Zobacz wÄ…tek - Olej i filtr do Yamaha FZ6N S2 - 2008 r.
NAS Analytics TAG

Olej i filtr do Yamaha FZ6N S2 - 2008 r.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Olej i filtr do Yamaha FZ6N S2 - 2008 r.

Postprzez dawidbud1 » 1/9/2015, 09:35

Witam.
Jestem po zakupie motocykla jak w temacie i z uwagi na fakt, że motocykl jest sprowadzony nie mam wiedzy na temat rodzaju oleju jaki jest w nim zalany. Czy posiadacze tego samego modelu mogą polecić konkretny olej i filtr?Drugie pytanie brzmi czy jest sens wymiany we własnym zakresie, czy lepiej oddać moto do serwisu/mechaniora.
Dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
dawidbud1
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/7/2015, 13:09
Lokalizacja: Końskie


Postprzez Glenroy » 1/9/2015, 10:40

Czy wymieniać samemu? Zależy czy czujesz się na siłach i czy chcesz to robić. Ja lubię grzebać przy moto i co mogę, to robię we własnym zakresie, kolega nawet linki sprzęgła sam nie wyreguluje ;).

A olej? W zależności ile chcesz uszczuplić portfel, od Yamahowego Yamalube 10W40, przez Motula 5100 10W40, po Motula 300V, Castrola omijaj szerokim łukiem, bo jeszcze pozytywnie nikt się o nim chyba nie wypowiedział, a na pewno nie na forum fazera :). Co do filtra, to samo, albo ori Yamahy, albo Hi-Flo, do FZ6 bodajże model HF303.

Ja śmigam na Motulu 5100, wszystkie filtry od HiFlo i wszystko pracuje jak należy.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU


Postprzez dawidbud1 » 1/9/2015, 12:24

Zdecyduje się chyba na ten zabieg we własnym zakresie. Czytałem właśnie o tym Motulu 5100 10W40, że dużo osób na nim jeździ. Mam jeszcze kilka pytań technicznych:
- do odkręcenia filtra potrzebuje specjalnego klucza rozumiem;
- czy dokręcanie filtra oleju to tak jak w autach, ręcznie i z umiarem, wczesniej nalać olej do filtra i przesmarować uszczelke;
- spuszczanie oleju do momentu aż przestanie wyciekać;
- śrubę spustową oleju dokręcać z odpowiednim momentem czy również wystarczy umiar w ręku;
- gdzieś spotkałem się ze sposobem na wlewanie przed spuszczeniem starego oleju jakiejś płukanki, osobiście w aucie np nigdy tego nie robiłem;
Może macie jeszcze jakieś rady?
Avatar użytkownika
dawidbud1
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/7/2015, 13:09
Lokalizacja: Końskie

Postprzez Glenroy » 1/9/2015, 13:01

dawidbud1 napisał(a):Zdecyduje się chyba na ten zabieg we własnym zakresie. Czytałem właśnie o tym Motulu 5100 10W40, że dużo osób na nim jeździ. Mam jeszcze kilka pytań technicznych:
- do odkręcenia filtra potrzebuje specjalnego klucza rozumiem;
- czy dokręcanie filtra oleju to tak jak w autach, ręcznie i z umiarem, wczesniej nalać olej do filtra i przesmarować uszczelke;
- spuszczanie oleju do momentu aż przestanie wyciekać;
- śrubę spustową oleju dokręcać z odpowiednim momentem czy również wystarczy umiar w ręku;
- gdzieś spotkałem się ze sposobem na wlewanie przed spuszczeniem starego oleju jakiejś płukanki, osobiście w aucie np nigdy tego nie robiłem;
Może macie jeszcze jakieś rady?


Chyba większość motocykli jakie widzisz na drogach jeździ na 5100 :).
-Klucz się przydaje, ale nie jest niezbędny do tego zadania, za pierwszym razem trochę siłowałem się rękami, dało radę, ale później dokupiłem za jakieś grosze klucz i mam święty spokój.
-dokręcasz ręcznie, z umiarem, wcześniej smarujesz uszczelkę starym olejem, filtra nigdy wcześniej nie zalewałem, wkręcam suchy, zalewam tyle oleju ile mówi serwisówka, odpalam maszynę, daje jej z 5 min popyrkać, tak żeby przepompowała sobie olej gdzie trzeba, później uzupełniam ewentualne braki :).
-tak odkręcasz korek i czekasz aż przestanie sobie kapać :).
-śrubę spustową, jeżeli masz klucz dynamometryczny, to dokręcasz z odpowiednim momentem, jeżeli go nie posiadasz, to wystarczy wyczucie w ręku, mi od kilku lat wystarcza i jeszcze nic nie zepsułem, tyko pamiętaj, że miska, jak i gwint są aluminiowe, więc siła z umiarem :).
-żadnej płukanki nigdy nie robiłem, ewentualnie kiedy zostało mi coś oleju z ostatniej wymiany, to po spuszczeniu starego, wlewam po prostu to co miałem, żeby wypłukać ewentualny syf z miski olejowej, ale to akurat nie jest konieczny zabieg, przy następnej wymianie coś ci zostanie na pewno z tej, więc będziesz sobie mógł to zmarnować...tfu, wykorzystać :). Ogólnie płukanki, jako płukanki, czyli środek który lejesz do silnika i pozwalasz mu chwilę popracować z tym w obiegu, może zrobić więcej złego niż dobrego.

Tylko pamiętaj, żeby rozgrzać silnik przed spuszczeniem oleju :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez dawidbud1 » 1/9/2015, 13:45

Wielkie dzięki za pomoc, jeszcze mam pytanie dotyczące uszczelki śruby spustowej, trzeba ją kupić nową czy może być ta którą odkręciliśmy?Po dokręceniu filtra jak skutecznie usunąć zabrudzenie olejem, chyba istnieją jakieś specyfiki w sprey'u które w momencie odtłuszczają powierzchnie z tego co się orientowałem...
"...na polu nawierzchni rzÄ…dzÄ… milimetry..."
Avatar użytkownika
dawidbud1
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/7/2015, 13:09
Lokalizacja: Końskie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê