[Aktualności] Dlatego warto pamiętać o...
Posty: 22
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Wg mnie wina jest obopólna mianowicie dlatego, iż motocyklista dopiero praktycznie na przejściu wyłączył kierunkowskaz, a kierująca fordem nie zastosowała zasady ograniczonego zaufania. Moim zdaniem mogła ruszyć ze skrzyżowania w momencie zauważenia wyraźnego manewru skrętu motocyklisty, który po wykonaniu skrętu niezwłocznie powinien wyłączyć kierunkowskaz, a czego nie uczynił.<br><hr>wkurzony ignorancją na drodze
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nie może być winy obopólnej, zawsze ktoś musi być jednoznacznie winnym danej sytuacji. W przeciwnym wypadku dochodziłoby do sytuacji spornych.Komentatorzy napisał(a):Wg mnie wina jest obopólna mianowicie dlatego, iż motocyklista dopiero praktycznie na przejściu wyłączył kierunkowskaz, a kierująca fordem nie zastosowała zasady ograniczonego zaufania. Moim zdaniem mogła ruszyć ze skrzyżowania w momencie zauważenia wyraźnego manewru skrętu motocyklisty, który po wykonaniu skrętu niezwłocznie powinien wyłączyć kierunkowskaz, a czego nie uczynił.<br><hr>wkurzony ignorancją na drodze<br>
Fakt, że sam skręt musi być poprzedzony kierunkowskazem, nie oznacza, że kierunkowskaz to obowiązek skręcania czy zmiany pasa. Kierunkowskaz oznacza wyłącznie zamiar.
Natomiast ten, który ma ustąpić pierwszeństwa, musi to zrobić, niezależnie od 'zamiarów' drugiego kierującego. Koniec i kropka.
W tym wypadku zatem wina kierujÄ…cego samochodem.<br><hr>x10d
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 22
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości