Zobacz wątek - Zawór YPVS.
NAS Analytics TAG

Zawór YPVS.

Enduro, Cross
_________

Zawór YPVS.

Postprzez Szymon1325 » 22/2/2017, 16:35

Cześć, ustawiałem zawór wydechowy w DT 125, i szybciej było tak że było czuć to rezo przy tych 7-8 tyś, a teraz jak jest ustawiony zgodnie z tym otworem na tarczy ypvs, to ma mocniejszy dół ale rezo nie jest juz tak wyczuwalne, czy to normalne , czy może coś źle ustawiłem?
Szymon1325
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 7/4/2014, 17:55


Postprzez henio12323 » 22/2/2017, 17:50

nie da sie tak zrobic żeby miał lepszy dół - i duzego kopa przy wyzszych obrotach. jak sie przenosi moment otwarcia niżej, to moze miec własnie z dołu lepsze odejscie - ale górą nieco straci na tej agresywnosci. po prostu zawór sie nie otworzy drugi raz - jest juz otwarty i nie ma nagłego kolejnego otwarcia i przyrostu mocy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Szymon1325 » 22/2/2017, 17:57

Aha, czyli jak na wysokich bedzie mniej agresywna bo tam jest najwieksza moc w 2t to moto troche straci na mocy ? Dobrze to rozumuje?
Szymon1325
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 7/4/2014, 17:55

Postprzez henio12323 » 22/2/2017, 21:07

tak, najwieksza moc w 2T jest osiągana gdzies pewnie w 70-80 % wartosci obrotów, jak moto ma np 40 koni i 30 NM momentu obrotowego, to w powównaniu np z 30 KM i 40 NM bedzie agresywniejsze na górze, ale z dołu bedzie gorzej sie rozpędzał, i np przed przeszkodą ( np kłoda) trzeba dac ostro po palniku w moto gdzie ma duzo mocy a mało momentu, a tam gdzie duzo momentu wystarczy troche dotknąc gazu i puscic sprzegło.

oczywiscie to tylko taka teoria uproszczona, bo też trzeba mieć pewność o krzywych mocy i momentu - pewnie widziałes " wykresy" mocy aut czy motocykli, jak linia jest prosta to moto równo ciągnie od dołu do góry, w 2T z załączanym zaworem zwykle najpierw idzie prosto ale wolno, a potem nagle ma duzy skok i przyrost mocy.
a moment zalezy od chociazby masy podzespołów silnika. generalnie duzo róznych opcji jest.

no i generalnie ustawienie zaworu wpływa na własnie wykres tego momentu i mocy, - tak samo jak wiele innych czynników na to wpływa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Zawór YPVS.

Postprzez Szymon1325 » 26/2/2017, 20:24

Nie chciałem kolejnego tematu zakladać, mam pytanie wlaśnie jak zawór był ustawiony na otwarty, to sie szybciej wkrecal, zmieniłem dysze w gazniku na wieksze i moto pluje olejem z wydechu i sie wolniej wkreca niz na mniejszych dyszach i ustawionym zaworze na max otwarty , powinienem zubozyc mieszanke iglicą?
Szymon1325
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 7/4/2014, 17:55

Re: Zawór YPVS.

Postprzez henio12323 » 26/2/2017, 21:02

powinieneś ustawić gaźnik kompleksowo, skoro wieksza dysza podaje za bogato, to iglicą tego nie zubozysz, iglica "steruje" tylko składem na niskich i głownie średnich obrotach jak zaczynasz otwierać przepustnice, na wysokich obrotach iglica nie jest do niczego potrzebna, mozesz ją całkiem zdemontować a moto bedzie chodziło tak samo.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Zawór YPVS.

Postprzez Szymon1325 » 26/2/2017, 22:30

Rozumiem, ale jakby dostawala za dużo paliwa na średnich i niskich, i bym zubozyl to by się chyba lepiej zbierala do tych wysokich z niskich obrotów ?, dysze glowna zmieniłem bo odblokowalem dyfuzor a były to dysze na zablokowany motocykl, motocykl robił mi na nich buu po szybkim dodaniu gazu, na tych już tak nie ma , powinienem zmienić na stare dysze? Szybciej była 210 główna i 20 wolnych obrotów A teraz 240 i 30
Szymon1325
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 7/4/2014, 17:55

Re: Zawór YPVS.

Postprzez henio12323 » 27/2/2017, 08:47

dysze mają byc dobrane odpowiednio - każda musi byc dobrana. to nie tak że jak jedna ma wpływ na inna.

po prostu, eliminujesz problemy. skoro ci zalewa na wysokich obrotach to zmniejsz główną.
jak robi buuuu po szybkim dodaniu gazu to tutaj mozna jeszcze próbować iglice dodatkowo podnosić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê