Zobacz wÄ…tek - CR 125cc 2000r. - Dziwne spawy na silniku
NAS Analytics TAG

CR 125cc 2000r. - Dziwne spawy na silniku

Enduro, Cross
_________

CR 125cc 2000r. - Dziwne spawy na silniku

Postprzez Kacper9812 » 30/8/2015, 15:45

Witam !
Jestem nowy na forum więc proszę o zrozumienie, gdyż nie jestem jakimś "specem" w tej dziedzinie (motocykle,mechanika itp.) A więc tak: W nowo kupionej Hondze CR125 dopatrzyłem się dziwnych spawów na silniku z których wycieka olej(?) i przy starcie lekko wydobywają się z tego jakby spaliny natomiast po ruszeniu problem znika. Co to za spawy ? Czy to zagraża pracy silnika ? Czy takie coś jest bezpieczne i nie wymaga uwagi ? Do tego w mocowaniu silnika do ramy brakowało takiej 1 długiej śruby z dołu. Następna rzecz to pęknięta rawka na tylnim kole. Dorzucam zdjęcia. Proszę o napisanie czy to coś poważnego, czy wymaga wkładu finansowego, czy może to normalne i co zrobić.
ProszÄ™ o szybkÄ… pomoc
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

http://zapodaj.net/f103e606be368.jpg.html
http://zapodaj.net/17dcc847fbb07.jpg.html
http://zapodaj.net/db0a2e844b4f2.jpg.html
http://zapodaj.net/b080660e4b780.jpg.html
http://zapodaj.net/ca66478021662.jpg.html
http://zapodaj.net/6680a6c7f50c1.jpg.html
http://zapodaj.net/7fe1e382e37f2.jpg.html

:cry: [/img]
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21


Postprzez braaaap » 30/8/2015, 16:26

No to się wpakowales na minę ... Obręcz koła do wymiany ją np bym nie ryzykował z jazda na takim kole ,fakt faktem że wszystko podtrzymują szprychy ale somo z siebie że np przy skoku maszyna po wylądowaniu możesz mieć koło w kształcie jaja.co do tych spawow widzę że one są na karterze? To również kwalifikuje się do wymiana ale nie koniecznie jeżeli olej nie leci aż tak bardzo.Radził bym ci Poczekać ją będziesz robił remont to przy okazji kartery zmienisz :-)
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra


Postprzez Kacper9812 » 30/8/2015, 16:38

Dzięki za odpowiedz, co do tej felgi tylnej jaki jest koszt wymiany ? Tylnią oponę mam w zapasie jeszcze jedną nówkę jakby co.
A ten spaw to poważna rzecz? Duże koszty i należy to wymienić ? Nie znam się jaka to część silnika bo jestem zielony w temacie ;/ . Bo wiesz nie chcę pchać się w koszty, jeżeliby były jakieś ogromne. Możesz jakoś dokłądniej opisać to i czy jest sens zostać przy tym moto czy poprostu nowe (inne, nie nowe z salonu :) kupić ;/ ?
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez Kacper9812 » 30/8/2015, 16:39

Moto typowo do jazdy enduro, co do skoków i innych rzeczy, manewrów jakie się wykonuje na torze to raczej nie, jazda po lasach itp.
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez braaaap » 30/8/2015, 16:54

Edytuj posty
Co do pęknięcia to mowie zależy od ciebie bo jeżeli nie ucieka ci olej literami tylko się poci to nie ma tragedii.oczywiście najlepiej by było wymienić ale z tym się wiarza koszty kartery można znaleźć używki (szukaj olx,allegro) albo nowe na np. Motorista.pl .Ale nie wystarczy wymienić tylko kraterów bo odrazu musiał byś kupić łożyska później się okaże że z wałem coś nie halo i tłok itp itd i naprawa cię wyniesie ok 2k.Narazie się wstrzymaj z ta naprawa.Co do zmiany Moto i twojego użytkowania (teren) to CR ci będzie szybko się zużywała mth lecą raz dwa.Jeżeli chciał byś szukać Moto to szukaj np dt CRM coś tego typu mocą nie zabija ale wygoda z jazdy po lasach jest większą.Lub KTM Exc hard enduro trochę bardziej hardkorowy i kosztowniejszy w utrzymaniu i zakupie.Ale to nie otym poszukać sobie na google info o motocyklach w teren dużo takich.Wracając do tematu obręczy to radził bym ci jak najszybciej poszukać używanego koła basdz samej obręczy i dać komuś do przełożenia piastę i szprychy.
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Kacper9812 » 30/8/2015, 17:01

Dzięki za odpowiedz.
Były właściciel robił wał, tłok, uszczelki i masę innych części w silniku więc z tym chyba nie powinno być problemu. Pokazywał nawet pęknięty stary tłok (?) i paragon na nowy. Właśnie zauważyłem że ten "karter" gdzie był spawany jest jakiś inny bo nie pisze 124cc tylko 650cc :O. Co do tej felgi tylniej to jaki jest mniej więcej koszt ? Znalazłem i były po +/- 300zł, zmieszczę się w tylu ? A ten spaw, bo wiecie nie chcę się pchać w koszty które będą sięgało kilku tysięcy. Ogólnie problemy jakie zauważyliśmy to to pęknięcie na feldze, brak wszystkich śrub do mocowań silnika i ten pocący się spaw ( przy starcie lekko leci z tamtąd dym jakby spaliny i potem przestaje, co do ilosci to nie wiem cięzko stwierdzić, coś tam się "poci" pod motorem zrobi się mała plama i tyle.

Motory typu crm/kdx i te typowe enduro mi się średnio podobają ;/ Większość w tej cenie to starocie i nie chciałbym ich mieć a nowe roczniki to zbyt wysoka cena. EXC jest fajny ale nie stać mnie na niego. DT125 widziałem fajny ale dosyć "słaba " była , może trafiłem na uszkodzony egzemplarz ;/. Chodziło mi o to głównie co z tym motorem, czy go oddać i szukać innej CR'ki czy zostawić i będzie okej po wymianie koła + śrub.
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez braaaap » 30/8/2015, 17:52

Wiesz sprzedaż tego dolozysz parę stow i może być większy trup od twojej "bez urazy" wiesz co z tym kraterem to działań sprawą jest gdzie pisze 650? To raczej nie pojemność :-D a pojemność na olej ;-) daj może jeszcze jedno zdjęcie żeby było cały silnik i spaw widać.Ewentualnie spotkałem się kiedyś z pasta aluminiową może ona by coś pomogła a majątku nie kosztuje
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Kacper9812 » 30/8/2015, 19:08

Okej dzięki za pomoc. Czyli dałoby się niedużym kosztem "uszczelnić" ten spaw + wymiana felgi ? Oczywiście tylko tak na "oko" chcę widzieć bo co można rozeznać po samych tylko zdjęciach. Mechanik i tak niedługo przyjeżdża i chciałem dzisiaj rozeznać się w tym temacie.
Zdjęcia (sorka za dużą ilość ;) ale chcę żeby było czytelnie i wszystko było widać)
http://zapodaj.net/6f882a43ff91c.jpg.html
http://zapodaj.net/01af15fb15108.jpg.html
http://zapodaj.net/4889e110bde8e.jpg.html
http://zapodaj.net/266637e2b87a0.jpg.html
http://zapodaj.net/24cb91f2f2f03.jpg.html
http://zapodaj.net/c9f8228eed910.jpg.html
http://zapodaj.net/347612570daa5.jpg.html
http://zapodaj.net/e37f220a2c931.jpg.html
http://zapodaj.net/48a1d346764f9.jpg.html
http://zapodaj.net/fef7540e77d60.jpg.html
http://zapodaj.net/ed6de7df8cc9a.jpg.html
http://zapodaj.net/a336e5edbd1b4.jpg.html
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 30/8/2015, 19:13

mi sie fotki nie Å‚adujÄ…

felge mozna próbować spawać. czasami potrafi sporo wytrzymac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 30/8/2015, 19:31

Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez braaaap » 30/8/2015, 20:00

Wiesz co w sumie to może być pokrywa tylko spawana ale nie wiem do końca bo nie Widać czy jest łączenie czy nie .
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Kacper9812 » 30/8/2015, 20:17

Wiesz co były właściciel mówil ze spawal od wewnątrz i to tylko tak źle wygląda od zewnątrz. Mogę jak chcesz wybrać sie do garażu i dorobic zdjęć.
Nie wiem czy jest sie o co martwic czy przesadzam.bo szkoda mi motoru ;/
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 30/8/2015, 21:13

jak to sama pokrywa gdzies pekła to mozna próbowac jakims klejem zakleic aby nie ciekło i tyle.

aby tylko nie narażać elementów które pracują np obok jest łozysko, jak sie spawa to może sie odkształcic np otwór na łozysko, wtedy łozysko ciasniej siedz.... po nagrzaniu ma wieksze opry w koncu sie zuzyje zrobi sie luz cos strzeli..... itp itd i stąd sie biorą potem trupy co sie sypią co wyjazd.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kacper9812 » 30/8/2015, 21:25

Bo nie chciałbym się pchać w jakieś spore koszty, wiadomo , tłoki, filtry, korbowody itp. rzeczy które się zmienia co roku to zdaję sobie sprawę, tylko tutaj mnie martwi ten wyciek z okolic tego spawu i (obok tego) chyba też z łączenia dyfuzora z silnikiem. Jutro ma wpaść mechanik sprawdzić co i jak, na pewno będzie tylna felga do naprawy/wymiany + śruby prawie wszystkie na nowe wymieniam żeby to było solidnie skręcone. No nie wiem tylko co do tego spawu, motor odpala przy starcie lekko dymi z tego wycieku i jedzie normalnie, nie chciałbym żeby silnik się uszkodził na skutek tego i chciałbym jakoś to rozwiązać. Czy taki problem często występuje w tego typu motorach ? Jest on groźny ? Henio wspominałeś o możliwości uszkodzenia spawem innych elementów, trochę mnie to zaniepokoiło, motor nie wiem czy jest sens zmieniać ( na drugą CR'kę) bo jak kolega braaap pisał, może przytrafić się ta sama lub nawet gorsza sytuacja ze stanem technicznym. Moto typowo do jakichś wypadów do lasu od czasu do czasu, nie do jakiegoś katowania na full obrotach, rekreacja w wolnym czasie i tyle :)
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 30/8/2015, 22:03

to crossówka najlepiej sie czuje na torze crossowym....

drobny wyciek - pocenie sie oleju nie jestr groźne, nim wywali tyle oleju żeby było za mało w skrzyni to pewnie przyjdzie czas wymiany na nowy. kontroluj stan i bedzie git. tylko dla estetyki mozna by to oblać jakims klejem.

juz jak pospawane i jeździ to nic wiecej nie kombinuj.

wymieniac nie ma co, prędzej lepie jsama pokrywe dorwac ale w CRkach czesto ta wieksza prawa jest z pęknieciem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawidsx » 30/8/2015, 23:06

Dla mnie minimalny wyciek jest niedopuszczalny.
Pewnie tanio dorwałeś motor, usczelnij to dokładnie, wymyj i zobacz czy leje dalej, karter to droga rzecz w zakupie.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Kacper9812 » 31/8/2015, 07:10

Dzięki za odpowiedzi :) Henio, wiem czytałem że CR jest na tor, ale co do enduro to w tym budżecie naprawdę nic konkretnego co by mi do gustu przypadło nie było. Stare modele CRM/KDX od razu odrzuciłem, a te nowsze były super ale to spore koszty zakupu , EXC super sprawa tylko że znowu koszty, a CR dobry sprzęt trzeba co jakiś czas wpakowac trochę kasy ale coś się pojezdzi :) Czyli ten wyciek przy "zatamowaniu" + naprawa/wymiana tylniej felgi i można śmigać ? Bo jak już kilka razy wspominałem jest to moje 1 moto i jestem zielony w tych sprawach ( co nie znaczy, że nic nie wiem:)) i wiecie każdy taki problem traktuję poważnie i staram się dbać o moto.

Dawidsx nie nie kupiłem motoru po taniości, to nie był ten z kategorii "do remontu" za 3-4 tys. Moto miał wymieniany wał, napęd,tłok, uszczelki , błotniki itp. . Tylko jak wspominałem te 2 mankamenty niedawno zostały zauważone.

Teraz planuję wymienić tylnią felgę bądz ją naprawić, dokupić nowe śruby + wzmocnione do silnika i wszystko solidnie skręcić , wyczyscić i może nowy filtr. Zaraz wyczyszczę ten wyciek i zobaczę jeszcze dokłanie skąd się bierze ile tego i co tam mogę zrobić. Poczekam jeszcze na mechanika :) Czyli co nie ma sensu panikowac poprzez taką usterkę i wymieniać motor na inny egzemplarz ?
Wyciek pochodzi z okolic nad tym spawem obok wejścia dyfuzora (?) do silnika okolice tamtych zasłon silnika są wysmarowane na czarno. Natomiast pod samym motorem od dołu zauważyłem 2 kropelki zwisające z dołu motoru koloru pomarańczowego.
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez kris514 » 31/8/2015, 10:14

Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę ale to pęknięcie jest na dużym deklu od strony sprzęgła. Kartery trochę kosztują, ten dekiel nie powinien być strasznie drogi. Można położyć motocykl na lewą stronę i nawet oleju nie spuszczać by mieć to w rękach, jedynie płyn z chłodnicy.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Kacper9812 » 31/8/2015, 10:40

http://zapodaj.net/6f882a43ff91c.jpg.html
Ten spaw idzie tak jak jest na zdjęciu potem za tą gumową rurką w lewo i aż do zakończenia tej rurki. obo niego widać jakby takie ryski , nie wiem czy to pęknięcia czy same rysy na tym dekielku.
Tutaj troszkę widać http://zapodaj.net/01af15fb15108.jpg.html . Widziałem ceny karterów i kosztowały one po około 2 000 zł. ;/
Natomiast co do wycieku to nie jest on jakby bezpośrednio ze spawu pochodzi on z nad spawu
http://zapodaj.net/ed6de7df8cc9a.jpg.html
Tutaj widać, tam jest jakby taki element zaślepka w kształcie zera , nad spawem po prawej stronie ( mało widać) i tam jest bardzo pobrudzone olejem, lecz także w miejscu łączenia dyfuzora z silnikiem i wszędzie w okolicach obudowy silnika (od spawu w górę aż do wejścia dyfuzora jest umazane olejem). Wyciek ten jest tylko w tym miejscu(prawa/przednia strona), z lewej strony silnika, tam gdzie jest świeca, zawór paliwa itp. jest kompletnie czysto, może jakaś pokrywka jest lekko tłustawa na skutek pociekniętego paliwa. Jeszcze tylko zauważyłem pod silnikiem na samym dole ramy że coś po kropelce kapie , jakiś pomarańczowy płyn.
Co do tej usterki, co należy zrobić ? Chodzi to u wymianę uszczelek, żeby olej nie ciekł i tyle ? Czy uszczelnienie tego spawu wymiana elementu ? Kris514 pisałeś, że można wymienić ten sam dekiel ? Bo jak oglądałem zdjęcia karterów to jest on jakby częścią całego karteru (popraw mnie jak się mylę bo się nie znam :) )

Znalazłem coś takiego http://olx.pl/oferta/cwiartka-polkarter ... 33cd28f5df o to chodziło Kris ? :)
Kacper9812
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21

Postprzez henio12323 » 31/8/2015, 11:23

karter a pokrywa to co innego

kartery są dwa i w obu pracuje wał. i sądrogie
pokrywy sÄ… tansze


jak jest cała kompletna, to spróbuj czyms zakleic aby nie ciekło i tyle. patrz dalej czy nie cieknie z innego miejsca i uszczelniaj.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości




na górê
cron