Zobacz wÄ…tek - Ktm Sx 250 1997r . Brak kompresji po wstawieniu tulei
NAS Analytics TAG

Ktm Sx 250 1997r . Brak kompresji po wstawieniu tulei

Enduro, Cross
_________

Ktm Sx 250 1997r . Brak kompresji po wstawieniu tulei

Postprzez marcin199517 » 27/5/2015, 19:28

Witam wszystkich. Ostatnio oddalem swoj cylinder aby wprasowac nowa tuleje, zakupilem tlok wossnera , szlif zrobiony do tloku, zlozylem i ktm pali lecz kompresja wynosi zaledwie 6 barow ;/ uszczelniacze na wale nowe , uszczelki nowe. Sciagnelem glowice (glowica troche obstukana od wczesniejszego tloka) oddalem do delikatnego splanowania a kompresja jaka byla taka jest ;( postanowilem zrobic zaslepke glowicy wiec dorobilem na plaszczyzne cylindra metalowa uszczelke skrecilem glowice i kompresja porzadna sie pojawila . Doszedlem do wniosku ze jezeli na takiej zaslepce jest to musi byc gdzies peknieta glowica od tego uderzenia przez stary tlok, przyszla dzis druga lecz kompresji dalej brak ;/// Ma ktos jakies pomysly ? zle zrobiona tuleja ?
marcin199517
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2015, 15:07


Postprzez henio12323 » 27/5/2015, 20:05

na przyszłosc dział offroad

hmm a jak z uszczelką ? bo rozumiem moto nie odpala, nie puszcza np wody ? bo jak tak spada to musiał by byc jakis przedmuch.

uszczelka nowa była ? skręcana dynamometrem ? tłok jak zamontujesz w cylindrze to w górnej pozycji jest praktycznie na równo z cylindrem ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez marcin199517 » 27/5/2015, 20:28

moto odpala wody nie puszcza. tak pod glowica sa dwa oringi a co do tloka to wlasnie nie zgadza sie z plaszczyzna gorna brakuje dokladnie 0,35mm
marcin199517
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2015, 15:07

Postprzez MJR128 » 27/5/2015, 21:58

Żadna kompresja tylko ciśnienie sprężania.
Jak wyglądała ta twoja zaślepka? Zamiast głowicy przykręciłeś kawał blachy do cylindra, zrobiłeś w niej otwór do wkręcenia manometru i zmierzyłeś?

Lepiej porównaj geometrię nowego tłoka ze starym.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez henio12323 » 27/5/2015, 23:21

z tego co kojarze to w tym roczniku powinna byc uszczelka, oringi chyba weszły póxniej - jutro obczaje po katalogach co i jak.


ale skoro brakuje tłoka to masz odpowiedź. w SXach powinno byc równo z powierzchnią cylindra.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez marcin199517 » 28/5/2015, 09:54

pod glowice dopasowana cienka blacha i skrecona , manometru do niej nie przykrecalem poprostu zaslepiona byla plaszczyzna glowicy i na kopniaku olbrzymia poprawa ... Postaram sie dzisiaj sciagnac cylek i porownac . ok bylbym wdzieczny za sprawdzenie ;)
marcin199517
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2015, 15:07

Postprzez henio12323 » 28/5/2015, 11:48

jednak szły oringi, ale nadal obstawiam że to kwestia tego że tłok jest zbyt niski. poprawa na pewno była z blachą bo miałeś nad tłokiem tylko kilka mm do blachy, głowica ma wgłębienie przez co było mniejsze cisnienie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez marcin199517 » 28/5/2015, 12:28

Hmm to zostalo mi sciagnac cylinder i porownac tloki . Dzieki za informacje ;)
marcin199517
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2015, 15:07

Postprzez marcin199517 » 28/5/2015, 14:01

A wiec tak ... do motoru dostalem dwa stare tloki , moj tlok jest identyczny jak jeden z tych dwoch tylko inna selekcja , zas ten drugi tlok ma denko wyplukle i boczna krawedz jest o 3mm wyzsza od mojego . Czy to bedzie przez to ? z numeru na tym wyzszym tloku odczytalem ze to ponoc 89-94r . Jeszcze jeden problem jest taki ze po sciagnieciu cylindra na wale pokazal sie olej , duzo oleju wiec chyba bez rozpolowienia sie nie obejdzie ;/
marcin199517
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2015, 15:07

Postprzez henio12323 » 28/5/2015, 14:20

no to masz odpowiedź co i jak. skoro masz olej to albo uszczelniacz, albo uszczelka między karterami - albo najgorsze jak wywaliło dziure w karterze w srodku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 28/5/2015, 18:54

Albo to jest po prostu olej z mieszanki.

porównaj sobie numer ramy i powiedz który to rocznik.
250 SX 1990: à partir de VBKMX[J/M/N]20*LM000001
250 SX 1991: à partir de VBKMX[J/M/N]20*MM000001
250 SX 1992: à partir de VBKMX[J/M/N]20*NM000001
250 SX 1993: à partir de VBKMX[J/M/N]20*PM000001
250 SX 1994: à partir de VBKMX[J/M/N]20*RM000001
250 SX 1995: à partir de VBKMX[J/M/N]20*SM000001
250 SX 1996: à partir de VBKMX[J/M/N]20*TM000001
250 SX 1997: à partir de VBKMX[J/M/N]20*VM000001
250 SX 1998: à partir de VBKMX[J/M/N]20*WM000001
250 SX 1999: à partir de VBKMX[J/M/N]20*XM000001
250 SX 2000: à partir de VBKMX[J/M/N]20*YM000001
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez marcin199517 » 29/5/2015, 09:42

Niestety na olej z mieszanki nie wyglada ;/ jest zdecydowanie za duzo bo wal jest caly mokry dookoła i gesty olej , z numerow po ramie wychodzi 1996 ;) tylko nie wiem czy sie teraz lapie do 96 czy powyzej bo tlok mam powyzej ;)
marcin199517
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2015, 15:07

Postprzez henio12323 » 29/5/2015, 15:23

a nie ma zadnego oznaczenia na tłoku ? ewentualnie szukaj po katalogach w których podane sąwymiary
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez marcin199517 » 30/5/2015, 16:01

Dół zrobiony jednak kompresji ani trochę nie przybyło ;/ czy te 2-3mm na tłoku mają aż takie wielkie znaczenie?
marcin199517
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2015, 15:07

Postprzez henio12323 » 30/5/2015, 20:29

tak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez marcin199517 » 1/6/2015, 16:49

A ile powinno być barów na nowej tulei żeliwnej ?
marcin199517
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2015, 15:07

Postprzez marcin199517 » 1/6/2015, 16:50

Przed dotarciem i o ile mniej więcej wzrośnie po dotarciu
marcin199517
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2015, 15:07

Postprzez marcin199517 » 2/6/2015, 17:04

Problem z kompresją rozwiązany ale jest kolejny problem... 1 2 3 4 bieg i nagle jakby blokowalo silnik, wciskam sprzęgło a koło stoi, zatrzymuje się i normalnie z kopa pali
marcin199517
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2015, 15:07

Postprzez henio12323 » 2/6/2015, 17:32

edytuj posty - nie pisz jeden pod drugim

co było rozwiązaniem problemu z kompresją - napisz dla potomnosci.

masz tuleje żeliwną ? puchnie tłok zapewne. trzeba robic albo luźne pasowania, albo długo docierać przy tulei
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê