Nierównomiernie wycierająca się opona
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Nierównomiernie wycierająca się opona
W niedawno zakupionej fazerce zauważyłem że opona na przednim kole wyciera się nie na środku bieżnika ale lekko z lewej strony, po bokach widać że opona jest mało zużyta na krawędziach i środku ale w miejscu największego zużycia widać że nadaje się już do wymiany. Dodam że uszczelniacz w lewej ladze (po tej samej stronie z której jest wytarta opona) cieknie i moto ma aktualnie wymieniane uszczelniacze. Co może być tego przyczyną? czy to oznaka jakiegoś poważniejszej kolizji?
- kefis
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 27/3/2012, 10:27
- Lokalizacja: sanok
Eeech... po prostu kupiłeś strasznie zaniedbane moto
Uszczelniacz wymienia siÄ™ od razu jak zaczyna ciec.
To normalne że któraś strona opony zużywa się szybciej, a boki na ulicy prawie zawsze są mniej zjechane niż środek. A jak opona z przodu jest totalnie zajechana, to też na środku trochę gumy zostaje, tylko delikatnie po bokach schodzi totalnie, nie wiem dlaczego
Uszczelniacz wymienia siÄ™ od razu jak zaczyna ciec.
To normalne że któraś strona opony zużywa się szybciej, a boki na ulicy prawie zawsze są mniej zjechane niż środek. A jak opona z przodu jest totalnie zajechana, to też na środku trochę gumy zostaje, tylko delikatnie po bokach schodzi totalnie, nie wiem dlaczego
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Prawdopodobnie koło jest troche przekrzywione(jak popatrzyłem od przodu to odległość między tarczą a lagą z obu stron chyba trochę się różni) i dlatego wyciera się bardziej z boku niż na środku. tylko dlaczego to koło jest właśnie przekrzywione? to ślad po jakimś wypadku czy po prostu coś jest źle złożone?
- kefis
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 27/3/2012, 10:27
- Lokalizacja: sanok
jeśli nie jestes pewien co do przeszłosci to sprawdź lagi pod kątem skrzywienia i pod dolną półką tam bedzie chyba najlepiej widac czy ktoś przy nich majstrował. Ewentualnie przyłóż coś prostego i sprawdź czy gdzieś nie odstaje
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Tak nie sprawdzi.. ja jak okazało się miałem lekko krzywą półke a moto i jechał prosto itd. a wyszlo to dopiero przy okazji wymiany golenia.. Podnieś moto i wyciągnij lage.. jak masz krzywą półke to laga juz nie wejdzie idealnie w swoje miejsce tylko bedzie chciała iść do przodu/tyłu względem górnej półki.. Sam amortyzator możesz oddać do serwisu - u mnie na mierniku zegarowym chcą 20zł za sprawdzenie.
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 369
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Jakby moto nie było skoszone, to nie będzie przez to wycierało opony z jednej strony, gdyby tak było, to musiałby się ostro zapierać za kierownicę żeby jechało prosto
Odległość między tarczą a lagą, na oko, chyba się różni? No proszę... Żeby dało się to zauważyć, musiałoby być tak skoszone że ja pierdziele, to raz, dwa, ta odległość wcale nie musi być równa Przecież wcale nie jest to symetryczna konstrukcja.
Taka podstawowa informacja na poczÄ…tek, co to za moto?
Odległość między tarczą a lagą, na oko, chyba się różni? No proszę... Żeby dało się to zauważyć, musiałoby być tak skoszone że ja pierdziele, to raz, dwa, ta odległość wcale nie musi być równa Przecież wcale nie jest to symetryczna konstrukcja.
Taka podstawowa informacja na poczÄ…tek, co to za moto?
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości