Zobacz wątek - <i>[Aktualności]</i> Dlatego warto pamiętać o...
NAS Analytics TAG

[Aktualności] Dlatego warto pamiętać o...

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 1/10/2015, 19:54

Wg mnie wina jest obopólna mianowicie dlatego, iż motocyklista dopiero praktycznie na przejściu wyłączył kierunkowskaz, a kierująca fordem nie zastosowała zasady ograniczonego zaufania. Moim zdaniem mogła ruszyć ze skrzyżowania w momencie zauważenia wyraźnego manewru skrętu motocyklisty, który po wykonaniu skrętu niezwłocznie powinien wyłączyć kierunkowskaz, a czego nie uczynił.<br><hr>wkurzony ignorancją na drodze
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 1/10/2015, 21:16

Komentatorzy napisał(a):Wg mnie wina jest obopólna mianowicie dlatego, iż motocyklista dopiero praktycznie na przejściu wyłączył kierunkowskaz, a kierująca fordem nie zastosowała zasady ograniczonego zaufania. Moim zdaniem mogła ruszyć ze skrzyżowania w momencie zauważenia wyraźnego manewru skrętu motocyklisty, który po wykonaniu skrętu niezwłocznie powinien wyłączyć kierunkowskaz, a czego nie uczynił.<br><hr>wkurzony ignorancją na drodze<br>
Nie może być winy obopólnej, zawsze ktoś musi być jednoznacznie winnym danej sytuacji. W przeciwnym wypadku dochodziłoby do sytuacji spornych.
Fakt, że sam skręt musi być poprzedzony kierunkowskazem, nie oznacza, że kierunkowskaz to obowiązek skręcania czy zmiany pasa. Kierunkowskaz oznacza wyłącznie zamiar.
Natomiast ten, który ma ustąpić pierwszeństwa, musi to zrobić, niezależnie od 'zamiarów' drugiego kierującego. Koniec i kropka.
W tym wypadku zatem wina kierujÄ…cego samochodem.<br><hr>x10d
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Poprzednia strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê