Zobacz wątek - cbr 600f;yzf 600 t-cat
NAS Analytics TAG

cbr 600f;yzf 600 t-cat

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez icid » 6/11/2007, 18:57

bmroczyk napisał(a):Ja pierd.... h.... was to obchodzi czym kto bedzie jezdzil ?
Kolega zadaje pytanie to odpowiedzcie jak cos wiecie , a nie juz coraz czesciej sie to zdarza , ze kazda osoba ktora spyta o jakies pierwsze moto i spyta o 600 to zaraz ironia , ze lepiej 1000 .
Jak ktos sie czuje na 600 i ma poukladane w glowie to dlaczego nie?
Nie wiem skad to wynika czy zazdrosci czy skad ?
Z autopsji wiem ,ze osoby zaczynajace na 600 czy wiekszych radza sobie i po kilku sezonach jezdza juz dobrze.
Ja mam inne zdanie na ten temat prawda jest taka że więkrzość wchodzących tu z takimy pytaniami to idioci którzy myślą że jak motocykl jest obudowany plastikiem to jest zabawką i kupują bo mają troche kasy, do tego najczęściej jeżdżą w kasku z allegro za 100 zł bo na normalny już nie starczyło i w zwykłych ciuchach i tym doradzającym takie zakupy serdecznie życze bandy niedoświadczonych idiotów na motocyklach przyśpieszających do 100 w troche powyżej 3 sekund w waszej okolicy, może kiedy zobaczycie na żywo jak ginie koleś który w prostej sytuacj nie potrafi opanować motocykla albo taki Rossi po kursie prawa jazdy na jakieś R1 zabije waszą żone lub dziecko to zrozumiecie jacy durni jesteście.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam


Postprzez MadboY » 6/11/2007, 19:31

znowu sie zrobil OT, ale..

icid - dobitnie, ale prawdziwie. Ktos kto kupuje na sam pierw cos co ma 3s do setki bedzie tylko i wylacznie mistrzem prostej, ktory w awaryjnej sytuacji na 99% nie poradzi sobie a rozwinieta szybkosc na przestrzeni ostatnich sekund bedzie gwozdziem do trumny.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa


Postprzez icid » 6/11/2007, 19:44

Wszędzie panują jakieś zasady nikt nie zaczyna nauki pilotowania samolotu na myśliwcu, w szkołach jazdy nie uczą jeździć szybkimi sportowymi samochadami więc do cholery czemu ludzie nie potrafią zrozumieć że z motocyklami jest tak samo!!!!
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez mar111cin » 6/11/2007, 21:35

icid napisał(a): do tego najczęściej jeżdżą w kasku z allegro za 100 zł bo na normalny już nie starczyło i w zwykłych ciuchach


wytłuścić to trzeba.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez patrykmulek » 6/11/2007, 22:10

kazdy ma troche racji ale 95% ma icid.marcin,i madboy. ja tez jestem na forum nie oddzisiaj i tez cos zauwazylem mianowicie to ze kazdy doswiadczony odradza >600 na pierwsze moto a ludzie ktorzy ledwo zdali prawko albo nigdy nie siedzieli na moto uwazaja ze spokojnie mozna wsiadac na takie motocykle. i to co napisalem spawdza sie w 98% ... a doswiadczony wie lepiej... i wszystko jasne...
nsr125------>dr350
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
patrykmulek
Bywalec
 
Posty: 562
Dołączył(a): 28/5/2007, 16:32
Lokalizacja: Osieck

Postprzez Szkot :> » 6/11/2007, 22:15

To przypomina niemal że walkę pokolen :)
Ci bardziej oczytani - tz dzieci neostrady wiedza wszystko
po drugiej stronie barykady!
Kolesie co kumpli w trumnie na cmentarz nieśli, sami kolana pozdzierali i nie raz szlifa zaliczyli ale co tam tacy naprawde g... wiedzą :)
CZŁOWIEK CHCE DOBRZE ale no sami widzicie....
Części do Bandita !
Szkot :>
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 26/5/2007, 15:55
Lokalizacja: 3 City

Postprzez falconiforme » 7/11/2007, 09:07

To nie jest walka pokoleń, tylko artykuły o motocyklach są niesamowicie pociągające zwłaszcza te z dopiskiem 1000.

O ile można sobie pozwolić na 400KM samochód po prawie jazdy, tyle na motocykl o ponad 120KM potrzeba fachowca

Lub potrzeba wielkiej wyobraźni i opanowania.

Tyle że zostaje te 5-10 % sytuacji na drodze gdzie wyobraźnia i doświadczenie samochodowe są zbyt ograniczone w sobie by te sytuacje przewidzieć. Dlatego potrzebne jest doświadczenie motocyklowe by te 5-10 % sobie wyobrazić będąc już na szybszej maszynie.

W te wakacje:
- Bydgoszcz.
- 150 km/h na YZF R1.
- Matka z dzieckiem wyjeżdża TICO z podporządkowanej. O ile dobrze pamiętam cała trójka do piachu.

I rzeby napisać coś odnośnie tematu:
Yamaha t-cat jest bardziej przystosowana do turystyki dlatego jest bardziej przyjazna niż cbr mimo że jest też super. Ale bez wyobraźni te 100 konne maszynki mogą się okazać śmiertelnym wrogiem zwłaszcza wtedy gdy się za bardzo nimi człowiek podnieca.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez gumis » 7/11/2007, 11:03

jak temat dalej bedzie sie w ten sposob rozwijal to zostanie zablokowany bo zaczyna robic sie kolejna potyczka slowna...miala byc rozmowa na temat 2 moto a nie o konsekwencjach kupowania na pierwsze moto 600-tki badz litra...trzymac fason :!: :twisted:
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez falconiforme » 7/11/2007, 13:55

Skoro ktoś pyta na forum trzeba mu odpowiedzieć bo może nie znaleźć wyszukiwarki www.google.pl.

================
Thundercat

Plusy i minusy

Plusy:
- niskie zużycie paliwa (4,5-7 l)
- wygodna, mało pochylona pozycja
- stalowa, sztywna i wytrzymała rama
- łagodna charakterystyka silnika
- dobra ochrona przed wiatrem
- świetne hamulce, prawdopodobnie najlepsze w klasie
- wygląd (rzecz subiektywna)
- używane długo utrzymują cenę
- jak na sporta, duży schowek pod siedzeniem
- pełna regulacja zawieszeń (napięcie wstępne, dobicie, odbicie)

Minusy:
- kiepskie światła mijania
- ciężar
- stalowa rama (ciężka)
- wolniejszy od konkurencji (R6, GSXR 600, ZX-6)
- brak centralnej podstawki


Opis Thundercata:

Klasa 600 zyskuje tym większe znaczenie wśród motocykli sportowych, im ostrzej przepisy obchodzą się z motocyklami o mocy ponad 100 KM - granicy jakby specjalnie stworzonej dla "sześćsetek". Mówi się, że wszystkie koty chodzą swoimi drogami. Postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest z naszym "kotkiem". Rzeczywiście, polski "kot" drwi sobie z ograniczeń i w wersji otwartej legitymuje się 105. "grzmiącymi" końmi mechanicznymi. Na wolnych obrotach Thundercat cichutko mruczy niczym rozleniwiony "dachowiec". Wystarczy tylko tknąć manetki gazu, by powyżej 6000 obrotów ryknął jak tygrys. Jaki jest naprawdę ten "grzmiący kot"?

W porównaniu z konkurentami w swojej klasie, a są to: najlepiej sprzedawany motocykl sportowy świata - Honda CBR 600F, najbardziej sportowa sześćsetka - Kawasaki ZX-6R i nie dość że nowość, to jeszcze najmocniejsza w swojej klasie Suzuki GSX-R 600, trzeba przyznać, że Yamaha YZF 600R wypada dość blado. Ale tylko wtedy, gdy przyjąć kryteria typowe dla rasowego motocykla mającego tylko ścigać się po torze. Bo gdy przyjrzeć się bliżej, to owe 212 kg żywej wagi okazuje się wprost nieocenione, gdy spojrzeć na YZF 600R nie tylko jako na motocykl sportowy, ale także użytkowy, lepiej dbający o swojego kierowcę niż konkurenci.

Kolejna generacja
Thundercat odziedziczył wiele po swoim poprzedniku - FZR 600R, krótko panującym następcy FZR 600. Podwozie i silnik poddano niewielkim retuszom, przede wszystkim skupiając się na zmianie wystroju i poprawieniu aerodynamiki. A to już były zmiany radykalne.

Gdy silnik FZR 600R "wpadł w ręce" konstruktorów Yamahy potraktowano go jak typowy materiał wyjściowy. Zmiany co prawda nie są radykalne, ale za to liczne. Zmieniono w nim tłoki, układ ssący i wydechowy, chłodnicę oleju i układ zapłonowy. Sam silnik z typowym dla Yamahy, mocno pochylonym blokiem cylindrów odznacza się zwartą budową typową dla krótkoskokowych konstrukcji. Tłoki są teraz odkuwane, dzięki czemu ich ścianki mogą być cieńsze, a one same lżejsze. Powierzchnię płaszcza tłoka zredukowano do minimum. To oznacza mniejsze tarcie wewnętrzne, a więc większą moc i lepsze warunki pracy układu chłodzenia. Tuleje cylindrów są aluminiowe, pokrywane warstewką ceramiczną zmniejszającą tarcie i wydłużającą żywotność silnika. Najbardziej widoczną zmianą jest to, czego brakowało w FZR: układ dynamicznego doładowania silnika. Szeroki wlot poniżej reflektora prowadzi powietrze do hermetyzowanego airboxu. Przy dużych prędkościach jazdy oznacza to dodatkowy przyrost mocy. Cztery gaźniki o średnicy gardzieli 36 mm łączą się poprzez idealnie proste kanały ssące z komorami spalania szesnastozaworowej głowicy. Kształt tłoków i komór spalania pozwolił na zastosowanie wysokiego stopnia sprężania 1:12. Budowa stosowanych obecnie gaźników jest coraz bardziej wyrafinowana. Te stosowane w YZF nie dość, że zaopatrzone są w TPS - czujnik położenia przepustnicy współpracujący z mikroprocesorem zarządzającym zapłonem, to jeszcze włączone w układ chłodzenia silnika, który tym razem podgrzewa je cieczą chłodzącą. Stopień komplikacji jest duży, ale i efekt zauważalny. Ponad 100 KM z 600 ccm jeszcze kilka lat temu oznaczało trudny do okiełznania sportowy silnik z minimalnym zakresem użytecznych obrotów. Thundercat udowadnia, że możliwe jest połączenie dużej mocy z małą pojemnością skokową i znakomitej elastyczności w pełnym zakresie obrotów. W połączeniu z sześciostopniową skrzynią biegów pozwala to na wiele kombinacji, w których silnik reaguje liniowo na ruch manetką gazu. Tym niemniej należy pamiętać, że Thundercat najlepiej czuje się powyżej 6000 obrotów. Gwałtowne otwarcie gazu dostarcza wtedy niezapomnianych wrażeń akustycznych. Powietrze w kanale ssącym powietrze do gaźników wpada w rezonans, a Thundercat już nie miauczy, a groźnie ryczy.

Takie źródło napędu daje niebezpiecznie uniwersalny charakter YZF 600R. Niebezpieczny dla sportowego image motocykla, ale dobrze rokujący jego przyszłemu użytkownikowi na co dzień.

Grunt to wygoda
Bo Thundercat, jak na kota przystało, chadza własnymi drogami. Zaskoczeniem przy pierwszym kontakcie z motocyklem jest ilość miejsca, jaką dysponuje kierowca. Pozycja jest zdecydowanie wygodniejsza niż w innych motocyklach klasy 600, co szczególnie mogą odczuć kierowcy wzrostu 180 cm i więcej. Rączki sportowej bądź co bądź kierownicy znajdują się zaskakująco wysoko, lecz nie za wysoko. Siodło zarówno kierowcy, jak i pasażera okazuje się być na tyle przestronne, że podróże we dwoje wcale nie muszą należeć do uciążliwych. W tej klasie to rzadkość. Jeśli dodać do tego dwa słusznej wielkości uchwyty dla pasażera, wtedy możemy spojrzeć na Thundercata w nieco innym świetle: jako rasowy szybki motocykl, który nie boi się sportowej jazdy, ale także taki, którego nie musi się bać motocyklista przed kilkusetkilometrową podróżą.

Kolejnym czynnikiem, który sprzyja załodze YZF 600R jest niemal wzorowa aerodynamika. Szeroka owiewka i stosunkowo wysoka szyba wraz z wystudiowanym oprofilowaniem sprawia, że oddziaływanie pędu powietrza na kierowcę jest zredukowane do minimum. Właśnie te czynniki sprawiają, że we wszelakich testach przeprowadzanych przez zagranicznych kolegów Thundercat zbiera same pochwały za komfort jazdy. Chociaż należałoby wytknąć mu jedną dość dokuczliwą niedogodność, a mianowicie silnie nagrzewające się siodełko kierowcy. Czy to za sprawą opływu powietrza, czy to poprowadzenia kanałów odprowadzających nagrzane powietrze zza chłodnicy, siodło ma tendencję do podgrzewania kierowcy od spodu, co może być przydatne w zimne dni, ale w upalne...

Jak po sznurku
Podwozie YZF 600R jest typowe dla motocykli "wagi średniej". Otwarta boczna rama spawana jest ze stalowych wytłoczek. Tylny wahacz także jest stalowy. Przedni klasyczny widelec teleskopowy z rurami nośnymi o średnicy 41 mm jest w pełni regulowany, podobnie zresztą jak tylni element resorująco-tłumiący. Podwozie spisuje się znakomicie w całym zakresie prędkości. Stateczność kierunkową umiejętnie pogodzono z łatwością wykonywania manewrów. Pewność prowadzenia jest mocną stroną Yamahy YZF 600R. Również hamulce są jednymi z najlepszych, z jakimi mogłem się do tej pory spotkać. Nic dziwnego, jako że te same zaciski i tarcze można spotkać w przednim hamulcu dużo mocniejszej i szybszej Yamahy Thunderace (a przede wszystkim we wcześniejszych modelach Yamahy R1 - przyp. Mr.Jack). Pewne w działaniu, niesamowicie skuteczne i do tego z doskonale dozowaną siłą hamowania zasługują na słowa pochwały. Sam zacisk hamulcowy jest zupełnie nową konstrukcją wykonaną z pojedynczego odlewu. W porównaniu z dotychczas stosowanymi, skręcanymi śrubami z dwóch połówek, jest on mniej podatny na odkształcenia powstałe podczas hamowania. Yamaha Thundercat jest kolejnym motocyklem w którym zrezygnowano z klasycznego kranika paliwa. Zastąpiła go kontrolka informująca o napoczęciu rezerwy. Przy 19 litrach pojemności zbiornika i dość umiarkowanym zużyciu paliwa na poziomie 6 l/100 km wystarcza to na około 300 km jazdy pomiędzy tankowaniami (spalanie w rzeczywistości jest niższe, na mieście wychodzi ok. 5-5.5 litra przy średniej jeździe 80-140; zbiornik paliwa wystarcza na ok. 350-380 km - przyp. Mr.Jack).

Mamy więc obraz motocykla niemal idealnego do szybkiej turystyki, do szybkiego przemieszczania się z punktu A do B, do tego ze zdecydowanym zacięciem sportowym.

Dane techniczne

SILNIK

Typ - czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ - czterocylindrowy, rzędowy
Rozrząd - DOHC, 16 zaworów
Pojemność skokowa - 599 ccm
Średnica × skok tłoka - 62 × 49,6 mm
Stopień sprężania - 12:1
Moc maksymalna - 105 KM / 11500 obr/min
Moment obrotowy - 66 Nm / 9500 obr/min
Zasilanie - cztery gaźniki Keihin CKVD 34/4
Smarowanie - obiegowe, pod ciśnieniem
Rozruch - elektryczny
Alternator - 260 W
Akumulator - 12 V 10 Ah
Zapłon - Digital

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło - koła zębate, 1,17
Sprzęgło - wielotarczowe mokre
Skrzynia biegów - sześciostopniowa
Przełożenia - 1:2,85; 2:1,95; 3:1,55; 4:1,33; 5:1,19; 6:1,07
Napęd tylnego koła - łańcuch o-ring, 3,13

PODWOZIE

Rama - otwarta, boczna, stalowa
Zawieszenie - teleskopowe, skok 130 mm, regulowane naprężenie wstępne sprężyn, siła dobicia i odbicia amortyzatorów
Zawieszenie tylne - wahacz, pojedynczy element resorująco-tłumiący, skok 120 mm, regulowane naprężenie wstępne sprężyn, siła dobicia i odbicia amortyzatorów
Hamulec przedni - podwójny tarczowy
Hamulec tylny - pojedynczy tarczowy
Opony przód / tył - 120/60 ZR17 / 160/60 ZR17

WYMIARY I MASY

Długość- 2145 mm
Szerokość - 725 mm
Wysokość - 1190 mm
Wysokość siedzenia - 805 mm
Rozstaw osi - 1415 mm
Minimalny prześwit - 135 mm
Kąt pochylenia główki ramy - 25°
Masa pojazdu gotowego do jazdy - 212 kg
Dopuszczalna masa całkowita - 392 kg
Zbiornik paliwa - 19 l
Pojemność miski olejowej - 3,5 l

DANE EKSPLOATACYJNE

Prędkość maksymalna - 245 km/h*
Zużycie paliwa - 4,5-7 l/100 km*
Przyśpieszenie - 0-100km/h m w 3,5 s*
======================================


==========
Znalezienie i wklejenie zajęło mi dość długo bo 52 s.
===========

A tutaj CBR 600 F

UPDATE:
http://www.scigacz.pl/Honda,CBR,600F,1210.html
Wcześniej gumisss dodał ten sam link, tyle że go przeoczyłem.


Jeśli zakłada się taki temat z takimi pobudkami to jest mała kpina bo przyszły właściciel nawet nie jest na forum i co gorsza sam ma zielone pojęcie co to motocykl i do czego służy.


Honda CBR 600 to motocykl sportowy, ale ma zacięcie turystyczne ze względu na wygodę i łatwość prowadzenia. "Turystykiem" został przez przypadek ze względu na swoje cechy. Dlatego Honda postanowiła zrobić wersję czysto sportową 600 RR.

Yamaha T-cat to motocykl typowo turystyczny ale oparty na tym samym silniku co R6 czy Fazer (Jedno serce,ale różne w 3 wcieleniach w przypadku Yamahy).


Gdybym miał wybierać wybrałbym F4i.


Pozdrawiam
Miłego dnia.
Ostatnio edytowano 7/11/2007, 14:36 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez gumis » 7/11/2007, 14:10

przekopiowales zywcem to do czego ja strone wczesniej dalem odsylacze...a swoja droga forum motocyklowe jest po to aby pytac o motocykle...jakbysmy mieli kazdego odsylac do google to po co forum? przez google mozna znalezc wszystko wiec rownie dobrze forum moznaby zamknac...
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez svvr » 7/11/2007, 21:26

falconiforme TOBIE dziekuje super pomoc, ja niestety nie mam czasu na przesiadywanie przed monitorem. A Ty podales konkrety super. koles juz sie chyba zdecydowal T-CAT BO WYGODNIEJSZY (ladniejszy) no i hamulce jak r6 mialem taka byly rewelacyjne. a gosc ma juz prawie 30 lat i jest facetem z jajami i glowa. a nie jak 90% gosci ktorzy tutaj pisza zmasowani masturbanci ,ktorzy czesciej widza swoje czlonki niz swiatlo dzienne. pocdrawiam. Czesc.
svvr
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/6/2007, 17:52
Lokalizacja: konin

Postprzez falconiforme » 8/11/2007, 09:07

czyli miałem rację.
- zakładasz temat a czytać Tobie się nie chce
- Twój kolega nawet nie przeczytał słowa o tych motocyklach
- I zrobił tak jak większość by zrobiła zamiast zakładać temat - poszedł przymierzyć i wątpliwości zniknęły.

Kolega jak ma głowę to niech trochę poczyta.
Więcej na tym zyska, niż na zapasowym 3 jaju.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez gumis » 8/11/2007, 09:12

no wiec skoro sprawa sie wyjasnila i pojechales nam po ambicjach to chyba juz moge spokojnie zablokowac temat?:) dalsza kontynuacja tej rozmowy wydaje mi sie niepotrzebna.

blokuje.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości




na gr