Zobacz wątek - RM125 - kilka pytań i porad.
NAS Analytics TAG

RM125 - kilka pytań i porad.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 1/6/2016, 18:59

ja tez nie wiem, jedź do sklepu i sobie poprzymierzaj i sam ocen co ci pasuje. nie ma idealnego rozwiazania.

oki dzieki za info ;)

a nie masz na baku nacięć ? jak sie kupuje firmowe okleiny to są ponacinane co 1 cm, 1 cm nacięcia wzdłuż, po naklejeniu prawie tego nie widać a gaz sie ulatnia. wiec mozna spróbować ponacinać, tylko teraz na baku to ponacinasz razem z bakiem :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Kacper9812 » 1/6/2016, 19:09

:D W tym właśnie problem, że u mnie w okolicy nie ma takich sklepów :D Ale mniejsza, wziąłem czerwone, bo bardziej mi pasują pod RM'kę : )


Mam dziurki co 1 cm takie małe i nimi wypycham powietrze co tydzień jak się narobi tych bąbli sporo. Tylko właśnie jak już klej będzie na tyle słaby, że to wypychanie nie będzie pomagać to mogę czymś to podkleić (jakieś kleje ) albo jakoś to przymocować żeby nie kupować nowej kilka razy w roku ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21


Postprzez henio12323 » 1/6/2016, 20:17

nie da sie, po prostu okleiny na bak to nie jest dobry pomysł i już. jak sie odkleja to butapren niexle klei, ale to nie bedzie wieczne.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 2/6/2016, 13:22

Okej już wszystko wiem.

Mam jeszcze pytanie w kwestii odpalania : Czy zawsze trzeba na ssaniu ( 1 odpalanie po wyjęciu z garażu) czy nie ? Bo ostatnio robiłem to na ssaniu ale dostawał trochę za dużych obrotów i musiałem szybko je wyłączyć, a obecnie wystarczy jedno kopnięcie bez ssania, gazu niczego i od razu idealnie pali. Czytałem gdzieś, że takie coś może być powodowane bogatą mieszanką, to dobry efekt czy zły :) ?
Ile czasu rozgrzewać moto ( pyrkanie silnika na luzie w miejscu ) ? Bo teraz zazwyczaj postoi kilka minut , potem lekko pogazuję, potem wolniejsza jazda a potem normalnie.
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 2/6/2016, 13:37

ssanie jest po to żeby na nim odpalać. ale jak sie zmienia temperatura i nie przestroisz gaźnika to i bez ssania moze odpalać ładnie - wiec nie musisz go uzywać.

ja rozgrzewam tyle co załozenie kasku, rękawiczek, wyprowadzenie za brame, i jade to minuta powiedzmy. na wolnych obrotach nie ma sensu żeby stał. lepiej od razu jechac - ale nie chodzi żeby od razu dawać w pałe. po prostu pomału soie pyrkam - to najzdrowsze jest dla silnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 2/6/2016, 17:33

Heniu mam pytanie jeszcze : Jakie byś radził modyfikacje do RM'ki pod enduro :) ? Niedługo będę nad tym myślał i zastanawiam się co i jaki będzie tego koszt ( napisz jak możesz ).
Jakie zębatki/ile zębów ( co to da ?), może inne opony, co jeszcze ? Wiadomo, żeby cenowo nie było też zabójczo :)
Zawieszenie można wyregulować samemu ? Jak ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 2/6/2016, 20:44

nie zrobisz nic sensownego. szkoda kasy, pojeździj troche, sprzedaj i kup normalne enduro - taniej i lepiej wyjdzie

żeby zmienic musiał bys mocno zmienic charakterystyke silnika ( gaźnik, obciązyc wał, na początek tyle )
zebatka to nie rozwiÄ…zanie.
zawieszenie do tuningu - ale i tak szkoda kasy kilka tysi żeby zrobix ze starem RM enduro.

opony tez nic nie dadza, musiał bys z tyłu mieć obręcz 18 cali żeby to miało sens

zawieszenie to nie tylko regulacja
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 4/6/2016, 11:28

Okej masz racje ;)

Heniu jeszcze po zmianie na 300V jak motocykl chodzi na wolnych to czasem lubi zgasnąć, podobnie przy starcie jak dam na 1 i nie dam dostatecznie dużo gazu to też lubi zgasnąć. To wina oleju czy co ? Znajomy mówił, ze sprzęgło ciągnie , tzn. ?
Jednak z całą resztą jest spoko , biegi wchodzą super, wkręca się itp itd.

Ostatnio pojeździłem trochę ostrzej i czuć że silnik to lubi, 0 problemów, gaśnięcia itp itd. :)
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 4/6/2016, 14:39

nie wiem czego to wina ;P olej moze miec wpływ na sprzęgło. mozna troche obroty podkręcić żeby miałwyzsze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 8/6/2016, 18:28

Wiesz, bo na tamtym starym oleju 5100 i na 1 od "nowości" było okej, tylko na 300V jakoś tak niemrawo na początku od dołu chodzi i przy baaardzo niskich obrotach lubi zgasnąć. A obok klamki sprzęgła na lince jest taki wihajster od regulacji, może coś tym spróbować ? Ew. mógłbym zakupić Motula Transoil Expert 2T i zalać na próbę jednak trochę szkoda 300V ;) Obroty się podkręca w gaźniku ? Nie wiem za bardzo jak to się robi, poza tym wcześniej było okej, więc to musi byc wina oleju/ naciągu linki :) chyba ;)? Nie chcę coś w gaźniku spartolić.

1) Jeszcze pytanie w kwestii kopnika. Ma on być przykręcony "na sztywno" tak żeby tylko odchylić i schować, a po schowaniu był nieruchomy kompletnie i chodzić bez luzów żadnych ?
Bo aktualnie jest lekko zluzowany w kilku płaszczyznach, ale nie przeszkadza to w niczym( stoi na miejscu i nie odchyla się sam, nie wypada). Dokręcić go, czy tak ma po prostu być ?

2) Będę wymieniał watę w tłumiku bo znowu lekko przesiąkła ( ale już sprawa prawie w całości opanowana :) ) i pytanie czy zwykłym silikonem można uszczelnić obudowę po obwodzie z 2 stron żeby nie ciekło ew. ? Bo teraz jest tylko zapakowana watą i nic nie uszczelniałem przy ostatniej wymianie.

3) Z dyfuzora lekko schodzi farba czarna jak go myję (minimalnie) i czasem pojawiają się takie mikrocząstki rdzy, jak go zakonserwować ? Narazie smaruję olejem itp. itd. i jest okej. Da się go przywrócić do stanu od nowości ( chodzi mi o ten chromowany błysk ) jak był malowany ?
4) Jakim "domowym" środkiem można czyścić tarcze i zaciski hamulcowe ?

Słyszałem, że jesteś po kontuzji kolana Heniu i sprzedajesz KTM'a :( Ile byś za niego chciał :) ? Masz może coś jeszcze na sprzedaż ?
PS. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 8/6/2016, 19:12

obroty sie podkręca na gaźniku. sprzęgło nic d otego nie ma.
niech ci mechanik podkręci najlepiej.

1) niczym go nie dokręcisz. w sensie inaczej - kopka do wałka musi byc dokręcona na maxa jak sie da., ( moment dokręcenia podany w serwisówce ) jest jeszcze jedna srubka od rozkłądania kopki na 2 częsci, i ona tez ma byc na maxa. ale zwykle stare kopki są rozklekotane i nie bardzo co z tym zrobisz a na pewno nic sie nie dokręca. mozna miedzy 1 a drugą czesc dać oringa.
2) kup silikon wysokotemperaturowy (czarny) i nim mozna uszczelnic
3) jak jest czarny, to kup farbe czarną w spreju wysokotemperaturową, odtłusc go porządnie i go pryśnij - bedzie jak nówka
4) najlepiej odtłuszczaczem do hamulców ( zmywaczem) z 10-12 zł kosztuje pól litra spreja, zaden domowy srodek tak nie odtłusci jak to.

noo jestem niestety i odpada mi jazda na jakiś czas, wystawiłem za 23K ale troche zejde. mam pare gratów, uderz na FB to podeśle linka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez soro » 10/6/2016, 16:04

Mam nadzieje, że się nikt nie pogniewa i korzystając z okazji, że to temat z pytania zadam tu swoje głupie :D

1. Czy na 2 w 250 4t powinno rwać ostro na koło biorąc pod uwagę, że ważę 65 kg ?
2. Czy to normalne, że podczas jazdy z okolic przedniej zębatki i łańcucha dochodzi taki dźwięk jakby szeleszczenia, nawet nie wiem jak to nazwać :/
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 10/6/2016, 21:29

1) powinna, tylko trzea umiec tym jeździc. jak z 2T siadłem na 4T to zamiast jechac do przodu to piłowałem po biegach i moto ledwo jechało. tam im szybciej zmienisz bieg - tym lepiej wyrwie.
2) normalne, jak łancuch juz zuzyty, albo suchy, albo zebatka troche zuzyta to costam słychac. pozatym to pracuje na slizgu to tez bezgłośne nie jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 12/6/2016, 19:29

Sprawa z gaśnięciem poniekąd rozwiązana, narazie nie ma problemów.

Ale dziś podczas wypadu patrze a tu z przodu flak, powietrza coś niecoś niewiele było, dojechałem do domu, przednia opona sflaczała. Co teraz zrobić ? Rozbierać przednie koło i brać do mechanika do łatania ? Co z lagami, tarczą, hamulcami ? Jak się za to zabrać ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez eddenktm » 13/6/2016, 01:23

Może jeszcze zapytaj czy oddychać i jak mrugać oczami :/ 'Jak się zabrać do przebitej opony', czytam i nie wierzę :/
eddenktm
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51

Postprzez Kacper9812 » 13/6/2016, 06:17

Nie o to chodzi... Chodzi mi czy po demontażu trzeba jakoś lagi "usztywnić" czy nie "wysuną się"?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 13/6/2016, 21:39

jakby sie miały wysunać :D to by sie wysunęły i z kołem :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 16/6/2016, 15:28

Opona nie była przebita, tylko dętka wytarta. Wiem, że mx'owe są na niskim ciśnieniu ale chyba są przystosowane do takiej pracy, może miałem założoną jakąś inną ?
Naprawiona aktualnie, na trochę starczy, jaką polecacie do przedniego koła, żeby była dobra i wytrzymała i cenowo ok ?

+ Czym pomalować końcówkę + rurą idącą do dyfuzora wydechu żeby uzyskać taki
http://i670.photobucket.com/albums/vv62 ... ear_Ex.jpg
trwały efekt + uchronić przed rdzą ? Chciałbym taki ale nie wiem czy to się nie rozmaże/ zniszczy po kilku jazdach i nie wiem czy nie lepiej po prostu na czarno, co myślicie ?

A dyfuzor tu już trudniejsza sprawa ? Obecnie mam na czarno dość ładnie wygląda ale wolałbym taki chrom jak jest w oryginale, bo powoli od strony cylindra farba minimalnie schodzi i czepia się rdza.
+ Z ciekawości : Da się jakoś "wyostrzyć" dźwięk 2T, jest spoko, ale dałoby się żeby był jeszcze bardziej agresywny ( bez utraty mocy) ? Nie chodzi mi o jakiś wiejski tuning XD Pytam tak z ciekawości, czy np. mokra wata w środku ma na to wpływ, czy warto kupić nowy tłumik itd. ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 16/6/2016, 22:31

moze po prostu była stara albo cienka. niezłe są micheliny UHD chyba sie nazywają po 3-4 mm maja grubosci. pancerne są, tylko trzeba zdrowy trzymak mieć bo jedyne co moze im zaszkodzic to urwany wentyl.

no i MX opony są średnio przystosowane do niskiego cisnienia ;P

niczym nie wysmarujesz, to jest spolerowane, i wystarczy dobre mycie, albo dobra jazda i to bedzie matowe. nowe sie trzyma troche dłuzej bo pewnie jakas warstwa pasywacyjną pokrywane. jakbys chciał miec taki efekt to co jakis czas musiał bys lekko pastą poleską przeleciec i bedzie dalej błyszczce. a pierszy raz porzadnie spolerowac. ogólnei sens wizualny - jak sie komus mocno nudzi. najlepiej zostawic tak jak jest oryginał i juz.

jak jest pomalowany na czarno to chromu nie zrobisz, tzn moze i zrobisz ale bedzie to kosztowało bardzo duzo - za duzo niz by to miało sens, pewnie taniej wyszło by nowy dyfuzor kupić. dzwięku nie zmienisz 2T musi pierdzieć i już. wata ma wpływ na dzwięk. czy warto kupic nowy tłumik - po co ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 18/6/2016, 13:12

Okej, wezmÄ™ je.

Nom tak też czytałem wcześniej, jak jest pomalowane na czarno to dałoby rade spolerować na taki błysk "chrom" , tylko pytanie czy nie będzie wtedy rdzewieć szybciej ? Mi właśnie się mocno nudzi :) Na początek mógłbym przejechać tak końcówkę wydechu a potem dyfuzor. Tylko nie wiem, bo dyfuzor jest pomalowany na czarno cały, końcówka też, jak z tą farbą. Nie chodzi mi może o taki super chrom tylko żeby tak błyszczało i nie było tej farby, czyli nie ma opcji tego zedrzeć bez degradacji dyfuzora ?

Ok, wiadomo, poza tym to drogi interes.

Heniu wiesz gdzie można kupić "kratki" na chłodnice do RM ? Te takie osłony żeby piach itp nie leciały bezpośrednio w żeberka, szukam takich "żywo" żółtych i nie mogę nic się doszukać, zawsze tylko znajduję mi boczne plastiki "owiewki" ;/
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê