Problem z zapłonem CBR F4i
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Problem z zapłonem CBR F4i
Panowie,potrzebujÄ™ pomocy.
Problem wygląda następująco.Jechałem dzisiaj powoli po kostce brukowej,nagle widzę kontrolka FI,wyłącza się moto.Odpalam,i tak ze dwa razy.Przejechałem kawałek,dałem trochę w palnik i nagle znowu rozłączył ,ale sam załączył i dalej bez problemów.Przejechałem bezproblemowo z 60 kilometrów.I później znowu,kostka i akcja od nowa,doczłapałem się gdzieś,padł całkiem.
Co odpaliłem to od razu gasł,a jak nie to dyskoteka na obrotach ,ew kręcił do max 8 tyś i padał.Bawiłem się tak ze 20 minut,było i tak,że moto odpaliło normalnie,wsiadam i jeb gaźnie i tylko się wtryski załączają,wyłączają.To znaczy przy załaczonym kluczyku i pozycji on startera,wtrysk słychać ,że załącza,przerwy i znowu załącza i tak w koło Macieju.W końcu załapał,jest normalnie i potem jazda od nowa w drodze do domu.Załącza ,rozłącza.Przy rozłączaniu pali się kontrolka FI tak,jakbym zgasił moto.Postawione moto chodzi już normalnie.
FI nie pali się na stałe.Moto potrafi jechać i nagle zaczyna się zabawa.
Macie jakieś pomysły?
Jedyne co przychodzi mi do głowy to ,że coś rozłącza jakiś wtyk,ewentualnie jaki czujnik.Może regulator zaczyna świrować?Nie wiem już sam.
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie!
Problem wygląda następująco.Jechałem dzisiaj powoli po kostce brukowej,nagle widzę kontrolka FI,wyłącza się moto.Odpalam,i tak ze dwa razy.Przejechałem kawałek,dałem trochę w palnik i nagle znowu rozłączył ,ale sam załączył i dalej bez problemów.Przejechałem bezproblemowo z 60 kilometrów.I później znowu,kostka i akcja od nowa,doczłapałem się gdzieś,padł całkiem.
Co odpaliłem to od razu gasł,a jak nie to dyskoteka na obrotach ,ew kręcił do max 8 tyś i padał.Bawiłem się tak ze 20 minut,było i tak,że moto odpaliło normalnie,wsiadam i jeb gaźnie i tylko się wtryski załączają,wyłączają.To znaczy przy załaczonym kluczyku i pozycji on startera,wtrysk słychać ,że załącza,przerwy i znowu załącza i tak w koło Macieju.W końcu załapał,jest normalnie i potem jazda od nowa w drodze do domu.Załącza ,rozłącza.Przy rozłączaniu pali się kontrolka FI tak,jakbym zgasił moto.Postawione moto chodzi już normalnie.
FI nie pali się na stałe.Moto potrafi jechać i nagle zaczyna się zabawa.
Macie jakieś pomysły?
Jedyne co przychodzi mi do głowy to ,że coś rozłącza jakiś wtyk,ewentualnie jaki czujnik.Może regulator zaczyna świrować?Nie wiem już sam.
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie!
- Zekori
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 27/3/2012, 23:12
- Lokalizacja: Szczecin
Sam sobie odpowiedziałeś. Posprawdzaj jakość połączeń wszystkich wtyczek, wyciągnij i włóż je kilka razy. Możliwe że gdzieś styki zaśniedziały i nie łączą. Po wszystkim przejedź się po bruku i spróbuj znowu. Jeżeli problem nadal wystąpi, to prawdopodobnie gdzieś w układzie powstały zimne luty (pękająca cyna). Jeśli nie to, poszukamy dalej.
komar 2 biegi ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
JakieÅ› ewentualnie inne sugestie?
Najbardziej dziwi mnie,że przez 60 km nie działo się nic,specjalnie wziąłem moto na najbardziej rozwaloną nawierzchnię w mieście i tak samo nic.
To co piszesz ,że bardzo prawdopodobne,ze względu na fakt,że moto stało 3 lata nieużywane.Nie dawał wcześniej najmniejszych objawów,chodził idealnie.Chciałem to dzisiaj wszystko kręcić ,ale mój współnajemca garażu zabrał wszystkie narzędzia,a zestaw kanapowy Hondy nie wystarczy do rozkręcenia całego konia;/
Najbardziej dziwi mnie,że przez 60 km nie działo się nic,specjalnie wziąłem moto na najbardziej rozwaloną nawierzchnię w mieście i tak samo nic.
To co piszesz ,że bardzo prawdopodobne,ze względu na fakt,że moto stało 3 lata nieużywane.Nie dawał wcześniej najmniejszych objawów,chodził idealnie.Chciałem to dzisiaj wszystko kręcić ,ale mój współnajemca garażu zabrał wszystkie narzędzia,a zestaw kanapowy Hondy nie wystarczy do rozkręcenia całego konia;/
- Zekori
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 27/3/2012, 23:12
- Lokalizacja: Szczecin
Doszedl kolejny problem.Sprawdzalem dzisiaj aku,bezpieczniki i kostki.Nic nie znalazlem,za to przebieg dzienny sam sie wyzerowal,godzina przestawila i co najdiwniesze przestalo wykrywac rezerwe!Mialem polowe rezerwy,teraz nie pokazuje jej wcale.Oczywiscie teraz moto chodzi jak zloto...
- Zekori
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 27/3/2012, 23:12
- Lokalizacja: Szczecin
Widać że masz jakieś problemy z elektryką. Sprawdź może jakość podłączenia akumulatora, jakość połączenia do masy przewodów. Wyzerowało się samo, czy podczas sprawdzania bezpiecznika? Bo jeśli odłączyłeś aku albo bezpieczniki to normalne że przebieg się wyzerował. A co odnośnie rezerwy, jak w twojej CBR jest wskazywana?
komar 2 biegi ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Kiedy załącza się rezerwa pojawia się wskaźnik po lewej stronie wyświetlacza z kreseczkami ilości tej rezerwy.
Aku sprawdzane.Ostatnio mechanior sprawdzał mi lampe przy okazji wymiany klocków i podginał lekko wtyki od żarówki,niestety zapomniał wyłączyć zapłon i poszedł bezpiecznik od zegarów w wyniku zwarcia.Może wtedy coś się popieprzyło?
Aku sprawdzane.Ostatnio mechanior sprawdzał mi lampe przy okazji wymiany klocków i podginał lekko wtyki od żarówki,niestety zapomniał wyłączyć zapłon i poszedł bezpiecznik od zegarów w wyniku zwarcia.Może wtedy coś się popieprzyło?
- Zekori
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 27/3/2012, 23:12
- Lokalizacja: Szczecin
Wątpię aby było to związane ze spalonym bezpiecznikiem. Sprawdzałeś wszystkie wtyczki, także te ukryte głębiej w motocyklu (czyli podłączenie wtrysku, komputer zapłonu, czujniki itd). Jeżeli problem nadal będzie występował, to jedyne co mi przychodzi do głowy to sczytanie błędów u diagnosty. Powodzenia!
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... elektryka/
Możesz rzucić okiem na zagadnienie dodatkowej masy.
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... elektryka/
Możesz rzucić okiem na zagadnienie dodatkowej masy.
komar 2 biegi ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Jutro Hanna leci do serwisu bo szkoda sezonu na samodzielne grzebanie,a że lubię wylecieć w trasę to musi wszystko działać jak należy.Naczytałem się trochę o tej elektryce i chyba każdy właściciel F4i przerabiał mój problem.
Oby tylko nie było to coś super kosztownego bo zdecydowanie wole kupić drugi komplet kapci niż wywalić na elektryke ;/
Oby tylko nie było to coś super kosztownego bo zdecydowanie wole kupić drugi komplet kapci niż wywalić na elektryke ;/
- Zekori
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 27/3/2012, 23:12
- Lokalizacja: Szczecin
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość