Zobacz wÄ…tek - Wymiana oleju, czyszczenie filtra powietrza itp.
NAS Analytics TAG

Wymiana oleju, czyszczenie filtra powietrza itp.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 29/9/2015, 20:10

moze byc zwykła i moze byc ekstrakcyjna, tylko że taniej wychodzi kupic preparat do mycia filtrów, on kosztuje kilkadziesiat złotych, ale zakładając że na mycie idzie z pół litra benzyny a zeby dobrze umyc tyle idzie to ten płyn moze wyjśćtaniej

ja myje w gorącej wodzie z chemią mocniejszą typi DIMER, ale nawet od biedy proszek do prania daje rade. aby potem pod bieżącą wodą płucze kilka razy myjac mydłem w płynie,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez soro » 2/10/2015, 18:36

Pytanko. Nie wiem czy mi się coś uzbzdurało ale wydaje mi się, że na 1 i 2 biegu moto szybko zaczyna "wyć" oraz reaguje na dodanie gazu z lekkim opóźnieniu tak jakby nic nic i wtedy daje do pieca.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18


Postprzez henio12323 » 2/10/2015, 20:50

mozliwe że sprzęgło sie slizga
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 2/10/2015, 21:31

Jeżeli będzie to ślizgające się sprzęgło to kupić zestaw naprawczy sprzęgła czy co innego ? Jakie mogą być koszta naprawy tego sprzęgła ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 4/10/2015, 15:52

jak sie sliozga to trzeba rozebrać i zobaczyć co i jak. moze byc zbyt napięta linka, moze poszły tarcze, moze przekładki, moze spręzynki nie trzymają. oczywiscie mozna z góry kupic pół motocykla nowego tylko szkoda troche kasy jak dla mnie. lepiej wymienic to co wymaga wymiany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 4/10/2015, 19:19

Dość dziwna sytuacja. Parę postów wcześniej pisałem, że na kraniku "on" nie chciał zapalić. TEraz pali normalnie i tu cała zagadka. Jak jeżdzę na "res" to wszystko gra idzie jak przecinak i w ogóle. Z tym opóźnieniem działo mi się w piątek na kraniku "on" po tym jak motocykl stał cały tydzień bez odpalania. Nie wiem czy to może mieć co kolwiek wspólnego ;) Moto po wizycie u gostka, który trochę w tym siedzi. Odpowietrzył z zachowaniem oleju, tarcze pomierzone są zgodne wg serwisówki.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez soro » 14/10/2015, 14:15

Hejka, dziś dużo śmigałem. Gdy wróciłem do domu wymyłem moto i postawiłęm do garażu. Nie wiem o co chodzi, ale po jakimś czasie go odpaliłem, popyrkał po czym zgasł i teraz nie mogę go odpalić, ani z kopki ani z rozrusnzika. Co może być przyczyną ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 14/10/2015, 19:25

hehe nie wiem, moze masz źle zestrojoiny gaźnik i ci swiece zarzuciło - wymien swiece, sprawdx czy jest iskra itp itd wszystko do przeglądu po kolei
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 18/10/2015, 17:56

To znowu ja z serią moich głupic pytań... Co do poprzedniego problemu, tak jak mówiłeś henio było to gaźnik, po regulacji wszystko jest ok. Teraz mam kolejną zagadke :/ Według serwisówki ( http://pokazywarka.pl/d2u3ap/ ) poziom oleju, gdy silnik jest zimny, powinien być poniżej połowy okienka. Jak zakupiłem motocyk to poziom oleju było ponad połowę, prawie do pełna. Teraz jest tak jak mówi serwisówka poniżej połowy, jak zgaszę motor to oleju nie widać tam w ogóle. Jak odpalę motocykl na moment, kilka razy przygazuję to wydaje mi się, że za każdym razem jest go trochę mniej, dopiero jak się przejadę chwilę dłużej to olej wraca do poprzedniego poziomu. Czy mógłby mi ktoś na chłopski rozum to jakoś wytłumaczyć, czy poziom oleju jest prawidłowy w tej sytuacji czy zamały (jeżeli tak to czy całkowicie zmienić olej czy poprostu dolać ?). Dodam tylko, że silnik suchy, z wydechu nic nie kopci (czasami tylko jak zimny silnik to zakupci przy odpaleniu na biało ale zaraz przestaje po kilku sekundach jazdy.)
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez dawidsx » 18/10/2015, 20:35

Jak silnik masz odpalony to logiczne że olej leci w obiegu od głowicy do miski olejowej i może wydawać się że jest mniej, dopiero po zgaszeniu olej cały spływa na dół.
Najlepiej zmień olej i zobacz czy spuszczonego jest tyle ile przewiduje serwisówka.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez soro » 19/10/2015, 18:59

W weekend będę działać :) Korzystając z okazji, KTM rekomenduje oleje motorex'a 10w50 pełny syntetyk, nie była sprecyzowana dokładna nazwa po proprostu motorex syntetic 10w50. Jakiś czas temu zamówiłem ten olej normalnie 10w50 full syntetic tylko, że power syntetic (ze ścigiem na grafice). Dziś w sklepie poszedłem po kolejnego litra bo wchodzi ponad litr do silnika i kupiłem ten sam olej tylko cross power (cross na grafice). Czy jest to jakaś ogromna różnica ? Wleje 1l tego cross power ale czy mogę te brakujące 0.1litra dolać tego power synt ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez soro » 20/10/2015, 21:46

Ponawiam pytanie :)
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez dawidsx » 20/10/2015, 22:26

Przy setce nic się nie stanie ale czy nie lepiej zainwestować w drugą butelkę?
Skoro wchodzi 1,1 to kupujesz teraz 2 litry potem na 10 wymian masz koszt jednej butelki, a w tych motorach 10 wymian to nie długo, ja w rmz wymieniałem raz na tydzień olej, licznikowo 8mth.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez soro » 18/11/2015, 16:18

Wkręcenie dB Killera do wydechu ma jakiś wpływ na osiągi ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 18/11/2015, 22:00

tak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 21/11/2015, 16:11

Hejka, dzisiaj przestał działać mi prędkościomierz, jak jadę to się nie podświetla. Jak wcisne guzik to sie odpala pokazuje motogodziny (któych też nie nalicza) i prędkość, któej nie pokazuje. Co jest przyczyną ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 21/11/2015, 18:29

pewnie padł czujnik przy kole, albo sie rozpieła wtyczka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 22/11/2015, 15:16

A gdzie to można zlokalizować, ten czujnik i wtyczke (rozumiem, że znajduje sie ona gdzieś w tej sieci kabli przy reflektorze? ) ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 22/11/2015, 15:50

no skoro czunik w kole :D to zaczał bym od szukania przy kole - przy przednim zacisku masz czujnik wkręcony, czesto pada nawet od wibracji potrafi strzelić. ale równie dobrze przy samym liczniku mogła sie wysunąc wtyczka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 22/11/2015, 19:43

Ok w następny weekend poszperam. Mam też w planach zrobić sobie remont na nowy sezon w lutym/marcu. Z takich rzeczy, które chciałbym wymienić to: cylinder (tłok selekcji C teraz mam), tłok, korbowód, regulacja gaźnika, regulacja zaworów bądź ich całkowita wymiana. Jeżeli chodzi o części to będę celował w te renomowane marki czyli prox itp. Wypowie się ktoś kto już taki remont w silniku 250 4 t robił i ile za to mniej więcej wydał zielonych ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê