Zobacz wątek - Kilka pytań odnośnie A2
Advertisement
NAS Analytics TAG

Kilka pytań odnośnie A2

Przepisy, prawo
_________

Kilka pytań odnośnie A2

Postprzez bisek123 » 10/6/2015, 10:11

Witam, posiadam prawko A2 i planuje kupic motocykl a dokładniej bandita 400. I teraz kilka sytuacji bandyta 400 posiadający 36,5kw jest sprowadzony i ma wbite 25kw, blokuje motocykl o te 1,5kw ale nie zgłaszam tego ani nie wprowadzam zmian do dowodu rejestracyjnego czyli zostaje tam 25kw, i czy w takiej sytuacji moge miec jakies problemy z prawem albo z ubezpieczalnią przy wypadku? I drugie pytanie kupuje bandita 400 z mocą w dowodzie 36,5kw blokuje go hamownia przeglądy i te sprawy wklepią mi w dowodzie 35k wracam do domu i go odblokowuje przywracam moc do 36,5kw i czy przy wypadku ubezpieczalnia moze sie przyczepic do tak nie wielkiej różnice (1,5kw) ?
bisek123
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/7/2012, 19:46


Postprzez Fugu » 10/6/2015, 10:19

Jezdzisz pojazdem, ktorego moc odbiega od mocy zdefiniowanej w papierach. Tym samym jezdzisz pojazdem bez homologacji - ubezpieczalnia nie odpowiada za szkody wyrzadzone tym pojazdem, ty masz problemy w razie kontroli.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez Tofcio82 » 10/6/2015, 21:23

Wedlug norm europejskich, moc silnikow opuszczajacych fabryke moze roznic sie maksymalnie 5%. Nie jest w tedy wymagana zadna korekta w papierach i wedlug prawa wszystko gra.
U Ciebie blad wychodzi mi 4.1%, wiec odpowiedz sobie sam :)
Tofcio82
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3/12/2012, 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez leff » 10/6/2015, 22:03

wg przepisow liczy sie to co jest w papierach
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Fugu » 11/6/2015, 06:29

I to bez zadnej tolerancji. Jesli masz w papierach 35.1 kW, to jadac na nim z A2, w trakcie kontroli lapiesz mandat za jazde bez uprawnien.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez bisek123 » 11/6/2015, 07:55

Tofcio82
zaciekawileś mnie tym tematem masz moze jakiś link do źródła z kąd tą wiedze zaczerpnołeś
bisek123
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/7/2012, 19:46

Postprzez Fugu » 11/6/2015, 08:19

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 3apl%3aPDF

Punkt 8.
Zwroc uwage, ze sa dwa pomiary:
Pierwszy: w celu ustalenia mocy silnika (8.1) wykonany na silowni w celu ustalenia mocy tego typu silnika i jego homologacji. Tutaj tolerancja jest tylko 2%!
Drugi: w celu ustalenia mocy danego egzemplarza (8.2), wykonany w dwoch punktach - na rolce w trakcie testow "end of line" gdy pojazd opuszcza fabryke.
Tylko w drugim wypadku obowiazuje 5% roznicy w stosunku do homologowanego egzemplarza.

ALE: ta dyrektywa dotyczy tolerancji pomiaru mocy dla serii pojazdow. Nie dotyczy uprawnien do prowadzenia - tutaj liczy sie tylko i wylacznie, to, co jest wpisane w papierach danego pojazdu.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez bisek123 » 11/6/2015, 09:48

A bandita 400 jak najlepiej zablokowac z 50km na 47km waszym zdaniem ? Wyregulowac gaznik odpowiednio, zmiana zembatek wchodzi w gre przy tej pojemnosci ?
bisek123
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/7/2012, 19:46

Postprzez bisek123 » 11/6/2015, 09:48

A bandita 400 jak najlepiej zablokowac z 50km na 47km waszym zdaniem ? Wyregulowac gaznik odpowiednio, zmiana zembatek wchodzi w gre przy tej pojemnosci ?
bisek123
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/7/2012, 19:46

Postprzez Tofcio82 » 11/6/2015, 19:46

Liczy sie to, co masz w papierach. Dyrektywa, o ktorej tu mowa, pokazuje tylko, ze drobna niescislosc w dokumentach to nie jest zaden przekret ale powszechna praktyka, malo tego, USANKCJONOWANA PRAWNIE.

Nie ma tu potrzeby poprawiac fabryki. Nie kupiles motoru-samorobki z papierami od Pana Kazia pisanymi na kolanie i szemrana homologacja.
To jest model produkowany w tysiacach sztuk. Za procesem homologacji stoja tutaj ogromne pieniadze i caly sztab ludzi.

Druga sprawa: chcesz przydlawic silnik o wartosc bledu pomiaru. Zalejesz gorsza benzyne, zmieni sie temperatura powietrza, wreszcie pojedziesz na inna hamownie i juz masz rozne pomiary. Wlasnie po to dopuszcza sie bledy.
Tofcio82
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3/12/2012, 15:01
Lokalizacja: Szczecin



Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê