Jaki ładny i tani morocykl/skuter do 125ccm?
Posty: 63
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Jaki ładny i tani morocykl/skuter do 125ccm?
Witam wszystkich
mam nadzieję, że takich tematów nie macie tutaj na pęczki i nie zostanę pominięty i odesłany do oczytania forum ^^
otóż chciałbym kupić jakiś motocykl (lub skuter) który czasem (1-2 razy w tygodniu) służyłby mi do przejechania co nieco po mieście, ale w głównej mierze miałby za zadanie stać i się kurzyć, żeby naliczały mi się zniżki z OC
I pewnie najprościej byłoby mi kupić jakiś zupełnie najtańszy skuter w tesco, ale pomyślałem, że jak już go rzeczywiście będę chciał czasem użyć, to mi aż wstyd będzie siadać na tym czymś, co koło skutera pewnie nawet nie stało, a co dopiero koło motocykla.
No więc ostatecznie postanowiłem że przydało by sięrozeznać w sytuacji i dołożyć troszkę jeśli będzie warto.
Co do tego jaki bym chciał mieć ten skuter/motocykl:
średnio mocny - w zasadzie nawet nie wiem jakie prędkości osiągają takie skutery/motocykle. Chciałbym, żeby spokojnie pojechał 60-70km/h nie męcząc przy tym maksymalnie silnika. więc pewnie jakieś 80-90 max. Przy tym najlepiej jakby był możliwie oszczędny, no ale wiem, że nie można mieć wszystkiego Jeśli takie prędkości to w ogóle abstrakcja, to sprowadźcie mnie na ziemię
nie "piździk" - nie wiem jak to określić dokładnie, ale najgorsze co widuję, to takie skuterki które jadąc 50-60km/h wydają okropny, wysoki dźwięk, jakby ktoś piłą łańcuchową ciął plastik. Chciałbym, żeby przy takich 60-70km/h nie oglądało się za mną pół ulicy z miną "co to za pacan?"
ładny to pojęcie względne, więc może opiszę to tak - najlepiej jeśli będzie wyglądem przypominał szosówkę (coś w stylu hondy hornet). ale wybredny nie jestem, więc nie będę dokładał 2000zł dla samego wyglądu
co do ceny nie jestem pewien. Chciałbym dać jak najmniej, najlepiej koło 1000, jak pomyślę racjonalnie to ze 2000, ale pewnie sensowne oferty będą od 3000, a stanie na tym, że zdecyduję się na coś za 4000. Nie mniej jednak im taniej tym lepiej
Jeśli chodzi o mnie to mam 172 cm wzrostu i jakieś 67kg wagi. Skuter/motocykl najlepiej jakbym miał nowy, ale może być używany tak ze 2 lata (?). Jutro zorientuję się jakie są różnice w cenach ubezpieczeń i będę wiedział, czy opłaca mi się brać używanego, czy lepiej nowego
No i ważne, żebym mógł jeździć na nim na prawku kat.B (mam od ponad 5 lat)
Najszczęśliwszy byłbym, gdybyście podrzucili mi przykładowe propozycje z opisem plusów i minusów oraz cenami nowego/używanego.
Ale i tak będę wdzięczny za każdą wypowiedź która choć trochę mi pomoże podjąć decyzję, lub nakieruje mnie na co zwracać uwagę i co lepiej kupić a czego nie
mam nadzieję, że takich tematów nie macie tutaj na pęczki i nie zostanę pominięty i odesłany do oczytania forum ^^
otóż chciałbym kupić jakiś motocykl (lub skuter) który czasem (1-2 razy w tygodniu) służyłby mi do przejechania co nieco po mieście, ale w głównej mierze miałby za zadanie stać i się kurzyć, żeby naliczały mi się zniżki z OC
I pewnie najprościej byłoby mi kupić jakiś zupełnie najtańszy skuter w tesco, ale pomyślałem, że jak już go rzeczywiście będę chciał czasem użyć, to mi aż wstyd będzie siadać na tym czymś, co koło skutera pewnie nawet nie stało, a co dopiero koło motocykla.
No więc ostatecznie postanowiłem że przydało by sięrozeznać w sytuacji i dołożyć troszkę jeśli będzie warto.
Co do tego jaki bym chciał mieć ten skuter/motocykl:
średnio mocny - w zasadzie nawet nie wiem jakie prędkości osiągają takie skutery/motocykle. Chciałbym, żeby spokojnie pojechał 60-70km/h nie męcząc przy tym maksymalnie silnika. więc pewnie jakieś 80-90 max. Przy tym najlepiej jakby był możliwie oszczędny, no ale wiem, że nie można mieć wszystkiego Jeśli takie prędkości to w ogóle abstrakcja, to sprowadźcie mnie na ziemię
nie "piździk" - nie wiem jak to określić dokładnie, ale najgorsze co widuję, to takie skuterki które jadąc 50-60km/h wydają okropny, wysoki dźwięk, jakby ktoś piłą łańcuchową ciął plastik. Chciałbym, żeby przy takich 60-70km/h nie oglądało się za mną pół ulicy z miną "co to za pacan?"
ładny to pojęcie względne, więc może opiszę to tak - najlepiej jeśli będzie wyglądem przypominał szosówkę (coś w stylu hondy hornet). ale wybredny nie jestem, więc nie będę dokładał 2000zł dla samego wyglądu
co do ceny nie jestem pewien. Chciałbym dać jak najmniej, najlepiej koło 1000, jak pomyślę racjonalnie to ze 2000, ale pewnie sensowne oferty będą od 3000, a stanie na tym, że zdecyduję się na coś za 4000. Nie mniej jednak im taniej tym lepiej
Jeśli chodzi o mnie to mam 172 cm wzrostu i jakieś 67kg wagi. Skuter/motocykl najlepiej jakbym miał nowy, ale może być używany tak ze 2 lata (?). Jutro zorientuję się jakie są różnice w cenach ubezpieczeń i będę wiedział, czy opłaca mi się brać używanego, czy lepiej nowego
No i ważne, żebym mógł jeździć na nim na prawku kat.B (mam od ponad 5 lat)
Najszczęśliwszy byłbym, gdybyście podrzucili mi przykładowe propozycje z opisem plusów i minusów oraz cenami nowego/używanego.
Ale i tak będę wdzięczny za każdą wypowiedź która choć trochę mi pomoże podjąć decyzję, lub nakieruje mnie na co zwracać uwagę i co lepiej kupić a czego nie
- vtream
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 2/3/2015, 23:41
Jeśli chcesz coś "marcowego" to polecam Honde Cbr 125- motocykl ten ma dobre opinie,małe spalanie:3l-4,5 v max- po odblokowaniu 130-140. Ogólnie to polecam ten motocykl
Lecz jeśli chcesz coś taniego i nie zależy ci ma marce motocykla to polecam jakiegoś zippa
Lecz jeśli chcesz coś taniego i nie zależy ci ma marce motocykla to polecam jakiegoś zippa
*FazeRR*
- NaKOLE,,dawca,,
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 27/2/2015, 14:10
- Lokalizacja: Lublin
Nad hondą cbr 125 myślałem, tylko cena trochę wyższa niż chciałem... ale widziałem też używane za niewiele ponad 3000zł. tyle że sie na motocyklach kompletnie nie znam, więc w jakim stanie powinien być motocykl, aby był wart kupna? Mam na mysli np przebieg, ile lat i coś na co warto zwrócić uwagę co powinno z automatu zdysklasyfikować jakiś motocykl z kupna
a z zippa jest tego pełno, więc jak byś podrzucił jakiś przykład czegośco mniej więcej pasowałoby do moich wymagań to byłbym dźwięczny
a z zippa jest tego pełno, więc jak byś podrzucił jakiś przykład czegośco mniej więcej pasowałoby do moich wymagań to byłbym dźwięczny
- vtream
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 2/3/2015, 23:41
Zippa nigdy nie posiadałem więc za wiele nie powiem :p troszkę poczytałem i chyba dobrą opcją z motocykli "zipp" dla ciebie byłby "Zipp manic" Z tego co się dowiedziałem: salanie=3-3,5 v-max= podobno zablokowany 80-90km/h odblokowany= 100-110km/h
Moto ma niby dobre opinie ale ja mogę tylko powiedzieć tyle co się dowiedziałem
A co do pytania: na co masz zwrócić uwagę przy kupnie. Radzę ci zobaczyć ten krótki film
http://youtu.be/s87gCJPrDfY
Moto ma niby dobre opinie ale ja mogę tylko powiedzieć tyle co się dowiedziałem
A co do pytania: na co masz zwrócić uwagę przy kupnie. Radzę ci zobaczyć ten krótki film
http://youtu.be/s87gCJPrDfY
*FazeRR*
- NaKOLE,,dawca,,
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 27/2/2015, 14:10
- Lokalizacja: Lublin
To od razu zapytam - jak jest z legalnością takiego odblokowania? Nie jestem osobą która lubi się popisywać i będę raczej jeździł po mieście, ew. kawałek poza centrum miasta, więc 110 km/h raczej mi nie jest potrzebne.. ale jeśli to nie jest nic trudnego i nijak nie wadzi jeśli chodzi o wszelkie gwarancje, ubezpieczenia i kwestie prawne, to pewnie odblokuję, no bo czemu nie
- vtream
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 2/3/2015, 23:41
Jest jedna blokada na module W serwisie zdejmą ci ją za około 200zl Podobno ma v-max=125. Możesz jeszcze "wybebeszyć" tłumik,lub wymienić go na inny
Lecz jeśli zamierzasz kupić nowego zippa to blokadę w serwisie możesz zdjąć ale nie ruszaj tłumika bo nie będziesz miał gwarancji
Lecz jeśli zamierzasz kupić nowego zippa to blokadę w serwisie możesz zdjąć ale nie ruszaj tłumika bo nie będziesz miał gwarancji
*FazeRR*
- NaKOLE,,dawca,,
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 27/2/2015, 14:10
- Lokalizacja: Lublin
- NaKOLE,,dawca,,
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 27/2/2015, 14:10
- Lokalizacja: Lublin
Nie mam najmniejszego zamiaru jeździć 130-140km/h
To co potrzebuję to około 80km/h.. ale oczywiście lepiej mieć jakiś zapas. Różne sytuacje na drodze się zdarzają.
NSR z tego co gdzieś widziałem i czytałem to dość drogi moto w utrzymaniu, a spalanie ma 2x większe niż większość 4suwowych.
Żeby było jasne to jeszcze raz napiszę - moto ma głównie stać + czasem pojechać gdzieś przez miasto. Przy czym ma nie "piździeć" jak te różne tanie chińskie skuterki do tego być jak najtańsze i niedużo palić. Osiągi typu 130-140 po odblokowaniu to ostatnie o czym będę myślał przy wyborze motocykla
To co potrzebuję to około 80km/h.. ale oczywiście lepiej mieć jakiś zapas. Różne sytuacje na drodze się zdarzają.
NSR z tego co gdzieś widziałem i czytałem to dość drogi moto w utrzymaniu, a spalanie ma 2x większe niż większość 4suwowych.
Żeby było jasne to jeszcze raz napiszę - moto ma głównie stać + czasem pojechać gdzieś przez miasto. Przy czym ma nie "piździeć" jak te różne tanie chińskie skuterki do tego być jak najtańsze i niedużo palić. Osiągi typu 130-140 po odblokowaniu to ostatnie o czym będę myślał przy wyborze motocykla
- vtream
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 2/3/2015, 23:41
- NaKOLE,,dawca,,
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 27/2/2015, 14:10
- Lokalizacja: Lublin
NaKOLE,,dawca,, napisał(a):Hymm. No to może coś typu Yamaha TZR,Aprilia rs 125?
ja mówię o oszczędności, a Ty mi yamahę podrzucasz i aprilie które bardziej mi wyglądają na ścigacze (choć do ścigaczy to im daleko) niż moto do jazdy po mieście zamiast podrzucać mi kolejne tego typu propozycje myślę, że wolałbym poczekać na wypowiedzi trochę bardziej doświadczonych użytkowników ale oczywiście dziękuję za te pierwsze propozycje, bo mi trochę pomogły rozeznać się w temacie
swoją drogą zastanawiało mnie zawsze, czy da się pościągać te obudowy tak, żeby został motocykl naked?
- vtream
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 2/3/2015, 23:41
On nie chce bzyczenia dwusuwa.. A 125 4t nie pojedzie we dwójkę 135. Najtańsze i nie dużo palić ?
Obadaj yamahę ybr 125
(otwórz link)
Obadaj yamahę ybr 125
(otwórz link)
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
-
Rolnik62 - Bywalec
- Posty: 622
- Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
- Lokalizacja: Gliwice
Rolnik62 napisał(a):On nie chce bzyczenia dwusuwa.. A 125 4t nie pojedzie we dwójkę 135. Najtańsze i nie dużo palić ?
Obadaj yamahę ybr 125
O, nawet to fajnie wygląda choć cena trochę wyższa niż się nastawiałem..
A powiedzielibyście mi coś więcej na temat tych zipp? np zipp manic, albo zipp pro 125? cenowo duże lepiej wychodzą, więc jak to jest z takimi cudami techniki, że lepiej ich nie brać?
W związku ze sporadycznym użytkowaniem raczej nie powinienem się obawiać szybko zużywającymi się częściami, czy może to nie o to chodzi?
- vtream
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 2/3/2015, 23:41
Jak złapiesz bakcyla, to myślisz, że będziesz jeździł raz w tygodniu tak ?
Jak masz stałą pracę to tego kafla sobie od swojego banku pożycz tam gdzie masz konto JA bym się nie zastanawiał nawet. Jak myślisz dlaczego zipp kosztuje tyle, a np yamaha tyle ?
Zależy też co jest w twojej okolicy i w jakim stanie, bo jest dosyć dużo 125 wartych uwagi.
Jak masz stałą pracę to tego kafla sobie od swojego banku pożycz tam gdzie masz konto JA bym się nie zastanawiał nawet. Jak myślisz dlaczego zipp kosztuje tyle, a np yamaha tyle ?
Zależy też co jest w twojej okolicy i w jakim stanie, bo jest dosyć dużo 125 wartych uwagi.
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
-
Rolnik62 - Bywalec
- Posty: 622
- Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
- Lokalizacja: Gliwice
Mam pracę, ale jestem też studentem i kokosów nie zarabiam.. a te 2-3 razy w tygodniu będą niezbędne, bo czasem muszę dojechać do klienta gdzie autobusami/tramwajami albo się nie da albo trwało by to wieki. bakcyla, że złapię to wiem, ale wiem też, że potrafię się opanować i nie będzie mnie kusiło żeby wyciągać z maszyny ile wlezie, ani też żeby kupować szybko coś mocniejszego.
a kafla pożyczać nie muszę, bo mam kilka tysięcy oszczędności, tylko po prostu nie chcę wydać za dużo jak na swoje potrzeby i możliwości.. na inne rzeczy też trzeba mieć kasę a w dodatku paliwo się samo nie naleje
Po prostu główne założenie to nabijanie kolejnych lat ubezpieczenia żeby mieć zniżki jak będę chciał mieć coś bardziej wartościowego i jako dojazd do klienta kiedy jest to niezbędne. Reszta to w pewnym sensie dodatek, bylebym się nie wstydził jechać tym czymś po ulicy 60km/h jednocześnie wydając dźwięk jakbym chciał wszystkich ogłuszyć w okolicy i obrzydzić im motocykle..
a co na przykład z takim junakiem 122 f?
http://www.junak.com.pl/kolekcja/motocy ... -CM--.html
Urodą nie odbiega od tej yamahy. Główny problem to hamulce bębnowe z tyłu, oraz różne mniejsze wady które przy sporadycznym użytkowaniu nie powinny mieć dla mnie znaczenia. No i ma sporo mniejszą Vmax - to jest spowodowane blokadą którą mogę zdjąć gdzieś odpłatnie, czy rzeczywiście te silniki są tak mało wydajne? bo mocy teoretycznie ma więcej?
a kafla pożyczać nie muszę, bo mam kilka tysięcy oszczędności, tylko po prostu nie chcę wydać za dużo jak na swoje potrzeby i możliwości.. na inne rzeczy też trzeba mieć kasę a w dodatku paliwo się samo nie naleje
Po prostu główne założenie to nabijanie kolejnych lat ubezpieczenia żeby mieć zniżki jak będę chciał mieć coś bardziej wartościowego i jako dojazd do klienta kiedy jest to niezbędne. Reszta to w pewnym sensie dodatek, bylebym się nie wstydził jechać tym czymś po ulicy 60km/h jednocześnie wydając dźwięk jakbym chciał wszystkich ogłuszyć w okolicy i obrzydzić im motocykle..
a co na przykład z takim junakiem 122 f?
http://www.junak.com.pl/kolekcja/motocy ... -CM--.html
Urodą nie odbiega od tej yamahy. Główny problem to hamulce bębnowe z tyłu, oraz różne mniejsze wady które przy sporadycznym użytkowaniu nie powinny mieć dla mnie znaczenia. No i ma sporo mniejszą Vmax - to jest spowodowane blokadą którą mogę zdjąć gdzieś odpłatnie, czy rzeczywiście te silniki są tak mało wydajne? bo mocy teoretycznie ma więcej?
Ostatnio edytowano 3/3/2015, 15:26 przez vtream, łącznie edytowano 1 raz
- vtream
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 2/3/2015, 23:41
Ile chcesz maksymalnie! wydać na kupno ? Jak przyjdzie prawdziwa wiosna to ceny pójdą jeszcze wyżej, i wtedy nic nie kupisz... Kaski i ciuchy też pójdą w górę. Musisz się sprecyzować: chcę, lub nie chcę.
Paliwo to najmniejszy twój kłopot przy 125 w czterosuwie
Jak ci ten zippek stanie z dala od cywilizacji, to klient na pewno się ucieszy Jeżeli dojazd do klienta jest twoim obowiązkiem służbowym, to ja bym wolał mieć spokojną głowę
Paliwo to najmniejszy twój kłopot przy 125 w czterosuwie
Jak ci ten zippek stanie z dala od cywilizacji, to klient na pewno się ucieszy Jeżeli dojazd do klienta jest twoim obowiązkiem służbowym, to ja bym wolał mieć spokojną głowę
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
-
Rolnik62 - Bywalec
- Posty: 622
- Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
- Lokalizacja: Gliwice
Posty: 63
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości