Zobacz wątek - Problem z zapłonem CBR F4i
NAS Analytics TAG

Problem z zapłonem CBR F4i

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z zapłonem CBR F4i

Postprzez Zekori » 29/4/2015, 22:47

Panowie,potrzebujÄ™ pomocy.
Problem wygląda następująco.Jechałem dzisiaj powoli po kostce brukowej,nagle widzę kontrolka FI,wyłącza się moto.Odpalam,i tak ze dwa razy.Przejechałem kawałek,dałem trochę w palnik i nagle znowu rozłączył ,ale sam załączył i dalej bez problemów.Przejechałem bezproblemowo z 60 kilometrów.I później znowu,kostka i akcja od nowa,doczłapałem się gdzieś,padł całkiem.
Co odpaliłem to od razu gasł,a jak nie to dyskoteka na obrotach ,ew kręcił do max 8 tyś i padał.Bawiłem się tak ze 20 minut,było i tak,że moto odpaliło normalnie,wsiadam i jeb gaźnie i tylko się wtryski załączają,wyłączają.To znaczy przy załaczonym kluczyku i pozycji on startera,wtrysk słychać ,że załącza,przerwy i znowu załącza i tak w koło Macieju.W końcu załapał,jest normalnie i potem jazda od nowa w drodze do domu.Załącza ,rozłącza.Przy rozłączaniu pali się kontrolka FI tak,jakbym zgasił moto.Postawione moto chodzi już normalnie.
FI nie pali się na stałe.Moto potrafi jechać i nagle zaczyna się zabawa.
Macie jakieś pomysły?
Jedyne co przychodzi mi do głowy to ,że coś rozłącza jakiś wtyk,ewentualnie jaki czujnik.Może regulator zaczyna świrować?Nie wiem już sam.
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie!
Zekori
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 27/3/2012, 23:12
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez balchan1 » 29/4/2015, 23:13

Sam sobie odpowiedziałeś. Posprawdzaj jakość połączeń wszystkich wtyczek, wyciągnij i włóż je kilka razy. Możliwe że gdzieś styki zaśniedziały i nie łączą. Po wszystkim przejedź się po bruku i spróbuj znowu. Jeżeli problem nadal wystąpi, to prawdopodobnie gdzieś w układzie powstały zimne luty (pękająca cyna). Jeśli nie to, poszukamy dalej.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie


Postprzez Zekori » 29/4/2015, 23:26

JakieÅ› ewentualnie inne sugestie?
Najbardziej dziwi mnie,że przez 60 km nie działo się nic,specjalnie wziąłem moto na najbardziej rozwaloną nawierzchnię w mieście i tak samo nic.
To co piszesz ,że bardzo prawdopodobne,ze względu na fakt,że moto stało 3 lata nieużywane.Nie dawał wcześniej najmniejszych objawów,chodził idealnie.Chciałem to dzisiaj wszystko kręcić ,ale mój współnajemca garażu zabrał wszystkie narzędzia,a zestaw kanapowy Hondy nie wystarczy do rozkręcenia całego konia;/
Zekori
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 27/3/2012, 23:12
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Zekori » 30/4/2015, 13:19

Doszedl kolejny problem.Sprawdzalem dzisiaj aku,bezpieczniki i kostki.Nic nie znalazlem,za to przebieg dzienny sam sie wyzerowal,godzina przestawila i co najdiwniesze przestalo wykrywac rezerwe!Mialem polowe rezerwy,teraz nie pokazuje jej wcale.Oczywiscie teraz moto chodzi jak zloto...
Zekori
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 27/3/2012, 23:12
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez balchan1 » 30/4/2015, 13:44

Widać że masz jakieś problemy z elektryką. Sprawdź może jakość podłączenia akumulatora, jakość połączenia do masy przewodów. Wyzerowało się samo, czy podczas sprawdzania bezpiecznika? Bo jeśli odłączyłeś aku albo bezpieczniki to normalne że przebieg się wyzerował. A co odnośnie rezerwy, jak w twojej CBR jest wskazywana?
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Zekori » 3/5/2015, 17:10

Kiedy załącza się rezerwa pojawia się wskaźnik po lewej stronie wyświetlacza z kreseczkami ilości tej rezerwy.
Aku sprawdzane.Ostatnio mechanior sprawdzał mi lampe przy okazji wymiany klocków i podginał lekko wtyki od żarówki,niestety zapomniał wyłączyć zapłon i poszedł bezpiecznik od zegarów w wyniku zwarcia.Może wtedy coś się popieprzyło?
Zekori
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 27/3/2012, 23:12
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez balchan1 » 3/5/2015, 21:51

Wątpię aby było to związane ze spalonym bezpiecznikiem. Sprawdzałeś wszystkie wtyczki, także te ukryte głębiej w motocyklu (czyli podłączenie wtrysku, komputer zapłonu, czujniki itd). Jeżeli problem nadal będzie występował, to jedyne co mi przychodzi do głowy to sczytanie błędów u diagnosty. Powodzenia!

http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... elektryka/
Możesz rzucić okiem na zagadnienie dodatkowej masy.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Zekori » 3/5/2015, 22:12

Jutro Hanna leci do serwisu bo szkoda sezonu na samodzielne grzebanie,a że lubię wylecieć w trasę to musi wszystko działać jak należy.Naczytałem się trochę o tej elektryce i chyba każdy właściciel F4i przerabiał mój problem.
Oby tylko nie było to coś super kosztownego bo zdecydowanie wole kupić drugi komplet kapci niż wywalić na elektryke ;/
Zekori
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 27/3/2012, 23:12
Lokalizacja: Szczecin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości




na górê