Ładowanie Honda CB 500
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Ładowanie Honda CB 500
Witam
Otóż mam I większy problem z moja Honda CB 500, a mianowicie ostatnio padł mi akumulator. Teraz szukam przyczyny i proszę o pomoc.
Aku jest nowy (ma 3misiace) 12V 11AH (powinien byc 8Ah,ale akurat taki dostalem do motoru). Sprawa wyglada tak ze gdy nie wlaczam nic i wkrece motor do 5tys obrotów to ładowanie powoli wzrasta do wartości 14,6V(ale też nie tak że odkręcam gaz i jest 14,6 tylko muszę potrzymać ze 30sek aby doszło do tej wartości) czyli prawidłowo (w ksiązce jest wartośc 14-15V), ale po włączeniu świateł spada do 12,6 V czy to normlane. Jeśli ktoś ma też CB to prosze aby sprawdził jak u niego sprawa wygląda. Bo regulator napięcia jest dość drogi a nie chę wyrzucić kasy w błoto. A może ktoś wie gdzie można dość tanio kupić taki regulator??
Otóż mam I większy problem z moja Honda CB 500, a mianowicie ostatnio padł mi akumulator. Teraz szukam przyczyny i proszę o pomoc.
Aku jest nowy (ma 3misiace) 12V 11AH (powinien byc 8Ah,ale akurat taki dostalem do motoru). Sprawa wyglada tak ze gdy nie wlaczam nic i wkrece motor do 5tys obrotów to ładowanie powoli wzrasta do wartości 14,6V(ale też nie tak że odkręcam gaz i jest 14,6 tylko muszę potrzymać ze 30sek aby doszło do tej wartości) czyli prawidłowo (w ksiązce jest wartośc 14-15V), ale po włączeniu świateł spada do 12,6 V czy to normlane. Jeśli ktoś ma też CB to prosze aby sprawdził jak u niego sprawa wygląda. Bo regulator napięcia jest dość drogi a nie chę wyrzucić kasy w błoto. A może ktoś wie gdzie można dość tanio kupić taki regulator??
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
regulator poszukaj na allegro-mam to samo w swojej zzr aku naładowany 12,6 v odkręcam do 4 tys ma 14,32 v właczę swiatła i spada do 12,4 v nie wiem czy to normalne - ale moto mi po kilkugodzinnej jezdzie nie odpala i aku wyładowany-nowy aku
-
MATRIX123 - Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 27/12/2007, 23:37
- Lokalizacja: POZNAŃ/PLEWISKA
Wrzucilem w twoim drugim temacie odpowiedz, ale widze ze tu jest dobrze umiejscowiony to przekopiuje
Padl akumulator czyli: nie chcial juz odpalic, czy A spadly, czy moze nie ma wystarczajacego napiecia bez ladowania/odpalania ?!
Nie jestem specem(bardziej rozumiem sprawy samochodowe), wiec prosze mnie poprawic jak cos zle pisze... ALE
Rozumiem ze naped na alternator w tej hondce jest bezposredni, wiec kwestia paska odpada.
Jesli spada do 12,6 po wlaczeniu swiatel to na bank dobrze byc nie moze Wink
Kwestia tego czy dupnelo sie cos w alternatorze, czy moze regulator napiecia daje ciala. Najlepiej by bylo znalesc kogos z taka sama 5setka i podmienic regulator - to by sprawe wyjasnilo :/
Powodzenia !
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Padl akumulator czyli: nie chcial juz odpalic, czy A spadly, czy moze nie ma wystarczajacego napiecia bez ladowania/odpalania ?!
Nie jestem specem(bardziej rozumiem sprawy samochodowe), wiec prosze mnie poprawic jak cos zle pisze... ALE
Rozumiem ze naped na alternator w tej hondce jest bezposredni, wiec kwestia paska odpada.
Jesli spada do 12,6 po wlaczeniu swiatel to na bank dobrze byc nie moze Wink
Kwestia tego czy dupnelo sie cos w alternatorze, czy moze regulator napiecia daje ciala. Najlepiej by bylo znalesc kogos z taka sama 5setka i podmienic regulator - to by sprawe wyjasnilo :/
Powodzenia !
Palenie zabija. A kiedy nie żyjesz, tracisz ważną część życia. - Brooke Shields
-
sober - Świeżak
- Posty: 126
- Dołączył(a): 17/4/2008, 15:58
- Lokalizacja: stąd !
Dokładnie to co Matrix pisze..objaw identyczny... jak nie włącze świateł i przejade nawet 500m aku się ładuje i jest wszystko ok, włącze światła pojeżdze i po aku... Na allegro akurat nie ma nic do CB, jest jakiś zamiennik za 160zł, ale się go troche boje..może ktoś ma do sprzedania używany regulator??!!
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
kupiłem juz regulator do zzr-a wsadze go w weekend i opisze co i jak , moze regulator jak nie to sprzedam go i trudno. ten aku co mam nowy to jakis szajs m-line , moze cele sie urwały albo był zle uformowany, nie wiem, wszystko jest o mnie ok dopiero jak włącze swiatła to napięcie spada - nie wiem czy dobrze myslę , ale jezeli moto przy 4 k obrotów ładuje na 14,3 volta i odpale światła itp to regulator powinien podnieśc napięcia przy takim obciązeniu i nadal powinno byc w granicach 14,3 v -po to jest regulator-chyba? jezeli padłby alternator to nawet przy wyłączonych swiatłach moto by nie ładowało a ładuje. co Panowie o tym sądzicie?
-
MATRIX123 - Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 27/12/2007, 23:37
- Lokalizacja: POZNAŃ/PLEWISKA
Dokładnie tak kolego, i ja mam aku m-line, też zakupiłem na allegro regulator za 160zl. Spojrzalem w ksiazce jak sprawdzic regulator i pomierzylem wartosci opornosci miedzy stykami, jeden styk wychodzi poza norme przy kazdym pomiarze (pooztsale 4styki sa ok), facet od ktorego kupilem motor tez mowi ze na 100% regulator....zobaczymy, po weekendzie bedzie nowy zaloze i napisze czy jes ok. Alternator na pewno laduje, bo takto czy ze swiatlami czy bez nie byloby wzrostu napiecia.
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości