Zakup/ Informacje Enduro
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Zakup/ Informacje Enduro
Witam, wiem że tematy takie i podobne sie przewijały ale każdy ma inny gust inny tok myślenia,
Stawiając pierwsze kroki na tym Forum mówiąc prosto i schludnie, Mam zamiar kupić sobie Enduro 250 4t, zastanawiam sie nad KTM EXC-F , Honda CRF, Kawasaki KLX, Husqvarna TE, cena jaką przewiduje to 15tyś +/-, cena może wzrosnąć. w zależności od propozycji, z tego co zaobserwowałem nowe Hondy CRF i Kawasaki KLX są w cenie 18 tys z salonu, natomiast za KTM-a używanego musiałbym zapłącić ok 15 tys za 2010r. i w górę,
I teraz moje pytanie jaka jest różnica pomiędzy tymi motocyklami. ? Hard Enduro ? soft Enduro ? Motor bedzie używany co jakiś czas jak bede wracał z delegacji na rybki na wypady w tereny górzyste podjazdy etc. głównie piasek, błoto, czasami asfalt.
Stawiając pierwsze kroki na tym Forum mówiąc prosto i schludnie, Mam zamiar kupić sobie Enduro 250 4t, zastanawiam sie nad KTM EXC-F , Honda CRF, Kawasaki KLX, Husqvarna TE, cena jaką przewiduje to 15tyś +/-, cena może wzrosnąć. w zależności od propozycji, z tego co zaobserwowałem nowe Hondy CRF i Kawasaki KLX są w cenie 18 tys z salonu, natomiast za KTM-a używanego musiałbym zapłącić ok 15 tys za 2010r. i w górę,
I teraz moje pytanie jaka jest różnica pomiędzy tymi motocyklami. ? Hard Enduro ? soft Enduro ? Motor bedzie używany co jakiś czas jak bede wracał z delegacji na rybki na wypady w tereny górzyste podjazdy etc. głównie piasek, błoto, czasami asfalt.
- ecik133
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23/9/2015, 16:59
klx i honda CRF o oznaczeniu L to soft enduro -czyli motocykle nie do zdarcia, ale maja mało mocy, są ciezkie, średnie zawieszenia średnie hamulce. mała obsługa, mało palą, mało kosztują. spoko do zabawy i nauki - na rybki nie ma lepszego. ale w góry i podjazdy to praktycznie mało którą górke da sie zaatakować
obczaj jeszcze yamaha WR, ktm exc, huska te niby też ( chociaz jak dla mnie do 15k nie dorównuje konkurencji jeszcze) to wyczynówki - lekkie mocne, kosztowne w zakupie i eksploatacji - ale maja najwiecej mozliwosci, maja swietne zawieszenia, hamulce brzytwy itp itd.
dalszy wybór nalezy do ciebie
i mówiac że kazdy ma inny gust to nie wiem o czym myslałes bo tutaj sprawa jest dosyc prosta i wałkowana setki razy
obczaj jeszcze yamaha WR, ktm exc, huska te niby też ( chociaz jak dla mnie do 15k nie dorównuje konkurencji jeszcze) to wyczynówki - lekkie mocne, kosztowne w zakupie i eksploatacji - ale maja najwiecej mozliwosci, maja swietne zawieszenia, hamulce brzytwy itp itd.
dalszy wybór nalezy do ciebie
i mówiac że kazdy ma inny gust to nie wiem o czym myslałes bo tutaj sprawa jest dosyc prosta i wałkowana setki razy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Powiem Ci że cena może wzrosnąć pewnie i do 20 tys. ale narazie mam 15, Słyszałem że WR ma problem z tarczami hamulcowymi ale nie wiem czy to potwierdzone info. że tarcze, hamulcowe, są na nity, i coś sie w nich wyrabia. chociaż nie powiem brałem to pod uwagę. Czyli te Hard Enduro to taki silnik Crossa ze zmienioną geometrią zawieszenia ? i trochę bardziej adaptujące nierówności. ?
- ecik133
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23/9/2015, 16:59
hehe a jaki moze miec problem z tarczami ? no nawet niech ma.. to co kupujesz nową tarcze za 300 zł - i nie masz problemu na kilka sezonów amatorskiej jazdy.
pewnie chodzi o pływające tarcze - ze dostają luzu, to nie tylko yamaha tylko kazdy sprzet z pływającą tarcza.
nie
hard enduro to hard enduro cross to cross
zaleznie od marki, czasami silniki sa prawie bliźniacze - czasami sie troche wiecej róznią. generalnie silnik w enduro względem crossówki ma duzo lepszy dół, moto ciągnie lepiej z dołu, ciezej zadusic, ma lepsze chłodzenie, często nieco inne sprzęgło, zawsze inną skrzynie biegów - przystosowaną do jazdy enduro, charakterystyka jest bardziej wygładzona i liniowa. zawieszenie to osobna kwestia - jest po prostu przystosowane pod enduro.
pewnie chodzi o pływające tarcze - ze dostają luzu, to nie tylko yamaha tylko kazdy sprzet z pływającą tarcza.
nie
hard enduro to hard enduro cross to cross
zaleznie od marki, czasami silniki sa prawie bliźniacze - czasami sie troche wiecej róznią. generalnie silnik w enduro względem crossówki ma duzo lepszy dół, moto ciągnie lepiej z dołu, ciezej zadusic, ma lepsze chłodzenie, często nieco inne sprzęgło, zawsze inną skrzynie biegów - przystosowaną do jazdy enduro, charakterystyka jest bardziej wygładzona i liniowa. zawieszenie to osobna kwestia - jest po prostu przystosowane pod enduro.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
A szukać czegoś w Gaźniku czy może już na wtrysku ?
generalnie większość czasu jestem w delegacji we francji i tam bym sobie szalał w wolnych chwilach, i teraz chciałbym sie dowiedzieć czy znasz jakieś strony gdzie we francji, niemczech. można dostać takie enduro. ?
Wiem że można szukać w google ale ja kompletnie nie znam renomy stron. i nie chce władować sie w jakieś "błoto"
generalnie większość czasu jestem w delegacji we francji i tam bym sobie szalał w wolnych chwilach, i teraz chciałbym sie dowiedzieć czy znasz jakieś strony gdzie we francji, niemczech. można dostać takie enduro. ?
Wiem że można szukać w google ale ja kompletnie nie znam renomy stron. i nie chce władować sie w jakieś "błoto"
- ecik133
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23/9/2015, 16:59
zalezy co. generalnie wtrysk jak w miare dbany to lepszy. ale np przynajmniej kawasaki klx duzo lepiej chodziły na gaźnikach. wtrysk bezobsługowy w nich jest, lejesz paliwo i nic cie nie obchodzi, mała szansa ze cos sie zapcha, czy że cos sie rozreguluje i nie odpali. ale moto traci na wigorze - ale nie w kazdym przypadku tak bywa. modele ktma exc po zmianie na wtrysk zyskały z kolei elastycznosci, ciezej zadusic na niskich obrotach itp.
nie znam, ale zacnzij od ebaya
nie znam, ale zacnzij od ebaya
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości