przez Manhatan » 18/6/2008, 14:37
Na sam początek zabawy proponuję poświęcić 200zł na zakup licznika mh. Jest to zajebista rzecz według mnie. Wiesz kiedy co masz wymienić. Pamiętaj żeby dbac o olej w skrzyni i wymieniać go co ok. 7mh. Tłok w zależności jak latasz, ale to też jest kwestia sporna. Najlepiej sprawdzać co jakiś czas stan tłoka i cylindra. Jeśli wszystko jest ok. to składasz i latasz dalej. Co 2 tłoki wymieniaj korbę, bo to bardzo ważne. Nawet jeśli jest w dobrym stanie, to mimo wszystko zmęczenie materiału daje jej się mocno we znaki i czasami możesz się nie miło przekonać, gdy "wyjdzie Ci bokiem" Przedewszystkim dobry olej do mieszanki. Tutaj wystarczy, że kupisz syntetyk z półki tych powyżej 40zł i będzie git. Proporcja 1:40 tez wystarczy, może być nawet 1:35, bylebyś "na sucho" nie jeździł, bo wtedy dużo szybciej skończy Ci się tłok, a możesz nawet i zatrzeć sprzęt. Ogromnie ważne jest, tak jak już wcześniej zostało powiedziane dbanie o filtr powietrza! tego nie można sobie odpuścić, bo tłok i cylinder nam tego nie wybaczą. Kolejna sprawa inwestowanie w firmowe i mocniejsze zestawy napędowe, najlepiej o-ringowe lub x-ringowe. Zdecydowanie dłużej wytrzymują i ostatecznie wychodza taniej niż te tanie, które co jakiś czas nalezy wymieniać, ze względy na zużycie. To chyba w sumie tyle...
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"