Przeróbka tłumika 125
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Przeróbka tłumika 125
Witam czy w motocyklu yamaha xt 125 x r.2005 idzie zrobić coś z seryjnym wydechem żeby był ładniejszy dźwięk i jakie będą tego konsekwencje , bo jak na razie nie stać mnie na kupno sportowego tłumika . Dzięki za odpowiedź
- Maksymv4
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 15/11/2014, 15:01
- Lokalizacja: Åšwidwin
Oczywiście, że idzie.
Spawarka, szlifierka kątowa, wiertarka w łapki, trochę dodatkowego materiału i już można coś klecić.
Nie jest to co prawda gotowy przepis na XT, ale u siebie też byłem, myślę prekursorem, bo sieć milczy na temat "uczciwej" przeróbki wydechu do DR, więc musiałem wziąć sprawy w swoje ręce.
Efekt dźwiękowy może niezbyt imponujący, ale wyraźny wzrost reakcji silnika na manetkę gazu, oraz dający się odczuć wzrost momentu, wzrost na tyle, że sprzęgło przy ruszaniu zaczyna się ślizgać (co jest słyszalne na filmie, polecam założyć słuchawki, bo słychać wtedy więcej szczegółów).
Obecnie podczas jazdy często łapię się na próbie zapinania kolejnego biegu gdy jadę już na szóstce, na oryginalnym wydechu szóstkę zapinałem praktycznie tylko jak miałem nieco z górki, bo silnik nie miał ochoty "ciagnąć".
Fakt ma już swoje kilometrów nakręcone i w super kondycji nie jest, ale różnicę czuć.
DR-ka szybciej się rozpędza i lepiej pokonuje wzniesienia.
https://www.youtube.com/watch?v=pKMt4oOmTGk&feature=youtu.be (otwórz link)
Spawarka, szlifierka kątowa, wiertarka w łapki, trochę dodatkowego materiału i już można coś klecić.
Nie jest to co prawda gotowy przepis na XT, ale u siebie też byłem, myślę prekursorem, bo sieć milczy na temat "uczciwej" przeróbki wydechu do DR, więc musiałem wziąć sprawy w swoje ręce.
Efekt dźwiękowy może niezbyt imponujący, ale wyraźny wzrost reakcji silnika na manetkę gazu, oraz dający się odczuć wzrost momentu, wzrost na tyle, że sprzęgło przy ruszaniu zaczyna się ślizgać (co jest słyszalne na filmie, polecam założyć słuchawki, bo słychać wtedy więcej szczegółów).
Obecnie podczas jazdy często łapię się na próbie zapinania kolejnego biegu gdy jadę już na szóstce, na oryginalnym wydechu szóstkę zapinałem praktycznie tylko jak miałem nieco z górki, bo silnik nie miał ochoty "ciagnąć".
Fakt ma już swoje kilometrów nakręcone i w super kondycji nie jest, ale różnicę czuć.
DR-ka szybciej się rozpędza i lepiej pokonuje wzniesienia.
https://www.youtube.com/watch?v=pKMt4oOmTGk&feature=youtu.be (otwórz link)
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Nie przesadziłem ze średnicą wydechu, a w zasadzie trzymałem się średnicy która oryginalnie wychodziła z pierwszej komory, więc silnik chodzi niemal jak na oryginale.
Naczytałem się oczywiście o szkodliwym wpływie stosowania "przelotowego wydechu" na zawór wydechowy, więc na wszelki wypadek podniosłem iglicę o jeden ząbek w górę i ponownie wyregulowałem gaźnik.
Naczytałem się oczywiście o szkodliwym wpływie stosowania "przelotowego wydechu" na zawór wydechowy, więc na wszelki wypadek podniosłem iglicę o jeden ząbek w górę i ponownie wyregulowałem gaźnik.
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Maksymv4 napisał(a):Dzięki wielkie kolego powiem szczerze że fajnie ta DR pracuje na tym tłumiku , tylko interesuje mnie to czy silnik nie straci na żywotności i czy bedzie go trzeba jakoś dostroić do tego wydechu.
Na zywotnosci moze i nie, ale napewno straci na homologacji czyli w razie problemow wszystkie szkody pokrywasz z wlasnej kieszeni, no ale na pewno warto !
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości