietrzania to wystarczy kontrolować stan płynu po wymianie. Samo się odpowietrzy. Miałem przygody kiedyś z chłodnicą w motocyklu i mam nawyk zerkania na stan płynu za każdym razem jak odpalam motocykl. Polecam.
-
hefron - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
nie chce zakładać nowego tematu więc sie tutaj spytam, wcześniejsze moto miałem chłodzone powietrzem a teraz mam cieczą, i pytanie brzmi czy coś trzeba z tym robić(zlewać płyn chłodniczy by go nie rozsadziło) przez zimowaniem ?
- Dokaz
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58
Polecam zajrzeć do maunala zanim zaleje ktoś chłodnicę płynem bo można zrobić kuku motocyklowi. Do mojego motoyckla (GSX-R1000 k3) płyn chłodniczy trzeba rozrzedzić wodą destylowaną w stosunku 1:1 i dopiero to wlewać do układu chłodniczego. Do tego napisane jest tam jaki płyn można do tego użyć. To jest bardzo ważne aby uzyskać odpowiednią temp wrzenia i temp pracy płynu. Nikt nie chciałby aby płyn mu wykipiał na skrzyżowaniu albo zamarzł na parkingu przed pracą. Poza tym współczesne motocykle są delikatne, chłodnice wykonane z różnych stopów, przeważnie lekkich i delikatnych. Lepiej stosować się do instrukcji żeby nic nie zniszczyć.
-
hefron - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
Rozcieńcza się tylko koncentraty a nie gotowe płyny. Osobiście nie stosowałem tego nigdy, ale np. w samochodzie mam naklejkę przy wlewie do chłodnicy informującą o proporcjach i jaki to ma być konkretnie płyn (koncentrat) .
Jednak jestem zdania, że stosując dobre, markowe płyny nie trzeba się martwić o ich wytrzymałość a moto nam nie zakipi na skrzyżowaniu.
Jednak jestem zdania, że stosując dobre, markowe płyny nie trzeba się martwić o ich wytrzymałość a moto nam nie zakipi na skrzyżowaniu.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość