Zobacz wÄ…tek - PROBLEM Z ODPALENIEM CBR 1000F
NAS Analytics TAG

PROBLEM Z ODPALENIEM CBR 1000F

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

PROBLEM Z ODPALENIEM CBR 1000F

Postprzez RAFI-CBR » 5/4/2008, 19:59

WITAM SERDECZNIE.

Posiadam CBR 1000f sc24, moto kupiłem zimą, zaczyna się robić ciepło, więc w moto zostały wymienione oleje, świece, filtr kn, czyszczenie i synchro gazników.

Niestety pojawił sie problem po jakiś 200km, mianowicie, słabo kręci rozrusznik, pierwsza myśl, akumulator padł, wiec go naładowałem i to samo, rozrusznik słabo kręci moto nie pali, podłączyłem moto pod akumulator samochodowy ,cinquecento, i tez kręcił tak jak na motocyklowym, dopiero odpalenie samochodu spowodowało że rozrusznik zadziałał mocniej i motocykl ożył. Jeśli chodzi o ładowanie to jest prawidłowe, kable do rozrusznika sprawdzone, moto pali z "pychu" od razu. Winy szukam w rozruszniku, ale po jego rozebraniu, sprawdzeniu szczotek nic się nie zmieniło. Czy może być to rozrusznik??, mam zamiar dać go do sprawdzenia, a może tylko akumulator do wymiany??

proszę jeśli ktoś posiada jakieś informacje lub pomysł to niech się podzieli,

Pozdrawiam Rafał.
RAFI-CBR
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46


Postprzez Meciek » 5/4/2008, 20:32

I tak wydaje mi się ,że to aku. ale niech wypowiedzą się inni.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka


Postprzez elco » 5/4/2008, 20:49

Ja tez mysle, ze to prawdopobodnie akumulator. Ewentualnie cos nie tak jest z przekaznikiem rozrusznika.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez RAFI-CBR » 5/4/2008, 21:28

Podawałem prąd bezpośrednio z akumulatora na rozrusznik omijając przekaznik, kręcił tak samo słabo.
RAFI-CBR
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46

Postprzez Adam M. » 5/4/2008, 22:04

Naladuj znowu akumulator ladowarka stacjonarna "do pelna" ( i tu pytanie jakim pradem ladujesz ), wsadz do moto, zapal swiatla na zgaszonym silniku i zmierz napiecie na klemach.
Po uplywie minuty znowu zmierz napiecie ( swiatla dalej zapalone ).
Jakie wyniki otrzymales ?

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez RAFI-CBR » 6/4/2008, 10:05

Prostownik mam z możliwością ładowania prądem 0,5A lub 2,5A. Niesty dziś nie mam miernika, pomierzę dopiero w pon. lecz jescze jeden szczegół, mianowicie w momencie gdy rozrusznik kręci i dodam ssania to jest mu ciężej, tak samo jak gazu odkręcę, jak troszke dłużej potrzymam to tak jakby trochę rozrusznik przyspieszał. Na zimnym silniku kręci lepiej niż na rozgrzanym.
RAFI-CBR
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46

Postprzez Adam M. » 6/4/2008, 18:17

Co wlasnie swiadczy o slabosci aku, ale pomiary powiedza wiecej.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez RAFI-CBR » 7/4/2008, 20:40

Zrobiłem pomiary, przedstawiają się następująco:

akumulator 13,3v

po włączeniu stacyjki 12,2v

po włączeniu świateł (długie, dwie żarówki w przypadku tej cbr) 11,9v

po 1 min 11,7v

po kolejnych 5 min 11,3v

Wziąłem podpiąłem rozrusznik do kabli ale nie zakładałem do moto, więc akumulator po uruchomieniu rozrusznika spadł do 9,8v, ale rozrusznik nie był obciążony, pracował luźno.

Co o tym sÄ…dzicie??
RAFI-CBR
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46

Postprzez Adam M. » 7/4/2008, 22:02

Napiecie 13.3V to tkzw "napiecie powierzchniowe" nieobciazonego akumulatora -nic naprawde nie znaczy.
Po wlaczenie stacyjki 12.2 to napewno za malo - powinno byc w granicach 12.7, ktore po wlaczeniu swiatel ( wlasciwe obciazenie aku ) powinno spasc do 12.2 - 12.3 V.
Wszystkie dalsze pomiary ponizej 12V wskazuja ze akumulator jest powaznie zasiarczony i wlasciwie nadaje sie do wymiany.
Dziekuje za zrobienie pomiarow i prosze o jeszcze jeden, mianowicie doladuj aku do pelna ladowarka jeszcze raz i zmierz napiecie ladowania przy wolnych obrotach i przy 5 tys obr z wlaczonymi swiatlami - to pokaze nam jak dziala uklad ladowania aku w motocyklu.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez RAFI-CBR » 7/4/2008, 22:50

Dziękuje za odpowiedź.

Jeśli chodzi o ładowanie to sprawdzałem w weekend i przy 5tys obrotów miała 15,2v, na wolnych obrotach dokładnie nie pamiętam ale chyba w okolicach 13v. Postaram się to sprawdzić raz jeszcze, ale nie chce moto z "pychu" zapalać.
Bo z tego aku to sama z siebie nie zagada.
RAFI-CBR
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46

Postprzez Adam M. » 8/4/2008, 02:22

15.2 V to troche za duzo, ale moze wynika to ze stanu akumulatora.
Wniosek z tego jeden, najpierw wymien aku, a po tem jeszcze raz sprawdz jak laduje juz na nowym akumulatorze.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez RAFI-CBR » 8/4/2008, 06:49

Ok. Sprawdzałem w serwisówce i wartość ładowania przy 15tys podaja własnie 15v.
Mam jeszcze pytanie, kupię aku Varty, ale przyślą go w stanie suchym. Jaki elektrolit wlać najlepiej? Jakim prądem go ładować, przed uzyciem??
RAFI-CBR
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46

Postprzez elco » 8/4/2008, 13:35

Do kazdego akumulatora powinna byc zalaczona instrukcja obslugi, w ktorej podaje sie rodzaj elektrolitu, tudziez jego stezenie. Wydaje mi sie, ze dodatkowo elektrolit ten powinien byc zalaczony w jakims pojemniku.Po zalaniu akumulatora i odczekaniu dluzszej chwili akumulator jest gotoowy do pracy. Mozna go ewentualnie delikatnie podladowac. Najlepiej zrobic to ladowarka mikroprocesorowa, mozliwie malym pradem (ok. 300-700mA).
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Adam M. » 8/4/2008, 18:34

Trzeba go podladowac, po wlaniu elektrolitu jest jakies 80% naladowania.
Elektrolit jest albo dolaczony, albo aku jest sucholadowane i wlewasz tylko wode destylowana co powinno byc napisane w instrukcji.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez RAFI-CBR » 8/4/2008, 20:17

Na aukcji jest napisane iż trzeba elektrolit kupić samemu, akumulator jest obsługowy suchoładowany, to są info z aukcji. /www.allegro.pl/item343351577_akumulator_12v_14ah_kawasaki_suzuki_yamaha_honda.html

Poprostu nie chce zepsuc nowego aku jakimś niedociągnięciem z mojej strony.
RAFI-CBR
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46

Postprzez Meciek » 8/4/2008, 22:18

Ja kupiłem aku Varty, musiałem wlać tylko elektrolit (który był w zestawie) i aku od razu działało. dałem coś koło 100zł
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez RAFI-CBR » 10/4/2008, 20:52

Do motocykla włożyłem nowy akumulator i raczej bez większych zmian, kręci słabo, nie chce odpalić, z "pychu" łapie od razu, jednak jak się rozgrzeje to rozrusznik kręci jeszcze gorzej.Wyjąłem go znów, w środku szczotki i reszta wydają ok, ale stawiam na przebicie w uzwojeniu, po prostu zabiera za dużo prądu. Dam go do sprawdzenia gdzieś do elektryka. Chyba innego wyjścia nie mam, pozdrawiam.
RAFI-CBR
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46

Postprzez Adam M. » 10/4/2008, 22:56

Oczywiscie rozrusznik trzeba sprawdzic, ale warto sprawdzic rowniez polaczenia instalacji.
Wszystkie kostki rozpiac i potraktowac plynem do mycia polaczen elektrycznych, po czym napakowac smarem piezoelektrycznym czy chocby wazelina techniczna i zapiac. Glowna uwage zwrocic na polaczenia masowe instalacji, rozkrecic je, przeczyscic, przesmarowac i skrecic, glownie chodzi tu o mase na silniku, ramie i masowanie reglera.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez RAFI-CBR » 11/4/2008, 10:45

Mam jeszcze taką uwage, cały problem z odpalaniem zaczął się jak odebrałem moto z synchro i czyszczenia gaźników, (bez gaźników kręci tak samo słabo) ale mechanik zaglądał też do rozrządu, czy jest możliwe że zrobił coś iż rozrząd stawia opór i utrudnia rozruch, a jak się rozgrzeje to tym bardziej?? Może to jest właściwy trop?? Przed tym maszyna paliła od razu.
RAFI-CBR
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/4/2008, 19:46

Postprzez elco » 11/4/2008, 16:15

Pisales wczesniej, ze motocykl z pychu pali bez najmniejszych problemow. Mysle, ze gdyby wina za owa sytuacje ponosil rorzad, to wtedy problemy pojawilyby sie z jakimkolwiek rozruchem. Niestety nie jestem tego pewien (w przypadku rozgrzania sie silnika problemy z rorzadem pojawiaja sie bardzo czesto w przypadku ukladow z hydraulicznie sterowanymi napinaczami lancucha rorzadu). Zeby rorzad mial z tym cos wspolnego do dla mnie raczej malo prawododbne. Sprawdz porzadnie ten rozrusznik (istnieje mozlwiosc sprawdzenia jego dzialania, ze tak powiem na "sucho") i wszytkie polaczenia. Tu najprawdopodbniej jest pies pogrzebany.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê