Yamaha DT 125 Płyn chłodniczy
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Yamaha DT 125 Płyn chłodniczy
witam posiadam motocykl Yamaha DT 125 2002r.
Mam problem z płynem chłodniczym, a wygląda to dokładnie tak.
gdy przed każdym wyjazdem w teren czyszczę filtr powietrza, sprawdzam powietrze w kołach i standardowo płyn chłodniczy.po każdym powrocie z terenu w chłodnicy jest pusto i nie wiem dlaczego. na pewno nie jest to wydmuchana uszczelka pod głowicą, bo nie dymi na biało i odpala od strzału. Proszę pomoc.
Pozdrawiam
Mam problem z płynem chłodniczym, a wygląda to dokładnie tak.
gdy przed każdym wyjazdem w teren czyszczę filtr powietrza, sprawdzam powietrze w kołach i standardowo płyn chłodniczy.po każdym powrocie z terenu w chłodnicy jest pusto i nie wiem dlaczego. na pewno nie jest to wydmuchana uszczelka pod głowicą, bo nie dymi na biało i odpala od strzału. Proszę pomoc.
Pozdrawiam
Yamaha Dt 125
- Pasza1234
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 1/3/2015, 22:34
- Lokalizacja: Kisielew
Dymienie na biało to dziura w uszczelce, czyli to co będziesz miał za jakiś czas jak będziesz dalej jeździł.
To co obecnie obserwujesz to efekt minimalnej nieszczelności.
Płyn przy takiej nieszczelności nie jest w stanie wcisnąć się do komory spalania, ale ogromne ciśnienie spalin wydostające się przez nieszczelność do układu chłodzenia, wyrzuca płyn z chłodnicy do zbiorniczka wzbiorczego pod lewym boczkiem, o ile masz go podłączonego.
Sprawdź zbiorniczek i przewody idące do niego, jeśli jest pełen płynu,a przewód idący pod korek chłodnicy jest drożny, to wylej płyn, jeśli po następnej jeździe ponownie będzie pełen, to wymiana uszczelki.
To co obecnie obserwujesz to efekt minimalnej nieszczelności.
Płyn przy takiej nieszczelności nie jest w stanie wcisnąć się do komory spalania, ale ogromne ciśnienie spalin wydostające się przez nieszczelność do układu chłodzenia, wyrzuca płyn z chłodnicy do zbiorniczka wzbiorczego pod lewym boczkiem, o ile masz go podłączonego.
Sprawdź zbiorniczek i przewody idące do niego, jeśli jest pełen płynu,a przewód idący pod korek chłodnicy jest drożny, to wylej płyn, jeśli po następnej jeździe ponownie będzie pełen, to wymiana uszczelki.
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Dzieki za pomoc ale to nie jest to,ponieważ: Układ jest drożny bo sprawdzałem, a w zboiorniczku wyrównawczym również nie ma płynu. zaobserwowalem jeszcze, że leci mi biała maź z motocykla, tak jak by płyn chłodniczy zmieszany z olejem i co przypuszczam to nieszczelność na uszczelniaczach wału korbowego. czy to moze być to ?
Yamaha Dt 125
- Pasza1234
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 1/3/2015, 22:34
- Lokalizacja: Kisielew
Uszczelniacze wału mają, a w zasadzie jeden ma kontakt tylko z olejem w przekładni, jeśli padnie,
to moto zacznie spalać olej przekładniowy.
Piszesz leci biała maź.
Jeśli wycieka to odpowietrzeniem skrzyni biegów, no to padło uszczelnienie pompy wody.
Zaglądnij co widać przez korek wlewu oleju do skrzyni.
to moto zacznie spalać olej przekładniowy.
Piszesz leci biała maź.
Jeśli wycieka to odpowietrzeniem skrzyni biegów, no to padło uszczelnienie pompy wody.
Zaglądnij co widać przez korek wlewu oleju do skrzyni.
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość