REJESTRACJA | LOGOWANIE

UCZCIWIE O MOTOCYKLU - APRILIA PEGASO 650

| Odpowiedź » | Nowy temat »
Autor Wiadomość

endriuzet

Świeżak

Posty: 7

Skąd: Szczecin

Cytuj

Witam. Postanowiłem kupić motocykl (pierwszy) i padło na soft off road czyli: Honda Transalp, Kawasaki KLE 500, Yamaha XTZ 660, Aprilia Pegaso 650. Przyznaję, że logika podpowiada TRANSALP, ale miałem okazję posiedzieć i posłuchać pracy silnika Aprili Pegaso 650 ... i nie mogę przestać myśleć o tym motocyklu. Przeszukałem cały net i niestety efekt jest taki jakby nikt w kraju nie jeździł tym motocyklem, a jeśli tak to mimo pozytywnej opinii na końcu wypowiedzi dodaje " właśnie swój sprzedaję". Dlatego też proponuję i będę wdzięczny za kontynuację do tego postu. Nie samymi japońcami człowiek żyje stąd APEL do użytkowników (byłych i aktualnych) OCEŃCIE MOTOCYKL APRILIA Pegaso 650. Myślę, że wypowiedzi powinny składać się z opinii ogólnej, następnie plusy i minusy pojazdu. KONIECZNIE wpisujcie rocznik swojego motocykla, przebieg oraz od jak dawna go użytkujecie.
Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do budowania "bazy informacji o Aprili".

Post Scriptum: przy aktualnej wiedzy o Aprili Pegaso 650 - boje się wydać pieniądze na tą piękną ale nieznaną mi bliżej włoszkę Smile
edit:
No proszę ... 43 wyświetlenia w pierwsze 6 godzin ... ewidentny brak informacji na necie ... użytkownicy Aprili Pegaso 650 czekamy na wasze opinie ... chętnie zobaczymy także wpisy mechaników motocyklowych o doświadczeniach z Aprilią ... niech prawda boli ... byle uczciwie.

|

 

icid

VIP Ścigacz.pl

Posty: 2798

Skąd: Rotterdam

Cytuj

Nie ma sie czego bać, aprilki w niczym nie ustępują japończykom.

_________________
WWW.GBOTUIN.NL

|

|

suley

Świeżak

Posty: 110

Cytuj

http://www.motorcycle.com/manufacturer/aprilia/first-impression-aprilia-pegaso-650-14757.htm

|

yamasz

Świeżak

Posty: 17

Cytuj

Pojedź na ul. Huzarów do b. salonu Suzuki, tam się popytaj chłopaków o Pegaso, na perwno mieli doczynienia z tymi maszynami. Są rozmowni i ogólnie bardzo w pożądku.
Poza tym w Pegaso stosowano silnik rotaxa, taki sam jak w BMW F650 więc, silnik jest ok.
Jeżeli Cie interesuje soft enduro to ja bym jeszcze pomyslał nad w/w BMW albo Yamahą XTZ 660/750
Natomiast nie ładuj się w DR 650 RSE, której nie polecam z własnego doświadczenia.
Pozdrawiam Yamasz
Puści klamę, ruszy i na horyzoncie zniknie.

|

|

JędrekZDW

Bywalec

Posty: 958

Skąd: Zduńska Wola

Ostrzeżeń: 2

Cytuj

Witam !
Odkopuje temat bo po co zakladac nowy ? !

Wiec tak prosze o opinie aprilii Pegaso 650 od 2000 roku w górę ! Typowe usterki wymiany itp wady zalety

_________________
sc33 FireBlade

|

|

TOM67

Świeżak

Posty: 111

Ostrzeżeń: 2

Cytuj

JędrekZDW napisał:
Witam !
Odkopuje temat bo po co zakladac nowy ? !

Wiec tak prosze o opinie aprilii Pegaso 650 od 2000 roku w górę ! Typowe usterki wymiany itp wady zalety


Były artykuły w ŚM lub Motocykl nie pamiętam dokładnie. Moto było polecane i tańsze niż BMW F650 a silnik ten sam.

|

milet

Świeżak

Posty: 8

Cytuj

Mam Aprilię Pegaso 650 z 2001 r. Zalety uniwersalność i na miasto i w trasę i na boczne drogi. Na trasę idealne. Wygodna pozycja, miękką kanapa, zrobiłem 750 km razem z dziewczyną i byliśmy potwornie zmęczeni, ale nie obolali. Facet jak facet, ale kobieta zaświadcza, że kanapka jest mięciutka Smile Off-road nawet umiarkowany niestety tylko bez obciążenia z "plecakiem" i bagażem nie daje rady. Złe drogi nie ma problemu. To motocykl, który trudno wyprowadzić z równowagi. Na Ukrainie wpadłem w studzienkę i tylko jęknął, twarde szutry spoko, ale to od opon bardziej zależy. Wady to jak dla mnie spalanie. Robię długie trasy -3 tysiące - i wychodzi mi od 6 l do 6.4. BMW F 650 ma spalanie mniejsze, ale to wbrew pozorom troszkę inny motocykl choć ten sam silnik (mówię o rotaksie i modelach Pegaso poniżej 03). Prędkość użytkowa w trasie 120-130, ciągnie do 160-170 bez obciążenia, ale spalanie tak rośnie, że się nie chce Smile Inna wada. to singiel i po długim postoju od 3 tygodni gorzej zapala. Mój patent. Po zimie doładowuję na full akumulator, wystawiam go na słoneczko, dolewam benzyny tak z pięć litrów (chodzi o ciśnienie), trochę dopompowuję gazem na wyłączonym silniku i kręcę. Po pierwszym odpaleniu zapala od dotyku. Inne wady. Ceny oryginalnych części, a może nawet nie ceny co czas dostawy. 3 tygodnie na lusterko. Zaczynam teraz na nim mój czwarty sezon. Wymieniłem jedynie przerywacz do kierunkowskazu. No i oczywiście łańcuch itp. Robię zazwyczaj na nim 10 tysięcy na sezon. Nie sprzedaję, bo nie jestem w stanie kupić za tę cenę a nawet z niewielkim dołożeniem lepszego motocykla. Trampek - 30 % droższy, GS - z 50 % jak nie więcej. Kle jest tylko ładniejszy - poza tym ma mniejszy bak i większe spalanie, BMW F 650 - to samo a droższy. Mógłbym brać pod uwagę jedynie storm, ale jak dla mnie gorzej sparuje się na szutrach. W trasie jest lepszy, no ale droższy. IMHO.

|

hENY

Świeżak

Posty: 127

Skąd: Wałcz

Ostrzeżeń: 1

Cytuj

Witam
Mam za sobą 1 sezon na KLE i 2 na Pegaso tylko że tym starszym z silnikiem rotax'a.KLe przy Pegaso to mastodont.
Aprilka nigdy nie zawiodła w silniku nic nie grzebałem zrobiłem nią około 10.000 km .
Jedynie klocki,oleje,aku,uszczelniacze widelca .A łatwego życia nie miała.
Zawsze latałem solo i licznik 170km/h nie raz pokazywał. Bardzo poręczny/zwrotny/wygodny motocykl.
Zdecydowanie POLECAM.
W tym sezonie kupiłem FZR i odnaleźć się nie mogę.

|

pegiatra

Świeżak

Posty: 1

Cytuj

http://pegaso650.keep.pl

|

falconiforme

VIP Ścigacz.pl

Posty: 2841

Skąd: Morze

Cytuj

No proszę Aprilka daje radę.
http://www.motogen.pl/laboratorium/testymotocykli/aprilia-pegaso-650-factory-bella-italia,art36.html

_________________
Ongoing Success

|

JędrekZDW

Bywalec

Posty: 958

Skąd: Zduńska Wola

Ostrzeżeń: 2

Cytuj

a co powiecie na model od 93 do bodajze 96 roku ??

_________________
sc33 FireBlade

|

|

ofca

Świeżak

Posty: 1

Cytuj

a ja zapytam sie inaczej:

co jest nie tak z ta firma?

szukajac dilerow w Polce wylistowanych na oficjalnej stronie producenta (aprilia.com) wiekszosc z nich przerzucila sie na Yamahy i nie ma w ogole w ofercie motocykli Aprilii.

znalezlem slownie trzech dilerow sprzedajacych motocykle (bo czesc sprzedaje tylko skutery) majacych swoje strony w internecie: w Zarach, Olsztynie i dawno nieaktualizowana strone w Warszawie.

Wie ktos czy jest szansa utrzymania gwarancji w Warszawie w przypadku kupienia nowego motocykla? Czy w razie naprawy nie bede czekal miesiecy na sprowadzenie czesci lub musial wozic motocykl do innego miasta, bo jest problem z autoryzowanym serwisem?

Czy nie lepiej dolozyc kasy i kupic Honde / Yamahe zeby tych wszystkich problemow uniknac?

z gory dzieki za odpowiedz

|

miki1406

VIP Ścigacz.pl

Posty: 2114

Skąd: Łowicz

Ostrzeżeń: 1

Cytuj

W Pegaso podobnie do CBR1000F awarii ulega często sprzęgło rozrusznika. Objawia się to "nieodpuszczaniem" rozrusznika już po zapłonie... Jazda skutkuje jego zniszczeniem. Koszt naprawy jest spory bo nowe sprzęgiełko jest bardzo drogie a używki chodzą po 500-600zł ze względu właśnie na wysoką awaryjność...

_________________
Imbrola moc....

|

|

pchor_1

Świeżak

Posty: 20

Skąd: Pabianice

Cytuj

czy Aprilia Pegaso 650 (98r.) da sobie dobrze radę po drogach szutrowych i gruntowych (polnych)? Czy raczej jest to moto typowo na asfalt?

|

zsaiboT

Świeżak

Posty: 2

Cytuj

Moje doświadczenia związane z Aprilką, są dość nieprzyjemne. Kupiłem ją od 1 właściciela- Włocha, który ściągnął ją tutaj osobiście i jeździł póki nie skończyła mu się wiza. Niestety trzymał ją na dworze, przez co ma ślady korozji (farba złazi z lag, chłodnicy, niektóre śruby są zardzewiałe, plastiki jakby matowe, zapieczone pokrętełko zerowania licznika).
Kupiłem go właściwie nie jeżdzącego, bo miał do regulacji parę rzeczy.. jak się w warsztacie okazało, podobno kupiłem totalny złom, który może mi się w każdej chwili rozpaść. W oleju pływało mnóstwo opiłków- to podobno zużyte panewki. Cóż.. zmieniałem olej dzień przed oddaniem do serwisu, a oni zrobili płukanie i zmienili ojej znów.. Było też parę drobniejszych rzeczy- nieszczelny kolektor, cieknąca chłodnica, filtr oleju (do czyszczenia), wymiana filtra powietrza. W sumie zapłaciłem dość niewiele jak za ilość rzeczy- 520zł.. mam tylko nadzieję, że silnik się prędko nie rozpadnie.
Podobno był źle smarowany albo przegrzany..
Ma dość nierówne obroty, gaśnie jak jest zimny, a przy niskich obrotach (1300-2200) bardzo nerwowo reaguje na gaz.
Macie jakąś radę, co z tym można zrobić?

_________________
zsaiboT

|

zsaiboT

Świeżak

Posty: 2

Cytuj

Zdobyłem service manual po angielsku do Aprilki Pegaso na wtrysku. Bardzo mi się przydał i sądzę, że każdemu użytkownikowi stanie się niezbędny. Nie mylcie go z instrukcją użytkownika- to instrukcja dla serwisu. Zawiera szeroki zakres drobiazgowych napraw, 320stron m.in. wszelkie operacje dotyczące kontrolki wtrysku.
http://chomikuj.pl/zsaiboT/Motocyklowe/Aprilia+Pegaso+650+i.e.+Service+Manual+2002,1637045790.pdf
http://chomikuj.pl/zsaiboT/Motocyklowe/Aprilia+Pegaso+650+ie.+2001+Use+and+Maintenance,1637045791.pdf
Polecam się Smile

_________________
zsaiboT

|

timtravery

Świeżak

Posty: 5

Cytuj

Zdaję sobię sprawę że mogę wygrać konkurs "wykop roku" nie mniej muszę tu kilka słów napisać.
Posiadam Aprilię Pegaso 650 ie z rocznika 2002 od dwóch lat. Kupiłem ją w PL w 2011r, wcześniej jeździła po "kozaku" (Włochy). Stan licznika wskazywał na 32 tyś, jednak nie sądzę że był to prawdziwy przebieg. Użytkując motocykl przez dwa lata (zrobiłem około 12 tyś) spotkałem się z kilkoma problemami, jednak z niczym poważnym. Awarie jakich doświadczyłem to odlutowanie się przewodu przy stacyjce (czas naprawy-15 min), delikatne pocenie się z pod pokrywy głowicy i jedna która zmusiła mnie do użycia lawety, a mianowicie pęknięcie węża od chłodnicy. Reszta to kwestia wymian eksloatacyjnych... Jeśli chodzi o dostęp do owych części nie miałęm z tym najmniejszych problemów.

Dużym minusem jest jednak dostęp a raczej brak dostępu do gmoli, stelaży itp. Posiadając tramka, możemy przebierać we wzorach, kolorach modelach itp wszelakiego oprzyrządowania, czego nie doświadczymy posiadając Aprilię. Jedyne wyjście do zlecenie komuś dorobienia ewentualnych rurek, bo w przypadku wywrotki można sobie naprawdę nieźle pokiereszować plastiki. Kolejny minus to plastikowy bak.... czyli problem z tankbagiem:), można na paskach ale to już nie to samo co magnesy. Kolejny minus który mi się nasuwa- ale dotyczy on wszystkich dużych singli -to drgania, po przejechaniu 300- 500 km można mieć wrażenie że się pół dnia wierciło w ścianie udarówkąSmile, zwłaszcza jeśli zachodzi konieczność pewnego trzymania kierownicy- szutry itp. A... no i hamulce-niby brembo ale mogłby być lepsze, choć nie wiem jak wygląda sprawa u konkurecji.

Odnośnie zalet, motocykl zdecydowanie tańszy niż konkurencja, czy gorszy- wg mnie minimalnie. Na duży plus zasługuję 21 litrowy bak paliwa (wersje po 97r), wygodna kanapa (choć troszkę za miękka przy dlugich przelotach), bardzo przewidywalne prowadzenie- trzeba się napracować żeby go wytrącić z równowagi, bardzo dobra pozycja za kierownicą, siedzi się dość wysoko co pozwala na dobrą obserwację. Motocykl i do miasta i do wypadów po za nie, nawet tych dalszych. Singiel sprawia że może trochę poszarpać łańcuchem przy nisich obrotach ale zbiera się naprawdę fajnie już od dolnego zakresu- można naprawdę poświrować na szutsze czy w lesie. No i jak się troszkę postaramy to na koło też wstanie:) Spalanie na wtrysku oscyluje w granicach 5l, prędkość optymalna wg mnie to około 110-120 km/h w trasie. Dużym plusem jest też w miarę prosta budowa silnika, wystarczy młotek, przecinak i ze dwa śrubokręty i można brać się za każdą naprawęSmile

Szkoda że jest to motocykl trochę niedoceniany u Nas, bo uważam że jest to naprawdę ciekawa propozycja, zwłaszcza w stosunku cena/jakość!


nie baw sie wiecej w archeologa - leff

|

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załaczać pliki na tym forum
Możesz pobierać pliki z tego forum

POLECAMY

NAJNOWSZE

angliapolska.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

.