RM125 - kilka pytań i porad.
Uffff, okej wielkie dzięki Heniu
1) Czyli poprostu wybrać kilka tych kropeczek ze środka filtra papierem a następnie dokładnie umyć filtr i tyle ? Czy chodziło Ci może o wnętrze airboxa ?
Bo jutro/pojutrze wyjmę filtr i umyję go dokładnie + nasączę olejem. Na filtrze piszę Hiflofiltro, czy to dobra firma ?
2) Rozebrałem wszystkie plastiki i umyłem w Ludwiku i gorącej wodzie i zregenerowałem je trochę. Jedynie to miałem problem z resztkami kleju po okleinach (np. na baku) i niektórymi plamkami po oleju. Za nic nie chciało to zejść , macie jakieś pomysły, żeby to zeszło, jednocześnie nie odbarwiając plastików ?
3) Założyłem prawie wszystko spowrotem ( plastiki, błotniki, osłony lag) i dokręciłem ( do oporu, bez przesady). Czy są jakieś limity sił (np. podobne jak dla śrub silnikowych) czy w tym przypadku nie ma i byle nie za mocno ?
Zmieniłem też niektóre podkładki i śruby lub zregenerowałem je i zdrapałem rdze + nowy smar. Warto przejść się do sklepu po nowe + ew. np. nowe miękkie podkładki (np. na miejsce miedzy błotnikiem a widelcem) czy metalowe mogę poprostu być ?
4) Lewa chłodnica jest lekko wygięta ( wiedziałem już, poprzedni właściciel wywrócił się ) ale jest w miarę sprostowana i nic nie cieknie, nie ma czym się przejmować ? Uchwyty do osłonek plastikowych chłodnicy / mocowania nie nadwyrężą jej zbytnio, może zdjąć je ?
Sprawdziłem stan płynu chłodniczego, wygląda to tak:
http://zapodaj.net/ab349387dfb5f.jpg.html
http://zapodaj.net/c45806e3c3962.jpg.html
Widoczne, żeberka wystają kilka mm ponad poziom płynu. Podobno w serwisówce ma być go trochę ponad, dolać ( czy wogóle można dolewać ? ) czy zmienić ?
5) Ostatnio zmieniałem olej w listopadzie i przelatałem na nim 2-3mth max. Czy zmienić go po zimię ? Mogę zakupić Motula Transoil Expert 2T jeżeli trzeba.
Serwisówka mówi, że żeby sprawdzic ilość oleju należy rozgrzać silnik i odkręcić taką śrubkę i tam ma napłynąć, sprawdzić czy poprostu odrazu wymienić ?
Czy "kurek" od oleju może być tak zakręcony :
http://zapodaj.net/9d691c47fe242.jpg.html
http://zapodaj.net/3a4e9287c895f.jpg.html
Bo widać lekki odstęp, a dalej ciasno idzie, a nie chcę gwintu zepsuć
Czy nie powinno być oleju pod korek tzn. jak go otworzę to powinno być widać jego poziom ? Bo widać tylko trybiki jakieś mokre w oleju
http://zapodaj.net/c77025953777e.jpg.html
6) Nie mam jeszcze klucza dynamometrycznego, dlatego staram się nie grzebać w silniku, ale np. przy dokręcaniu plastików ( są wogóle jakieś limity jak wyżej pytałem ?) albo chociażby śrub olejowych jak należy to robić żeby nie przecholować ani nie wkręcić za mało ?
+ Podrzucam zdjęcie maszyny o której rozprawiamy od 10 stron dla ciekawych
http://zapodaj.net/ccbf178e5f798.jpg.html
1) Czyli poprostu wybrać kilka tych kropeczek ze środka filtra papierem a następnie dokładnie umyć filtr i tyle ? Czy chodziło Ci może o wnętrze airboxa ?
Bo jutro/pojutrze wyjmę filtr i umyję go dokładnie + nasączę olejem. Na filtrze piszę Hiflofiltro, czy to dobra firma ?
2) Rozebrałem wszystkie plastiki i umyłem w Ludwiku i gorącej wodzie i zregenerowałem je trochę. Jedynie to miałem problem z resztkami kleju po okleinach (np. na baku) i niektórymi plamkami po oleju. Za nic nie chciało to zejść , macie jakieś pomysły, żeby to zeszło, jednocześnie nie odbarwiając plastików ?
3) Założyłem prawie wszystko spowrotem ( plastiki, błotniki, osłony lag) i dokręciłem ( do oporu, bez przesady). Czy są jakieś limity sił (np. podobne jak dla śrub silnikowych) czy w tym przypadku nie ma i byle nie za mocno ?
Zmieniłem też niektóre podkładki i śruby lub zregenerowałem je i zdrapałem rdze + nowy smar. Warto przejść się do sklepu po nowe + ew. np. nowe miękkie podkładki (np. na miejsce miedzy błotnikiem a widelcem) czy metalowe mogę poprostu być ?
4) Lewa chłodnica jest lekko wygięta ( wiedziałem już, poprzedni właściciel wywrócił się ) ale jest w miarę sprostowana i nic nie cieknie, nie ma czym się przejmować ? Uchwyty do osłonek plastikowych chłodnicy / mocowania nie nadwyrężą jej zbytnio, może zdjąć je ?
Sprawdziłem stan płynu chłodniczego, wygląda to tak:
http://zapodaj.net/ab349387dfb5f.jpg.html
http://zapodaj.net/c45806e3c3962.jpg.html
Widoczne, żeberka wystają kilka mm ponad poziom płynu. Podobno w serwisówce ma być go trochę ponad, dolać ( czy wogóle można dolewać ? ) czy zmienić ?
5) Ostatnio zmieniałem olej w listopadzie i przelatałem na nim 2-3mth max. Czy zmienić go po zimię ? Mogę zakupić Motula Transoil Expert 2T jeżeli trzeba.
Serwisówka mówi, że żeby sprawdzic ilość oleju należy rozgrzać silnik i odkręcić taką śrubkę i tam ma napłynąć, sprawdzić czy poprostu odrazu wymienić ?
Czy "kurek" od oleju może być tak zakręcony :
http://zapodaj.net/9d691c47fe242.jpg.html
http://zapodaj.net/3a4e9287c895f.jpg.html
Bo widać lekki odstęp, a dalej ciasno idzie, a nie chcę gwintu zepsuć
Czy nie powinno być oleju pod korek tzn. jak go otworzę to powinno być widać jego poziom ? Bo widać tylko trybiki jakieś mokre w oleju
http://zapodaj.net/c77025953777e.jpg.html
6) Nie mam jeszcze klucza dynamometrycznego, dlatego staram się nie grzebać w silniku, ale np. przy dokręcaniu plastików ( są wogóle jakieś limity jak wyżej pytałem ?) albo chociażby śrub olejowych jak należy to robić żeby nie przecholować ani nie wkręcić za mało ?
+ Podrzucam zdjęcie maszyny o której rozprawiamy od 10 stron dla ciekawych
http://zapodaj.net/ccbf178e5f798.jpg.html
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
1) chodziło o wnetrze airboxa - ja zawsze przecieram czystą szmatą czy ręcnzikiem popierowym i tyle.
hilo filtro niezła spoko mozna stosowac
2) ekstrakcyjna benzyna spoko usunie taki klej, mozna tez kupic zmywacz do etykiet ( w sklepach komputerowych wiem ze są takie preparaty - nie wiem ile kosztują, i wiem że na naklejki to siekiera - wszyhstko rozpuszcza)
3) sa limity sił opisane w serwisówce srub nie ma co wymieniac - oryginalne są duzo lepsze nawet pordzewiałe niz marketowe, podkładki mozna ale takie marketowe tez szybko beda kiepsko wyglądały. co do sił - mozna skorzystać do takich srub od plastików itp z takich tabelek -
http://www.euro-met.com.pl/Optymalne%20 ... w,446.html
dobrac mniej wiecej połowe twardosci sruby jak nie jest podana ( bo oryginalne są dosyc pancerne) ja akurat takie dokręcam na wyczucie, dynamometrem tylko te wazniejsze
4) troszke trzeba by dolać, ma byc pare mm nad zeberkami wyraźnie. ale z takim poziomem tez nic nie bedzie źle. chłodnice mozna prostować ( chyba tobie wysyłałem linka z filmikiem jak, jak nie to poszukaj w necie poradnikjów jak prostowac chłodnice ) zawsze warto miec je dograne
5) jak tyle wyjeździłes to sobie głowy nie zawracaj tylko pojeździj jeszcze troche
korek wlewu powinien byc do konca docisniety - chyba że tam powinien byc oring na pewno tak zostawic raczej nie mozna - woda moze gwintem sie dostawac. pod nim oleju poziomu nie zobaczysz
7) nie ma metody jak robic żeby dobrze dokręcic bez klucza - chyba że ktos ma wyczucie w ręku. ale chyba przez forum tego nie bede opisywał - bo tego nie da sie opisać.
hilo filtro niezła spoko mozna stosowac
2) ekstrakcyjna benzyna spoko usunie taki klej, mozna tez kupic zmywacz do etykiet ( w sklepach komputerowych wiem ze są takie preparaty - nie wiem ile kosztują, i wiem że na naklejki to siekiera - wszyhstko rozpuszcza)
3) sa limity sił opisane w serwisówce srub nie ma co wymieniac - oryginalne są duzo lepsze nawet pordzewiałe niz marketowe, podkładki mozna ale takie marketowe tez szybko beda kiepsko wyglądały. co do sił - mozna skorzystać do takich srub od plastików itp z takich tabelek -
http://www.euro-met.com.pl/Optymalne%20 ... w,446.html
dobrac mniej wiecej połowe twardosci sruby jak nie jest podana ( bo oryginalne są dosyc pancerne) ja akurat takie dokręcam na wyczucie, dynamometrem tylko te wazniejsze
4) troszke trzeba by dolać, ma byc pare mm nad zeberkami wyraźnie. ale z takim poziomem tez nic nie bedzie źle. chłodnice mozna prostować ( chyba tobie wysyłałem linka z filmikiem jak, jak nie to poszukaj w necie poradnikjów jak prostowac chłodnice ) zawsze warto miec je dograne
5) jak tyle wyjeździłes to sobie głowy nie zawracaj tylko pojeździj jeszcze troche
korek wlewu powinien byc do konca docisniety - chyba że tam powinien byc oring na pewno tak zostawic raczej nie mozna - woda moze gwintem sie dostawac. pod nim oleju poziomu nie zobaczysz
7) nie ma metody jak robic żeby dobrze dokręcic bez klucza - chyba że ktos ma wyczucie w ręku. ale chyba przez forum tego nie bede opisywał - bo tego nie da sie opisać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
1) Okej.
2) Okej to się załatwi. A rozpuszczalnikiem można próbować czy odbarwi/wyżre plastik ?
3) Bo wiesz żadnych śrub z silnika nie ruszałem tylko plastiki, na wyczucie dokręcone nie za mocne, mogę w sumie jeszcze raz przykręcić dla pewności Bo w sumie nawet jeśli to jakie mogą byc konsekwencje poważniejsze od pękniętego plastiku na za mocno np. dokręconym przednim błotniku do widelca ?
Muszę sobie sprawić taki klucz własnie, jakie są jego koszty bo jest spory przestrzał cenowy ?
4) Okej, a jak się wypuszcza, trzeba odkręcić 1 śrubkę z pompy wodnej ? Bo w serwisówce ani słowa o tym Piszą też żeby lać mix 50:50 płyn woda , to zrobić tak przy wymianie czy sam płyn ?
Czyli mogę zostawić narazie ten płyn do zakupu następnego i dopiero wymienić ?
Wiem, ale jak działa to jest dobrze może innym razem, wolę żeby nie pękła
5) Okej to poszukać jakiejś uszczelki do tego tak ? Jak wykręcałem to po obwodzie było trochę piachu ale wytarłem wszystko.
Nie wiem czy jest sens w bawienie się w sprawdzanie poziomu, ostatnio sprawdzałem było wzorowo i dolałem więc chyba szkoda czasu Chodziło mi czy przez zimę olej nie zgęstnieje/ nie zepsuje się jakoś ?
7) Wiadomo
Bo tak zastanawiam się co zrobić jeszcze przed 1 jazdą : mycie + nasączanie filtra + ew. wymiana płynu w chłodnicy, sprawdzenie wszystkich śrub, wymiana płynów hamulcowych, tyle mi przychodzi do głowy rzeczy które mogę zrobić w moim zakresie.
2) Okej to się załatwi. A rozpuszczalnikiem można próbować czy odbarwi/wyżre plastik ?
3) Bo wiesz żadnych śrub z silnika nie ruszałem tylko plastiki, na wyczucie dokręcone nie za mocne, mogę w sumie jeszcze raz przykręcić dla pewności Bo w sumie nawet jeśli to jakie mogą byc konsekwencje poważniejsze od pękniętego plastiku na za mocno np. dokręconym przednim błotniku do widelca ?
Muszę sobie sprawić taki klucz własnie, jakie są jego koszty bo jest spory przestrzał cenowy ?
4) Okej, a jak się wypuszcza, trzeba odkręcić 1 śrubkę z pompy wodnej ? Bo w serwisówce ani słowa o tym Piszą też żeby lać mix 50:50 płyn woda , to zrobić tak przy wymianie czy sam płyn ?
Czyli mogę zostawić narazie ten płyn do zakupu następnego i dopiero wymienić ?
Wiem, ale jak działa to jest dobrze może innym razem, wolę żeby nie pękła
5) Okej to poszukać jakiejś uszczelki do tego tak ? Jak wykręcałem to po obwodzie było trochę piachu ale wytarłem wszystko.
Nie wiem czy jest sens w bawienie się w sprawdzanie poziomu, ostatnio sprawdzałem było wzorowo i dolałem więc chyba szkoda czasu Chodziło mi czy przez zimę olej nie zgęstnieje/ nie zepsuje się jakoś ?
7) Wiadomo
Bo tak zastanawiam się co zrobić jeszcze przed 1 jazdą : mycie + nasączanie filtra + ew. wymiana płynu w chłodnicy, sprawdzenie wszystkich śrub, wymiana płynów hamulcowych, tyle mi przychodzi do głowy rzeczy które mogę zrobić w moim zakresie.
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
2) benzyna ekstrakcyjna to rozpuszczalnik......
jak za mocno dokręcisz plastiku nie połamiesz ale mozesz gwint zerwać w półkach i sie sruba trzymac nie będzie.
dobry klucz od 100 zł około. a do całego motocykla trzeba miec praktycznie 3 takie klucze.
sam płyn do chłodnicy nie trzeba mieszac, za granicami są czesto dostepne nie płyny tylko koncentraty do mieszania z wodą. u nas tez to jest ale lepiej normalnego płynu zalać. tak spuszcza sie przy pompie wody.
mozesz zostawic ten płyn,
musisz obczaic co i jak jest w oryginale. w kazdym korku praktycznie jak iwidziałem jest oring, jezeli go tam nie ma to pewnie powinien być.
olej przez taki czas sie nie uszkodzi w zaden sposób
- jeździj mniej kombinuj ;P
jak za mocno dokręcisz plastiku nie połamiesz ale mozesz gwint zerwać w półkach i sie sruba trzymac nie będzie.
dobry klucz od 100 zł około. a do całego motocykla trzeba miec praktycznie 3 takie klucze.
sam płyn do chłodnicy nie trzeba mieszac, za granicami są czesto dostepne nie płyny tylko koncentraty do mieszania z wodą. u nas tez to jest ale lepiej normalnego płynu zalać. tak spuszcza sie przy pompie wody.
mozesz zostawic ten płyn,
musisz obczaic co i jak jest w oryginale. w kazdym korku praktycznie jak iwidziałem jest oring, jezeli go tam nie ma to pewnie powinien być.
olej przez taki czas sie nie uszkodzi w zaden sposób
- jeździj mniej kombinuj ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Ok to już wiem wszystko mniej więcej
Jeszcze pytanie, korek od wlewu oleju (taki plastikowy, plastikopodobny) trochę się już wyrobił i nie wkręca się dobrze.
Można gdzieś znaleść tanio nowy dobry , bo jedyne co znalazłem to jakieś "tuningowe" po 55-75zł. Albo go jakoś naprawić + uszczelka ?
Jeszcze pytanie, korek od wlewu oleju (taki plastikowy, plastikopodobny) trochę się już wyrobił i nie wkręca się dobrze.
Można gdzieś znaleść tanio nowy dobry , bo jedyne co znalazłem to jakieś "tuningowe" po 55-75zł. Albo go jakoś naprawić + uszczelka ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
jak jest uszkodzony to wymienic. jak jest dobry to wkręcic tak jak oryginalnie jest wkręcony i jeździc - proste
popytaj w salonie/ serwisie suzuki ile ksoztuje oryginał
popytaj w salonie/ serwisie suzuki ile ksoztuje oryginał
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Okej, bo nowy trochę kosztuję, może jakoś ten naprawimy + uszczelki się znajdzie
Jeszcze pytanie: Żeby sprawdzić stan świecy wystarczy zdjąć kapturek ( wtedy widać ją całą ?) czy trzeba też wykręcić ? Nie ma z tym dużo roboty ?
Jakby było trzeba ew. wymienić to NGK BR9EG chyba jest ok ?
Próbowałem domyć ten klej rozpuszczalnikiem ale nic i odpuściłem, tyle dobrze, że jest pod siedzeniem ( nie wiem po co ktoś tam naklejki wklejał ).
Jeszcze pytanie co do oleju do filtrów. Może być obojętnie jaki ( wiadomo nie jakiś silnikowy) czy kupić jakiś droższy ? Bo mam jakiś uniwersalny w domu, ale jak trzeba to mogę coś zamówić np.
http://www.24mx.pl/srodek-czyszczacy-do ... -air-spray
http://www.24mx.pl/olej-do-filtrow-powi ... id-power-1
http://www.24mx.pl/olej-do-filtra-powie ... r-1l-2-pak
Są jeszcze jakieś popularne A9 z 24mx.pl ale jakoś nie ufam tym produktom 24mx Używał ktoś tego kiedyś ?
Jeszcze pytanie: Żeby sprawdzić stan świecy wystarczy zdjąć kapturek ( wtedy widać ją całą ?) czy trzeba też wykręcić ? Nie ma z tym dużo roboty ?
Jakby było trzeba ew. wymienić to NGK BR9EG chyba jest ok ?
Próbowałem domyć ten klej rozpuszczalnikiem ale nic i odpuściłem, tyle dobrze, że jest pod siedzeniem ( nie wiem po co ktoś tam naklejki wklejał ).
Jeszcze pytanie co do oleju do filtrów. Może być obojętnie jaki ( wiadomo nie jakiś silnikowy) czy kupić jakiś droższy ? Bo mam jakiś uniwersalny w domu, ale jak trzeba to mogę coś zamówić np.
http://www.24mx.pl/srodek-czyszczacy-do ... -air-spray
http://www.24mx.pl/olej-do-filtrow-powi ... id-power-1
http://www.24mx.pl/olej-do-filtra-powie ... r-1l-2-pak
Są jeszcze jakieś popularne A9 z 24mx.pl ale jakoś nie ufam tym produktom 24mx Używał ktoś tego kiedyś ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
żeby sprawdzić świecę musisz ją wykręcić ponieważ to u dołu (w komorze spalania) znajduje się iskrownik ( że to tak nazwę ) ogólnie to sprawdź kolor świecy powinna być coś jak kawa z mlekiem (po tym poznasz czy masz dobrze wyregulowany gaźnik) możesz ją trochę oczyścić sprawdzić iskre i czy coś się w tej świecy nie rusza (widziałem już takie przypadki ) Możesz oczywiście wymienić na oznaczeniach świec się zbyt bardzo nie znam najlepiej sprawdź w serwisówce
Oleju poszukaj na innych stronach bo na 24mx stosunkowo drogo , odradzam wszystkie oleje w sprayu (drogie mało samego oleju i sam filtr nasmarowany takim olejem pozostawia dużo do życzenia ) Ja używam motula dość drogi w porównaniu z innym ale nie ścieka z filtra i nie wysycha po kilku tygodniach. Jak kupisz 1l to starczy ci na długo koszt około 70-10zł może i taniej wyrwiesz
A i co do tego szajsu A9 to kupiłem smar do łańcucha był na promocji a akurat robiłem zakupy to wrzuciłem powiem tyle więcej go miałem na felgach i silniku niż na łańcuchu wg sie nie trzymał łańcucha także z jakością tego oleju też może być kiepsko
Kup sobię jakiś lepszy olej bo bezpośrednio dbasz o silnik im lepsze oleje tym dłuższe i bezawaryjne działanie
Oleju poszukaj na innych stronach bo na 24mx stosunkowo drogo , odradzam wszystkie oleje w sprayu (drogie mało samego oleju i sam filtr nasmarowany takim olejem pozostawia dużo do życzenia ) Ja używam motula dość drogi w porównaniu z innym ale nie ścieka z filtra i nie wysycha po kilku tygodniach. Jak kupisz 1l to starczy ci na długo koszt około 70-10zł może i taniej wyrwiesz
A i co do tego szajsu A9 to kupiłem smar do łańcucha był na promocji a akurat robiłem zakupy to wrzuciłem powiem tyle więcej go miałem na felgach i silniku niż na łańcuchu wg sie nie trzymał łańcucha także z jakością tego oleju też może być kiepsko
Kup sobię jakiś lepszy olej bo bezpośrednio dbasz o silnik im lepsze oleje tym dłuższe i bezawaryjne działanie
- piterek123456
- Świeżak
- Posty: 194
- Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
- Lokalizacja: zielona góra
swiece musisz wykręcic, ale i tak nie sprawdzisz czy jest dobra wizualnie, najlepiej od razu zmienic jak nie znasz jej historii.
ta powinna byc okej - taka zaleca serwisówka o ile ise nie myle
czy duzo roboty - no ogrom, bo trzeba ją aż wykręcic
co do kleju - moze ktos kropelką podklejał - wtedy zaden rozpuszczalnik nie rusyz.
obojętne jakie - drozsze nie znaczy lepsze. pisałem juz, najlepiej kup sobie valvoline z allegro. najtaniej wychodzi i jest bardzo wydajny.
ta powinna byc okej - taka zaleca serwisówka o ile ise nie myle
czy duzo roboty - no ogrom, bo trzeba ją aż wykręcic
co do kleju - moze ktos kropelką podklejał - wtedy zaden rozpuszczalnik nie rusyz.
obojętne jakie - drozsze nie znaczy lepsze. pisałem juz, najlepiej kup sobie valvoline z allegro. najtaniej wychodzi i jest bardzo wydajny.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Okej.
Okej, kurde nie wiem czy dam radÄ™
To niestety musi tak zostać.
http://allegro.pl/valvoline-air-filter- ... 74185.html
Np. ten ? Wszędzie gdzie go widzę to obok niego są filtry z 4 suwów takie te "inne" Czyli do nasączenia mojego też się nada ?
Jeszcze pytanko, przy wymianie płynu hamulcowego wystarczy tylko wyssać strzykawką stary ze zbiorniczków + wytarcie zbiorniczków + zalać nowy ? Bo chyba w tych przewodach też coś jest a podobno nie wolno mieszać. Czytałem też coś o odpowietrzaniu układu hamulcowego, co ma to na celu i czy trzeba też to robić ? Co trzeba zrobić ?
Okej, kurde nie wiem czy dam radÄ™
To niestety musi tak zostać.
http://allegro.pl/valvoline-air-filter- ... 74185.html
Np. ten ? Wszędzie gdzie go widzę to obok niego są filtry z 4 suwów takie te "inne" Czyli do nasączenia mojego też się nada ?
Jeszcze pytanko, przy wymianie płynu hamulcowego wystarczy tylko wyssać strzykawką stary ze zbiorniczków + wytarcie zbiorniczków + zalać nowy ? Bo chyba w tych przewodach też coś jest a podobno nie wolno mieszać. Czytałem też coś o odpowietrzaniu układu hamulcowego, co ma to na celu i czy trzeba też to robić ? Co trzeba zrobić ?
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
filtry w 4t i w 2t sÄ… identyczne i majÄ… te same zadanie
ja jak wymieniałem płyn w swoim moto a robiłem to raz w życiu to rozkręcałem cały układ ale to był robione w celach przeglądu układu Hamulcowego było to po kupnie moto. Odpowietrzyć trzeba ponieważ bez tego Hamulec nie będzie działał klamka będzie działała jak ta od sprzęgła nie będzie oporu. Robi się to następująco: odkręcasz dekielek od zbiorniczka płynu hamulcowego , przy zacisku hamulcowym na tarczy masz śrubkę do odpowietrzania najlepiej było by jak byś założył sobie na nią wężyk (śrubka jest przystosowana do tego ) i ten wężyk poprowadził to jakiejś buteleczki można to też zrobić bez butelki ale w tedy będziemy my i wszystko woku nas oblani płynem dobrze więc jak wszystko już przygotowane bierzesz sobie kluczyk do tej śrubki na zacisku łapiesz tą śrubkę przy czym wciskasz bardzo mocno hamulec odkręcasz śrubkę (klamka pujdzię wtedy do kierownicy nie będzie oporu ale nie puszczaj jej spowrotem tylko trzymaj usłyszysz też że z tej śrubki przy zacisku poszło powietrze ) szybko zakręcasz śrubkę. powtarzasz to do momentu aż klamka hamulca nie będzie odpowiednio twarda i z śrubki przestanie lecieć powietrze tylko sam płyn. Jak zalejesz pusty układ płynem to będziesz musiał chwilę po pompować klamką żeby płyn dotarł do zacisku to na tyle są może inne sposoby ale ja robię tak i wszystko jest dobrze
ja jak wymieniałem płyn w swoim moto a robiłem to raz w życiu to rozkręcałem cały układ ale to był robione w celach przeglądu układu Hamulcowego było to po kupnie moto. Odpowietrzyć trzeba ponieważ bez tego Hamulec nie będzie działał klamka będzie działała jak ta od sprzęgła nie będzie oporu. Robi się to następująco: odkręcasz dekielek od zbiorniczka płynu hamulcowego , przy zacisku hamulcowym na tarczy masz śrubkę do odpowietrzania najlepiej było by jak byś założył sobie na nią wężyk (śrubka jest przystosowana do tego ) i ten wężyk poprowadził to jakiejś buteleczki można to też zrobić bez butelki ale w tedy będziemy my i wszystko woku nas oblani płynem dobrze więc jak wszystko już przygotowane bierzesz sobie kluczyk do tej śrubki na zacisku łapiesz tą śrubkę przy czym wciskasz bardzo mocno hamulec odkręcasz śrubkę (klamka pujdzię wtedy do kierownicy nie będzie oporu ale nie puszczaj jej spowrotem tylko trzymaj usłyszysz też że z tej śrubki przy zacisku poszło powietrze ) szybko zakręcasz śrubkę. powtarzasz to do momentu aż klamka hamulca nie będzie odpowiednio twarda i z śrubki przestanie lecieć powietrze tylko sam płyn. Jak zalejesz pusty układ płynem to będziesz musiał chwilę po pompować klamką żeby płyn dotarł do zacisku to na tyle są może inne sposoby ale ja robię tak i wszystko jest dobrze
- piterek123456
- Świeżak
- Posty: 194
- Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
- Lokalizacja: zielona góra
tak taki bedzie dobry.
jak wymieniasz płyn to cały - w przewodzie, zbiorniczku i zacisku. mozna to robic na kilka sposobów - jeden to rozebrac WSZYSTKO na częsci pierwsze, wymyc zmywaczami - roboty na dłuzszy czas z przodem i tyłem. ale ogólnie to mozna sam płyn zmienic
robisz tak;
odkrecasz zbiorniczek, mozesz odessac strzykawką, wlewasz nowego płynu, na dole w zacisku zakładasz kawałek węzyka ( z 10 cm ) na odpowietrznik, wciskasz klamke i luzujesz lekko odpowietrznik - płyn wycieka. dokręcasz odpowietrznik, i puszczasz dopiero klamke, potem popmpujesz klamka pare razy, i znowu czynnosc powtarzasz. jak sie bedzie konczył płyn w zbiorniczku to dolewasz. i robisz dotąd az płyn który bedzie dołem wylatywał bedzie czysty. - gotowe.
ogólnie odpowietrzanie itp - google.pl albo nawet youtube.pl niezaleznie czy do skuter cross czy scigacz układ wyglada tak samo i takie same są zasady
jak wymieniasz płyn to cały - w przewodzie, zbiorniczku i zacisku. mozna to robic na kilka sposobów - jeden to rozebrac WSZYSTKO na częsci pierwsze, wymyc zmywaczami - roboty na dłuzszy czas z przodem i tyłem. ale ogólnie to mozna sam płyn zmienic
robisz tak;
odkrecasz zbiorniczek, mozesz odessac strzykawką, wlewasz nowego płynu, na dole w zacisku zakładasz kawałek węzyka ( z 10 cm ) na odpowietrznik, wciskasz klamke i luzujesz lekko odpowietrznik - płyn wycieka. dokręcasz odpowietrznik, i puszczasz dopiero klamke, potem popmpujesz klamka pare razy, i znowu czynnosc powtarzasz. jak sie bedzie konczył płyn w zbiorniczku to dolewasz. i robisz dotąd az płyn który bedzie dołem wylatywał bedzie czysty. - gotowe.
ogólnie odpowietrzanie itp - google.pl albo nawet youtube.pl niezaleznie czy do skuter cross czy scigacz układ wyglada tak samo i takie same są zasady
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Heniu a ochraniacze na kolana jakie byś polecił ?
Myślałem nad Fox'ami Titan za 150zł ale nie za bardzo jakoś im "ufam", co myślisz ?
Myślę też nad:
Leatt Dual Axis i EVS Epic
Myślałem nad Fox'ami Titan za 150zł ale nie za bardzo jakoś im "ufam", co myślisz ?
Myślę też nad:
Leatt Dual Axis i EVS Epic
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
miałem titany były w sumie spoko, ale nie były zbyt głębokie, ani suuuper wygodne - ale tez nie odczuwałem dyskomfortu. leatty fajne wygodne - ale jakos tak mnie nie przekonały, firma slynie z patentów i idą w strone ochrony gąbkami nie plastikiem wiec plastik tam jest grubosci papieru - jak chronią nie wiem. evs nie testowałem. ja mam thor force ( swoją drogą na sprzedaz w idealnym stanie są, kupiłem niedawno, ale trafiły mi sie ortezy ostatnio i zmieniłem ) o thorach moge powiedziec że sa masywniejsze i ciezsze niz foxy, ale są wygodniejsze. i lepiej dopasowane do kolana i są głebsze ( czyli przy upadku np na kamieniach chroni bok kolana ) ale ogolnie jak bywa ze wszystkim - najlepoiej samemu sobie domierzyć i ocenić. ja wybrałem thora bo mi pasował fajnie na kolano, wygodne paski sie nie wbijaja w noge a sam ochraniacz nie zsuwa sie i nie spada
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Bo wiesz zależy mi na bezpieczeństwie żeby kolan nie porozbijać, a te Foxy jak oglądam to nwm czy są solidne ? Bo też czy warto dopłacać do tych 300zł i kupować EVS/Leatty , będą lepsze/bezpieczniejsze ?
Co do Leatt to wiem, jak kupowałem zbroje itp. to widziałem te ich specyficzne zbroje/ochraniacze, nawet ciekawe ale nie chcę być testerem
Za ile te Twoje Thory i w jakim stanie ?
Bo mam dylemat czy kupić Foxy za 120zł czy dokładać do 300zł i te EVS/Leatty lub podobne. Ortezy odpadają, za drogie, a nie mam czasu szukać, polować na okazję ;P
Co do Leatt to wiem, jak kupowałem zbroje itp. to widziałem te ich specyficzne zbroje/ochraniacze, nawet ciekawe ale nie chcę być testerem
Za ile te Twoje Thory i w jakim stanie ?
Bo mam dylemat czy kupić Foxy za 120zł czy dokładać do 300zł i te EVS/Leatty lub podobne. Ortezy odpadają, za drogie, a nie mam czasu szukać, polować na okazję ;P
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
to ze ochraniacz jest solidny to nie znaczy ze sie przekłąda na bezpieczenstwo - jak pisałem leatty są leciutkie i plastik cienki jak papier, ale są nawet czesto wybierane i chwalone.
250 zł do małej negocjacji za moje thory, stan idealny, nic nie uszkodzone jeszcze napisy z przodu praktycznie wszystkie widoczne ( a po nich łatwo poznac czy ochraniacze wyciurane są czy nie bo zwykle po sezonie juz ani jednej literki nie widać )
tutaj nie ma złotego srodka - bo to jest tak kupisz foxy, a na pewno evsy thory czy inne za 300 zł bedą wygodniejsze i bezpeiczniejsze. ale cyz wartto dokładac - to juz pytanie do ciebie.... bo potem rodzi sie pytanie to moze dołozyc do ortez i miec 10X bezpieczniejsze ochraniacze..... a potem ortezy za 1000 zł i pytanie kolejne czy nie kupic ortez za 4 tysiace bo sa lzejsze wygodniejsze itp..... i tak mozna wymieniac i wymieniac. a co lepsze - to juz od ciebie zalezy. nie chce mówic kup to i to, bo kupisz foxy, pojedziesz 1 raz do lasu, uszkodzisz kolano i co wtedy...
250 zł do małej negocjacji za moje thory, stan idealny, nic nie uszkodzone jeszcze napisy z przodu praktycznie wszystkie widoczne ( a po nich łatwo poznac czy ochraniacze wyciurane są czy nie bo zwykle po sezonie juz ani jednej literki nie widać )
tutaj nie ma złotego srodka - bo to jest tak kupisz foxy, a na pewno evsy thory czy inne za 300 zł bedą wygodniejsze i bezpeiczniejsze. ale cyz wartto dokładac - to juz pytanie do ciebie.... bo potem rodzi sie pytanie to moze dołozyc do ortez i miec 10X bezpieczniejsze ochraniacze..... a potem ortezy za 1000 zł i pytanie kolejne czy nie kupic ortez za 4 tysiace bo sa lzejsze wygodniejsze itp..... i tak mozna wymieniac i wymieniac. a co lepsze - to juz od ciebie zalezy. nie chce mówic kup to i to, bo kupisz foxy, pojedziesz 1 raz do lasu, uszkodzisz kolano i co wtedy...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Dziś naoliwiłem jeszcze ostatni raz wszystko w oczekiwaniu na cieplejsze dni i mam do Was pytania:
1. W przednim kole 2-3 szprychy są luźne . Wystarczy tylko je dokręcić kluczem (do jakiego stopnia) i po prostu tyle ? Ot wszystko ? Bo słyszałem o jakimś centrowaniu itp.
2. Jak się czyści łańcuch ? Należy go ściągać, czy można na założonym ? Próbowałem coś dziś ale ciężko bo olej mocno go "osłania"
1. W przednim kole 2-3 szprychy są luźne . Wystarczy tylko je dokręcić kluczem (do jakiego stopnia) i po prostu tyle ? Ot wszystko ? Bo słyszałem o jakimś centrowaniu itp.
2. Jak się czyści łańcuch ? Należy go ściągać, czy można na założonym ? Próbowałem coś dziś ale ciężko bo olej mocno go "osłania"
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
1) tak, z kołem to nie taka prosta sprawa - jak jest prosto do tej pory, i lekko dokręcisz to napniesz koło - bedzie mniej podatne na zgięcia ale jak przeciągniesz to mozesz pokrzywić obręcz. wiec z umiarem dokręć, a jak juz jest luźna a nypel sie bedzie dosyc lekko obracal delikatnie go odkręć i psiknij WD 40 - żeby zabezpieczyc na przyszłosc i żeby sie lżej dokręcało. centruje sie jak juz koło jest krzywe - albo po prostu jak są szprychy luźne. np co 3 szpryche sie dokręca wtedy a potem dociąga żeby było prosto wszystko, zalezy wszystko w jakim stanie koła itp.
2) nie ma co sie za bardzo nim martwić, do łancuch a nie modelka żeby ładnie wyglądać. ja od czasu do czasu jak juz jest duzo starego smaru, biore pędzelek i nafte i go czyszcze - najpierw lece do okoła żeby nasączyc naftą, a potem pędzelkiem szoruje ale praktycznie samo schodzi. potem szmatką wycieram i smaruje.
2) nie ma co sie za bardzo nim martwić, do łancuch a nie modelka żeby ładnie wyglądać. ja od czasu do czasu jak juz jest duzo starego smaru, biore pędzelek i nafte i go czyszcze - najpierw lece do okoła żeby nasączyc naftą, a potem pędzelkiem szoruje ale praktycznie samo schodzi. potem szmatką wycieram i smaruje.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości