Zobacz wÄ…tek - Wszystko o kaskach motocyklowych, pytania o cenÄ™, opinie
 
NAS Analytics TAG

Wszystko o kaskach motocyklowych, pytania o cenÄ™, opinie

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Postprzez qubus333 » 27/5/2015, 21:28

mJZ napisał(a):Jak stoję w miejscu i mam okulary na nosie to te mi w RPHA10+ parują przy każdym oddechu nawet gdy kask ma szybkę otwartą, w szkłach kontaktowych nie ma tego problemu.
Zdemontuj deflektor i przejedz siÄ™ bez niego.
Wydmuchiwane powietrze z nosa deflektor kieruje na szkła w okularach.
U mnie pomogło :-)
Inna sprawa ze bez deflektora i bez Pinlocka szybka paruje zamiast okularow :-)
Avatar użytkownika
qubus333
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07


Postprzez Paniczos » 27/5/2015, 22:04

To jaki model z Shoei'a możecie polecić? Bo chciałbym z tej firmy kupić kask. Cena tak 1500-1800 zł jak by starczyło to było by fajnie.
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29


Postprzez kravec » 27/5/2015, 23:29

Teraz niby taki najbardziej uniwersalny to GT-Air. Ale czy jest to super kask- nie wiem. na 100% był/jest takim XR-1100, ale nie ma blendy i wybór ograniczony do tego co zostało na magazynach. Kolejna rzecz- inne kształty skorup tych 2 modeli- nie można zasugerować się rozmiarem w jednym modelu.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Paniczos » 28/5/2015, 05:24

Właśnie widziałem ten GT- Air i zastanawiam się nad nim. Ale poczekam na Wasze opinie.
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29

Postprzez Motosapiens » 28/5/2015, 14:16

kravec napisał(a):Teraz niby taki najbardziej uniwersalny to GT-Air. Ale czy jest to super kask- nie wiem. na 100% był/jest takim XR-1100, ale nie ma blendy i wybór ograniczony do tego co zostało na magazynach. Kolejna rzecz- inne kształty skorup tych 2 modeli- nie można zasugerować się rozmiarem w jednym modelu.


NowÄ… wersjÄ… XR-1100 jest NXR
Avatar użytkownika
Motosapiens
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 13/4/2015, 21:27

Postprzez Zimny72 » 28/5/2015, 15:32

No i w stosunku do XR-1100 - NXR zbiera marne recenzje. ;)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez lagiboy » 28/5/2015, 19:15

bierz XR-1100 jak ci dobrze leży na czaszce, blenda do miasta jest zbędna, czarna szyba albo sun reactive pin lock.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez kravec » 29/5/2015, 10:28

Tak tak- ja wiem że jest NXR- natomiast tak jak napisali- ludzie wolą XR1100. Mi też zdecydowanie lepiej leży na głowie XR1100.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Vasago » 29/5/2015, 11:03

Popieram. Sam się przymierzałem i NXR leżał fatalnie. Po chwili od założenia powodował ból głowy jak przy migrenie. XR w tym samym rozmiarze był bardzo wygodny.
Vasago
Świeżak
 
Posty: 269
Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37

Postprzez SkoQ » 29/5/2015, 19:14

Co na temat bezpieczeństwa tak całkiem poważnie myslicie o RPHA ? Wali mnie wentylacja, a wiem że będzie wygodny bo HJC lezy mi dobrze na głowie.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez lagiboy » 29/5/2015, 19:38

myślę że przy RPHA 10 Plus bezpieczeństwo gra jedno z pierwszoplanowych ról. HJC w tych skorupach stosuje PIM premium integrated matrix: kompozycja włókien: węglowych, aramidowych i szklanych, trudno o lepszy materiał do ochrony dyni. ten cyngiel do otwierania wizjera na początku jest ciężki do przełknięcia ale jak już się przyzwyczaisz to nigdy nie będziesz błądził żeby go znaleźć czy to lewą czy prawą ręką. W RPHA dmucha non stop nawet jak wszystko zamkniesz.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Paniczos » 1/6/2015, 19:01

A co powiecie o Shoei GT-Air ? Nie ma super opinii. Znaczy są bardzo podzielone. Albo ktoś pisze, że jest świetny albo przeciętny. Chyba zależało by mi na blendzie. Bo to bardzo wygodny i szybki sposób. Wiadomo szybkę można wymieniać. Ale to chwilkę trwa. Trzeba się zatrzymać itd. Jutro jadę do Białego coś poogladać i kupić dlatego zależało by mi na szybkiej odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29

Postprzez Vasago » 1/6/2015, 20:03

Vasago
Świeżak
 
Posty: 269
Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37

Postprzez Paniczos » 1/6/2015, 20:45

Hehe jak fajnie się trafiło. Dzięki wielkie. Niestety nie jest to idealny sprzęt . Za takie pieniądze myślałem że będzie lepszy .Sam nie wiem. Co innego za taką kwotę można mieć ?
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29

Postprzez lagiboy » 1/6/2015, 22:53

musisz mierzyć, wybierasz to co lepiej leży na dyni, jak już znajdziesz najbardziej pasujący to wtedy możesz wybrzydzać co do malowania. Shoei XR-1100, na diabła ci do miasta blenda? jeśli nie zaczynasz pracy o 5 rano to już jest jasno i nawet czarna szyba nie przeszkadza, ciemno się robi po 21 do tego czasu będziesz w domu i jak zechcesz pojeździć w nocy to zamień szybę na czystą. Ciągle będę powtarzał że ze względu na upakowanie blendy do garnka pole widzenia jest mniejsze niż w garnku bez blendy.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Paniczos » 2/6/2015, 05:51

Z tym że ja zaczynam pracę i przed 5 rano a wracam i o 2 w nocy. Nie mam doświadczenia ,ale wydaję mi się że ta blenda to fajna sprawa. A są też takie kaski gdzie elektrycznie jakby włączamy czy szyba ma być ciemna czy jasna. Korzystaliscie? Wiecie coś o tym?
Nie tylko po mieście będę jeździł bo do pracy mam czasami 30 km w trasie.
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29

Postprzez Vasago » 2/6/2015, 07:22

AGV ma taki wizjer i kosztuje on chyba ze 7 stów. Dla mnie szaleństwo.
Vasago
Świeżak
 
Posty: 269
Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37

Postprzez Zimny72 » 2/6/2015, 07:26

Nie ma to jak jechać pod wschodzące lub zachodzące nisko słońce, szczególnie jak się ma trochę porysowaną szybę. ;) A niestety wszystkie się rysują. Trzeba też uwzględnić, że niektórzt jeżdżą w okularach, w tym korekcyjnych. Rozwiązań jest kilka:

1) wewnętrzna blenda - najpopularniejsze i najpraktyczniejsze rozwiązanie, choć niektórzy narzekają na osłabienie konstrukcji kasku i zmniejszenie pola widzenia (co do tego drugiego bym polemizował vide Shark Vision R). W niektórych kaskach blenda utrudnia wentylację wewnątrz kasku - czuć różnicę przy podniesionej i opuszczonej blendzie. Należy też zwrócić uwagę na przyciemnienie blendy, w niektórych kaskach jest ona słaba i nie "robi roboty" - np. w HJC. Okularnicy muszą też zwrócić uwagę, czy blenda nie koliduje z patrzałkami - w niektórych kaskach opuszczona blenda opiera się o okulary.

2) zewnętrzna blenda - w postaci dodatkowego zewnętrznego ciemnego wizjera. Jest to rozwiązanie rzadko spotykane, które powoli odchodzi do lamusa. Wadą jest to, że jazda z podniesionym ciemnym wizjerem nie poprawia aerodynamiki kasku, trudno też podnieść taki wizjer w rękawicach - przy okazji można się pomylić i podnieść wraz z podstawowym.

3) przyciemniana szyba na zmianę z szybą standardową - wadą tego rozwiązania jest to, że nie można szybko zareagować przy zmianach naświetlenia np. wyjeżdżając z mocno ocienionego lasu na otwartą nasłonecznioną przestrzeń - trzeba się zatrzymać, wyjąć szybkę na zmianę i pobawić się z demontażem i montażem szybek. Jadąc na szybie standardowej można zostać oślepionym przez błysk słońca, a to raczej niebezpieczne na drodze. Trzeba też mieć gdzie na motocyklu wozić bezpiecznie szybę na zmianę (kufer, plecak ze specjalną kieszonką, raczej nie sakwa). Jest to trochę upierdliwe. Ponadto nie można jeździć po zmroku z szybą przyciemnianą bo po prostu nic nie widać.

4) szyba fotochromatyczna czyli samoistnie zmieniająca przyciemnienie w zależności od naświetlenia. Ogólnie super sprawa - działa samoczynnie i nie trzeba o tym myśleć. Wadą tego rozwiązania jest to, że jest ono drogie. Szybka fotochromatyczna potrafi kosztować tyle co tani kask, więc raczej do drogich kasków. Takie rozwiązanie stosuje Lazer w droższych kaskach i nazywa się to szyba Lumino.

5) można też kombinować szybę standardową z okularami (zausznymi) fotochromatycznymi - wady są dwie, takie okulary są też drogie, a poza tym trzeba je pasować z kaskiem, w którym przewidziano możliwość jeżdżenia w okularach, czyli w którym są rowki do pałąków zausznych okularów.

Dodam jeszcze z mojego doświadczenia z okularami / szybami fotochromatycznymi, że nie są zbyt dobre dla wzroku. Z racji swojej konstrukcji zawsze trochę przyciemniają rzeczywistość - można to dostrzec zmieniając okulary fotochromatyczne na zwykłe przy słabym świetle: od razu robi się jaśniej. Fotochrom ogólnie trochę bardziej męczy oczy niż zwykła szyba.

Mimo różnych przeciw, preferuję kaski z blendą z racji na wygodę i szybką modyfikowalność: wyjeżdżasz na słońce, stwierdzasz że razi, sięgasz ręką do kasku, pyk i masz ochronę przeciwsłoneczną. Jest to bardzo wygodne. Kupując taki kask należy jedynie zwrócić uwagę na jakość blendy czy opuszczona nie zniekształca obrazu tak jak kiepskie okulary przyciemniające.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Vasago » 2/6/2015, 10:35

Rzuć okiem na obecną wersję Speed R. Znacznie tańszy niż GT-Air. Niestety cichy to on nie jest.
Vasago
Świeżak
 
Posty: 269
Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37

Postprzez Motosapiens » 2/6/2015, 10:37

Paniczos napisał(a):A są też takie kaski gdzie elektrycznie jakby włączamy czy szyba ma być ciemna czy jasna. Korzystaliscie? Wiecie coś o tym?


My korzystaliśmy :)
Jest takie coś co się nazywa AGVisor i pasuje do kasków Pista, Corsa i Veloce. Dzięki zastosowaniu technologii ciekłych kryształów szyba z przezroczystej w ciemną zmienia się za pomocą przyciśnięcia guzika. Układ zasilany jest wbudowanym w wizjer akumulatorkiem który zapewnia ciągłe przyciemnienie szyby na ponad 8 godzin, a kiedy jeździmy w trybie przezroczystości, nie trzeba go ładować nawet ponad tydzień.
Pierwsze pytanie, które nam się nasunęło, to co wtedy, kiedy podczas jazdy akumulator się rozładuje? Sprawa wygląda bardzo prosto, szyba zwyczajnie staje się całkowicie jasna i w żaden sposób nie utrudnia kontynuowania dalszej jazdy.
https://www.youtube.com/watch?v=bxDk9f-LWvg
Z wad jest cena - ok. 700 zł oraz fakt, że pasuje tylko do trzech modeli, ale sama szyba robi mega wrażenie.

Drugi patencik, to szyba fotochromatyczna, która adaptuje się do ilości promieniowania UV i przyciemnia się wraz ze wzrostem nasłonecznienia. Dla motocyklisty jeżdżącego z tą szybą, występuje poczucie stałego natężenia światła (w ciemności jest jasno, w mocnym świetle przyciemnienie jest pełne, przy lekkim zachmurzeniu szyba ma jedynie delikatne przyciemnienie). W efekcie, z wnętrza kasku świat ma przez cały czas optymalny poziom nasłonecznienia :) Proces zmiany barwy nie jest natychmiastowy i wymaga czasu aby przejść do pełnego przyciemnienia lub rozjaśnienia. Szybę trzeba przechowywać w zaciemnionym miejscu, ponieważ traci ona swoje właściwości wraz z użytkowaniem i wystawieniem na promienie UV (jak w okularach). Taką szybę ma NXR Shoei (cena ok. 500 zł) i Lazer Lumino (cena ok. 450 zł)
https://www.youtube.com/watch?v=PKzF5wqY0jU
Z wad - przyciemnienie i rozjaśnienie nie następuje od razu jak w przypadku AGVisor, co może być odczuwalne przy wjeździe np. w tunel, ale na codzień jest naprawdę fajna. I wadą też jest to, że niewiele modeli ma taką szybę :/
Avatar użytkownika
Motosapiens
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 13/4/2015, 21:27

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê