Zobacz wątek - Kupno 2T - na co zwrócić uwagę.
NAS Analytics TAG

Kupno 2T - na co zwrócić uwagę.

i inne małe pojemności
_________

Kupno 2T - na co zwrócić uwagę.

Postprzez ezin » 19/5/2008, 11:42

Witam.

W najbliższym czasie mam zamiar kupić motor, z silnikiem dwusuwowym. I tu moje pytanie - na co zwrócić uwagę przy zakupie dwusuwa.

Wiadomo że motory te są bardziej awaryjne, częściej trzeba je remontować itp. I jak uniknąć nagłego remontu zaraz po kupnie bo okaże się że silnik to już padaka.


W czterosuwach sprawa jest prosta - wystarczy wkręcić na obroty i jeśli tylko coś jest nie tak to od razu zacznie dymić.


Dodam że motor miał coś robione przy tłoku [najprawdopodobniej wymiana], więc wiadomo że będzie trzeba go dotrzeć.


Pojemność w tym wypadku ma chyba małe znaczenie, bardziej konstrukcja silnika, dlatego dałem to tutaj a nie do 50/80/125 bo myślę że wśród większych motocykli jest więcej dwusuwów i tutaj najprędzej uzyskam odpowiedź.


Motor to Cagiva Mito 125, będzie to moje pierwsze moto. [wcześniej wiadomo, jakieś komarki, simsony, jakiś cross Hondy 80ccm, pocket bike itp. więc podstawy jazdy znam].


Z góry dzięki za odp.
ezin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 27/9/2007, 22:52
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.


Postprzez ChudyNs1 » 19/5/2008, 13:19

Ja bym na Twoim miejscu zwrucił uwagę na dżwięk czy nie dzwoni i nic tego typu, i powiem Ci odrazu że docieranie dwusówa to zapsuta sprawa.
Pozdr.
<b>>>>>>>>>>>>>>>>Bez Młota To Nie Robota<<<<<<<<<<<<<
Obrazek
Avatar użytkownika
ChudyNs1
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 1/4/2008, 13:47


Postprzez wiklad » 19/5/2008, 13:55

Jak masz jakiegoś znajomego mechanika, to poproś go przyrząd do pomiaru kompresji - wykręcasz świecę i wkładasz w jej miejsce, kopiesz kilka razy i potem sprawdzasz ile wyszło. Jak jest w przedziale 10-12 to git.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez ezin » 19/5/2008, 23:13

Dzięki za odpowiedzi. Tak właśnie myślałem aby po prostu pojechać nim do jakiegoś dobrego mechanika i poprosić o sprawdzenie.



Chciałem jeszcze zapytać któregoś z moderatorów dlaczego przeniósł topic do działu skuterów. Przecież jest to pytanie o silnik w sensie konstrukcyjnym a nie o motor o jakiejś tam pojemności. Prosiłbym o cofnięcie do działu motocykli z powodów wymienionych już w pierwszym poście, nie proszę o rade na temat 50/80/125 czy jakiegoś skuterka tylko o radę na temat silnika.
ezin
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 27/9/2007, 22:52
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Movi » 19/5/2008, 23:22

Nie odpowiem Ci bezpośrednio na pytanie dlaczego, ponieważ to nie ja go przeniosłem, ale myślę, że dlatego że 2T to głównie konstrukcje w mniejszych pojemnościach.. pewnie dlatego. Skoro już wiesz wszystko, to pozwól że temat zablokuję, żeby tu nikt żadnego off topu nie robił..

Pozdro
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr