Zobacz wÄ…tek - Castrol VS Motul
Advertisement
NAS Analytics TAG

Castrol VS Motul

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Castrol VS Motul

Postprzez dambandit » 4/2/2008, 19:15

Chciał bym poznac opinie na temat oleju Motul 5100 10W40 . Zbliża sie wymiana oleju przed sezonem i tak zastanawiam sie co nalać . Wczęsniej gdy miałem honde zawsze lałem castrola . Obecnie mam bandita 2001 . Poprzeglondałem troche oferty i musze przyznać że olej firmy motul jest dość popularny . Jak myslicie jest jakaś róznica pomiedzy tymi firmami czy w bańkach jest to samo tylko inne opakowanie . Róznica w cenie jest sklep internetowy scigacz

1. Olej silnikowy Motul 5100 10W40 112zł
2. Olej silnikowy Castrol Power GPS 10W40 150zł

Jakoś specjalnie nie szkoda mi tych 38 zł wiecej , chciałem tylko poznać opinie o firmie motul

A jeszcze jedno kto ustala ceny w sklepie internetowy scigacz . Ostatnio pytałem o ten sam olej castrola co powyżej w sklepie hondy w opolu i ceny kształtują sie nastepujaco

4L - 119zł
1L - 30zł
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole


Postprzez cichy » 4/2/2008, 21:03

Castrol to kupa, ja bym brał motula.
Osobiście uznaje tylko trzy marki mobil, motul i liqui moly.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki


Postprzez elco » 5/2/2008, 01:42

Ja na ten sezon zalalem CASTROLA GPS do swojej Hondy. Po zmianie oleju odnosze wrazenie, ze silnik sie troche uciszyl i zaczal troche ladniej pracowac. Na caloksztalt jego pracy przyjdzie jednak jeszcze troche poczekac.

Moge ci jeszcze opisac male roznice w olejach Motula i Castrola do silnikow 2-suwowych (mieszanka). Jezdzac jeszcze na Hondzie NSR mialem okazje testowac oleje oby dwoch firm. Motul, co prawda drozszy o prawie 8 zl na litrze wypadal znacznie lepiej. Zawsze udawalo mi sie zrobic na jednym litrze prawie o 150 km wiecej niz na Castrolu. Sprawdzalem takze swiece i kolektor przy zmianie oleju. Motul zostawial delikatny szary nagar, natomiast po Castrolu zostawala swego rodzaju czarna smola.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez dambandit » 5/2/2008, 15:56

elcommendante kupiłem dzisiaj to

Motul 15W50 5100 cena 109 zł

Widze teraz ze na allegro mozna kupic troche taniej ale przesyłka wyszło by na to samo . Chciałem 10w40 ale sprzedawca w salonie hondy doradził mi ten olej powiedział że silnik bedzie troche ciszej pracować . Więc kupiłem, jak wymienie to zobaczymy czy będą jakieś efekty .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Adam M. » 5/2/2008, 16:10

Roznice miedzy markowymi olejami o tym samym oznaczeniu SAE sa tak niewielkie ze kupuj ten z ladniejsza butelka.
Roznica moze byc miedzy olejami o tej samej liczbie SAE, z ktorych jeden bedzie pol, a drugi pelnym syntetykiem, lub ktorys z nich bedzie olejem mineralnym.
Wowczas oczywiscie syntetyk bedzie najlepszy, choc najdrozszy, polsyntetyk gorszy a mineral najgorszy, tzn najszybciej sie zuzyje.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Grubas » 5/2/2008, 16:19

Właśnie.
Wierze, że motul jest lepszy…. ale to tylko wiara.

Ciekawy jestem ilu z ludzi tu chwalących jakiś produkt robi to na podstawie wiedzy, a nie zasłyszanych opinii. Proszę napiszcie co jest lepsze w Motulu niż w Castrolu, a co w Bel Ray-u !
Jestem tego bardzo ciekaw.
Ale nie piszcie, że wlaliÅ›cie go sezon temu i jest OK – to każdy olej potrafi. PoproszÄ™ o konkretne parametry lub efekty dziaÅ‚ania.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez simonw » 5/2/2008, 16:38

Widzisz, sadze ze musialby napisac ktos w wieku powiedzmy 30 lat, jezdzacy dlugo badz pracujacy w warsztacie - ktory ma wiedze podparta doswiadczeniem.

Wiekszosc opinii jest - bo tak, bo jest lepszy, bo wlalem go i zwiekszylo sei moje VMAX bezmala do nieskonczonosci...

w Motocyklu powinny byc jakies testy, ale nie moge znalezc - jak cos wyrwe, przeskanuje na forum.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez skwy » 5/2/2008, 18:11

Rożnice między markowymi olejami są nie duże bo muszą mieć sprecyzowany skład chemiczny by zachować lepkość w każdych warunkach.
Czyli różnica to skład chemiczny każdego oleju.
Jeden ma więcej środka myjącego inny środka przeciw piennego,a jeszcze inny może mieć dodatki polepszające płynność w wysokich temperaturach.

Także cena odbija się w składzie chemicznym danego oleju.(Tak przypuszczam)
Może troszkę też marka robi swoje(za firmę trzeba dopłacić)
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez elco » 5/2/2008, 18:24

dambandit napisał(a):elcommendante kupiłem dzisiaj to

Motul 15W50 5100 cena 109 zł

Widze teraz ze na allegro mozna kupic troche taniej ale przesyłka wyszło by na to samo . Chciałem 10w40 ale sprzedawca w salonie hondy doradził mi ten olej powiedział że silnik bedzie troche ciszej pracować . Więc kupiłem, jak wymienie to zobaczymy czy będą jakieś efekty .


przejezdzimy caly sezon i wtedy napiszemy jakas ciekawa opinie :)
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Adam M. » 5/2/2008, 19:54

Na Forum Motocyklistow jest mase watkow olejowych i wiele z nich popartych wyciagami z badan.
Wystarczy sie zapisac i troche poczytac, raczej nic trudnego
Wszystko oczywiscie w "mechanice ogolnej"

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez cichy » 5/2/2008, 21:21

Pierdzielenie, różnice są i to spore. Takie nazwy jak "syntetyczny" czy "pół-syntetyczny" nie są w jakiś sposób prawnie chronione, więc producenci piszą co chcą.
Niektóre oleje syntetyczne to oleje hydrokrakowane (czy jakoś tak) czyli ulepszone minerały, podczas gdy prawdziwy syntetyk produkuje się rozdzielając i łącząc na nowo wszystkie molekuły.
Wyższość prawdziwego oleju syntetycznego nad każdym innym, nie podlega dyskusji.
Pół-syntetyki też wytwarza się na różne sposoby, albo ulepszając minerała, albo dolewając syntetyka.
Różnej jakości są też dodatki uszlachetniające, które też są bardzo istotne, mogą stanowić nawet 30% gotowego produktu.

Dlatego warto wiedzieć co się kupuje.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez PavloRBR » 5/2/2008, 23:27

jak mialem jeszcze VT 250 to bylem w serwisie i pytam jaki olej wziąśc castrola czy mobila extra 4T to mechanik mi powiedzial ze castrole wypłukuja sprżeglo i za niedlugo przyjade bo sprzęglo mi ślizga ... wiec sam niewiem ale to piowiedzial nie sprzedawca tylko servisant który sie zajmowal naprawa moto
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
PavloRBR
Świeżak
 
Posty: 455
Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady

Postprzez Grubas » 6/2/2008, 09:36

Cichy, ja nie neguje, że są różnice.
Tylko jakie. I nie od strony produkcji (choć i to jest ciekawe), ale od strony przydatności.
Czy są duże? hmmm. Znów wszystko jest względne. Jeśli przyjadę 1 sek po kumplu to przyjechaliśmy równocześnie, a na wyścigu motoGP 1 sek na okrążenie to przepaść. Dlatego pytałem o konkrety, abym mógł (i każdy inny użytkownik forum) podjąć świadomą decyzję sam.
Ponadto stwierdzenie, że jeden markowy olej jest lepszy od drugiego jest chyba zbytnim uproszczeniem. Przecież zadań oleju jest kilka i jeden może utrzymywać lepiej film przy 14 tys RPM, a inny będzie lepiej mył, a trzeci będzie odporniejszy na przegrzanie itd.

Zatem raczej nie zastanawiam się czy tani czy markowy, ale który z najlepszych olejów będzie dla mnie najwłaściwszy i dlaczego.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez skwy » 6/2/2008, 18:28

Każdy producent zaznacza do jakich silników nadają się jego oleje.
Jeśli spytasz sprzedawcę powinien ci dokładnie powiedzieć jaki olej do jakiego silnika(tzn w jakich warunkach będzie eksploatowany czy to na toże czy to w błocie czy to w minusowych temperaturach czy może w ekstremalnym upale)
Ja bym brał tylko te wartości pod uwagę bo jeśli miałbym wbijać się w strukturę jego składu to już jest tylko dla pasjonatów.

Chyba zwykłego kowalskiego nie obchodzi że w oleju marki takiej to a takiej jest dużo łańcuchów węglowodorów grupy takiej to a takiej wzbogacony o trzy pierwiastki węgla i uranu dla poprawienia lepkości i tym podobne ciekawostki :?:

Może się mylę :?:
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Adam M. » 6/2/2008, 19:28

cichy napisał(a):Pierdzielenie, różnice są i to spore. Takie nazwy jak "syntetyczny" czy "pół-syntetyczny" nie są w jakiś sposób prawnie chronione, więc producenci piszą co chcą.
Niektóre oleje syntetyczne to oleje hydrokrakowane (czy jakoś tak) czyli ulepszone minerały, podczas gdy prawdziwy syntetyk produkuje się rozdzielając i łącząc na nowo wszystkie molekuły.
Dlatego warto wiedzieć co się kupuje.


Czy to do mnie ???
Pragne cie poinformowac ze oleje hydrokrakowane sa wg amerykanskiej normy API zaliczone do syntetykow, jako ze zachowuja sie w warunkach pracy tak jak oleje alphaolefinowe.
Decyzje podjelo grono specjalistow do ktorych mam troche wieksze zaufanie niz do kogos kto jezdzi motocyklem i cos na ten temat gdzies przeczytal.
Oczywiscie sa fanatycy uwazajacy ze prawdziwy syntetyk to tylko olej bazowany na syntetycznych estrach, ale ja do nich nie naleze.
Czy wydaje ci sie ze przecietnego uzytkownika interesuje porownywanie poszczegolnych parametrow typu liczby TBN, udzialu dodatkow zmniejszajacych oksydacje i zmniejszajacych spienienie, wspolczynnika lepkosci itd ?
Wiekszosc z nich nawet nie ma pojecia o czym mowa i sa to dla nich puste hasla.
W zwiazku z tym jak kupuje u siebie w sklepie olej to sprawdzam czy ma naklejke API - bo ta organizacja gwarantuje mi ze to co jest napisane na butelce jest mniej wiecej prawda, jako ze poddala dany olej badaniom.
Jaka jest sytuacja w Polsce, nie wiem - moze rzeczywiscie sprzedaja wam olejowy zlom za cene porzadnego oleju, sam mialem okazje naciac sie dla odmiany na podrabiane wino w polskim sklepie :)
Z drugiej strony pytajacy jaki olej lepszy Motul czy Castrol zadaje b. nieprecyzyjne pytanie i oczekuje rownie nieprecyzyjnej odpowiedzi, jako ze zachowanie oleju x w jednym motocyklu nie musi byc rownowazne jego zachowaniu w innym moto, w zupelnie inny sposob zuzytym.
Dlatego imo nie ma dla mnie znaczenia co ktos leje gdzie, roznice beda tak nieuchwytne i zalezne od tak wielu czynnikow, ze pytanie jest troche vbez sensu.
Osobiscie uzywam jednego oleju we wszystkich swoich pojazdach, uznaje go za dobry kompromis miedzy jakoscia i cena i tyle.
Jest to samochodowy syntetyk MOBIL 1 15W50, ktory dobrze spisuje sie w moich starych samochoddach i motocyklach :)

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez gosia » 6/2/2008, 21:36

Ale używasz syntetyka na bazie estrów jeżeli się nie mylę.
Jako że mój szpej nie ma lekko, pewne parametry oleju są dla mnie istotne. Szczególnie ten podający lepkość przy 150stopniach.
Oleje na bazie estrów wykazują jednak większą wytrzymałość w ekstremalnych warunkach, także najdłużej zachowują swoje właściwości.

cichy
Avatar użytkownika
gosia
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29/6/2006, 19:33
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Adam M. » 7/2/2008, 02:07

No Amsoil toto nie jest ale nie place za niego tysiacpiecsetstodziewiecset tylko $7.5 za litr.
Jak cie parametry rzeczywiscie interesuja to tak jak pisalem zacznij czytac http://www.bobistheoilguy.com - szalency olejowi lataja z probkami wszystkiego po laboratoriach i swoje wyniki jak rowniez opinie z uzytkowania w roznych motocyklach opisuja.
Blizej bo na moim Forum Motocyklistow inni szalency zrobili teraz watek olejowy w ktorym opisuja po kolei co znalezli w roznych zrodlach na temat parametrow poszczegolnych olejow na polskim rynku, czyli kazdy post przedstawia jakis olej lub kilka w wersji rozszerzonej, czyli z danymi o ktorych pisalem wyzej. Zajrzyj i wybierz co ci najbardziej odpowiada.
Jedno wiem ze uzytkownicy z niewielka wiedza kompletnie sa teraz skolowani i nie wiedza co kupic, bo przeciez niejest tak ze jeden olej bedzie najlepszy we wszystkich parametrach - kazdy jest dobry w czym innym :).

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez elco » 7/2/2008, 15:35

juz pomijajac parametry, o ktorych dyskutujecie (bo mysle, ze to z punktu widzenia przecietnego uzytkownika, ktory nie eksploatuje motocykla w ekstremalnych warunkach raczej nie interesuje) chcialem zapytac jak maja sie opisy produktow, wystawiane czesto przez samych producentow, ale takze i dystrybutorow, do rzeczywistosci. Chodzi mi o takie rzeczy jak: dzieki technologii XXX olej swietnie chrioni zeby zebatek, ulatwia roruch zimnego silnika, swietnie chroni jednoczesnie sprzeglo i skrzynie biegow itp. ?? Jaki procent tego jest wiarygodna inforacja a co jest tylko reklama ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez dambandit » 7/2/2008, 16:21

To chyba czysta reklama .

W szkole robiliśmy pomiary dwóch aut po 100 tys km jeden jeżdził na oleju castrol a drugi na mobil 1 . I co sie okazało . Wyniki były takie że po 100 tys pomiary mieściły sie w tolerancji dla nowych części . Wiec jak widać obydwa oleje spisały sie dobrze . Testy trzeba by przeprowadzić np po 300 tys km . Ale to z kolei nie jest proste bo każdy traktuje swój silnik inaczej i wyniki nie będą niestety porównywalne . Osobiscie jesli chodzi o samochody uznaje tylko firme Mobil 1 . No ale do motocykli ta firma chyba nie ma oleju .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Adam M. » 7/2/2008, 16:32

Wszystko jest reklama, zeby cos naprawde sprawdzic trzeba wiedziec ktory z parametrow o ktorych tu piszemy jest wazny dla twojego sposobu jazdy ( tak jak dla Cichego wskaznik lepkosci przy 150 C ) i wowczas mozesz sprawdzic poszczegolne data sheets, czy publikowane na necie porownania i wybierac.
Tyle ze jak rozumiem Cichy jezdzi na torze i wazna jest dla niego ochrona silnika przy stalych wysokich obrotach, z kolei ja jako stary pierdziel kulajacy sie moja BSA 100 km/h po kanadyjskim highway`u zdaje sobie po prostu sprawe ze olej jakiego uzywam pokrywa wszystkie potrzeby mego motocykla ze 100% naddatkiem.'
To samo dotyczy wiekszosci uzytkownikow stosujacych dobre polsyntetyki czy syntetyki, ale nie jezdzacych ekstremalnie - wiekszosc markowych olei na rynku pokrywa ich potrzeby i duzo ponad to.
Stad wziela sie moja odpowiedz, ze nie ma znaczenia co wlejesz bo wszystko bedzie dobre dla twego silnika.
W Stanach ludzie czesto jezdza na najtanszym oleju mineralnym z Walmart ( $1- za litr ) i tez jest dobrze bo wymieniaja go co 2 tys km.
Najwazniejsze sa regularne zmiany w okresach zalecanych przez serwisowke, albo czesciej, a nie jaki olej jest lepszy czy gorszy.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê
cron