Zobacz wÄ…tek - Co ile robicie remont silnika - Yamaha DT125
NAS Analytics TAG

Co ile robicie remont silnika - Yamaha DT125

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Co ile robicie remont silnika - Yamaha DT125

Postprzez norvitsch » 13/8/2015, 14:40

Witam

Tak jak w tytule, co ile robicie remont silnika w swoich DT125? Wiem, że to zależy od stylu jazdy ale powiedzmy przy jeździe głównie po asfalcie.


Planuje kupić właśnie taki motorek i chcę wiedzieć co ile będę musiał to robić.
Dodatkowo nie chcę się wpakować w remont zaraz po kupnie motorka.

Nie ten dział przesuwam.

senekkorzenna
norvitsch
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13/8/2015, 14:35


Postprzez sito79 » 14/8/2015, 15:41

W 2T nie licz na jakieś długie bezawaryjne przebiegi, więc nie szukaj na siłę jakiegoś niby cacka.
Tłok potrafi się skończyć z dnia na dzień i już masz remont gotowy.
Wszystko jak słusznie wspomniałeś zależne jest od stylu jazdy, ja dodam, ze również od jakości części i jakości materiałów eksploatacyjnych.
Niektórym zdarzy się na teoretycznie kiepskiej marki tłoku oblecieć z 2-3 sezony, a czasem wossner potrafi skończyć się po miesiącu czy dwóch, innym razem wysra uszczelkę pod głowicą, albo dozownik przestanie tłoczyć olej do kolektora.
Stówki wtedy niestety wypadają z portfela.

Generalnie loteria, ale, jest czym pocisnąć, tylko bolały mnie trochę te wypadające litry benzyny z tłumika ;)
DR125se
sito79
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
Lokalizacja: Wałbrzych


Postprzez norvitsch » 14/8/2015, 18:14

Dzięki za zainteresowanie się moim tematem :)

A tak przy okazji. Jeśli prawidłowa kompresja dla DT125 to od 8 do 12
to na tych 8 barach da się jeszcze długo pojeździć?
norvitsch
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13/8/2015, 14:35

Postprzez SpeedyGonzales » 14/8/2015, 20:51

sito79 napisał(a):Tłok potrafi się skończyć z dnia na dzień i już masz remont gotowy albo dozownik przestanie tłoczyć olej do kolektora.

Zjeździłem w dwusuwach całe silniki (całe, nie licząc wiaderka tłoków) i nigdy nie skończył mi się nagle.

Po drugie, nigdy nie słyszałem żeby komuś się zatarł motocykl przez dozownik, jest to możliwe jeśli:
-ktoś "lepiej wiedział" i pchał łapy,
-zwiększał pojemność bez zmiany dawki oleju,
-kupił 'łokazje' dwie stówki taniej a wyszedł straszny ulep,
-ew ktoś nie umie jeździć,
-itp itd
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez sito79 » 15/8/2015, 09:47

Speedy, to , że Tobie tak się nie stało, nie znaczy, że takie przypadki nie mają miejsca.
Od dzieciaka zawsze miałem coś w garażu z silnikiem 2T i też nie miałem powodu do narzekań dopóki w garażu nie pojawił się bardziej wysilony dwusuw, od tamtej pory zacząłem mieć swoje nieco zmienione zdanie na ten temat.
Ponieważ jest to forum, to mam chyba prawo wyrazić swoją opinię w w/w temacie i nie bardzo mam ochotę na kwestionowanie przez Ciebie moich racji.
Wyraź swoje zdanie na zadane pytanie i tyle.
Autor kupi DT, obleci kilka sezonów i zapewniam Cię wyrobi sobie swoje własne zdanie w tym temacie.
Tyle, dziękuję, pozdrawiam.
DR125se
sito79
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
Lokalizacja: Wałbrzych



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê