Zobacz wÄ…tek - NietrzymajÄ…ce powietrza lagi.
NAS Analytics TAG

NietrzymajÄ…ce powietrza lagi.

Enduro, Cross
_________

NietrzymajÄ…ce powietrza lagi.

Postprzez kotlet9696 » 2/7/2015, 20:36

Witam. Jakiś czas temu byłem zmuszony znów wymienić uszczelniacze olejowe w mojej DT'tce 50 LC 17W z 95roku bo poprzednim razem posłuchałem się znalezionego w internecie postu w którym pisało że trzeba lagi olejem do pełna zalać ale mniejsza o to. Teraz zamiast 200ml wlałem 75ml i jest taka dziwna akcja, że jak napompuje powietrzem lagi do ok 2.5bara żeby tak idealnie chodziły to po 10km na asfalcie albo polnej drodze całe powietrze uchodzi... Uszczelniacze patrzyłem są okej, wszystko ślicznie pięknie. Zostawiałem na noc napompowane i nawet 0.01 bara nie uciekło... Nie wiem już co robić bo to jest strasznie wkurzające jak po kilku kilometrach zawieszenia nie ma się w przodzie...
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31


Postprzez henio12323 » 2/7/2015, 20:53

z tego co wiem tam sie nic nie nabija powietrzem..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez kotlet9696 » 2/7/2015, 22:08

To te lagi to nie są powietrzne? :O Ja myślałem że olej to tak żeby się nie zatarły :D
Bo poprzednim razem jak te 200ml wlane oleju było to aż uszczelniacze powywijało... Chyba że to od złego wbijania...
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 2/7/2015, 22:36

w takich lagach za tłumienie moze odpowiadac powietrze, ale praktycznie atmosferyczne. ilosc oleju, zmienia ilosc gazu w srodku, im wiecej dasz oleju, tym po wcisneciu amorka gaz ma większe cisnienie. dlatego wazna jest odpowiednia ilosc oleju - nie za duza ani nie za mała. jak dasz za duzo oleju to bedzie chodził tępo i sztywno no i moze wywalac uszczelniacze. jak dasz za mało, raz ze spadnie smarowanie, dwa że amorek moze dobijać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 2/7/2015, 22:55

O kurcze... No to się zgadza. Dobijają amorki aby powietrze wyleci. I przez to też ucieka mi troszkę i oleju... Teraz pytanie czy te uszczelniacze przetrwają jak doleje oleju i jaką ilość teraz dać tego oleju... Wtedy były twarde. I to bardzo bym powiedział ale ogólnie fajnie się jeździło. Niestety uszczelniacze wywaliło... Czyli wychodzi na to że te wentylki u góry lag to od odpowietrzania są... Dobrze rozumiem? Mógłbyś mi napisać jakąś instrukcje co i jak i ile tego oleju? Bo znalazłem coś na necie że jakoś trzeba zalać olejem, nie wkładać sprężyn i odpowietrzyć a potem odlać 180ml, a to jest prawie wszystko i wychodzi na to że zostaje mi jakieś 70ml oleju (a tyle mam teraz) a to chyba jest za mało...
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 3/7/2015, 08:05

nie wiem, musisz poszukać instrukcji ile wlać oleju, sprawdź na belray lubricant advisor ( wpisz sobie w google ) tam moize bedzie zawarta ile do (front fork ) lag lać oleju.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 3/7/2015, 08:27

Capacity : LubeCap 0.22 liter
Use : Normal
Intervals : Change 6000 km
Products : Bel-Ray High Performance Fork Oil 15W

No tutaj się zgadza. Olej lałem dobry (15W nawet taki sam) tylko troszke mi nie pasuje to że tam jest 0.22 litra niby że do lag się leje. U mnie się mieści 200ml ze sprężynami i wtedy tyle dałem to uszczelniacze po 2 tygodniach poszły się...
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 3/7/2015, 08:41

bo nabiłeś powietrza niepotrzebnie :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 3/7/2015, 09:32

No tak... Dobiłem po 0.5bara bo wydawały mi się za miękkie xD wleje 180 teraz dla bezpieczeństwa :D Te wentylki to do odpowietrzania są tak?
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 3/7/2015, 10:40

tak, moze tam da sie cos dobić ale na pewno nie są to duze wartosci, praktycznie ma byc cisnienie atmosferyczne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 5/7/2015, 18:13

Zalałem po około 100oleju i tak zrobiłem pare kilosów (fakt bo po dołach i to niezłych) no i niestety nad uszczelniaczem zebrało się sporo oleju... Fakt, nie tak jak wtedy gdy wystrzeliły tamte ale i tak mnie to martwi bo może to oznaczać że i te niedługo pójdą do śmieci... Martwić się czy nie ma po co za wczasu?
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 5/7/2015, 21:41

jak juz raz pusciły to mogą puszczac, mozesz spróbować przeczyscic je np szczelinomierzem, kliszą od filmu ( z aparatu) a moze kolega ma seal doctora
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 5/7/2015, 22:24

Niestety seal doctora nie ma raczej nikt z okolicy, ale fajny bajer :D Spróbuję szczelinomierzem albo kliszą tylko tak średnio wiem jak się za to zabrać. Wziąć kliszę i włożyć ją pomiędzy uszczelniacz olejowy a lagę?
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 5/7/2015, 22:42

najbezpieczniej kliszą bo szczelinomierz jest albo za miekki ( cienki) albo za twardy grubszy, chyba że masz cos miedzy 0.5 a 0.10 bo mi 5 za miekki a 10 za twardy jest

z kliszy wycinasz trójkąt ale kant zaokrąglasz żeby nic nie ciął. sciągasz uszczelnaicz pyłowy jeżeli taki masz, i wkładasz w olejowy miedzy uszczelnaicz a lage, i obracasz wysuwająć tym "pazurem" powstałym w góre, tak żeby ewentualny syf po tej kliszy wychodził do góry. to często znacznie przedłuza zywotnosc. u znajomego 2-3 X czysciłem juz cieknącą lage i za kazdy mrazem na jakis czas problem zanikał. wiec kilka miesięcy zyskał.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 6/7/2015, 15:20

Nie da rady. Uszczelniacze puszczają olej jak głupie wystarczy wyjechać w trasę a wyczyścić nie ma jak bo między lagą uszczelniaczem nie zmieści się nic... Chyba do wymiany znowu simmeringi. Znowu czuję, że padną jak te dwie pary ostatnie mimo iż zaleje je tym razem 220ml oleju i nie będę pompował...
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez kris514 » 6/7/2015, 15:25

Podczas wymiany spuszczasz całkowicie stary olej?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kotlet9696 » 6/7/2015, 18:35

Tak, bo niby lepkość ma ale kolor już nie fajny.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości




na górê