Kupno 2T - na co zwrócić uwagę.
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kupno 2T - na co zwrócić uwagę.
Witam.
W najbliższym czasie mam zamiar kupić motor, z silnikiem dwusuwowym. I tu moje pytanie - na co zwrócić uwagę przy zakupie dwusuwa.
Wiadomo że motory te są bardziej awaryjne, częściej trzeba je remontować itp. I jak uniknąć nagłego remontu zaraz po kupnie bo okaże się że silnik to już padaka.
W czterosuwach sprawa jest prosta - wystarczy wkręcić na obroty i jeśli tylko coś jest nie tak to od razu zacznie dymić.
Dodam że motor miał coś robione przy tłoku [najprawdopodobniej wymiana], więc wiadomo że będzie trzeba go dotrzeć.
Pojemność w tym wypadku ma chyba małe znaczenie, bardziej konstrukcja silnika, dlatego dałem to tutaj a nie do 50/80/125 bo myślę że wśród większych motocykli jest więcej dwusuwów i tutaj najprędzej uzyskam odpowiedź.
Motor to Cagiva Mito 125, będzie to moje pierwsze moto. [wcześniej wiadomo, jakieś komarki, simsony, jakiś cross Hondy 80ccm, pocket bike itp. więc podstawy jazdy znam].
Z góry dzięki za odp.
W najbliższym czasie mam zamiar kupić motor, z silnikiem dwusuwowym. I tu moje pytanie - na co zwrócić uwagę przy zakupie dwusuwa.
Wiadomo że motory te są bardziej awaryjne, częściej trzeba je remontować itp. I jak uniknąć nagłego remontu zaraz po kupnie bo okaże się że silnik to już padaka.
W czterosuwach sprawa jest prosta - wystarczy wkręcić na obroty i jeśli tylko coś jest nie tak to od razu zacznie dymić.
Dodam że motor miał coś robione przy tłoku [najprawdopodobniej wymiana], więc wiadomo że będzie trzeba go dotrzeć.
Pojemność w tym wypadku ma chyba małe znaczenie, bardziej konstrukcja silnika, dlatego dałem to tutaj a nie do 50/80/125 bo myślę że wśród większych motocykli jest więcej dwusuwów i tutaj najprędzej uzyskam odpowiedź.
Motor to Cagiva Mito 125, będzie to moje pierwsze moto. [wcześniej wiadomo, jakieś komarki, simsony, jakiś cross Hondy 80ccm, pocket bike itp. więc podstawy jazdy znam].
Z góry dzięki za odp.
- ezin
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 27/9/2007, 22:52
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Jak masz jakiegoś znajomego mechanika, to poproś go przyrząd do pomiaru kompresji - wykręcasz świecę i wkładasz w jej miejsce, kopiesz kilka razy i potem sprawdzasz ile wyszło. Jak jest w przedziale 10-12 to git.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto
-
wiklad - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
Dzięki za odpowiedzi. Tak właśnie myślałem aby po prostu pojechać nim do jakiegoś dobrego mechanika i poprosić o sprawdzenie.
Chciałem jeszcze zapytać któregoś z moderatorów dlaczego przeniósł topic do działu skuterów. Przecież jest to pytanie o silnik w sensie konstrukcyjnym a nie o motor o jakiejś tam pojemności. Prosiłbym o cofnięcie do działu motocykli z powodów wymienionych już w pierwszym poście, nie proszę o rade na temat 50/80/125 czy jakiegoś skuterka tylko o radę na temat silnika.
Chciałem jeszcze zapytać któregoś z moderatorów dlaczego przeniósł topic do działu skuterów. Przecież jest to pytanie o silnik w sensie konstrukcyjnym a nie o motor o jakiejś tam pojemności. Prosiłbym o cofnięcie do działu motocykli z powodów wymienionych już w pierwszym poście, nie proszę o rade na temat 50/80/125 czy jakiegoś skuterka tylko o radę na temat silnika.
- ezin
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 27/9/2007, 22:52
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Nie odpowiem Ci bezpośrednio na pytanie dlaczego, ponieważ to nie ja go przeniosłem, ale myślę, że dlatego że 2T to głównie konstrukcje w mniejszych pojemnościach.. pewnie dlatego. Skoro już wiesz wszystko, to pozwól że temat zablokuję, żeby tu nikt żadnego off topu nie robił..
Pozdro
Pozdro
-
Movi - Moderator
- Posty: 2276
- Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
- Lokalizacja: Łódź/ 3city
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości