małe pytanie: smarowanie łańcucha i płyn do chłodnicy
Posty: 8
• Strona 1 z 1
małe pytanie: smarowanie łańcucha i płyn do chłodnicy
krótkie pytanie:
1.dobrym rozwiązaniem jest smarowanie łańcucha olejem do smarowania łańcuchów w piłach ?
2.mogę do chłodnicy nalać płyn 'dynagel'
p.s. nie wiem czy już takie coś było bo się nie doszukałem, i dlatego pisze. jak sie mylę to kazać mi szukać dokładniej !
1.dobrym rozwiązaniem jest smarowanie łańcucha olejem do smarowania łańcuchów w piłach ?
2.mogę do chłodnicy nalać płyn 'dynagel'
p.s. nie wiem czy już takie coś było bo się nie doszukałem, i dlatego pisze. jak sie mylę to kazać mi szukać dokładniej !
- dargon
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 25/9/2007, 22:16
- Lokalizacja: Chrzanów
Zagadnienie pielęgnacji łańcucha bylo juz wiele razy poruszane na forum. Wystarczy użyc opcji "szukaj". Jedyne co Ci powiem to olej do łańcucha w pile chyba nie bardzo sie nada - chyba, że chcesz mieć nasmarowane tylne koło, zadupek i reszte motocykla Radze używać smaru do łańcucha w spray'u - najlepiej z teflonem. Ja osobiscie polecam Bel Ray'a.
Sprzedam Suzuki Bandit 600S 2003
-
mlody-pawel - Świeżak
- Posty: 343
- Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
- Lokalizacja: Kraków
mozna ewentualnie zamontowac scotoiler i problem smarowania 'recznie' znika
GSF 600N | | http://uk.youtube.com/watch?v=-lPBgtRLmIE
-
johnmichael - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 587
- Dołączył(a): 7/11/2006, 22:06
- Lokalizacja: Plymouth
no było dużo tematów odnosnie pielęgnacji łańcucha, ale nigdzie nie wyczytałem o oleju/smarze do pił łańcuchowych, a wydało mi się to ciekawe, skoro łańcuch w pile pracuje w trudnych warunkach, i na którym osadza sie strasznie dużo zanieczyszczeń... co do smarowania kola i reszty motocykla to nie wiem jak by z tym było...
a co z tym płynem chłodniczym? nada się? dodam że to ojciec do auta leje, ale pisze na nim ze do różnego rodzaju chłodnic, a wiec myślę, że się może nadać ... przepraszam, że o takie rzeczy pytam, ale raczej jestem jeszcze blady w temacie
a co z tym płynem chłodniczym? nada się? dodam że to ojciec do auta leje, ale pisze na nim ze do różnego rodzaju chłodnic, a wiec myślę, że się może nadać ... przepraszam, że o takie rzeczy pytam, ale raczej jestem jeszcze blady w temacie
- dargon
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 25/9/2007, 22:16
- Lokalizacja: Chrzanów
zauwaz ze w pile jest zbiornik na olej do smarowania lancucha ktory caly czas trzeba uzupelniac. w pile olej najzwyczajniej w swiecie caly czas bryzga. przy zastosowaniu takiego oleju w motocyklu po kilku kilometrach lancuch bedzie suchy
- rookie
- Świeżak
- Posty: 34
- Dołączył(a): 22/5/2007, 22:36
- Lokalizacja: lublin
ja ogolnie wyznaje jedna zasade.co do motocykla to do motocykla, a co do czego innego to nie do motocykla.przewaznie polsrodki nie sa dobrym rozwiazaniem bo motcyklowa budowa jest zupelnie inna, a wymagania stawiane plynom sa o wiele wyzsze.
GSF 600N | | http://uk.youtube.com/watch?v=-lPBgtRLmIE
-
johnmichael - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 587
- Dołączył(a): 7/11/2006, 22:06
- Lokalizacja: Plymouth
1. Nie wazne jaki tam dasz plyn do chlodnicy, byle by dostosowany do TWOJEGO typu chlodnicy (sa dwa, miedziane i alu). Jesli masz alu, nie mozesz lac plynu do miedzianych i odwrotnie. Preparaty samochodowe w przewazajacej czesci pzypadkow, sa dostosowane do obu typow i nie wchodza w reakcje ani z alu ani z miedzia.
Mozesz nawet i lac destylowana albo borygo, zeby tylko byla dobra temperatura (nie za niska) wrzenia.
Im drozszy plyn tym lepszy, moze oczyszczac instalacje z kamienia , etc po prostu lej to co aktualnie masz do kupienia tylko sprawdz czy oba typy chlodnic.
2. Lancuch ma gumowe uszczelniacze, musisz czyscic i smarowac takim olejem ktory nie wchodzi w reakcje z guma i jej nie uszkadza. Temat wałkowany na forum setki tysiecy razy.
Moze to byc Castrol Chain Spray, moze olej samochodowy. Preparaty motocyklowe trzymaja dobrze lancuch i lapia syfy, olej trzeba wytrzec po smarowaniu i czesciej smarowac.
Wygotowanie w smalcu nic nie da, oprocz tego ze beda gonily Cie psy chcace go zlizac z lancucha (c) Hefron.
Mozesz nawet i lac destylowana albo borygo, zeby tylko byla dobra temperatura (nie za niska) wrzenia.
Im drozszy plyn tym lepszy, moze oczyszczac instalacje z kamienia , etc po prostu lej to co aktualnie masz do kupienia tylko sprawdz czy oba typy chlodnic.
2. Lancuch ma gumowe uszczelniacze, musisz czyscic i smarowac takim olejem ktory nie wchodzi w reakcje z guma i jej nie uszkadza. Temat wałkowany na forum setki tysiecy razy.
Moze to byc Castrol Chain Spray, moze olej samochodowy. Preparaty motocyklowe trzymaja dobrze lancuch i lapia syfy, olej trzeba wytrzec po smarowaniu i czesciej smarowac.
Wygotowanie w smalcu nic nie da, oprocz tego ze beda gonily Cie psy chcace go zlizac z lancucha (c) Hefron.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość