Zobacz wÄ…tek - Druga tarcza hamulcowa w Kawasaki ER-5
NAS Analytics TAG

Druga tarcza hamulcowa w Kawasaki ER-5

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Druga tarcza hamulcowa w Kawasaki ER-5

Postprzez michalw80 » 3/10/2007, 07:27

Cześć,
ostatnio testowałem hamowanie awaryjne moim ER-5 i ze smutkiem odkryłem, że nawet przy zamknięciu klamki przedniego hamulca koło się nie blokuje, czyli mam jeszcze zapas przyczepności, którego ze względu na słabe hamulce nie wykorzystuję.

Wpadłem na pomysł - zima niebawem, więc korzystając z końca sezonu posiedzę w garażu i założę drugą tarczę hamulcową z przodu, pewnie trzeba będzie też wymienić pompę hamulcową, a może coś jeszcze? Czy jest na tym forum ktoś, kto może mi wskazać witrynę, wątki, jakieś opisy na co zwrócić uwagę, jak to zrobić itd.

Pozdrawiam
Michał Wilkowski
Michał
Kawasaki ER-5
Avatar użytkownika
michalw80
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14/9/2007, 20:46
Lokalizacja: Mysiadło k/Warszawy


Postprzez musieli » 3/10/2007, 11:31

Teoretycznie jest to możliwe, jednak uważam, że nie tędy droga. W ER5 pompa hamulcowa ma wystarczający potencjał do wagi motocykla. To, co na początek jest do zrobienia to przewód w stalowym oplocie + dobre klocki hamulcowe (np EBC z serii HH) + odpowiedni płyn hamulcowy (MOTUL) i wszystko będzie cacy. Nie jeden raz przerabiałem takie historie, po których moi klienci byli bardzo zadowoleni z efektów.
TWOJA RIZOMA (otwórz link)
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone


Postprzez cichy » 3/10/2007, 12:39

Wystarczy odpowietrzyć układ albo unieść klamkę na regulacji. Klamka nie powinna dotykać manetki w sprawnym układzie.
W każdym razie nie powinieneś być w stanie domknąć jej siłą jednej dłoni.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez icid » 3/10/2007, 12:48

Cichy ma racje w sprawnym układzie napewno klamka nie dotyka kierownicy najpierw zmień płyn klocki i odpowietrz hamulec. Za połową klamki koło się blokuje w sprawnym układzie. Jak nie będziesz zadowolony z efektu to poszukaj zamiennika zacisku z więkrzą ilością tłoczków.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Grubas » 4/10/2007, 08:52

A ja bardziej za Musielim. Gówniaty przewód pewnie się rozdyma.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê