Zobacz wÄ…tek - Honda NRS 125 VS Aprilia RS 125 VS Cagiva mito 125
NAS Analytics TAG

Honda NRS 125 VS Aprilia RS 125 VS Cagiva mito 125

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Honda NRS 125 VS Aprilia RS 125 VS Cagiva mito 125

Postprzez Kublowski » 26/10/2016, 21:21

Cześć, w przyszłym roku będe zdawał prawo jazdy A1, więc szykuje się do kupna motoru(o ile 125 można juz tak nazwać). Mój budżet to około 3000-3500zł. Wiek 16 lat, wzrost 176 cm, waga 66kg.
Oglądałem sobie już "jakieś tam" maszyny i wybrałem sobie te trzy podane w temacie tj. Honda nrs, Aprilia RS i Cagiva Mito.

Będe go używał do dojazdów do szkoły, sklepu, wypadów ze znajomymi w weekendy itp.

Który wy byście wybrali, najbardziej chodzi mi o osiągi, niezawodność, dostępnosć i cenę części.
Z góry dziękuje.

A no i jeszcze nie wiem czy to ważne, ale dużo jezdziłem na skuterze (jakiś stary TGB Bunny


przesuwam do właściwego dzia
Å‚u

senekkorzenna
Kublowski
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26/10/2016, 21:11


Postprzez Pappa2 » 26/10/2016, 22:49

wiesz ze nie zablokowanymi motorami 2t nie powinnes jezdzic ze wzgledu na wieksza moc niz przewiduje kat A1....

dla mnie silniki 2t i niezawodnosc to sprzeczne slowa.. Jezeli sie zdecydujesz na motor 2t to pamietaj ze wiekszosc byla zacierana wielokrotnie.. wlasciciele takich motocykli kupili je po to aby sie powyzywac...
proponowalbym silnik 4t.. spalanie duzo mniejsze, zywotnosc kilkukrotnie wyzsza... ja mam daelima vj 125.. stan licznika 44 tysiace i dalej bezproblemowo pali i jezdzi... spalanie ok 3l -4l

nie jestes za masywny, wiec moze cbrka 125.. jezdzilem na takiej i powiem szczerze ze fajnie to jezdzi..
Pappa2
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 1/9/2016, 20:25


Postprzez Kublowski » 27/10/2016, 14:53

No dobra, to ze na odblokowanym nie moge jezdzic to wiem.
Czyli mowicie ze najlepiej bylo by sobie kupic cbr-ke zamiast nsrki?
Kublowski
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26/10/2016, 21:11

Postprzez Pappa2 » 27/10/2016, 23:28

Co do nazewnictwa to racja, motor to wkoncu silnik..
Nigdy nie litrazowalem swojego "komarka", bo nie czuje takiej potrzeby.. Do malych osob nie naleze, a teren po ktorym jezdze nie jest plaski.. Dochodza jeszcze opory np wiatru. a naked do najbardzoej aerodynamicznych motocykli nie nalezy. Dlatego wole napisac cos w wiekszym przedziale niz pisac ze motocykl pali tyle co nic.. Jednak dla porownania 3-4l spalania w 4t to nie ponad 10 przy palowaniu 2t...
Co do zacierania silnikow 2t to mam swoja teorie.. wszystko oczywiscie zalezy od stanu silnika i kierowcy.. Ale jak wiemy silnik jest smarowany olejem wymieszanym z paliwem. Zalozmy taka sytuacje. jedzie ktos na fulla i dojerzdza do jakiejs przeszkody. zamyka gaz i hamuje silnikiem. co sie dzieje wtedy ze smarowaniem? chyba kazdy sie domysla. Dlatego dla mnie silniki 2t sa dobre w kosach spalinowych do koszenia trawy. Crossy tez ujada, ale ze wzgledu na wage zestawu i ze nikt nie hamuje silnikiem na dlugich dystansach...

do autora postu..
najlepiej jest usiasc na dany motocykl i sprawdzic czy ci wygodnie bedzie.. cbrka ma waski bak, troche dziwnie to wyglada, oraz waskie kola.. ale za to wazy 120 pare kg dzieki temu "zyskasz na mocy"... skrzynia 6 biegow, chlodzenie ciecza...
Pappa2
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 1/9/2016, 20:25

Postprzez CBR#19 » 14/12/2016, 18:14

Ja mogę Ci CBR-ke z czystym sumieniem polecić bo sam taką obecnie jeżdżę. Moto bardzo przyjazne do kierowcy. Jest co prawda chyba najmniejszym motocyklem sportowym ( np.TZR 50 wydaje się większa ) ale przy twoim wzroście to myślę że easy :D . W dodatku łatwo o części i nie są jakoś strasznie drogie. Spalanie w granicach 3l/100 km to też duży plus. Powodzenie w poszukiwaniu moto :)
CBR#19
CBR#19
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/8/2016, 14:02
Lokalizacja: Górny Śląsk

Postprzez Delthir » 27/12/2016, 16:38

Ja mogę powiedzieć tyle, że wybór pomiędzy 4t, a 2t jest bardzo prosty. Bo albo mamy 15km i 13sek do 100km/h, albo mamy 30km i 7sek do 100km/h. Porównując np. hondę cbr 125 do aprilii rs 125 to w aprilii moc jest zauważalnie większa i to serio czuć, a prawdziwe spalanie aprilii rs 125 to przy normalnej jeździe jakieś 5l, a przy agresywnej 6l. Nie słuchaj jak ktoś Ci mówi, że silniki 2t palą 10l, bo to są zwyczajne kłamstwa!!!!!!. Jak masz zdrowy silnik to będzie palił tyle ile trzeba. 2t mają czasami swoje humorki no i trzeba dodatkowo lać do nich dobry olej, ale coś za coś. Sam osobiście rozważałem kupno hondy cbr 125, ale kupiłem rs ze względu na to, że to serio duży i masywny motocykl, a taki chciałem. Honda będzie równie dobra, będzie mniej paliła, będzie miała inny dźwięk, ale też i dużo mniej mocy. Tutaj musisz sam zdecydować czego chcesz, ale ja Ci powiem tyle, że aprilia powyżej 6,5tys obrotów daje czadu i ma dużo bliżej do mocniejszych motocykli niż honda cbr 125.
Osobiście polecę 125 w 2t dla kogoś kto jeździ motocyklem dla przyjemności, a 4t dla kogoś kto szuka taniego środka lokomocji. I radzę przejechać się 2t przed kupnem, bo jeździ się nim inaczej niż 4t no i trzeba pamiętać np. o wciskaniu sprzęgła przy hamowaniu.
Delthir
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê