Zobacz wÄ…tek - stukanie w silniku
NAS Analytics TAG

stukanie w silniku

Enduro, Cross
_________

stukanie w silniku

Postprzez fh1216 » 25/3/2015, 10:14

Słychać to od okolo 3miesiecy. Olej zmienilem (nowy filtr i czyszczenie sitka) znów to samo. Luzy na zawodach regulowane ostatnio(ssące pomiędzy 0,10-0,15 a wydechowe 0,15-0,20) walki w bdb stanie( brak zarysowan na czopach itp) łańcuszek rozrządu co prawda juz jeździ z kilka lat ale jest jeszcze troche do napiecia( mysle ze do zimy objezdze) nie wiem czy to ma znaczenie ale na przedniej zebatce jest dosyć duży luz( wiem ze musi być luz ale nie wiem czy jest odpowiedni..) na koszu sprzegoowym nie bylo za bardzo luzu jak ostatnio olej zmienialem. Co silnika ma ponad 40tys przejechane ( i bardzo prawdopodobne ze nie byl rozbierany) co do samego stukania to zarówno na zimnym i cieplym podobnie. Stukanie słychać jak dam gazu przy niskich obrotach tzn do 4tys potem calkowicie cichnie i dopiero od wyższych znów się pojawia lecz troche ciszej.. Jak przejadę chwile z dosyć duza prędkością ( czyli tez wysokie obroty - ponad 6tys) to potem to stukanie chwile słychać nawet na wolnych obrotach. Olej zalany 10w40 mobil (ale od ciężarowego czyli diesel ...wiem wiem ze niektórzy będą pisać ze zly olej ale na tym motocyklowym tak samo bylo...stukanie niby rośnie wraz z obrotami lecz cichnie od 4.. Słychać w okolicy walu/korby ale nie na 100% . Możliwe ze jest luz na korbie , wyciagniety łańcuszek rozrządu lub napinacz rozrządu ma swoje lata i nie daje rady juz. A co wy uważacie? Dodam ze mocy nie brakuje , nie dymi , pali wmiare dobrze chociaż przy ujemnej temp na pełnym ssaniu trzeba kręcić z 4-6sekund. A powie mi ktos o co chodzi z "puszka mocy" /rezonans szumów czy cos takiego. To znajduje się pomiędzy filtrem powietrza a gaznikiem? I jak to ma być bo niektórzy piszą ze zatkana/odetkana (właśnie nie wiem) prowadzi powoli do degradacji silnika... Stukoty słychać przy przyspieszaniu do 4tys a jak puszcze gaz to cichną calkowicie. Narazie wolalbym kilka miesięcy pezejezdzic bo ostatnio dalej 500zl w napęd i na wakacjach zarobię to może wtedy cos kupie jakiś łańcuch rozrządu . Oplaca sie kupować nowy napinacz rozrządu czy zostawić stary czy może przerobić na manualny? A propo zębatki przedniej to walek zdawczy jest w porządku tylko zebatka ma luz na walku.silnik utrzymuje wolne obroty do 1500 . Jak zejdzie poniżej to juz zaczyna nierównomiernie chodzić i często gaśnie wtedy

Honda nx250 4t 89r
Co do tego airboxa to mam identyczny jak ten http://www.google.pl/search?q=airbox+ho ... AQ#mhpiv=2
I wchodzi on w krociec pomiędzy filtrem powietrza a gaznikiem m wchodzi on tak od góry w krociec i tak wygląda jakby to cos związane z podcisnieniem związane
A propo oleju zalalem go z tego względu ze mam go calkowicie za darmo oczywiście świeży a nie jakiś stary .a co do sprzegla to aż tak szybko by się zuzylo na tym oleju? Jak cos to jaki olej polecasz oczywiście 10w40
Ostatnio edytowano 25/3/2015, 20:27 przez fh1216, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23


Postprzez henio12323 » 25/3/2015, 12:13

a luz na wale jest ? moze korba siada, a olej to wywal bo zarzniesz sobie sprzęgło.

nie wiem co to puszka mocy, wrzuc fotki, albo napisz w ogóle co to za motorek.

generalnie miedzy filtrem powietrza a gaźnikiem jest airbox i guma mocująca jej srednica i długosc mogą zmienic charakterystyke pracy silnika.

napisz co to za moto żeby oceniac czy napinacz zostawic czy nie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez fh1216 » 25/3/2015, 20:51

linki do zdjęc:
http://zapodaj.net/12c1b800df4ac.png.html
http://zapodaj.net/48c58f0aafa28.jpg.html
http://zapodaj.net/2b7ed211294ce.jpg.html
http://zapodaj.net/eca0b4c750d62.jpg.html
http://zapodaj.net/d4bb2a6671b65.jpg.html

linia ciagła oznacza że wężyk widać z tej perspektywy , a przerywana to czymś jest zasłonięty wężyk
Opis "kolorowego zdjecia" :

1- jakaÅ› pompka/membrana
A- wężyk ten idzie do tego zbiorniczka/buteleczki nr 3 (jest to ten sam wężyk co wężyk "D")
B- wężyk wchodzi do gaźnika od samej góry
C- wężyk wchodzi do gaźnika od strony prawej (siedzac na motocyklu) mniej wiecej w połowie wysokości gaźnika (na pewno wyżej niz komora pływakowa) obok miejsca gdzie wchodzi ten wężyk w gaźnik jest na tej samej wysokosci taki dzyndzel/kanał na załozenie innego węzyka (ja tam nie mam żadnego wężyka)

2- jakiś mały plastikowy zbiorniczek
H- wężyk ten idzie w dółi uchodzi w powietrze (wiadomo o co chodzi)
I- wężyk ten wchodzi w silnik a dokładniej gdzieś od góry skrzyni biegów (troszke widac ze jakby nim szedl olej lub powietrze z olejem lub koła zębate wyrzucaja olej na niego bo czasem jest w okolicy "nachodzenia" wężyka na dzyndzel/rurke od silnika jest delikatnie przyśliwione olejem
J- wężyk wchodzi w "obudowe" filtra powietrza i nie wiem co sie z nim dalej dzieje/gdzie idzie itp (nie wiem czy ma połączenie z "powietrzem" wewnątrz filtra powietrza

3- jakiÅ› plastikowy zbiorniczek/buteleczka
D- (ten sam wężyk co wężyk "A") idzie on do tej pompki/membrany
E- idzie do odpowietrznika zbiornika paliwa
F- uchodzi w powietrze (przechodzi na drugÄ… stronÄ™ silnika ale to chyba bez znaczenia)
G- uchodzi w powietrze (idzie w dół)

Na innym zdjeciu macie schemat oryginalny co jest nalepiony na zbiorniku paliwa. Jeśli sie "rozeznacie" w tych zdjęciach to napiszcie co to jest to 1,2,3 i do czego słuzy itp. Macie rowniez narysowane na innym zdjeciu tą "puszke mocy" czy airbox czy jak to tam (taki mały schemacik w paincie :D
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez fh1216 » 26/3/2015, 14:06

Honda nx250 4T ciecz 89r (składany w ameryce)
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez fh1216 » 27/3/2015, 14:28

Pomoże ktos wytłumaczyć co to jest na zdjęciach i poco się to stosuje??
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez henio12323 » 27/3/2015, 19:06

jeżeli węzyk jest podpięty tak jak na oryginalnej naklejce nie pod kranik paliwa tylko pod odpowietrznik w korku wlewu. to to jest taki system pewnie, który ma na celu pobieranie np nadmiaru paliwa, odpowietrza bak, możliwe że częsc paliwa w postaci oparów trafia potem do dolotu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê