ABS vs. NO ABS
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
ABS vs. NO ABS
http://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ&NR=1
obejrzyjcie film i napiszcie jak wyglÄ…da wasze hamowanie na mokrej nawierzchni
pozdr Kacpik
obejrzyjcie film i napiszcie jak wyglÄ…da wasze hamowanie na mokrej nawierzchni
pozdr Kacpik
- kacpik
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 20/5/2008, 21:15
Pytam bo mam wrażenie z kierowca motoru bez ABS-u położył go celowo, nie zahamowałby przed facetem ale chyba mógł wyjść bez przewrotki...
Znalazłem jeszcze jeden link: http://www.youtube.com/watch?v=3d6iu-1W ... re=related
Oczywiście znam zasadę działania ABS, ten filmik tylko to pokazuje
pozdr
Znalazłem jeszcze jeden link: http://www.youtube.com/watch?v=3d6iu-1W ... re=related
Oczywiście znam zasadę działania ABS, ten filmik tylko to pokazuje
pozdr
Ostatnio edytowano 25/5/2008, 14:50 przez kacpik, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- kacpik
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 20/5/2008, 21:15
Re: ABS vs. NO ABS
kacpik napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ&NR=1
obejrzyjcie film i napiszcie jak wyglÄ…da wasze hamowanie na mokrej nawierzchni
pozdr Kacpik
Też mam wrażenie, że kolo wogule się nie starał
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
-
zephyr47 - Bywalec
- Posty: 801
- Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
- Lokalizacja: Pszczyna
Co do pierwszego filmu, to mi się zdaje, że on specjalnie zablokował koło, aby pokazać konsekwencje zablokowania koła i zalety abs-u.
Moim zdaniem abs pomaga niedoświadczonym kierowcą.
Jednak kto wie, jakby się zachował w chwili niebezpieczeństwa.
Moim zdaniem abs pomaga niedoświadczonym kierowcą.
Jednak kto wie, jakby się zachował w chwili niebezpieczeństwa.
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
Ciekawe pytanie, bo wsumie wszystkie sportowe moto nie maja ABS a z zalozenia smigaja nimi sami weterani 2 kolek. Ja osobiscie wole moto bez abs-u, bo mozna sie powyglupiac i na dodatek za ten przecietny tysiac doplaty, mozna sobie dolozyc fajny tlumik, lub przewody w stalowym oplocie
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...
Yamaha YZF 600 Thundercat
Yamaha YZF 600 Thundercat
-
Taser - Bywalec
- Posty: 577
- Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
- Lokalizacja: Nadarzyn
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Taser napisał(a):Ciekawe pytanie, bo wsumie wszystkie sportowe moto nie maja ABS a z zalozenia smigaja nimi sami weterani 2 kolek. Ja osobiscie wole moto bez abs-u, bo mozna sie powyglupiac i na dodatek za ten przecietny tysiac doplaty, mozna sobie dolozyc fajny tlumik, lub przewody w stalowym oplocie
Tak, tylko ciekawe czy cię sportowy tłumnik uratuje z opresji.
Jeżeli kogoś nie stać potem na sportowy tłumnik, bo sobie kupił moto z abs
to nie powinien sobie kupować "japońca" tylko mz.
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
Trzeba tutaj zaznaczyc, ze w tescie bierze udzial Honda, a te zwykle sa zaopatrzone w charakterystyczny dla siebie układ CBS-ABS, ktory dziala nieco inaczej niz konwencjonalny ABS i obiektywnie nie mozna tutaj powiedziec czy taka sytuacja odnosi sie takze do innych motocykli z ABS-em.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
W samochodach np abs jest juz obowiązkowa sprawą uregulowana przepisami . Biorac pod uwage , ze to system zapewniajacy bezpieczenstwo w najblizszych latach moze równiez być obowiązek montowania go w nowych motocyklach .
Co do jazdy to jak pada rzadko jezdze ( mam wtedy auto ) jednak czasami zdarza sie że koło poslizgnie sie na pasach dla pieszych . Ekstremalnie nie jezdze więc napewno , abs w motocyklu by mi nie przeszkadzał
Co do jazdy to jak pada rzadko jezdze ( mam wtedy auto ) jednak czasami zdarza sie że koło poslizgnie sie na pasach dla pieszych . Ekstremalnie nie jezdze więc napewno , abs w motocyklu by mi nie przeszkadzał
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Ja ostatnio bym zaliczyl szlifa ale niestety nie podczas hamowania a normalnej jazdy... padalo troche i bylo mokro zarzucilo mi dupa na pasach jak normalnie jechalem... minimalne nachylenie bo byl zakret... najgorsze ze jechalem z plecaczkiem :/ uslizg byl ostry... jak zlapalo za pasem przyczepnosc to mocno rzucilo (odpowiednik high side, ale na suchej mocniej wywala a na mokrym asfalcie mniejsza sila) od razu po tym przod ostre shimmy.. ale jakos opanowalem... pozniej juz pelno w majtach i unikalem bialego jak ognia
-
Saimek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 623
- Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
- Lokalizacja: Poznań
osobiście uważam że abs napewno nie przeszkadza a czesto ratuje z opresji. Ostatnio mialem przygode ktora prawie zakonczylaby sie gleba, ledwie maszyne utrzymalem na 1 nodze:)
Abs do tego by nie dopuscil:) chyba hehe
Abs do tego by nie dopuscil:) chyba hehe
- malyzck
- Bywalec
- Posty: 512
- Dołączył(a): 31/3/2008, 08:52
- Lokalizacja: Kielce
abs
Abs w motocyklach hm...
Myśle że abs jest fajny, a nawet potrzebny ale tylko w niektórych rodzajach motocykli.
Np w scigu myślę ze to pomyłka - to zabawka do poszalenia, a jak pojechać na przedniej gumie z ABS?
W nakedach bywa różnie nie przemawia do mnie, ale tez nie przeszkadza.
W motocyklach turystycznych np. transalp, v-shtorn- jak najbardziej potrzebny i tu nie ma co oszczędzać. Zawieszenie tych moto jest miękkie i o dużym skoku, przez co koło rzeczywiście potrafi słabo trzymac się drogi i tu ABS spisze sie na 5+.
Co do wypowiedzi "elcommendante" , pewnie że honda ma połączone hamulce przód z tyłem i jednocześnie hamują oba tylko z różna siłą, ale myslę ze prowadzacy moto bez abs-u też mógł sobie poradzić.
Co do jazdy po mokrych pasach to zmora.
pozdro
Myśle że abs jest fajny, a nawet potrzebny ale tylko w niektórych rodzajach motocykli.
Np w scigu myślę ze to pomyłka - to zabawka do poszalenia, a jak pojechać na przedniej gumie z ABS?
W nakedach bywa różnie nie przemawia do mnie, ale tez nie przeszkadza.
W motocyklach turystycznych np. transalp, v-shtorn- jak najbardziej potrzebny i tu nie ma co oszczędzać. Zawieszenie tych moto jest miękkie i o dużym skoku, przez co koło rzeczywiście potrafi słabo trzymac się drogi i tu ABS spisze sie na 5+.
Co do wypowiedzi "elcommendante" , pewnie że honda ma połączone hamulce przód z tyłem i jednocześnie hamują oba tylko z różna siłą, ale myslę ze prowadzacy moto bez abs-u też mógł sobie poradzić.
Co do jazdy po mokrych pasach to zmora.
pozdro
VFR - daje rade
-
WENICJUSZ - Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 12/3/2008, 17:21
- Lokalizacja: Toruń
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości