Sporadyczne stukanie na luzie.
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Sporadyczne stukanie na luzie.
Witam,
od pewnego czasu pojawia się u mnie metaliczne stukanie w silniku. Konkretnie na luzie. Już pod koniec zeszłego sezonu przy rozgrzewaniu zimnego silnika na ssaniu zdarzyło się pojedyncze stuknięcie, czasem dwa razy i cichło. Bardzo sporadycznie. Podejrzewałem łańcuszek rozrządu dlatego przy regulacji zaworów kazałem to skontrolować. Podobno napinacz miał 7 zębów, cokolwiek to znaczy.
Od pewnego czasu, czasem jak poprzednio, na ssaniu sobie stuknie. Oprócz tego przy delikatnym przegazowaniu na luzie. Konkretnie przy odpuszczeniu gazu. Jak się wkręci powiedzmy na 4-5 tys.obr. to stuk słychać po zamknięciu przepustnicy jak już dochodzi do poziomu wolnych obrotów.
Na samych wolnych obrotach nie stuka tylko jak siÄ™ poruszy gazem i zamknie.
Drugi przypadek:
Czasem po szybszym zdjęciu ssania i utrzymaniu silnika gazem, żeby nie zgasł pojawi się stuk i spadną obroty. Konkretnie trzymając rollgaz w stałym położeniu np. 2 tys.obr. słychać stuk i spada np. na 1,5 tys. Po czym za chwilę odzyskuje obroty, czasem większe niż wcześniej. I ten drugi przypadek dzieje się tak od momentu odebrania motocykla z serwisu.
I teraz moje pytanie? Co to sobie postukuje? W razie czego wspomogę się filmem. Ostatnio słyszałem ten stuk przy naprawdę wolnej jeździe, odpuszczając gaz przy zmianie biegów.
p.s. czytałem, że w tych silnikach stuka jak jest luz na wałkach? Zmniejszają to podkładki pod, o ile się nie mylę, wałki rozrządu?
Jak doczytam to dopiszę o co dokładnie chodzi. Na razie, proszę się tym nie sugerować. Po prostu gdzieś coś mi dzwoni ale nie wiem w którym kościele
Motocykl: GS500F z 2004r. 19tys. przebiegu.
od pewnego czasu pojawia się u mnie metaliczne stukanie w silniku. Konkretnie na luzie. Już pod koniec zeszłego sezonu przy rozgrzewaniu zimnego silnika na ssaniu zdarzyło się pojedyncze stuknięcie, czasem dwa razy i cichło. Bardzo sporadycznie. Podejrzewałem łańcuszek rozrządu dlatego przy regulacji zaworów kazałem to skontrolować. Podobno napinacz miał 7 zębów, cokolwiek to znaczy.
Od pewnego czasu, czasem jak poprzednio, na ssaniu sobie stuknie. Oprócz tego przy delikatnym przegazowaniu na luzie. Konkretnie przy odpuszczeniu gazu. Jak się wkręci powiedzmy na 4-5 tys.obr. to stuk słychać po zamknięciu przepustnicy jak już dochodzi do poziomu wolnych obrotów.
Na samych wolnych obrotach nie stuka tylko jak siÄ™ poruszy gazem i zamknie.
Drugi przypadek:
Czasem po szybszym zdjęciu ssania i utrzymaniu silnika gazem, żeby nie zgasł pojawi się stuk i spadną obroty. Konkretnie trzymając rollgaz w stałym położeniu np. 2 tys.obr. słychać stuk i spada np. na 1,5 tys. Po czym za chwilę odzyskuje obroty, czasem większe niż wcześniej. I ten drugi przypadek dzieje się tak od momentu odebrania motocykla z serwisu.
I teraz moje pytanie? Co to sobie postukuje? W razie czego wspomogę się filmem. Ostatnio słyszałem ten stuk przy naprawdę wolnej jeździe, odpuszczając gaz przy zmianie biegów.
p.s. czytałem, że w tych silnikach stuka jak jest luz na wałkach? Zmniejszają to podkładki pod, o ile się nie mylę, wałki rozrządu?
Jak doczytam to dopiszę o co dokładnie chodzi. Na razie, proszę się tym nie sugerować. Po prostu gdzieś coś mi dzwoni ale nie wiem w którym kościele
Motocykl: GS500F z 2004r. 19tys. przebiegu.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Mogę z tym jeździć, czy silnik na stół? Generalnie, denerwuje mnie to, jak czasem słyszę jakiś stuk. Dla mnie wszytko musi być w porządku. Może to trochę pedantyzm. Dlatego skłaniałbym się, żeby to zrobić, ale najwygodniej dla mnie - w zimę.
Znalazłem temat nt. stukania:
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... ight=#4554
Moze nie dokładnie taki sam ale dowiedziałem się, że istnieje x wad fabrycznych
Wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia.
Dziękuję za odpowiedzi.
Znalazłem temat nt. stukania:
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... ight=#4554
Moze nie dokładnie taki sam ale dowiedziałem się, że istnieje x wad fabrycznych
Wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia.
Dziękuję za odpowiedzi.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
A zauważyłem, że chyba coś innego puka po odkręceniu i zamknięciu gazu a co innego przy trzymaniu otwartego na postoju. O ile przy tym przegazowaniu stuk jest delikatny i cichy, to w drugim przypadku puknie dość ostro.
To stukanie na stale odkręconym gazie zauważyłem po serwisie gaźników. Może to zbieg okoliczności po prostu. Trzymam na 3 tys. obr. i stuk i obroty spadają. Strasznie mnie to irytuje.
To stukanie na stale odkręconym gazie zauważyłem po serwisie gaźników. Może to zbieg okoliczności po prostu. Trzymam na 3 tys. obr. i stuk i obroty spadają. Strasznie mnie to irytuje.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Panowie nie chcę zakładać kolejnego tematu. Mam trochę inne pytanie. Otóż mam wyciek oleju. Dziś udało mi sie zlokalizować miejsce wycieku.
Oto zdjęcie:
http://img444.imageshack.us/my.php?imag ... 26agv8.jpg
Ta dziurka w głowicy nie powinna być zaślepiona?? Bo jest ona nagwintowana. Do czego to w ogóle ma służyć??
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Oto zdjęcie:
http://img444.imageshack.us/my.php?imag ... 26agv8.jpg
Ta dziurka w głowicy nie powinna być zaślepiona?? Bo jest ona nagwintowana. Do czego to w ogóle ma służyć??
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości