KTM exc 125 i utrzymanie czy może full ?
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
KTM exc 125 i utrzymanie czy może full ?
Witam.
Mam pytanie, co do utrzymania exc 125. Aktualnie mam kawasaki kxf250 2008 rok i zamierzam ją sprzedać. Głównie jeżdzę po drogach polnych i po lesie, powiedzmy że raz na 2 miesiące jeżdżę na tor mx. I takie pytanie, czy między exc 125, a fullem 125 będzie duża różnica cenowo w eksplotacji ? Bo podobno exc to silnik sx'a a rama itp. pod enduro.
I jeszcze chce sie zapytacz czy exc to to samo co np. yamaszka wr i honda crf-x (w sensie utrzymania ich , teraz pytam o porównanie tych 3 modeli 4t). W mojej kawie 250 sypie się teraz głowica, chce się przesiąść na 125 2t ale dziadek mówi (bo sie zna na motoryzacji) że to będzie to samo a kata mi nie kupi bo za drogie są części. (Ja mam aktualnie 13lat, za tydzien 14, a jak teraz mam co 3 mth rozkrecac glowice i wymieniac płytki to nie zabardzo mi się to podoba... I trochę cięzko utrzymać kxf250 dla 13 latka ;/) Jedni mi polecają klx 250, ale wg mnie to bardziej na szosę. Chcę coś o mocy 40-55 km. Patrzylem nad yz 125 od 2005 bo maja podobno lepsze silniki i jest na alu ramie ale też cały czas są wydatki... A ćwiartki w 2 takcie rodzice mi nie chcą kupić bo za mocna "niby" ale tłumacze im że na torze owszem za mocna ale na prostej 3-4 kilometrowej drodze gdzie jade na najwyższym biegu ... ? Jeździłęm kx250 i cr250, i powiem że lepiej się jeździ na 250 4t, jakoś dla mnie więcej mocy ma, może dlatego że ciągnie od dołu
Cena mniej wiecej do 10 000.
@edit
Na jedynych crossówkach na któych nie jeździłem to pojemności 125 2t i 450-tki, więc nie wiem jaka różnica pomiędzy np. yz a exc, z tego co wiem to exc ma lepszy dół.
Mam pytanie, co do utrzymania exc 125. Aktualnie mam kawasaki kxf250 2008 rok i zamierzam ją sprzedać. Głównie jeżdzę po drogach polnych i po lesie, powiedzmy że raz na 2 miesiące jeżdżę na tor mx. I takie pytanie, czy między exc 125, a fullem 125 będzie duża różnica cenowo w eksplotacji ? Bo podobno exc to silnik sx'a a rama itp. pod enduro.
I jeszcze chce sie zapytacz czy exc to to samo co np. yamaszka wr i honda crf-x (w sensie utrzymania ich , teraz pytam o porównanie tych 3 modeli 4t). W mojej kawie 250 sypie się teraz głowica, chce się przesiąść na 125 2t ale dziadek mówi (bo sie zna na motoryzacji) że to będzie to samo a kata mi nie kupi bo za drogie są części. (Ja mam aktualnie 13lat, za tydzien 14, a jak teraz mam co 3 mth rozkrecac glowice i wymieniac płytki to nie zabardzo mi się to podoba... I trochę cięzko utrzymać kxf250 dla 13 latka ;/) Jedni mi polecają klx 250, ale wg mnie to bardziej na szosę. Chcę coś o mocy 40-55 km. Patrzylem nad yz 125 od 2005 bo maja podobno lepsze silniki i jest na alu ramie ale też cały czas są wydatki... A ćwiartki w 2 takcie rodzice mi nie chcą kupić bo za mocna "niby" ale tłumacze im że na torze owszem za mocna ale na prostej 3-4 kilometrowej drodze gdzie jade na najwyższym biegu ... ? Jeździłęm kx250 i cr250, i powiem że lepiej się jeździ na 250 4t, jakoś dla mnie więcej mocy ma, może dlatego że ciągnie od dołu
Cena mniej wiecej do 10 000.
@edit
Na jedynych crossówkach na któych nie jeździłem to pojemności 125 2t i 450-tki, więc nie wiem jaka różnica pomiędzy np. yz a exc, z tego co wiem to exc ma lepszy dół.
-
ariven76 - Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 2/4/2015, 18:45
- Lokalizacja: Kamionka
enduro na pewnie duzo taniej wyjdzie, mniejsze spalanie, (stosunkowo ) duzo rzadsze remonty dla przykłady SX około 40 godzin, gdzie enduro EXC koło 70 godzin to prawie 2X wiecej.
EXC i SX maja identyczne ramy i silniki z zewnątrz, maja całkiem inne nastawy silnika, kartery np są identyczne, ale inne gaźniki, inne magneta, inne tłoki, ( te same tylko enduro ma 2 pierscienie SX jeden ) i wiele innych pierdół. zawieszenie też exc ma lepsze pod enduro, bardziej miekkie, duzo daje nawet same koło 18stka, z balonem całkiem inaczej sie jeździ.
tak czy exc czy wr czy crf x to podobnej klasy sprzęty, haha drogie częsci - skąd wy te bajki bierzecie, nie kupuje duzo oryginalnyuch czesci do japonczyków, ale cokolwiek bym nie kupował OEM to wszystko droższe niz OEM ktma, wiec ja nie wiem gdzie tutaj jest drogo.
klx spoko wystarczy dla ciebie, 40 km - to EXC sie nie Å‚apoie niestety, odpusc sobie takie mocne maszyny, kup cos co sensownie ogarniesz.
250 w 2T to porażka do enduro beznadziejny, i nadal wolny, na tor za mocny.
yz a EXC to na pewno exc bedzie miało lepszy dół. przeciez to enduro.
EXC i SX maja identyczne ramy i silniki z zewnątrz, maja całkiem inne nastawy silnika, kartery np są identyczne, ale inne gaźniki, inne magneta, inne tłoki, ( te same tylko enduro ma 2 pierscienie SX jeden ) i wiele innych pierdół. zawieszenie też exc ma lepsze pod enduro, bardziej miekkie, duzo daje nawet same koło 18stka, z balonem całkiem inaczej sie jeździ.
tak czy exc czy wr czy crf x to podobnej klasy sprzęty, haha drogie częsci - skąd wy te bajki bierzecie, nie kupuje duzo oryginalnyuch czesci do japonczyków, ale cokolwiek bym nie kupował OEM to wszystko droższe niz OEM ktma, wiec ja nie wiem gdzie tutaj jest drogo.
klx spoko wystarczy dla ciebie, 40 km - to EXC sie nie Å‚apoie niestety, odpusc sobie takie mocne maszyny, kup cos co sensownie ogarniesz.
250 w 2T to porażka do enduro beznadziejny, i nadal wolny, na tor za mocny.
yz a EXC to na pewno exc bedzie miało lepszy dół. przeciez to enduro.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
A koszty utrzymania exc są dużo niższe niż sx czy porównywalne ?
I co do exc 125 to ile on ma km ? Bo różnie piszą - raz ze 35km innym razem ze 45 km...
A mi trzeba jakies enduro, najlepiej hard są jeszcze jaieś hard enduraki 125 2t albo 250 4t oprócz exc?
I co do exc 125 to ile on ma km ? Bo różnie piszą - raz ze 35km innym razem ze 45 km...
A mi trzeba jakies enduro, najlepiej hard są jeszcze jaieś hard enduraki 125 2t albo 250 4t oprócz exc?
-
ariven76 - Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 2/4/2015, 18:45
- Lokalizacja: Kamionka
Na pewno nie kupie 2016 roku do 10 000 zł
A co do fulla w 125 2t to wszystkie mają ok. 43km, może nowsze mniej, nie wiem
250 4t to ta sama moc, ale różnie mają np. yamaha yz250f 2010-2013 z tego co mi wiadomo ma 48,8km i jest ogólnie najsilniejsza z tej klasy powyżej roczników 2010.
A 36km to może mieć 85 po dobrym tuningu typu kompletny sportowy wydech, głowica tuningowa i membrana v-force.
A co do fulla w 125 2t to wszystkie mają ok. 43km, może nowsze mniej, nie wiem
250 4t to ta sama moc, ale różnie mają np. yamaha yz250f 2010-2013 z tego co mi wiadomo ma 48,8km i jest ogólnie najsilniejsza z tej klasy powyżej roczników 2010.
A 36km to może mieć 85 po dobrym tuningu typu kompletny sportowy wydech, głowica tuningowa i membrana v-force.
-
ariven76 - Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 2/4/2015, 18:45
- Lokalizacja: Kamionka
Mają od 35 do 40 koni, zresztą nie wiem po co ci informacja która się nie przyda w jeździe.
Tłumacze ci juz drugi raz, Sx jest mocniejszy od exc, a najnowszy i najmocniejszy sx 125 ma 38 koni, jakim sposobem chcesz mieć w setce taką moc?
Klasa 250 4t i 125 2t nie oznacza że mają dokładnie tyle samo mocy, czterosuw będzie mocniejszy i rwał od dołu, a znowu dwusuw nadrabia wagą, prostotą i tym że jak to dwusuw po wkręceniu się jedzie jak szatan.
A po tuningu każdy silnik może inaczej działać tylko czy cie stać na coś takiego, bo konkretne przeróbki kosztują.
Tłumacze ci juz drugi raz, Sx jest mocniejszy od exc, a najnowszy i najmocniejszy sx 125 ma 38 koni, jakim sposobem chcesz mieć w setce taką moc?
Klasa 250 4t i 125 2t nie oznacza że mają dokładnie tyle samo mocy, czterosuw będzie mocniejszy i rwał od dołu, a znowu dwusuw nadrabia wagą, prostotą i tym że jak to dwusuw po wkręceniu się jedzie jak szatan.
A po tuningu każdy silnik może inaczej działać tylko czy cie stać na coś takiego, bo konkretne przeróbki kosztują.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
48km to jest moc, jaką 450 wypluje na kole, więc nie ma mowy i takiej mocy w 125 czy 250 4t. Z resztą jest to całkowicie zbędna informacja, bo co Ci ona da? Bierz exc i będziesz zadowolony, jeśli chcesz kupić jakieś enduro.
KTM EXC 125
- punk891
- Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 11/9/2011, 10:46
- Lokalizacja: SÅ‚upsk
A na tulei nie będziesz zadowolony, sam popełniłem ten błąd ze wcześniejszym moto, nie słuchaj speców od nabijania tego czegoś w cylinder że będzie to co masz.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
częsci są, zapasy mają na dobrych kilka lat, tylko ogólnie do gasagasa masz chyba tylko jednego sprawnie działającego importera, wiec on sobie dyktuje ceny itp itd. ktma masz kilkanascie na całą polske przedstawicieli wiec jest konkurencja na rynku - wiec nizsze ceny, no i jak cos trzeba na szybko to jest na szybko, bo jest o czesci łatwo, mam porównanie triala gasgasa i moto EXC, bez porównania szybciej dorwe do EXC częsci nawet mniej typowe.
ale EC jest spoko, EXC to drugie moto, trzecie to husqvarna WR 125, reszte odpusc do tej kasy
ale EC jest spoko, EXC to drugie moto, trzecie to husqvarna WR 125, reszte odpusc do tej kasy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
nie ma, tzn moze i są ale albo nie w tej kasie albo tak mało popularne że tego nie bedzie łatwo serwisować
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
- Musicman1997
- Świeżak
- Posty: 97
- Dołączył(a): 30/6/2013, 13:41
- Lokalizacja: Kraśnik
Nie chcę ryzykować z 4t, jak kupie trupa albo coś się sypnie to koszty idą w tysiącach zł. Aktualnie mam kxf250 no i powiem że troche kasy idzie na oleje, filtry, itp. teraz gniazda zaworowe mam do robienia bo mi zawór wpada i może bedzie trzeba wymienić jeszcze zawory :/ Ogólnie utrzymanie crossówki jest drogie, dlatego chce enduro i 2t.
A między wr125 a exc jest jakaś różnica w mocy ?
A między wr125 a exc jest jakaś różnica w mocy ?
-
ariven76 - Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 2/4/2015, 18:45
- Lokalizacja: Kamionka
jak jest to nie wielka, sama moc to jedno jest jeszcze cos takiego jak moment obrotowy, wiec na suche dane nie ma co patrzeć. generalnie wszystkie te sprzety są w miare porównywalne zwłaszcza dla amatora z amatorskim uzytkowaniem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
A utrzymanie takiego harda jest drogie ?
Bo mnie dziadek meczy i mówi że 200 nie kupi, bo dużo paliwa żłopie i jest za silny (a tak przy okzaji jak wiecie to możecie napisać ile kucyków ma taka 200 w 2t, będę wdzięczny), a silniki exc są są takie same jak w sx (chodzi mi że dużo awaryjne i czesto trzeba zmieniac cos). I sie uparł na klx250 bo tam jeżdże 2 sezony i dopiero coś tam moge zmienić...
Generalnie szukam dobrego moto na pola/lasy, lekkiego i "zwinnego" a jedyne przez co 2t mnie zniechęca to cięzka jazda nauki na kole :/ kxf'em z 500m przejade a na 2t już tak łatwo nie będzie bo u znajomego 250 2t fullem przejechałem sie na kole to na wolnych 10m i jak na wysokie obroty mi wbił to myślałem że tylni błotnik do kolekcji sobie wezmę a jemu nowy będę musiał kupić ... ale na szczęście opanowałem sytuacje.
A oprócz hardów jakieś soft enduro takie co się nie sypie polecacie ? Wziąłbym tego klx'a ale nie 250 tylko 450 bo 250tka ma 22km (to tyle co mój stary kx 80) a 450 coś koło 40 i jest wersja R, czyli można po torze latać co też plus bo właśnie najbardziej lubie polatać na hopkach ale tory są daleko, więc jak kupie enduro no to w lasy mi wystarczy) ale nie ma wogóle 450tek na olx, allegro ani otomoto. Tzn. jest jedna ale za ponad 14tys. Głównie polne drogi i lasy z dołkami - nic więcej.
Bo mnie dziadek meczy i mówi że 200 nie kupi, bo dużo paliwa żłopie i jest za silny (a tak przy okzaji jak wiecie to możecie napisać ile kucyków ma taka 200 w 2t, będę wdzięczny), a silniki exc są są takie same jak w sx (chodzi mi że dużo awaryjne i czesto trzeba zmieniac cos). I sie uparł na klx250 bo tam jeżdże 2 sezony i dopiero coś tam moge zmienić...
Generalnie szukam dobrego moto na pola/lasy, lekkiego i "zwinnego" a jedyne przez co 2t mnie zniechęca to cięzka jazda nauki na kole :/ kxf'em z 500m przejade a na 2t już tak łatwo nie będzie bo u znajomego 250 2t fullem przejechałem sie na kole to na wolnych 10m i jak na wysokie obroty mi wbił to myślałem że tylni błotnik do kolekcji sobie wezmę a jemu nowy będę musiał kupić ... ale na szczęście opanowałem sytuacje.
A oprócz hardów jakieś soft enduro takie co się nie sypie polecacie ? Wziąłbym tego klx'a ale nie 250 tylko 450 bo 250tka ma 22km (to tyle co mój stary kx 80) a 450 coś koło 40 i jest wersja R, czyli można po torze latać co też plus bo właśnie najbardziej lubie polatać na hopkach ale tory są daleko, więc jak kupie enduro no to w lasy mi wystarczy) ale nie ma wogóle 450tek na olx, allegro ani otomoto. Tzn. jest jedna ale za ponad 14tys. Głównie polne drogi i lasy z dołkami - nic więcej.
-
ariven76 - Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 2/4/2015, 18:45
- Lokalizacja: Kamionka
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości