Zobacz wątek - Filtry oleju Hiflofiltro - zwykły vs RC
NAS Analytics TAG

Filtry oleju Hiflofiltro - zwykły vs RC

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Filtry oleju Hiflofiltro - zwykły vs RC

Postprzez SlowMotion » 8/4/2016, 12:08

Hej, zamawiając filtr do mojej zx6r zamówiłem pasujący HF303 nie zwracając uwagi na to, że generalnie w tej samej cenie jest też HF303RC czyli wersja Racing.
Jakie są tak na prawdę różnice między tymi filtrami? Czy zmiana będzie odczuwalna dla motocykla? Jest sens odłożyć zakupiony filtr na półkę i wybrać się do sklepu po wersję RC czy w ogóle nie zaprzątać sobie tym głowy?
Wydając 2 stówki na olej oszczędzanie na filtrze wydaje się głupotą, z drugiej strony skoro filtr już jest kupiony, różnica w cenie żadna, to chyba ten drugi to nie żadna kosmiczna technologia.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków


Postprzez SpeedyGonzales » 8/4/2016, 19:50

Jeździsz w stylu "racing Valentino Rossi" bierz rejsinga. Jeździsz normalnie (dynamicznie, bez ekstremalnych wrażeń typu stunt czy tor) wystarczy zwykły. Każdy ma swoje zdanie, jeden poleci tani filtr plus częsta zmiana zestawu inny drogi z rzadką wymianą, zrób jak chcesz bo każdy markowy będzie dobry.

I nie nie wiem czym się różni, odpowiadam zdroworozsądkowo. Marketing jest wszędzie, widziałem oleje typu "Diesel" gdzie norma jakości C (diesel) była gorsza od S (spark, benzyna). Pewien gość kazał sobie wymienić świeży olej w benzyniaku bo mu wlali taki sam olej z dodatkami typu diesel, w 100% spełniający normy no ale to przecie "diesel", nie nadaje się bo z przodu taki napis, norma z tyłu drobnym druczkiem nieważna.

Wybór oleju też często śmiechu warty, lejesz olej A ktoś olej B, powiedzmy obydwa mają normy JASO FD no ale olej "lepsiejszy" jest lepszy i koniec! Tak samo jakby powiedzieć że kilogram kamienia jest cięższy od kilograma styropianu, do wszystkiego na spokojnie.

I jak zapewne wiesz olej wymieniasz na ciepłym, po odkręceniu wlewu żeby nie robić podciśnienia przy opróżnianiu itp itd.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez SlowMotion » 8/4/2016, 21:45

Generalnie może nie racing VR46 ale bywałem wielokrotnie na różnych torach w zeszłym sezonie, w tym o ile zdrowie pozwoli też chciałbym czasem coś agresywniej pojeździć.
Filtry te są tej samej marki, w tej samej cenie, więc nie jest to kwestia oszczędzania, olej i filtr wymieniam 2 razy w roku i myślę że przy mojej jeździe jest to optymalne.
Zastanawiam siÄ™ po prostu czy te dwa modele sÄ… jakoÅ› inaczej zaprojektowane, czy wszystko rozbija siÄ™ o marketing i tak na prawdÄ™ to jest to samo.
Tak wiem, że na ciepłym, ale dzięki :)

W gruncie rzeczy spiny nie ma, raczej założę ten co mam i nie będę się stresował, że mi silnik wybuchnie, bo mimo wszystko nawet bez dopiska RC jest dedykowany do tego modelu ;-)
Po prostu spytałem na forum, bo mnie to zaciekawiło i może akurat dowiedziałbym się o jakichś istotnych różnicach
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê