Zobacz wÄ…tek - Piaggio x9 brak Å‚adowania
NAS Analytics TAG

Piaggio x9 brak Å‚adowania

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Piaggio x9 brak Å‚adowania

Postprzez inferno_rider » 10/1/2016, 10:52

witam mam problem z Å‚adowaniem w piaggio x9
mianowicie jesli zapale skuter i próbuje zmierzyć ładowanie na klemach na wolnych pokazuje mi około 13 v jeśli dodam gazu odrazu spada do naet 5-6 v
jak próbowalem Mierzyc na kostce od regulatora jeden do masy drugi do zółtych kabli nic mi nie pokazuje chyba ze zle mierzę ??co to moze byc ?? regulator uszkodzony czy alternator ?? dodam ze (wiem ze tak nie powinienem robic) ale jak zapale motor i odepne akumulator to motocykl nie zgasnie czyli prąd wytważa prosze o odpowiedz
inferno_rider
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47


Re: Piaggio x9 brak Å‚adowania

Postprzez Glenroy » 10/1/2016, 14:12

inferno_rider napisał(a):dodam ze (wiem ze tak nie powinienem robic) ale jak zapale motor i odepne akumulator to motocykl nie zgasnie czyli prąd wytważa prosze o odpowiedz


I właśnie zabiłeś regulator napięcia ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU


Postprzez piotrp » 10/1/2016, 18:26

napęcie kolego mierzysz nie do masy tylko pomiędzy fazami czyli żółtymi bądź białymi kablami
bardziej te objawy pasują mi właśnie do uwalonego statora posiadam cześci do tego sprzętu
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez inferno_rider » 10/1/2016, 20:09

mierzylem miedzy fazami i pokazuje mi okolo 20 v na kazdj fazie na wolnych jak przygazuje okolo 5 tys obrotów napiecie wzrasta do okolo 30 v jak myslicie to to moze byc ? stator ? bo miedzy fazami za mały prąd ?
inferno_rider
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47

Postprzez piotrp » 10/1/2016, 22:56

jeżeli przy wysokich obrotach napięcie nie spada tylko wzrasta to stator jest ok uszkodzeniu uległ regulator
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Glenroy » 10/1/2016, 23:39

kolega odpiął aku podczas pracy moto, nie ma siły, żeby nie uwalił regulatora, który co prawda mógł być uszkodzony już wcześniej, ale fakt pozostaje faktem ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez inferno_rider » 11/1/2016, 07:49

wiem, ale napięcie miedzyfazowe przed regulatorem nie powinno wynosic okolo 60-90 v ??czyli tak jakby napiecie z statora docierało za małe ? u mnie jest tylko okolo 30 v przy obrotach okolo 5 tys na wolnych jest okolo 20 v na kazdej fazie natomiast mierzone na klemach na wolnych wynosi okolo 13 v natomiast po dodaniu obrotów napiecie łądowania szybko spada do 5-6 v
inferno_rider
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47

Postprzez piotrp » 11/1/2016, 21:19

spokojnie powinien ładować
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez inferno_rider » 12/1/2016, 08:08

sprawdziłem wczoraj jeszcze napiecie miedzy fazami i na max obrotach pokazuje mi okolo 90 v ale jedno co mnie zaskoczylo to ze tak przy 4-5 tys obrotów przygasaja lekko swiatla czyli tak jakby malo prądu
inferno_rider
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47

Postprzez henio12323 » 12/1/2016, 10:09

glenroy - wcale nie jest pewne że uszkodził regulator.

ja bym jeszcze sprawdził przejscie na wszystkich cewkach - jakie są opory na kazdej z cewek
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez inferno_rider » 13/1/2016, 18:03

koledzy dobralem sie dzis do statora ii znalazlem jeden przewód odpiety od jakiegos czujnika kabel wychodzacy od statora ale po podpieciu dalej to samo na wolnych ładuje po dodaniu gazu nie laduje :/ i jeszcze jedno pytanie czy trzeba jakis sciagacz zeby sciagnac stator ?
inferno_rider
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47

Postprzez Glenroy » 13/1/2016, 20:03

senekkorzenna napisał(a):Glenroy ja też nie rozumie dlaczego to wypięcie aku miało by zniszczyć regulator napięcia?


Nie wiem jak na przykładzie motocykli, ale na przykładzie samochodów mogę się wypowiedzieć. Otóż akumulator pełni taką samą funkcję, jak kondensator filtrujący w zasilaczach. Po jego odłączeniu mamy m.in. mniej stabilniejsze źródło, wahania napięcia i napięcie pulsacyjne z tętnieniami, dzięki którym możemy pożegnać się z elektroniką. Oczywiście włączenie świateł generuje dość duże obciążenie i odpięcie aku nie powinno uszkodzić regulatora, zgoda, ale po odpięciu aku podczas pracy, nawet z włączonymi światłami, napięcie w instalacji -póki regulator tego nie ustabilizuje- może dość znacznie wzrosnąć -powyżej 15V- co jest zabójcze dla układów elektroniki, a może zabić i regulator.

Kiedyś w dużych fiatach sprawdzało się ładowanie poprzez zdjęcie klemy z aku, w nowych pojazdach taka operacja bez wpięcia sztucznego obciążenia - np.w samochodach wyścigowych wciśnięcie awaryjnego hebla skutkuje nie tylko odłączeniem zasilania, ale też załączeniem sztucznego obciążenia w postaci rezystora, o ile dobrze pamiętam 3ohm/11W, w celu ochrony alternatora i regulatora- bądź alternatywnego źródła zasilania, może się skończyć bardzo kosztownie.

Ogólnie kiedy regulator mamy sprawny, można aku wyciągnąć, ewentualnie jeżeli nie zdąży ogarnąć skoku napięcia to coś się spali, najszybciej on sam, ale jeżeli podejrzewamy, że coś jest nie tak, tak jak kolega, to taka opcja jest niedopuszczalna bo możemy pozbyć się wielu innych elementów z instalacji. Zaznaczę, że jeżeli regulator nie działa zbyt żwawo, to przy ponownym podłączeniu aku układ ładowania dostaje potężne obciążenie i może się dostać samemu alternatorowi
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez inferno_rider » 24/1/2016, 09:24

koledzy dalej to samo na wolnych pokazuje 13 volt jak dodam gazu napiecie spada do 4-5 volt hmm ma ktos jakis pomysł?
inferno_rider
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47

Postprzez piotrp » 25/1/2016, 17:03

kolego jeżeli przed regulatorem napięcie nie spada a po regulatorze jest coś nie tak to jest raczej pewne że coś jest nie tak z regulatorem
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Katje » 26/1/2016, 15:27

Glenroy ma rację, nie robi się takich głupot jak odpinanie akumulatora podczas pracy silnika, niczego się w ten sposób nie sprawdza, a można tylko coś zepsuć. Może to doprowadzić do przepięć, których wartość przekracza napięcia przebicia diod prostowniczych. Pewnie większość jak czyta coś takiego to myśli sobie "bla bla", po czym odłącza aku i tak, no cóż, nowy regulator chyba majątku nie kosztuje.

Jeśli napięcie wyjściowe z altka jest za małe, to któreś z uzwojeń może mieć zwarcie do masy, trzeba to sprawdzić. Pewnie się okaże, że i altek i regulator do wymiany. :D
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê