Jaka 600 po crossie??
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Jaka 600 po crossie??
Witam.Chce po zdaniu prawka na kat.A kupic swoje pierwsze moto o poj 600.
Moj wzrost 176 waga 65kg wiek 26lat.
Doswiadczenie to kilka lat na mz wsk i przez ostatnie 3 lata na kx 125 w pelnej zbroi typowego enduro.
Moto jakie mnie interesuje to cbr f4i sport(moj faworyt,najbardziej mi sie podoba) fz6, kawa er6 ewentualnie bandziior 650 w nakedzie.
Na moto planuje wylozyc ok 11tys nie liczac ubrania.
Moto ma mi glownie sluzyc glownie do weekendowych przejazdzek,czasami do jazdy po miescie z reguly bez plecaka.Co polecacie z tych moto??Z gory dziekuje za odpowiedz:D
Moj wzrost 176 waga 65kg wiek 26lat.
Doswiadczenie to kilka lat na mz wsk i przez ostatnie 3 lata na kx 125 w pelnej zbroi typowego enduro.
Moto jakie mnie interesuje to cbr f4i sport(moj faworyt,najbardziej mi sie podoba) fz6, kawa er6 ewentualnie bandziior 650 w nakedzie.
Na moto planuje wylozyc ok 11tys nie liczac ubrania.
Moto ma mi glownie sluzyc glownie do weekendowych przejazdzek,czasami do jazdy po miescie z reguly bez plecaka.Co polecacie z tych moto??Z gory dziekuje za odpowiedz:D
- booster212
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15/1/2016, 21:37
- Lokalizacja: Rzeszów
bandit krzywdy Ci napewno nie zrobi, bardzo wygodny, do miasta w sam raz i w kwocie powinieneś sie zmieścić na oko, f4i bardziej sportowy od bandita, lżejszy, znajomi ogólnie chwalą, co do fz6 to jakoś szczególnie mnie nie przekonuje ale też dobry sprzęt, jak zależy Ci na sporcie to honda jest z tych... bardziej ugłaskanych a jeśli nie czujesz sie zbyt pewnie na drodze to bandit jest taki miśkowaty i dość przyjazny. sugeruję sie przejechać, przymierzyć i wtedy zdecydować
-
stolaris - Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 9/8/2013, 10:35
- Lokalizacja: ŁwC
[quote="stolaris"][/quote]
CBR, niby bardziej ugłaskany, ale to nadal sport, pozycja i zwrotność sportowych maszyn do miasta? Troszkę masochizm, ale co kto lubi . Bandit, ciężki i wcale swojej wagi nie ukrywa, wręcz przeciwnie, sprawia wrażenie, jakby się szczycił swoją lekką nadwagą, manewrując przy prędkościach parkingowych może to sprawiać pewien problem na początku, silnik solidny, spokojny, liniowo i gładko oddaje moc, ale szczerze, przez swoje gabaryty ma osiągi bardzo zbliżone do hondy CB500 . FZ6, hmmm w 11 tysiącach wolał bym FZS-a szczerze powiedziawszy, lepsze hamulce i zawieszenie od pierwszych FZ6, duuużo lepsza reakcja na gaz, początkowe FZ6 są strasznie ospałe, dopiero w S2 nawrócili się na dobrą drogę i można powiedzieć, że FZ6 S2 to taki FZS z wtryskiem zamiast gaźników. Ale do konkretów, FZS to takie połączenie motocykla uniwersalnego i sportowego, z jednej strony zwrotność, wygoda, uniwersalność, z drugiej strony świetny, lekko zmodyfikowany, wysokoobrotowy silnik z modelu R6, który ma swoje dwie twarze, z jednej strony spokojny, grzeczny, delikatny, nikomu nie szkodzący turlacz, z drugiej strony, kiedy wskazówka obrotomierza zbliży się do 7krpm, robi się narowisty, agresywny, i ujawnia swoje mocno sportowe korzenie. FZS posiada świetne hamulce monoblock, z których zrezygnowano w FZ6, do czasu pojawienia się S2, w której to monoblocki wróciły do konstrukcji, modele 2002-2003 mają seryjną regulację przedniego zawieszenia, co prawda podstawową, ale w FZ6 tego nie zobaczysz.
Tak podsumowując, jeżeli chcesz sporta biorąc na siebie wszelkie niedogodności związane ze zwrotnością, elastycznością, pozycją za kierownicą etc. - bierz F4i. Jeżeli chcesz wygodny, spokojny motocykl, z neutralną pozycją za kierownicą, wygodną kanapą etc - bierz Bandita. Jeżeli znowu chcesz połączenie dwóch powyższych, czyli wygodnego, zwrotnego moto mające w sobie trochę dzikusa ze sportowym charakterem, to bierz FZS-a, mając 11.000zł, z czego ten tysiąc musisz zostawić na rejestrację i pierwszy serwis, bo nikt nie sprzedaje przygotowanego do sezonu motocykla, bo cudów nie ma, dysponujesz kwotą 10kzł, w tej kasie możesz przebierać w FZS-ach i trafić fajną doinwestowaną, zadbaną sztukę, albo próbować ustrzelić jakieś w miarę przyzwoite FZ6, przy czym mając na co dzień FZS-a, miałem okazję brykać FZ6 2005r i FZ6 S2 2009r, i jak na S2 mógł bym się zamienić z czystym sumieniem, chociaż optycznie bardziej wolę FZS-a, tak na FZ6 nie zamienił bym się nawet z dopłatą .
CBR, niby bardziej ugłaskany, ale to nadal sport, pozycja i zwrotność sportowych maszyn do miasta? Troszkę masochizm, ale co kto lubi . Bandit, ciężki i wcale swojej wagi nie ukrywa, wręcz przeciwnie, sprawia wrażenie, jakby się szczycił swoją lekką nadwagą, manewrując przy prędkościach parkingowych może to sprawiać pewien problem na początku, silnik solidny, spokojny, liniowo i gładko oddaje moc, ale szczerze, przez swoje gabaryty ma osiągi bardzo zbliżone do hondy CB500 . FZ6, hmmm w 11 tysiącach wolał bym FZS-a szczerze powiedziawszy, lepsze hamulce i zawieszenie od pierwszych FZ6, duuużo lepsza reakcja na gaz, początkowe FZ6 są strasznie ospałe, dopiero w S2 nawrócili się na dobrą drogę i można powiedzieć, że FZ6 S2 to taki FZS z wtryskiem zamiast gaźników. Ale do konkretów, FZS to takie połączenie motocykla uniwersalnego i sportowego, z jednej strony zwrotność, wygoda, uniwersalność, z drugiej strony świetny, lekko zmodyfikowany, wysokoobrotowy silnik z modelu R6, który ma swoje dwie twarze, z jednej strony spokojny, grzeczny, delikatny, nikomu nie szkodzący turlacz, z drugiej strony, kiedy wskazówka obrotomierza zbliży się do 7krpm, robi się narowisty, agresywny, i ujawnia swoje mocno sportowe korzenie. FZS posiada świetne hamulce monoblock, z których zrezygnowano w FZ6, do czasu pojawienia się S2, w której to monoblocki wróciły do konstrukcji, modele 2002-2003 mają seryjną regulację przedniego zawieszenia, co prawda podstawową, ale w FZ6 tego nie zobaczysz.
Tak podsumowując, jeżeli chcesz sporta biorąc na siebie wszelkie niedogodności związane ze zwrotnością, elastycznością, pozycją za kierownicą etc. - bierz F4i. Jeżeli chcesz wygodny, spokojny motocykl, z neutralną pozycją za kierownicą, wygodną kanapą etc - bierz Bandita. Jeżeli znowu chcesz połączenie dwóch powyższych, czyli wygodnego, zwrotnego moto mające w sobie trochę dzikusa ze sportowym charakterem, to bierz FZS-a, mając 11.000zł, z czego ten tysiąc musisz zostawić na rejestrację i pierwszy serwis, bo nikt nie sprzedaje przygotowanego do sezonu motocykla, bo cudów nie ma, dysponujesz kwotą 10kzł, w tej kasie możesz przebierać w FZS-ach i trafić fajną doinwestowaną, zadbaną sztukę, albo próbować ustrzelić jakieś w miarę przyzwoite FZ6, przy czym mając na co dzień FZS-a, miałem okazję brykać FZ6 2005r i FZ6 S2 2009r, i jak na S2 mógł bym się zamienić z czystym sumieniem, chociaż optycznie bardziej wolę FZS-a, tak na FZ6 nie zamienił bym się nawet z dopłatą .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
"osiągi bardzo zbliżone do hondy CB500" jak leciałem b6s 2001r bez żadnych przeróbek prawie 2 paczki po autostradzie to nie widziałem jakoś żadnej cebulki nie no przesadziłeś troche z porównaniem zwłaszcza że bandit ma 4 garnki a nie 2
-
stolaris - Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 9/8/2013, 10:35
- Lokalizacja: ŁwC
stolaris napisał(a):bandit krzywdy Ci napewno nie zrobi, bardzo wygodny, do miasta w sam raz i w kwocie powinieneś sie zmieścić na oko (...)
Wg mnie jest dużo więcej maszyn, które zdecydowanie lepiej nadają się do miasta niż ociężały Bandzior
MT-07
-
Marsjanin - Bywalec
- Posty: 797
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48
stolaris napisał(a):"osiągi bardzo zbliżone do hondy CB500" jak leciałem b6s 2001r bez żadnych przeróbek prawie 2 paczki po autostradzie to nie widziałem jakoś żadnej cebulki nie no przesadziłeś troche z porównaniem zwłaszcza że bandit ma 4 garnki a nie 2
argumenty masz na prawdę świetne, wręcz śmieszne.
Gsf600:
78KM, 54Nm, 4,2s do setki, 200km/h v-max.
Cb500:
57KM, 47Nm,,4,7s do setki, 180km/h v-max.
Waga bandita robi swoje, co z tego że ma więcej mocy, skoro waży kilkadziesiąt kg więcej. 0,5s różnicy do setki to żadna różnica.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Może i śmieszne ale od tych 140 do 180 cebulką nie jest już tak dynamicznie do 130 może idzie równo z banditem z racji lekkości (zależy od kierowcy) ale bandit bez zadyszki ciągnie... dalej a cebulka się już męczy.
żeby nie być gołosłownym popatrz sobie na filmach, chyba że miałeś okazje porównać obydwa moto na żywo
https://www.youtube.com/watch?v=HqDyrO4eLcU bandit 650
https://www.youtube.com/watch?v=dOyUZ89cdyI cb 500
Wracając do głównego wątku żeby odpowiedzieć na zapytanie.
Co do "ciężkawości" musze się zgodzić :/ kolega przy 65 kilo mógłby mieć problem w mieście i przy manewrach. I tutaj popieram cebulke bo lżejsza, bardziej skrętna, bardziej ekonomiczna no niestety w tym konkretnym przypadku to chyba najbardziej dopasowany sprzęt do gabarytów z podanych. (dla mnie zbyt grzeczne moto ale... no cóż
żeby nie być gołosłownym popatrz sobie na filmach, chyba że miałeś okazje porównać obydwa moto na żywo
https://www.youtube.com/watch?v=HqDyrO4eLcU bandit 650
https://www.youtube.com/watch?v=dOyUZ89cdyI cb 500
Wracając do głównego wątku żeby odpowiedzieć na zapytanie.
Co do "ciężkawości" musze się zgodzić :/ kolega przy 65 kilo mógłby mieć problem w mieście i przy manewrach. I tutaj popieram cebulke bo lżejsza, bardziej skrętna, bardziej ekonomiczna no niestety w tym konkretnym przypadku to chyba najbardziej dopasowany sprzęt do gabarytów z podanych. (dla mnie zbyt grzeczne moto ale... no cóż
-
stolaris - Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 9/8/2013, 10:35
- Lokalizacja: ŁwC
Niech kolega sam się przejedzie każdym moto po kolei i sam stwierdzi, co mu najbardziej leży - FZS, F4i, Bandit, CB, XJ. Do stawki dorzuć polecaną przeze mnie wszem i wobec SV650/S. Jestem Twoich gabarytów i czuję się na Suzuki idealnie, a Vka zapewnia dużo lepszą zabawę niż nudna rzędówka w Bandicie. Do tego niska waga i gabaryty
MT-07
-
Marsjanin - Bywalec
- Posty: 797
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48
Więc tak.Waga motocykla jest dla mnie bardzo wazna ze wzgledu na moją wagę. Cb i XJ raczej odpadają na samym starcie.
FZS to nie przypadkiem thundercat tylko bez pelnych owiewek??(kotek tez mi sie podoba choc ciezko o roczniki 2000 i wzwyz).
Sv dziwnie wygląda jak dla mnie, choc tez zaczne go uwzgledniac.
Co sądzicie o er6??i hornecie??
FZS to nie przypadkiem thundercat tylko bez pelnych owiewek??(kotek tez mi sie podoba choc ciezko o roczniki 2000 i wzwyz).
Sv dziwnie wygląda jak dla mnie, choc tez zaczne go uwzgledniac.
Co sądzicie o er6??i hornecie??
- booster212
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15/1/2016, 21:37
- Lokalizacja: Rzeszów
booster212 napisał(a):FZS to nie przypadkiem thundercat tylko bez pelnych owiewek??(kotek tez mi sie podoba choc ciezko o roczniki 2000 i wzwyz).
Co sądzicie o er6??i hornecie??
ER6, bardzo ciekawy motocykl, ciut tańszy w utrzymaniu ze względu na dwa cylindry, fajnie to jeździ, przyjemnie się prowadzi, całkiem świeży sprzęt, ale nie wiem czy w 11.000zł wyrwiesz jakąś godną uwagi sztukę.
Hornet? fajne moto, dużo pali i ma lekki przód przez co, przeginając pałę można się doprosić o shimmy.
FZS i Thundercat, są to bliźniaczo podobne konstrukcje, fakt, ale to nie są te same motocykle różniące się tylko owiewkami, inna charakterystyka silnika, ten w FZS-ie jest bardziej elastyczny, pomimo że pojęcie elastyczności FZS-owi jest rzeczą obcą, inna pozycja na moto, są podobne, ale części od YZF w większości nie podchodzą pod FZS-a.
Marsjanin napisał(a):No to porównując Bandita do SV, to różnica w wadze jest kolosalna!
Taka troszkę...na sucho SV waży 169kg, bandit 208kg [wersje bez owiewek są jakieś 3-4kg lżejsze], oczywiście do tej wagi trzeba doliczyć jeszcze ~20kg na płyny, takie jak olej, paliwo etc. .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Odp.
Witam.
Mój wzrost 182 waga 75kg wiek 26lat.
Doświadczenie Moje to (Motorynka , Romet 205 , simson , mz 251 , i Yamaha ybr 125.)
W 2015r zdałem na A , i pytanie co kupić ?:)
Myślałem tak samo jak ty - CBR F4i Albo FZ6 od 2004r.
Kupiłem FZ6 i Bardzo jestem z niego zadowolony, Wada jest jedna , że trochę owadów na stroju bo nie mam owiewki
Dałem za niego 10 tyś 2005r.
Mój wzrost 182 waga 75kg wiek 26lat.
Doświadczenie Moje to (Motorynka , Romet 205 , simson , mz 251 , i Yamaha ybr 125.)
W 2015r zdałem na A , i pytanie co kupić ?:)
Myślałem tak samo jak ty - CBR F4i Albo FZ6 od 2004r.
Kupiłem FZ6 i Bardzo jestem z niego zadowolony, Wada jest jedna , że trochę owadów na stroju bo nie mam owiewki
Dałem za niego 10 tyś 2005r.
- Afibatin
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 23/12/2015, 14:13
- Lokalizacja: Śląskie
booster212 napisał(a):FZS to nie przypadkiem thundercat tylko bez pelnych owiewek??(kotek tez mi sie podoba choc ciezko o roczniki 2000 i wzwyz).
?
Tutaj silnik z T-Cata poszedł. Przede wszystkim Ramy i zawieszenia sa inne
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości