chlodnica cbr 1990
Posty: 11
• Strona 1 z 1
chlodnica cbr 1990
Mam problem moze to proste ale ja sie mecze -wiatrak w cbr 1990 mi sie nie wlacza gdzie szukac ,co robic -to moj pierwszy duzy motorek .Aha i co wlac do chlodnicy?
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Z gory dziekuje i pozdrawiam
nowy "biker"
- piotruk
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 19/9/2007, 05:50
- Lokalizacja: anglia
w ktorej cbr ?? biorac pod uwage cbr 600 f1 lub tez cbr f1000 przyczyny moga byc podobne. rozpocznij od sprawdzenia termostatu, ktory chyba znajduje sie z lewej strony chlodnicy. byc moze uszkodzony jest sam wiatrak. do chlodnicy mozna lac kazdy plyn przeznaczony do chlodnic aluminiowych, jednak pewnie twoj motocykl ucieszy sie kiedy zalejesz mu cos z wyzszej polki. pamietaj, ze przy zmianie plynu chlodniczego bardzo istotna rzecza jest odpowietrzenie ukladu chlodzenia.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
To jest CBR600FL1990 .
Czy moglbys mi powiedziec jak moge sprawdzic termostat i podrzucic jakas nazwe plynu chlodniczego
Pozdrawiam
Jak odpowietrzyc uklad chlodniczy?
1. EDYTUJ posty, nie pisz 2 pod sobÄ….
2. SZUKAJ informacji, o odpowietrzaniu bylo juz koszmarnie duzo postów.
Ile mozna o tym samym
simonw
Czy moglbys mi powiedziec jak moge sprawdzic termostat i podrzucic jakas nazwe plynu chlodniczego
Pozdrawiam
Jak odpowietrzyc uklad chlodniczy?
1. EDYTUJ posty, nie pisz 2 pod sobÄ….
2. SZUKAJ informacji, o odpowietrzaniu bylo juz koszmarnie duzo postów.
Ile mozna o tym samym
simonw
nowy "biker"
- piotruk
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 19/9/2007, 05:50
- Lokalizacja: anglia
plyn zalewasz do pelna pod zbiornikiem paliwa. W tym motocyklu sie nic nie odpowietrza.
Termostat najlepiej wlozyc do jakiegos garnka z woda i zaczac podgrzewac. Zanim woda sie zagotuje powinien sie otwozyc, ale jezeli nie zalacza sie wiatrak to poszukaj w bezpiecznikach albo czujnik, ktory wkrecony jest w chlodnice. Sciagnij sobie serwisowke w tym dziale w temacie "SERWISOWKI" tam bedziesz mial wszystko napisane. Wrzucilem tam linka ze strona do Hondy.
PS. Najpierw posprawdzaj wszystkie polaczenia i bezpieczniki.
Termostat najlepiej wlozyc do jakiegos garnka z woda i zaczac podgrzewac. Zanim woda sie zagotuje powinien sie otwozyc, ale jezeli nie zalacza sie wiatrak to poszukaj w bezpiecznikach albo czujnik, ktory wkrecony jest w chlodnice. Sciagnij sobie serwisowke w tym dziale w temacie "SERWISOWKI" tam bedziesz mial wszystko napisane. Wrzucilem tam linka ze strona do Hondy.
PS. Najpierw posprawdzaj wszystkie polaczenia i bezpieczniki.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
nastepnym razem edytuj posty.
Ech, ElComendante - przegapilem nie zdazylem
Wszystko przez playstation ... :>
termostat najlepiej sprawdzic poprzez dobranie z innego motocykla. moze z cbr f2/f3 tez beda pasowac. jezeli nie masz takiej mozlwiosci to bedziesz musial sie udac do jakiegos elektryka, tudziez mechanika.
firmami specjalizujacymi sie w produkcji specjalnych plynow chlodniczych do motocykli sa motul i np. motorex. ja obecnie jezdze na plynie shella.
odpowietrzanie to dosc trudna sprawa. rozpoczynasz od spuszczenia plynu chlodniczego w najnizszym punkcie motocykla. zalewasz nowy plyn. nastpenie trzeba kilkukrotnie dokladnie obcisnac wszystkie gumowe przewody, kontrolujac poziom cieczy (najlepiej zbiornikiem wyrownawczym). Przy pompie cieczy znajduje sie taka charakterystyczna srubka. nalezy ja odkrecic i oczekiwac na swobodny wyciek plynu. pozniej oczywiscie zakrecic. na koniec rozgrzac motocykl do wlaczenia sie wiatraka. i z autopsji wiem, ze najlepiej po ostygnieciu jeszecze raz odpowietrzyc uklad.
Ech, ElComendante - przegapilem nie zdazylem
Wszystko przez playstation ... :>
termostat najlepiej sprawdzic poprzez dobranie z innego motocykla. moze z cbr f2/f3 tez beda pasowac. jezeli nie masz takiej mozlwiosci to bedziesz musial sie udac do jakiegos elektryka, tudziez mechanika.
firmami specjalizujacymi sie w produkcji specjalnych plynow chlodniczych do motocykli sa motul i np. motorex. ja obecnie jezdze na plynie shella.
odpowietrzanie to dosc trudna sprawa. rozpoczynasz od spuszczenia plynu chlodniczego w najnizszym punkcie motocykla. zalewasz nowy plyn. nastpenie trzeba kilkukrotnie dokladnie obcisnac wszystkie gumowe przewody, kontrolujac poziom cieczy (najlepiej zbiornikiem wyrownawczym). Przy pompie cieczy znajduje sie taka charakterystyczna srubka. nalezy ja odkrecic i oczekiwac na swobodny wyciek plynu. pozniej oczywiscie zakrecic. na koniec rozgrzac motocykl do wlaczenia sie wiatraka. i z autopsji wiem, ze najlepiej po ostygnieciu jeszecze raz odpowietrzyc uklad.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
jasql ma racje w cebrze nie ma odpowietrzenia,chłodnica jest na tyle wysoko że jak jest powietrze to na samej górze,jak ją rozgrzejesz wystarczy dla pewności poluzować górnego korka,oczywiście nie do końca go odkręcając,będziesz czół że zchodzi powietrze chodż wątpie żeby w tym moto coś takiego było,jak sprawdzić termostat?nic prostrzego.jak moto się rozgrzeje do 85-95 zależy od modelu to rura od termostatu do chłodnicy powinna być gorąca,i chłodnica,jak jest gorąca to znaczy że jest obieg czyli jest ok. A płyn? spokojnie możesz lać zwykły petrygo,właściwości smarujące pompe są ok i na mróz też jest dobry chodż wątpie że zimą będziesz śmigał
zapomniałem o wiatraku w tym modelu wiatrak podłączony jest do plusa a załącza go masa z czujnika ,jeśli bezpieczniki są dobre,chłodnica gorąca i masy w pobliżu chłodnicy są dobrze podłączone to masz kolego czujnik temperatury do wymiany,aha i sprawdż czy śmigło o obudowe nie ociera,jak znak skosiłem to też się dziwiłem czemu nie działa a tu wiatrak stanął w obudowie.
zapomniałem o wiatraku w tym modelu wiatrak podłączony jest do plusa a załącza go masa z czujnika ,jeśli bezpieczniki są dobre,chłodnica gorąca i masy w pobliżu chłodnicy są dobrze podłączone to masz kolego czujnik temperatury do wymiany,aha i sprawdż czy śmigło o obudowe nie ociera,jak znak skosiłem to też się dziwiłem czemu nie działa a tu wiatrak stanął w obudowie.
- JAXON80
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 25/10/2007, 18:45
JAXON80 napisał(a):jasql ma racje w cebrze nie ma odpowietrzenia,chłodnica jest na tyle wysoko że jak jest powietrze to na samej górze,jak ją rozgrzejesz wystarczy dla pewności poluzować górnego korka,oczywiście nie do końca go odkręcając,będziesz czół że zchodzi powietrze chodż wątpie żeby w tym moto coś takiego było,jak sprawdzić termostat?nic prostrzego.jak moto się rozgrzeje do 85-95 zależy od modelu to rura od termostatu do chłodnicy powinna być gorąca,i chłodnica,jak jest gorąca to znaczy że jest obieg czyli jest ok. A płyn? spokojnie możesz lać zwykły petrygo,właściwości smarujące pompe są ok i na mróz też jest dobry chodż wątpie że zimą będziesz śmigał
jestem jednak zdania, ze kazdy uklad trzeba odpowietrzyc. powietrze moze zgromadzic sie w przewodach np. idacych do pompy i tak tez zwykle sie dzieje. moze chlopaki maja racje, ale chyba nie zaszkodzi przycisnac kilka razy na przewody i wypchnac powietrze do gory. i o dziwo ja w cbr f2 mam srube odpowietrzajaca przy pompie cieczy chlodzacej
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Ja w mojej CBR600 z 1990 zalalem do pelna i po ok miesiacu sprawdzilem i bylo OK.
Nie ma tam zadnych odpowietrznikow.
Co do sruby w motocyklu elcommendante to prawdopodobnie mowi o "drain bolt" co znaczy sruba spustowa.
Wedlug mnie odpowietrzac trzeba w najwyzszym punkcie, a pompa jest na dole. Ale ostroznosci nigdy za wiele
Nie ma tam zadnych odpowietrznikow.
Co do sruby w motocyklu elcommendante to prawdopodobnie mowi o "drain bolt" co znaczy sruba spustowa.
Wedlug mnie odpowietrzac trzeba w najwyzszym punkcie, a pompa jest na dole. Ale ostroznosci nigdy za wiele
- Załączniki
-
- bez tytułu.JPG (17.09 KiB) Przeglądane 3141 razy
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Edytujcie posty nowi bracia
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
JAXON80
"zapomniałem o wiatraku w tym modelu wiatrak podłączony jest do plusa a załącza go masa z czujnika ,jeśli bezpieczniki są dobre,chłodnica gorąca i masy w pobliżu chłodnicy są dobrze podłączone to masz kolego czujnik temperatury do wymiany."
Należy ściągnąć kabelek z czujnika przy chłodnicy i dotknąć nim do masy (na chłodnicy) jeśli wentylator się nie załączy trzeba dotknąć do masy poza chłodnicą. Chłodnica jest zamontowana na gumach i zdaża się, że traci połączenie z masą. Wtedy czujnik nie załączy wiatraka.
Jeśli po dotknięciu do masy poza chłodnicą wentylator się włączy, trzeba podpiąć jakiś kabelek pomiędzy chłodnicę a np. ramę. (ja tak musiałem zrobić w CBR 1000F i wszystko gra)
Poza tym nie wiem czy stacyjka musi być włączona do tej operacji. U mnie na wyłączonej jest prąd na wentylatorze, ale nie wiem jak w 600 jest.
Jak po dotknięciu do masy na chłodnicy wentylator działa i termostat jest sprawny (chłodnica jest gorąca przy rozgrzanym moto) to wtedy na pewno będzie to wina czujnika.
pozdr
"zapomniałem o wiatraku w tym modelu wiatrak podłączony jest do plusa a załącza go masa z czujnika ,jeśli bezpieczniki są dobre,chłodnica gorąca i masy w pobliżu chłodnicy są dobrze podłączone to masz kolego czujnik temperatury do wymiany."
Należy ściągnąć kabelek z czujnika przy chłodnicy i dotknąć nim do masy (na chłodnicy) jeśli wentylator się nie załączy trzeba dotknąć do masy poza chłodnicą. Chłodnica jest zamontowana na gumach i zdaża się, że traci połączenie z masą. Wtedy czujnik nie załączy wiatraka.
Jeśli po dotknięciu do masy poza chłodnicą wentylator się włączy, trzeba podpiąć jakiś kabelek pomiędzy chłodnicę a np. ramę. (ja tak musiałem zrobić w CBR 1000F i wszystko gra)
Poza tym nie wiem czy stacyjka musi być włączona do tej operacji. U mnie na wyłączonej jest prąd na wentylatorze, ale nie wiem jak w 600 jest.
Jak po dotknięciu do masy na chłodnicy wentylator działa i termostat jest sprawny (chłodnica jest gorąca przy rozgrzanym moto) to wtedy na pewno będzie to wina czujnika.
pozdr
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości