CB500 '97 6.000zł czy to dobra okazja ?
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
CB500 '97 6.000zł czy to dobra okazja ?
Witam!
Zdecydowałem się, że moim pierwszym motocyklem będzie Honda CB500. Znalezienie takowej w kwocie jaką dysponuję nie jest takie proste.. Jako że dopiero teraz mogę zacząć iść przez życie wraz z motocyklem, nie znam się na cenach/wartości motocykli... i proszę o pomoc...
Mam na oku Hondę CB500. Rocznik 1997. Od dwóch lat w Polsce. Po naszych drogach przejechał wg. posiadacza około 3.000km. Aktualny stan licznika 40.000km.
Dopiero w zeszłym roku została zdjęta 'blokada mocy' (tulejka, itd..) - myślicie że to dobrze, że wcześniej jeździł 'zdławiony', to znaczy czy silnik przez to jest mniej zużyty ??
W zeszłym sezonie kupiona nowa opona, kask.
Cena motocykla myślę że zeszła by do 6.000zł.
Myślicie że to dobra okazja, biorąc pod uwagę powyższe informacje ??
Zdecydowałem się, że moim pierwszym motocyklem będzie Honda CB500. Znalezienie takowej w kwocie jaką dysponuję nie jest takie proste.. Jako że dopiero teraz mogę zacząć iść przez życie wraz z motocyklem, nie znam się na cenach/wartości motocykli... i proszę o pomoc...
Mam na oku Hondę CB500. Rocznik 1997. Od dwóch lat w Polsce. Po naszych drogach przejechał wg. posiadacza około 3.000km. Aktualny stan licznika 40.000km.
Dopiero w zeszłym roku została zdjęta 'blokada mocy' (tulejka, itd..) - myślicie że to dobrze, że wcześniej jeździł 'zdławiony', to znaczy czy silnik przez to jest mniej zużyty ??
W zeszłym sezonie kupiona nowa opona, kask.
Cena motocykla myślę że zeszła by do 6.000zł.
Myślicie że to dobra okazja, biorąc pod uwagę powyższe informacje ??
-
wolverine-x - Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 28/1/2008, 19:18
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli to wszystko co napisałeś jest prawdą, to myśle ze ja bym się skusił na twoim miejscu, przebieg nie jest mocno zaniżony jak na ten wiek, czyli możliwe jest że nie był cofany, był zablokowany, nowa opona, kask itp. myśle że to dobra okazja. a stan? przyglądałeś się z bliska? bo one mają słabe tylnie amortyzatory, i łozysko w głowce ramy, a po 3 tys. na polskich drogach mogło sie to zużyc
- igor46
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 11/11/2007, 12:45
- Lokalizacja: Kalisz
igor46 napisał(a):Jeśli to wszystko co napisałeś jest prawdą, to myśle ze ja bym się skusił na twoim miejscu, przebieg nie jest mocno zaniżony jak na ten wiek, czyli możliwe jest że nie był cofany, był zablokowany, nowa opona, kask itp. myśle że to dobra okazja. a stan? przyglądałeś się z bliska? bo one mają słabe tylnie amortyzatory, i łozysko w głowce ramy, a po 3 tys. na polskich drogach mogło sie to zużyc
co ty wogole gadasz za glupoty.Motocykl ma 11 lat i mowisz ze 40tys to normalny przebieg. wiesz ze to wychodzi mniej niz 4tys rocznie?zauzmy ze sezon trwa 8 miesiecy to wlasciciel musialby robic nia okolo500km miesiecznie czyli tyle co ja w wekend. musi miec conajmniej 60-70tysi walniete chyba ze koles mial za duzo kasy ikupil moto zeby w garazu stalo...
nsr125------>dr350
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
- patrykmulek
- Bywalec
- Posty: 562
- Dołączył(a): 28/5/2007, 16:32
- Lokalizacja: Osieck
a może to był motor tylko na przejażdzke raz kiedyś? stan powinien mówić sam za siebie. zresztą niechce sie kłócić, bo może i ma cofnięty, a może i nie
- igor46
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 11/11/2007, 12:45
- Lokalizacja: Kalisz
Re: CB500 '97 6.000zł czy to dobra okazja ?
wolverine-x napisał(a):Witam!
W zeszłym sezonie kupiona nowa opona, kask.
Dobrze by bylo gdybys dowiedzial sie jeszcze czegos wiecej na temat tego gdzie i jak czesto motocykl byl serwisowany. Nowa opona to kropla w morzu wydatkow zwiazanych z corocznym serwisowaniem. Byc moze nasz sprzedawca po prostu nie uwzglednil tych informacji w opisie. Jezeli sie juz zdecydujesz to pamiętaj, zeby zachowac wszelkie srodki ostroznosci tj. dokladnie sprawdzic dokumenty, stan techniczny i wizualny.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Ja kupiłem Honde CB500 z 96 roku z przebiegiem 55tyś kilometrów-udokumentowany, facet pokazał mi pokaźny stos rachunków z serwisu. Przebieg motorku o którym mówisz jest wiarygodny, bo jeśli był zdławiony to trudno żeby ktoś śmigał w daleką turystykę.
Jeśli już się zdecydujesz to przed zakupem podjedź nią do jakiegoś serwisu lub mechanika, niech ją sprawdzi. Przyjemność kosztuje ok 150 zł, ale myślę że warto. Przy okazji zobaczysz, czy facet się nie spłoszy i nie będzie kręcić.
Ja moją kupiłem za 5200zł i według mnie dobra okazja, ale facet zjechał z 5600zł.
Jeśli już się zdecydujesz to przed zakupem podjedź nią do jakiegoś serwisu lub mechanika, niech ją sprawdzi. Przyjemność kosztuje ok 150 zł, ale myślę że warto. Przy okazji zobaczysz, czy facet się nie spłoszy i nie będzie kręcić.
Ja moją kupiłem za 5200zł i według mnie dobra okazja, ale facet zjechał z 5600zł.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Ja we wrzesniu sprzedalem taką honde za 7 tyś jednak była do wymiany opona i naped wcale tego nie ukrywałem . Przebieg prawie 50 tys jednak motor był w dobrym stanie wiec na kupca długo nie czekałem . Jesli motor jest w dobrym stanie to cena jest atrakcyjna ja bym kupił . Jesli masz jakies fotki to dawaj po zdjeciach mozna juz co nieco o motorze powiedzieć .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
GS 500 mi się nie podoba w ogóle (ta rama oddzielająca bak od reszty motoru jest po prostu wstrętna!;).
Motor mam nadzieje uda mi sie jechać Jutro obejrzeć..
Co do przebiegu myslę że nie każdy musi jeździć dużo motocyklem...
Jeśli chodzi o tą blokadę, to myślicie, że to dobrze czy źle dla silnika (dla mnie obecnie), że jeździł praktycznie cały czas zdławiony ?
(otwórz link)
(otwórz link)
Motor mam nadzieje uda mi sie jechać Jutro obejrzeć..
Co do przebiegu myslę że nie każdy musi jeździć dużo motocyklem...
Jeśli chodzi o tą blokadę, to myślicie, że to dobrze czy źle dla silnika (dla mnie obecnie), że jeździł praktycznie cały czas zdławiony ?
(otwórz link)
(otwórz link)
-
wolverine-x - Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 28/1/2008, 19:18
- Lokalizacja: Sosnowiec
wolverine-x napisał(a):GS 500 mi się nie podoba w ogóle (ta rama oddzielająca bak od reszty motoru jest po prostu wstrętna!;).
Jeśli chodzi o tą blokadę, to myślicie, że to dobrze czy źle dla silnika (dla mnie obecnie), że jeździł praktycznie cały czas zdławiony ?
Jeśli chodzi o ramę to zgadzam się z Tobą, mi też się to nie podoba
Co do zdławienia, to według mnie to dobrze. Silnik nie był katowany, a i na gumie też pewnie nie jeździł.
Malowanie wygląda oryginalnie, bo takie zastawienie kolorów było używane dla modeli z 97roku.
Z tych zdjęć trudno wywnioskować, czy cała lampa jest zmieniona czy to tylko owiewka. Najlepiej niech Ci facet wyśle zdjęcia robione z przodu-przy okazji zobaczysz czy motor jest prosty. Bo ostatnio oglądałem motongi na Allegro i jeden miał tak jakoś zdjęcie od zadka zrobione, ze dałbym sobie rękę uciąć, że rama była krzywa. Było widać jak na dłoni Chyba że jakieś złudzenie optyczne
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Co nieco gdzieś znalazłem na temat tej 'blokady' w CB500, chyba nawet na tym forum.. Ale za nic nie mogę teraz znaleźć...
Wie ktoś na czym dokładnie polega ta blokada ?? Słyszałem coś o jakiejś tulejce przed gaźnikiem - ale jeśli takowa jest, to nie wiem, czy utrudnia powietrzu, czy benzynie dostęp do gaźnika.. i czy jest coś jeszcze ??
Pytam, bo ustalenie co robi blokada pomoże ustalić, jak jest lepiej dla silnika...
Jeszcze takie zdjęcie mam:
(otwórz link)
Dziękuję wszystkim za dobre rady! Jeżeli uda mi się jutro wybrać na oględziny, będę wiedział na co zwrócić uwagę...
Wie ktoś na czym dokładnie polega ta blokada ?? Słyszałem coś o jakiejś tulejce przed gaźnikiem - ale jeśli takowa jest, to nie wiem, czy utrudnia powietrzu, czy benzynie dostęp do gaźnika.. i czy jest coś jeszcze ??
Pytam, bo ustalenie co robi blokada pomoże ustalić, jak jest lepiej dla silnika...
Jeszcze takie zdjęcie mam:
(otwórz link)
Dziękuję wszystkim za dobre rady! Jeżeli uda mi się jutro wybrać na oględziny, będę wiedział na co zwrócić uwagę...
-
wolverine-x - Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 28/1/2008, 19:18
- Lokalizacja: Sosnowiec
powitać kolejnego zainteresowanego CB500 (któremu nie podoba się GS)
co do tego jak jest skonstruowana blokada to krydka zamieścił kiedyś całkiem obszerny opis tego jak jest zrobiona i jak ją zdemontować, więc pewnie podrzuci link. Co do samej cb tak jak pisali powyżej, zwróć uwagę co i jak z tą lampą/owiewką z przodu, z całym zawiasem i ramą... zważywszy na pogodę za oknem, nie będziesz miał problemu z jazdą próbną, co do samej jazdy próbnej to moto nie powinno ciągnąć w żadną stronę, ja w mojej CB500 mogę przy 120km/h puścić kierę i nic się nie dzieje... (oczywiście na równej drodze) jeżeli nie czujesz się pewnie na moto robiąc taki MYK to uważaj żebyś ni rozpier**lił moto na jeździe próbnej...
no to na koniec dla podtrzymania tradycji: POZDRO Kris2k
co do tego jak jest skonstruowana blokada to krydka zamieścił kiedyś całkiem obszerny opis tego jak jest zrobiona i jak ją zdemontować, więc pewnie podrzuci link. Co do samej cb tak jak pisali powyżej, zwróć uwagę co i jak z tą lampą/owiewką z przodu, z całym zawiasem i ramą... zważywszy na pogodę za oknem, nie będziesz miał problemu z jazdą próbną, co do samej jazdy próbnej to moto nie powinno ciągnąć w żadną stronę, ja w mojej CB500 mogę przy 120km/h puścić kierę i nic się nie dzieje... (oczywiście na równej drodze) jeżeli nie czujesz się pewnie na moto robiąc taki MYK to uważaj żebyś ni rozpier**lił moto na jeździe próbnej...
no to na koniec dla podtrzymania tradycji: POZDRO Kris2k
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Myśle że skoro jak piszesz dopiero teraz kupujesz moto i szukasz czegoś do 6 tys to odłożenie na niego nie przyszło ci łatwo, więc żeby nie zmarnować pieniędzy warto udać się z takim moto do serwisu i umówić sie z facetem że jak wszystko ok to ty płacisz za przegląd a jak znajdą jakiś wałek to on pokrywa koszty. Napewno żaden znajomy nawet znający temat na oko nie powie ci tyle co serwis. Co do blokady to chyba były różne rozwiązania w zależności do jakiej mocy była blokowana.
-
icid - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
gratuluje wyboru CB
"GS jest jak kisiel w majtach" - to cytat jednego z forumowiczów
a to link do blokadki:
post-147670.html&highlight=
a to link stronki przydatnej :
http://www.morowiec.pl/index.php?page=aktualnosci
"GS jest jak kisiel w majtach" - to cytat jednego z forumowiczów
a to link do blokadki:
post-147670.html&highlight=
a to link stronki przydatnej :
http://www.morowiec.pl/index.php?page=aktualnosci
-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
OGROMNE DZIĘKI pioterjawa za podanie odnośnika do tego artykułu!!! To naprawdę duża pomoc!
Motocykl jest w Orzeszu, więc muszę poszukać, gdzie tam można przebadać motor u jakiegoś mechanika.. Chyba że wystarczy stacja kontroli pojazdów... tam tak ogólniej tylko zbadają...
Muszę to wszystko przemyśleć co pisaliście żeby wszystko posprawdzać i nie kupić dziadostwa
Ps. Na stronę Morowca, już trafiłem wcześniej.. Bardzo fajna stronka, również polecam do obejżenia..
-
wolverine-x - Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 28/1/2008, 19:18
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
Stacja kontroli pojazdów nie wystarczy . Jak nie znajdziesz mechanika to wez jakiegos kumpla najlepiej takiego co posiada lub posiadał honde cb 500 taka osoba może juz duzo powiedzieć o motorze . Na stacji kontroli pojazdów za bardzo nic ci nie powiedzą , czesto pracują tam ludzie którzy nigdy z motorami nie mieli do czynienia .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Stacja kontroli pojazdów na pewno nie wystarczy. Ja jak byłem na przeglądzie w sta kon poj to gość się mnie pytał co on ma w ogóle sprawdzić w moto, bo nigdy tego nie robił. Obszedł moto naokoło, sprawdził numery ramy i wbił przegląd.
Suzi GSX 600F `97 | <a href="http://quadylodz.pl"target="_blank">Imprezy integracyjne dla firm</a> | http://bikepics.com/members/the69x/ | http://www.youtube.com/watch?v=lAjMBxQhTGs
-
the69x - Świeżak
- Posty: 212
- Dołączył(a): 22/6/2007, 15:21
- Lokalizacja: Bełtachów :P
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości