Zobacz wątek - Mam pytanie dotyczące sprzęgła
NAS Analytics TAG

Mam pytanie dotyczące sprzęgła

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Mam pytanie dotyczące sprzęgła

Postprzez szybiak » 24/5/2008, 23:09

witam do chciałem zapytać czy prawdą jest iż na motocyklach typu ścigacz złą rzeczą jest to co ja robię a mianowicie przy zmianie biegu sprzęgło wciskam do końca bo słyszałęm że na ścigaczach rączkę sprzegła wciskać do połowy?
szybiak
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28/4/2008, 16:14
Lokalizacja: Radzionków


Postprzez sober » 24/5/2008, 23:12

mozesz nawet nie wciskac sprzegla a i tak bieg wejdzie :P (ciekawe na jak dlugo)
Palenie zabija. A kiedy nie żyjesz, tracisz ważną część życia. - Brooke Shields
Avatar użytkownika
sober
Świeżak
 
Posty: 126
Dołączył(a): 17/4/2008, 15:58
Lokalizacja: stÄ…d !


Postprzez Dominik_YZF » 25/5/2008, 00:03

Wciskaj jak wciskasz
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez falconiforme » 25/5/2008, 07:48

Wszystko zależy jak masz sprzęgło ustawione.
U mnie wystarczy około 2cm by uznać sprzęgło za wciśnięte. Czyli bardzo niewielki ruch.

A do tego biegi można wrzucać bez sprzęgła, ale tylko na "luźnym łańcuchu" - czyli wtedy gdy ani nie hamujesz silnikiem ani nie przyspieszasz. Wchodzą jak w masło.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez kreska » 25/5/2008, 07:51

Bardzo dobrze było ostatnio pokazane w programie Motocyklicznie. Postaram się zilustrować to Tobie.

No więć przy zmianie biegu na wyższy. napieramy lekko nogą na "drążek" zmiany biegów i teraz robimy wszystko w jednym czasie :

a) Naciskamy sprzęgło do połowy
b) Zdecydowanie naciskamy na drążek zmiany biegów
c) Odpuszczamy gaz

Powinno wszystko gładko wejść.

Co do redukcji.

Przy redukcji również najpierw kładziemy nogę na drożku zmiany biegów, tak aby lekko opierała się z góry i znowu wykonujemy 3 rzeczy na raz.

a) Wciskamy sprzęgło do połowy
b) Zdecydowanie choć nie musimy mocno naciskamy na drążek zmiany biegów ( w dół )
c) Dodajemy trochę gazu - aby wyrównać obroty
Ostatnio edytowano 25/5/2008, 19:43 przez kreska, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
"...cztery kola poruszają ciało, dwa poruszają dusze..."
kreska
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 4/8/2007, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez cezare » 25/5/2008, 08:32

żenade....
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez Taser » 25/5/2008, 11:53

najlepiej bez sprzegla ;]
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez kreska » 25/5/2008, 11:55

Taser napisał(a):najlepiej bez sprzegla ;]


Powiedział ten co go nie ma :lol: :wink:
"...cztery kola poruszają ciało, dwa poruszają dusze..."
kreska
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 4/8/2007, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Mam pytanie dotyczące sprzęgła

Postprzez szybiak » 25/5/2008, 11:55

pytam bo właśnie jedni mi mówią że dobrze robie a inni że źle że na ścigaczach tylko do połowy
szybiak
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28/4/2008, 16:14
Lokalizacja: Radzionków

Postprzez herbatka » 25/5/2008, 12:06

kreska napisał(a):Bardzo dobrze było ostatnio pokazane w programie Motocyklicznie. Postaram się zilustrować to Tobie.

No więć przy zmianie biegu na wyższy. napieramy lekko nogą na "drążek" zmiany biegów i teraz robimy wszystko w jednym czasie :

a) Naciskamy sprzęgło do połowy
b) Zdecydowanie naciskamy na drążek zmiany biegów
c) Odpuszczamy gaz

Powinno wszystko gładko wejść.

Co do redukcji.

Przy redukcji również najpierw kładziemy nogę na drożku zmiany biegów, tak aby lekko opierała się z góry i znowu wykonujemy 3 rzeczy na raz.

a) Wciskamy sprzęgło do połowy
b) Zdecydowanie choć nie musimy mocno naciskamy na drążek zmiany biegów ( w dół )
c) Dodajemy trochę gazu - tutaj nie jestem pewien jak to szło, ale to chyba tzw (międzygaz?)


HUEHUE naprawde dobrze powiedziane, a jak niby inaczej zmieniac biegi? Tu jest napisane wcisnij sprzeglo daj wyzszy bieg pusc sprzeglo, naprawde super instrukcja :D:D Teraz kazdy bedzie wiedzial jak zmieniac biegi, bo do tej pory to wszyscy najpierw wrzucali bieg, potem wciskali sprzeglo a na koniec gaz!
CBR 600 F4i
Avatar użytkownika
herbatka
Świeżak
 
Posty: 241
Dołączył(a): 12/5/2008, 19:45

Postprzez Taser » 25/5/2008, 17:36

kreska napisał(a):
Taser napisał(a):najlepiej bez sprzegla ;]


Powiedział ten co go nie ma :lol: :wink:


odezwal sie ten co narazie nic nie ma :p
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Mam pytanie dotyczące sprzęgła

Postprzez Adam M. » 25/5/2008, 19:12

szybiak napisał(a): na motocyklach typu ścigacz złą rzeczą jest to co ja robię a mianowicie przy zmianie biegu sprzęgło wciskam do końca bo słyszałęm że na ścigaczach rączkę sprzegła wciskać do połowy?


A jaki masz motocykl ?
Tego typu zmiana biegow ( z tkzw. preloadingiem i polsprzeglem ) dotyczy calej japonii i pomaga zmieniac biegi na wysokich obrotach, co przy normalnej zmianie biegow z pelnym wycisnieciem sprzegla prowadzi do zgrzytow, czy zlapania luzu miedzy biegami ( skrzynie Hondy ).
Cala filozofia polega na jednoczesnym ( tak dlugo jak jestes w stanie powiedziec slowo "raz" ) odjeciu gazu, lekkim wcisnieciu sprzegla, i wlozeniu biegu. Dzwignia biegow, jak juz napisano musi byc juz przedtem doprowadzona palcami stopy do lekkiego oporu.
Przy odjeciu gazu bieg powinien wejsc bez zadnego prawie nacisku na dzwignie - odczucie takie ze sam wchodzi. To oczywiscie przy zmianie w gore.
Zmiana w dol wymaga jednoczesnego wcisniecia sprzegla, dodania gazu i wlozenia biegu, przy czym dzwignia znowu powinn byc lekko napieta przed zmiana.
Najwazniejsze w calej operacji sa ruchy rollgazem bo powoduja wyrownanie obrotow walkow skrzyni biegow i pozwalaja na bezproblemowe wlozenie biegu.
Pocwicz i napisz jak ci idzie.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez kreska » 25/5/2008, 19:42

herbatka napisał(a):
kreska napisał(a):Bardzo dobrze było ostatnio pokazane w programie Motocyklicznie. Postaram się zilustrować to Tobie.

No więć przy zmianie biegu na wyższy. napieramy lekko nogą na "drążek" zmiany biegów i teraz robimy wszystko w jednym czasie :

a) Naciskamy sprzęgło do połowy
b) Zdecydowanie naciskamy na drążek zmiany biegów
c) Odpuszczamy gaz

Powinno wszystko gładko wejść.

Co do redukcji.

Przy redukcji również najpierw kładziemy nogę na drożku zmiany biegów, tak aby lekko opierała się z góry i znowu wykonujemy 3 rzeczy na raz.

a) Wciskamy sprzęgło do połowy
b) Zdecydowanie choć nie musimy mocno naciskamy na drążek zmiany biegów ( w dół )
c) Dodajemy trochę gazu - tutaj nie jestem pewien jak to szło, ale to chyba tzw (międzygaz?)


HUEHUE naprawde dobrze powiedziane, a jak niby inaczej zmieniac biegi? Tu jest napisane wcisnij sprzeglo daj wyzszy bieg pusc sprzeglo, naprawde super instrukcja :D:D Teraz kazdy bedzie wiedzial jak zmieniac biegi, bo do tej pory to wszyscy najpierw wrzucali bieg, potem wciskali sprzeglo a na koniec gaz!


Nie odzywaj się prosze jak nie masz nic do powiedzenia bo nic nie wprowadzasz. Napisałem to dlatego że niektórzy niepoprawnie zmieniają biegi. Najpierw wciskają sprzegło, potem szuakają przez jakiś czas drążka i dopiero następuje zmiana biegu albo zrzucają kilka biegów na raz. Po drugie nie każdy wie że lepiej wykonywać to na półsprzęgle. Nie uważam że jesteś na poziomie do dyskusji więc nie będę odpisywał na reszte Twoich postów.
"...cztery kola poruszają ciało, dwa poruszają dusze..."
kreska
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 4/8/2007, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez herbatka » 25/5/2008, 20:22

kreska napisał(a):
herbatka napisał(a):
kreska napisał(a):Bardzo dobrze było ostatnio pokazane w programie Motocyklicznie. Postaram się zilustrować to Tobie.

No więć przy zmianie biegu na wyższy. napieramy lekko nogą na "drążek" zmiany biegów i teraz robimy wszystko w jednym czasie :

a) Naciskamy sprzęgło do połowy
b) Zdecydowanie naciskamy na drążek zmiany biegów
c) Odpuszczamy gaz

Powinno wszystko gładko wejść.

Co do redukcji.

Przy redukcji również najpierw kładziemy nogę na drożku zmiany biegów, tak aby lekko opierała się z góry i znowu wykonujemy 3 rzeczy na raz.

a) Wciskamy sprzęgło do połowy
b) Zdecydowanie choć nie musimy mocno naciskamy na drążek zmiany biegów ( w dół )
c) Dodajemy trochę gazu - tutaj nie jestem pewien jak to szło, ale to chyba tzw (międzygaz?)


HUEHUE naprawde dobrze powiedziane, a jak niby inaczej zmieniac biegi? Tu jest napisane wcisnij sprzeglo daj wyzszy bieg pusc sprzeglo, naprawde super instrukcja :D:D Teraz kazdy bedzie wiedzial jak zmieniac biegi, bo do tej pory to wszyscy najpierw wrzucali bieg, potem wciskali sprzeglo a na koniec gaz!


Nie odzywaj się prosze jak nie masz nic do powiedzenia bo nic nie wprowadzasz. Napisałem to dlatego że niektórzy niepoprawnie zmieniają biegi. Najpierw wciskają sprzegło, potem szuakają przez jakiś czas drążka i dopiero następuje zmiana biegu albo zrzucają kilka biegów na raz. Po drugie nie każdy wie że lepiej wykonywać to na półsprzęgle. Nie uważam że jesteś na poziomie do dyskusji więc nie będę odpisywał na reszte Twoich postów.


Tosz po co do mnie piszesz? Nie chodzilo mi o sprawe polsprzegla tylko o to, ze opisujesz, ze nalezy wlac napoj do szklanki zeby w nim byl. Poprostu sadze, ze na forum wszyscy wiedza takie rzeczy, kazdy ma swoj sprzet i kazdy wie jak mu lepiej jechac.
CBR 600 F4i
Avatar użytkownika
herbatka
Świeżak
 
Posty: 241
Dołączył(a): 12/5/2008, 19:45

Postprzez LukasBST » 25/5/2008, 21:47

A jaki masz motocykl ?
Tego typu zmiana biegow ( z tkzw. preloadingiem i polsprzeglem ) dotyczy calej japonii i pomaga zmieniac biegi na wysokich obrotach, co przy normalnej zmianie biegow z pelnym wycisnieciem sprzegla prowadzi do zgrzytow, czy zlapania luzu miedzy biegami ( skrzynie Hondy ).
Cala filozofia polega na jednoczesnym ( tak dlugo jak jestes w stanie powiedziec slowo "raz" ) odjeciu gazu, lekkim wcisnieciu sprzegla, i wlozeniu biegu. Dzwignia biegow, jak juz napisano musi byc juz przedtem doprowadzona palcami stopy do lekkiego oporu.
Przy odjeciu gazu bieg powinien wejsc bez zadnego prawie nacisku na dzwignie - odczucie takie ze sam wchodzi. To oczywiscie przy zmianie w gore.
Zmiana w dol wymaga jednoczesnego wcisniecia sprzegla, dodania gazu i wlozenia biegu, przy czym dzwignia znowu powinn byc lekko napieta przed zmiana.
Najwazniejsze w calej operacji sa ruchy rollgazem bo powoduja wyrownanie obrotow walkow skrzyni biegow i pozwalaja na bezproblemowe wlozenie biegu.
Pocwicz i napisz jak ci idzie.

Adam M.





Chciaz ktos na tym forum umie rzeczowo i porzadnie na pytanie odpowiedziec,rowniez dziekuje za ta odpowiedz bo nie bylem sam do konca pewny jak odpowiednio zmieniac bieg.


Wielkie dzieki!
Sracz 600
Avatar użytkownika
LukasBST
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 8/4/2007, 10:04

Postprzez YZF R1 » 5/6/2008, 13:21

Ja mimo wszystko zalecam stosowanie sprzęgła po to ono jest, zaś zdecydowanie odradzam nie stosowanie sprzęgła widziałem rozebraną skrzynie R6 właściciel twierdził że on głównie bez sprzęgła operuje biegami no i powiem wam ze skrzynia to był widok nędzy i rozpaczy, ja nie piłuje skrzyni i stosuje sprzęgło i jestem happy
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez hugo2003 » 5/6/2008, 16:39

mi sie osobiscie wydaje ze nie wciskania sprzegla przy zmiania biegow to dzialanie wbrew zasadom fizyki i predzej czy pozniej skrzynia musi sie posypac!!!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Werladyn » 8/6/2008, 03:17

Można podobnie na aprili rs 250 robić? To 2t jak co.
Werladyn
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/3/2008, 15:54
Lokalizacja: Jaktorów

Postprzez Adam M. » 8/6/2008, 04:33

Koledzy, wy tylko piszecie czy rowniez czytacie ???
Najpierw sprobujcie opisanej przeze mnie metody, a potem sie wypowiadajcie.
Przede wszystkim nie polega ona na nie uzywaniu sprzegla, chociaz mozna go nie uzywac - ja jako ze stare nawyki powoli umieraja, dalej wciskam odruchowo klamke do tej 1/3 skoku na sekunde.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Lukas_dan » 8/6/2008, 10:02

U mnie klamka sprzegla cos ciasno chodzi... staje sie to meczace i konczy na bolu lewej dloni, nadgarstka :/. Co do techniki to trzeba podlapac w kazdym moto wiadomo, ze jest inaczej :wink: Sam podczas jazdy, przy zmianie biegu na wyzszy nigdy nie wciskalem klamki do konca-polowa czy jak piszecie 1/3 w zupelnosci wystarczy.
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê