Zobacz wątek - Rady i porady JAK jeździć - dla początkujących
NAS Analytics TAG

Rady i porady JAK jeździć - dla początkujących

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez adam_tomasz » 19/4/2010, 07:50

wiem wiem.. ale trzeba odswiezat tematy i rozwiewac wszelkie watpliwosci...

Droga Asiu..
honda vfr 800 z ktorej strony by nie patrzec jest bardzo zlym motocyklem na poczatek... zwlaszcza dla kobiet
moim skromnym zdaniem polozysz go jeszcze wiele razy... a niestety crash padow za bardzo nie zalozysz bez robienia dziur w owiewkach bocznych.

dlaczego ?
jest to jeden z ciezszych motocykli !! z plynami ok 240 kg... no jak chodzisz na silke i tyle wyciskasz to spoko... dla porownania suzuki gs 500 -> 190 kg
a 50 kg zwlaszcza na poczatek to baardzo duzo.. no i ta roznica w gabarytach... :/
poza tym... moc 110 KM w ukladzie V4 to naprawde sredni pomysl... dla poczatkujacej osoby

wyjasnienie: silniki V maja moze mniejsza moc ale wiekszy moment obrotowy, oraz obie te rzeczy maja swoje maximum przy nizszych obrotach niz silnikach R

z calym szacunkiem ale nie wiem co za idiota Ci go doradzil :/

RADA :
kup lzejszy motocykl, mniejszy gabarytowo i zaloz nawet nie crash pady ale gmole
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań


Postprzez warmplace » 19/4/2010, 17:54

no to mnie trochę uspokoiliście:) Generalnie chętnie przykleiłbym sobie zielony listek na plecach :D tak żeby kierowcy i inni motonici wiedzieli, że trulam się jak dziadek, bo dopiero się uczę i mieli więcej wyrozumiałości w stosunku do mnie :)

PS. apropo tej VFRki to faktycznie nie za dobry motocykl na początek ... z tego co rozmawiałem z motocyklistami innymi. Ja bym się nie odważył:)
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20


Postprzez warmplace » 19/4/2010, 17:58

no to mnie trochę uspokoiliście:) Generalnie chętnie przykleiłbym sobie zielony listek na plecach :D tak żeby kierowcy i inni motonici wiedzieli, że trulam się jak dziadek, bo dopiero się uczę i mieli więcej wyrozumiałości w stosunku do mnie :)

PS. apropo tej VFRki to faktycznie nie za dobry motocykl na początek ... z tego co rozmawiałem z motocyklistami innymi. Ja bym się nie odważył:)
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez xede » 19/4/2010, 22:17

cbr'ka jest lekka ;)
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez miczaw22 » 17/8/2010, 04:11

Temat widzę, że już trochę wymarły (może wyczerpany?), a szkoda bo bardzo cenny. Jako początkujący motocyklista (1500km na motocyklu) chciał bym w tym temacie podziękować falconiforme i cezare. Zamieściliście na tym forum mnóstwo porad, które okazały się bardzo przydatne na drodze. Już przy pierwszych kilometrach przydała się umiejętność skutecznego hamowania, wyuczona w pierwszej kolejności zgodnie z poradami. (Moja prędkość 60km/h uniemożliwiła kierowcy samochodu zauważenie mnie)
Olałem tylko porady co do "wyboru" motocykla (CBR 1000f) i muszę przyznać że jego duża masa (ponad 260kg) mimo tego co się tu na forum pisze wręcz ułatwia mi naukę. Tak ciężkim motocyklem bardzo łatwo (i chyba nawet skutecznie - około 21m ze 100km/h) się hamuje i przyspiesza. Nie miałem też okazji przekonać się co to shimmy, mimo kilku sytuacji które mogły by sprzyjać jego powstaniu. Ogólnie motocykl bardzo pewnie trzyma się drogi (nawet w kontakcie z dziurawą lub wyboistą nawierzchnią zaskoczył mnie brakiem poważniejszych "konsekwencji").

Tak jeszcze w temacie cennych porad, to poradnik falconiforme moim zdaniem zasługiwał by na wieczne pierwsze miejsce w dziale technika jazdy.
Ostatnio edytowano 17/8/2010, 21:09 przez miczaw22, łącznie edytowano 1 raz
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka

Postprzez MaŁy_Bandzior » 17/8/2010, 09:19

Kiedyś było napisane ,że dobrze hamować awaryjnie tyłem. Przecież kiedy opona zadymi mamy mniejsze tarcie czyli mniejszą skuteczność , nie mówiąc już o zamiataniu tyłu. Z praktyki i z tego co wyczytałem większość siły powinna iść na przód czy to jadąc motocyklem czy rowerem ;]
Mów co myślisz , rób co mówisz .

Suzuki Bandit gsf 400
MaŁy_Bandzior
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 26/2/2010, 20:24

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na gr