Sucha miska olejowa
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Sucha miska olejowa
Szukałem i na forum i w google ale to co wyniuchałem zupełnie mnie nie satysfakcjonuje Jakie są plusy i minusy takiego smarowania?
Jak ktoÅ› wie cos na ten temat to niech siÄ™ wypowie
Jak ktoÅ› wie cos na ten temat to niech siÄ™ wypowie
-
Felus6 - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 26/6/2007, 11:10
- Lokalizacja: Podlasie
Plusy:
wszystko. Smarowanie silnika przy kazdym kacie pochylenia (prawie) lepsze chlodzenie oleju.
Minusy:
Wieksze koszta produkcji (bardziej skomplikowana budowa), minimalnie wieksza waga.
wszystko. Smarowanie silnika przy kazdym kacie pochylenia (prawie) lepsze chlodzenie oleju.
Minusy:
Wieksze koszta produkcji (bardziej skomplikowana budowa), minimalnie wieksza waga.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Zabiera więcej miejsca, często przez to trzeba przesunąć do góry silnik. Koszty bo masz 2 pompy oleju.
Suchą miskę stosujesz tam gdzie są duże przeciążenia i istnieje duże ryzyko zaczerpnięcia powietrza przez pompę oleju, czyli przerwy w smarowaniu. Sport i motocykle.
Te motocykle co im się panewki zacierają to często z powodu takiego, że są bez suchej i dzieje się to właśnie od jeżdżenia na kole.
Suchą miskę stosujesz tam gdzie są duże przeciążenia i istnieje duże ryzyko zaczerpnięcia powietrza przez pompę oleju, czyli przerwy w smarowaniu. Sport i motocykle.
Te motocykle co im się panewki zacierają to często z powodu takiego, że są bez suchej i dzieje się to właśnie od jeżdżenia na kole.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
-
mlody-pawel - Świeżak
- Posty: 343
- Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
- Lokalizacja: Kraków
Sucha miska olejowa daje mozliwosc zamocowanie silnika nizej w podwoziu.W przypadku mokrej michy im dalej od poziomu oleju do walu korbowego tym lepiej,mniejsze straty mocy.Szybko obracajace sie czopy na wale mala tendencje do zasysanie oleju i marnotrawienia energii,w ukladzie z mokra miska sa roznego rodzaju przegrody,itd.W nowszych motocyklach sportowych miska jest dlatego bardzo gleboka.
W sportowych motocyklach wal jest daleko od powierzchni jezdni,miske mozna zrobic bardzo gleboka dlatego generalnie suchego ukladu sie nie uzywa jako ze jest ciezszy i bardziej skomplikowany,plus po prostu nie ma miejsca na dodatkowy zbiornik oleju.
MotoGP maszyny maja mokre miski.
Natomiast w samochodach wyscigowych (f1) gdzie silnik jest bardzo nisko such micha jest jedynym praktycznym wyjsciem.
Inna sprawa to sila odsrodkowa na zakretach,w motocyklach to nie jest problemem poniewaz sie pochylaja na zakrecie i poziom oleju jest rownolegly do walu,ale w samochodach juz tak nie jest.
Inna rzecz to cisnienie w skrzyni korbowej,im nizsze tym lepiej,latwiej walowi,korbowodom obracac sie w rozrzedzonym "powietrzu".W przypadku suchej miski pompa sciagajaca olej z silnika do zbiornika moze spelniac role pompy prozniowej,wytwarzajac podcisnienie w skrzyni korbowej co powoduje wzrost mocy.
W mokrej misce mozna zamontowac dodatkowa pompe pocisnieniowa w tym celu lub uzyc uklad ktory wykorzystuje negatywna pulsacje w ukladzie wydechowy.Np,Yamaha M1 ma taki system laczacy kolanka wydechowe za skrzynia korbowa.
M1 silnik http://images.google.com/imgres?imgurl= ... f%26sa%3DN.
Gleboka miska olejowa,te male rurki odchodzace od kolanek to system do redukcji cisnienie w skrzyni korbowej.
W sportowych motocyklach wal jest daleko od powierzchni jezdni,miske mozna zrobic bardzo gleboka dlatego generalnie suchego ukladu sie nie uzywa jako ze jest ciezszy i bardziej skomplikowany,plus po prostu nie ma miejsca na dodatkowy zbiornik oleju.
MotoGP maszyny maja mokre miski.
Natomiast w samochodach wyscigowych (f1) gdzie silnik jest bardzo nisko such micha jest jedynym praktycznym wyjsciem.
Inna sprawa to sila odsrodkowa na zakretach,w motocyklach to nie jest problemem poniewaz sie pochylaja na zakrecie i poziom oleju jest rownolegly do walu,ale w samochodach juz tak nie jest.
Inna rzecz to cisnienie w skrzyni korbowej,im nizsze tym lepiej,latwiej walowi,korbowodom obracac sie w rozrzedzonym "powietrzu".W przypadku suchej miski pompa sciagajaca olej z silnika do zbiornika moze spelniac role pompy prozniowej,wytwarzajac podcisnienie w skrzyni korbowej co powoduje wzrost mocy.
W mokrej misce mozna zamontowac dodatkowa pompe pocisnieniowa w tym celu lub uzyc uklad ktory wykorzystuje negatywna pulsacje w ukladzie wydechowy.Np,Yamaha M1 ma taki system laczacy kolanka wydechowe za skrzynia korbowa.
M1 silnik http://images.google.com/imgres?imgurl= ... f%26sa%3DN.
Gleboka miska olejowa,te male rurki odchodzace od kolanek to system do redukcji cisnienie w skrzyni korbowej.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
Witam.
Sorki za odgrzebanie tematu ale innego nie znalazłem, a nowy chyba nie ma sensu gdy jest podobny.
Chodzi mi o miskę olejową w Yamaha YZ 400. Sucha czy mokra. Mam jedną pompę, ale naprawdę jest ciężko określić mi jakiego jest typu.
Motocykl jest off road, więc przy podjazdach pod duże piony powinien mieć jakieś rozwiązanie co do smarowania.
Ogólnie zatarłem od jazdy na kole korbę, w której trzpieniu jest kanał olejowy a nim leciało powietrze. Wysypał się cały koszyk.
Jeśli jest mokra to ile więcej oleju?
1.7 to fabryczna proponowana ilość. Ile więcej zalać i czy zamontować dodatkowy zbiornik na olej z zaworu bypass?
Przy mojej jeździe cały olej mimo zastawek w karterach spływał do skrzyni.
Na dodatek przy wymianie oleju z miski zleci około 200 ml. oleju, natomiast ze zbiornika w ramie (tak wbudowany jest) około 1,5 l.
Jedna pompa, miska bardzo płytka, zbiornik na olej, a dodam tyle że pompa generuje baaardzo wysokie ciśnienie.
Chyba że pompa jest 2in1
http://www.scigacz.pl/Yamaha,YZ,450F,20 ... ,7954.html
dodatkowo specyfikacja od producenta (dry sump )
http://www.yamaha-motor-europe.com/desi ... %20History
No ale jedna pompa + zatarcie silnika. Dolać więcej oleju?
Sorki za odgrzebanie tematu ale innego nie znalazłem, a nowy chyba nie ma sensu gdy jest podobny.
Chodzi mi o miskę olejową w Yamaha YZ 400. Sucha czy mokra. Mam jedną pompę, ale naprawdę jest ciężko określić mi jakiego jest typu.
Motocykl jest off road, więc przy podjazdach pod duże piony powinien mieć jakieś rozwiązanie co do smarowania.
Ogólnie zatarłem od jazdy na kole korbę, w której trzpieniu jest kanał olejowy a nim leciało powietrze. Wysypał się cały koszyk.
Jeśli jest mokra to ile więcej oleju?
1.7 to fabryczna proponowana ilość. Ile więcej zalać i czy zamontować dodatkowy zbiornik na olej z zaworu bypass?
Przy mojej jeździe cały olej mimo zastawek w karterach spływał do skrzyni.
Na dodatek przy wymianie oleju z miski zleci około 200 ml. oleju, natomiast ze zbiornika w ramie (tak wbudowany jest) około 1,5 l.
Jedna pompa, miska bardzo płytka, zbiornik na olej, a dodam tyle że pompa generuje baaardzo wysokie ciśnienie.
Chyba że pompa jest 2in1
http://www.scigacz.pl/Yamaha,YZ,450F,20 ... ,7954.html
dodatkowo specyfikacja od producenta (dry sump )
http://www.yamaha-motor-europe.com/desi ... %20History
No ale jedna pompa + zatarcie silnika. Dolać więcej oleju?
- cesares
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/8/2009, 20:34
- Lokalizacja: Ciechanow
W YZ powinna byc tzw sucha miska.
Chyba że ktoś odłączył zbiornik w ramie (często zawodnicy tak robią)
Wtedy olej wlewa się bezpośrednio do silnika.
W artykule ze ścigacza jest nawet w opisie typ miski : sucha.
Chyba że ktoś odłączył zbiornik w ramie (często zawodnicy tak robią)
Wtedy olej wlewa się bezpośrednio do silnika.
W artykule ze ścigacza jest nawet w opisie typ miski : sucha.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
tarcze sprzęgła - 140 zł
przekładki - 220 zł
nowa korba + kapitalny silnika najmniej 1100 zł ( korba, uszczelki, uszczelniacze + łożyska wału 180 zł/szt a 2 potrzebne)
Wole sprzęgło bo wymiana trwa 5 min a nie 3 dni kapitalki. I taniej
Co nie zmienia faktu co ma piernik do wiatraka
przekładki - 220 zł
nowa korba + kapitalny silnika najmniej 1100 zł ( korba, uszczelki, uszczelniacze + łożyska wału 180 zł/szt a 2 potrzebne)
Wole sprzęgło bo wymiana trwa 5 min a nie 3 dni kapitalki. I taniej
Co nie zmienia faktu co ma piernik do wiatraka
- cesares
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/8/2009, 20:34
- Lokalizacja: Ciechanow
Sporo Ducatów ma suche sprzęgło, ale nie suchą miskę.
Aprilie RSV mają suchą miskę i jakoś nie słyszałem żeby ktokolwiek spalił tam sprzęgło.
Jest to tylko czysto teoretycznie sucha miska (zbiornik obok silnika), w silniku znajduje się pewna ilość oleju do smarowania.
Aprilie RSV mają suchą miskę i jakoś nie słyszałem żeby ktokolwiek spalił tam sprzęgło.
Jest to tylko czysto teoretycznie sucha miska (zbiornik obok silnika), w silniku znajduje się pewna ilość oleju do smarowania.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości