Rady i porady JAK jeździć - dla początkujących
wiem wiem.. ale trzeba odswiezat tematy i rozwiewac wszelkie watpliwosci...
Droga Asiu..
honda vfr 800 z ktorej strony by nie patrzec jest bardzo zlym motocyklem na poczatek... zwlaszcza dla kobiet
moim skromnym zdaniem polozysz go jeszcze wiele razy... a niestety crash padow za bardzo nie zalozysz bez robienia dziur w owiewkach bocznych.
dlaczego ?
jest to jeden z ciezszych motocykli !! z plynami ok 240 kg... no jak chodzisz na silke i tyle wyciskasz to spoko... dla porownania suzuki gs 500 -> 190 kg
a 50 kg zwlaszcza na poczatek to baardzo duzo.. no i ta roznica w gabarytach... :/
poza tym... moc 110 KM w ukladzie V4 to naprawde sredni pomysl... dla poczatkujacej osoby
wyjasnienie: silniki V maja moze mniejsza moc ale wiekszy moment obrotowy, oraz obie te rzeczy maja swoje maximum przy nizszych obrotach niz silnikach R
z calym szacunkiem ale nie wiem co za idiota Ci go doradzil :/
RADA :
kup lzejszy motocykl, mniejszy gabarytowo i zaloz nawet nie crash pady ale gmole
Droga Asiu..
honda vfr 800 z ktorej strony by nie patrzec jest bardzo zlym motocyklem na poczatek... zwlaszcza dla kobiet
moim skromnym zdaniem polozysz go jeszcze wiele razy... a niestety crash padow za bardzo nie zalozysz bez robienia dziur w owiewkach bocznych.
dlaczego ?
jest to jeden z ciezszych motocykli !! z plynami ok 240 kg... no jak chodzisz na silke i tyle wyciskasz to spoko... dla porownania suzuki gs 500 -> 190 kg
a 50 kg zwlaszcza na poczatek to baardzo duzo.. no i ta roznica w gabarytach... :/
poza tym... moc 110 KM w ukladzie V4 to naprawde sredni pomysl... dla poczatkujacej osoby
wyjasnienie: silniki V maja moze mniejsza moc ale wiekszy moment obrotowy, oraz obie te rzeczy maja swoje maximum przy nizszych obrotach niz silnikach R
z calym szacunkiem ale nie wiem co za idiota Ci go doradzil :/
RADA :
kup lzejszy motocykl, mniejszy gabarytowo i zaloz nawet nie crash pady ale gmole
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
no to mnie trochę uspokoiliście:) Generalnie chętnie przykleiłbym sobie zielony listek na plecach tak żeby kierowcy i inni motonici wiedzieli, że trulam się jak dziadek, bo dopiero się uczę i mieli więcej wyrozumiałości w stosunku do mnie
PS. apropo tej VFRki to faktycznie nie za dobry motocykl na początek ... z tego co rozmawiałem z motocyklistami innymi. Ja bym się nie odważył:)
PS. apropo tej VFRki to faktycznie nie za dobry motocykl na początek ... z tego co rozmawiałem z motocyklistami innymi. Ja bym się nie odważył:)
- warmplace
- Świeżak
- Posty: 345
- Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20
no to mnie trochę uspokoiliście:) Generalnie chętnie przykleiłbym sobie zielony listek na plecach tak żeby kierowcy i inni motonici wiedzieli, że trulam się jak dziadek, bo dopiero się uczę i mieli więcej wyrozumiałości w stosunku do mnie
PS. apropo tej VFRki to faktycznie nie za dobry motocykl na początek ... z tego co rozmawiałem z motocyklistami innymi. Ja bym się nie odważył:)
PS. apropo tej VFRki to faktycznie nie za dobry motocykl na początek ... z tego co rozmawiałem z motocyklistami innymi. Ja bym się nie odważył:)
- warmplace
- Świeżak
- Posty: 345
- Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20
- xede
- Świeżak
- Posty: 370
- Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
- Lokalizacja: łódź
Temat widzę, że już trochę wymarły (może wyczerpany?), a szkoda bo bardzo cenny. Jako początkujący motocyklista (1500km na motocyklu) chciał bym w tym temacie podziękować falconiforme i cezare. Zamieściliście na tym forum mnóstwo porad, które okazały się bardzo przydatne na drodze. Już przy pierwszych kilometrach przydała się umiejętność skutecznego hamowania, wyuczona w pierwszej kolejności zgodnie z poradami. (Moja prędkość 60km/h uniemożliwiła kierowcy samochodu zauważenie mnie)
Olałem tylko porady co do "wyboru" motocykla (CBR 1000f) i muszę przyznać że jego duża masa (ponad 260kg) mimo tego co się tu na forum pisze wręcz ułatwia mi naukę. Tak ciężkim motocyklem bardzo łatwo (i chyba nawet skutecznie - około 21m ze 100km/h) się hamuje i przyspiesza. Nie miałem też okazji przekonać się co to shimmy, mimo kilku sytuacji które mogły by sprzyjać jego powstaniu. Ogólnie motocykl bardzo pewnie trzyma się drogi (nawet w kontakcie z dziurawą lub wyboistą nawierzchnią zaskoczył mnie brakiem poważniejszych "konsekwencji").
Tak jeszcze w temacie cennych porad, to poradnik falconiforme moim zdaniem zasługiwał by na wieczne pierwsze miejsce w dziale technika jazdy.
Olałem tylko porady co do "wyboru" motocykla (CBR 1000f) i muszę przyznać że jego duża masa (ponad 260kg) mimo tego co się tu na forum pisze wręcz ułatwia mi naukę. Tak ciężkim motocyklem bardzo łatwo (i chyba nawet skutecznie - około 21m ze 100km/h) się hamuje i przyspiesza. Nie miałem też okazji przekonać się co to shimmy, mimo kilku sytuacji które mogły by sprzyjać jego powstaniu. Ogólnie motocykl bardzo pewnie trzyma się drogi (nawet w kontakcie z dziurawą lub wyboistą nawierzchnią zaskoczył mnie brakiem poważniejszych "konsekwencji").
Tak jeszcze w temacie cennych porad, to poradnik falconiforme moim zdaniem zasługiwał by na wieczne pierwsze miejsce w dziale technika jazdy.
Ostatnio edytowano 17/8/2010, 21:09 przez miczaw22, łącznie edytowano 1 raz
- miczaw22
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
- Lokalizacja: K/Ostrołęka
Kiedyś było napisane ,że dobrze hamować awaryjnie tyłem. Przecież kiedy opona zadymi mamy mniejsze tarcie czyli mniejszą skuteczność , nie mówiąc już o zamiataniu tyłu. Z praktyki i z tego co wyczytałem większość siły powinna iść na przód czy to jadąc motocyklem czy rowerem ;]
Mów co myślisz , rób co mówisz .
Suzuki Bandit gsf 400
Suzuki Bandit gsf 400
- MaŁy_Bandzior
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 26/2/2010, 20:24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości