Zobacz wÄ…tek - Enduro 4T 125 - warto?
NAS Analytics TAG

Enduro 4T 125 - warto?

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Enduro 4T 125 - warto?

Postprzez apiro » 11/3/2015, 20:13

Zastanawiam się nad kupnem takiego małego enduraka 125 4t i ciekawi mnie czy był by w stanie dostarczyć mi frajdy i satysfakcji. Generalnie chodzi o lekki teren i trochę miasta. Latalem jeden sezon na kawie er500. Teraz chciałbym wrócić tylko problem w tym ze wolałbym teraz legalnie a posiadam kat b. Dlatego pytanie czy to będzie naprawdę przepaść dla mnie i wywalona kasa w błoto?
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54


Re: Enduro 4T 125 - warto?

Postprzez SpeedyGonzales » 11/3/2015, 21:11

apiro napisał(a):Zastanawiam się nad kupnem takiego małego enduraka 125 4t i ciekawi mnie czy był by w stanie dostarczyć mi frajdy i satysfakcji

Frajda to jedynie małe spalanie. Poza dobrymi MZ SM i Sendą 125 nie ma większego wyboru w tej klasie do sklepu i powrót ok, na dalsze trasy i offroadowe szaleństwo nie licz.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez sito79 » 11/3/2015, 21:59

Przepaść będzie hehe, ale plusy jakie daje taki lekki motorek są nieocenione. 125 4T daje jedynie przyjemność z przemieszczania się z punktu A do punktu B z bardzo umiarkowaną prędkością, i to o ile jesteś facetem, który nie potrzebuje "przedłużacza członka"
Chcesz się trochę pobawić to zdecydowanie nowoczesny 2T, ale tu spalanie i awaryjność x2 x3.
DR125se
sito79
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez szaol20 » 12/3/2015, 10:07

Apiro powiem Ci tak jako użytkownik Yamahy XT 125 X. Tak jak koledzy wyżej pisali mała awaryjność, niskie spalanie, tanie części zamienne. Niestety na dalsze trasy motorek jest męczący (ale ja daje radę i 300 km dziennie zrobić). Na miasto idealna. Różnica między tym co miałeś i jeździłeś a taką Yamahą będzie kolosalna :).
szaol20
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 29/9/2014, 12:08

Postprzez apiro » 12/3/2015, 19:03

Szaol a ile ci to pocisnie i jak przyspiesza? I radzi sobie w lekkim terenie typu leśne ścieżki?
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez szaol20 » 13/3/2015, 08:05

Na prostej bez wiatru 103 km/h, to kres możliwości obłożony dużym spalaniem, przelotówka tak 80 -85 km/h, wiadomo większy wiatr z przodu czy górka i motorek zwalnia. Z przyspieszaniem jest średnio, pamiętaj to tylko 125 4T (10 KM). Poruszałem się po leśnych ścieżkach i daje radę :), oczywiście nie mówimy o koleinach półmetrowych i dużym błocie.
szaol20
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 29/9/2014, 12:08

Postprzez sito79 » 13/3/2015, 14:03

Zapomnij też o podjazdach, tam gdzie moja DT125r wskakuje na 2-gim biegu na pełnej bombie, czterotaktowa dwunastokonna DR125 na jedynce po prostu staje z braku mocy, za to po mieście i szuterkach, dość przyjemnie i sprawnie się nią porusza.
DR125se
sito79
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez sirturek » 14/3/2015, 19:47

Enduro 125 w 4t to porażka, na co takie co.... Szukaj 2t z papierami do 11kw
sirturek
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 3/7/2014, 13:30

Postprzez henio12323 » 14/3/2015, 21:51

4takty są dobre jak pisali, ekonomiczne, nie sypiące sie ale o szalenstwie nie ma mowy. to bardziej sprzęt dla kogos kogo nie interesują osiągi tylko dojechanie z pkt a bo b niezaleznie w sumie od terenu ( no wiadomi jak przed nami bedzie jakis podjazd wiekszy w lesie to mozna od razu szukać objazdu bo nie ma co sie wygłupiać ) sprzety przyjemne ale do 60 km/h potem zaczyna sie wibracje, wycie silnika i jazda przestaje byc przyjemna.

2takty są lepsze pod względem wygody, ale jechac 100 km nawet mniejszymi prędkosciami od brzęczącego 2T mozna ogłuchnąć :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez sito79 » 15/3/2015, 14:01

Henio, 60 do 80km/h 125 4T łapie nieco wigoru bo pracuje na podwyższonych obrotach, powyżej 80km/h zaczyna się to co pisałeś, wibracje, nieprzyjemny dźwięk silnika, podwyższone spalanie, jazda na niemal 100% możliwości silnika (zalżnie od wagi jeźdźca)
Jak poprawi się pogoda to mam nadzieję, zrobić jakiś uczciwie przedstawiający DR125 film, jak jedzie, jak się rozpędza oraz kilka słów o sprzęcie.
DR125se
sito79
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez MarcinMalinaPL » 21/3/2015, 11:08

Jeśli chodzi o lekki teren to nic więcej, gdyż 125 w 4suwie nie jest jakoś zaskakująco mocna + jest cięższa od 2suwa i nie nadaje się do terenu ale nadaje się na dłuższe trasy..nie znam się na tyle by polecić cokolwiek z enduro w kategorii 125 w 4t
Aprilia RS 50
i jakieś 2 chińczyki
MarcinMalinaPL
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 8/5/2014, 20:51
Lokalizacja: Åšwidwin



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê