Kilka pytań odnośnie 50ccm
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kilka pytań odnośnie 50ccm
Witam chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy od ludzi obeznanych w temacie 50ccm.
Po 1. od 19 stycznia 2013 roku wszedł ten przepis z prawkiem AM, jak to dokładnie wygląda? Byłem pewny, że teraz na wszystkie 50ccm potrzeba AM, a w sklepie z skuterami usłyszałem, że można jeździć na sam dowód. Jak to jest? Chcę wiedzieć bo nie uśmiecha mi się płacenie mandatu za jazdę bez uprawnień bo tak by wychodziło... 18'tkę miałem 20 lutego 2013 więc praktycznie miesiąc po wprowadzeniu przepisu ;/
Po 2. Jak to wygląda z rejestracją 125ccm na 50ccm. Wiem, że jest to nielegalne i można z tego powodu mieć przykrości, ale słyszałem o modułach blokujących przyciskiem prędkość do 45km/h. I jak to by wyglądało gdybym taki motocykl zakupił. W sensie, że to inny właściciel zarejestrował go na 50ccm. Mógłbym dalej mieć z tego powodu problemy?
Po 1. od 19 stycznia 2013 roku wszedł ten przepis z prawkiem AM, jak to dokładnie wygląda? Byłem pewny, że teraz na wszystkie 50ccm potrzeba AM, a w sklepie z skuterami usłyszałem, że można jeździć na sam dowód. Jak to jest? Chcę wiedzieć bo nie uśmiecha mi się płacenie mandatu za jazdę bez uprawnień bo tak by wychodziło... 18'tkę miałem 20 lutego 2013 więc praktycznie miesiąc po wprowadzeniu przepisu ;/
Po 2. Jak to wygląda z rejestracją 125ccm na 50ccm. Wiem, że jest to nielegalne i można z tego powodu mieć przykrości, ale słyszałem o modułach blokujących przyciskiem prędkość do 45km/h. I jak to by wyglądało gdybym taki motocykl zakupił. W sensie, że to inny właściciel zarejestrował go na 50ccm. Mógłbym dalej mieć z tego powodu problemy?
- rozeekkpl
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 21/3/2015, 20:12
1. Niestety, o miesiąc za późno. Jeżeli 18 lat ukończyłbyś przed 19 stycznia 2013 roku to wtedy mógłbyś jeździć na dowód.
2. Wygląda to tak, że jak masz wypadek/stłuczkę (o ile na policję zadzwonią)/potrącisz kogoś to jak stwierdzą, że pojemność jest nie ta co w papierach to odpowiadasz za fałszerstwo dokumentów (albo poprzedni właściciel, nie jestem pewny, ale kupując musiałeś o tym, że to 125/50 być poinformowany, teraz w sądzie byś musiał udowodnić, że tak nie było). Dalej odpowiadasz jak bez uprawnień.
Od siebie dodam, że jak masz B to masz też AM. A jeżeli zrobiłeś B niedługo po 18 to w przyszłym roku na wiosnę będziesz mógł jeździć motocyklami 125cc, 11kW, 0,1kg/kW tak więc czy opłaca się ryzykować? Kup sobie piździka markowego, używkę. Sprzedasz go co najwyżej z niewielką stratą, coś na AM6 (silnik). Później kupisz 125cc i będziesz zadowolony. Ewentualnie poczekaj i wróć do sprawy za rok.
2. Wygląda to tak, że jak masz wypadek/stłuczkę (o ile na policję zadzwonią)/potrącisz kogoś to jak stwierdzą, że pojemność jest nie ta co w papierach to odpowiadasz za fałszerstwo dokumentów (albo poprzedni właściciel, nie jestem pewny, ale kupując musiałeś o tym, że to 125/50 być poinformowany, teraz w sądzie byś musiał udowodnić, że tak nie było). Dalej odpowiadasz jak bez uprawnień.
Od siebie dodam, że jak masz B to masz też AM. A jeżeli zrobiłeś B niedługo po 18 to w przyszłym roku na wiosnę będziesz mógł jeździć motocyklami 125cc, 11kW, 0,1kg/kW tak więc czy opłaca się ryzykować? Kup sobie piździka markowego, używkę. Sprzedasz go co najwyżej z niewielką stratą, coś na AM6 (silnik). Później kupisz 125cc i będziesz zadowolony. Ewentualnie poczekaj i wróć do sprawy za rok.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości