Zobacz wątek - Pas dla kierowcy z uchwytami dla pasażera - ma ktoś ? Opinie
 
NAS Analytics TAG

Pas dla kierowcy z uchwytami dla pasażera - ma ktoś ? Opinie

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Pas dla kierowcy z uchwytami dla pasażera - ma ktoś ? Opinie

Postprzez Grynfix » 25/2/2015, 18:09

Witam. W 1 z moich tematów kilka opcji chwytów przedyskutowaliśmy i wyszło wszystko na to, że pas będzie najsensowniejszym pomysłem.
No ale żeby nie kupić a potem okazałoby się to bez sensu poszukałem jakiś informacji na internecie - nie ma nic szczególnego prawdę mówiąc. Więc może tutaj spróbuje jakieś informacje uzyskać :)

Ma może ktoś taki pas ? Używa go do szybszej turystki, jak to się sprawdza w praktyce, jaka jest tego wytrzymałość ? Ogólnie chętnie poczytam opinii osób to mających :)
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42


Postprzez Fugu » 25/2/2015, 18:18

Masz na mysli cos takiego?

http://www.hein-gericke.de/beifahrer-haltegurt.html

Kup i wyprobuj - cena nie jest blokujaca....
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez Grynfix » 25/2/2015, 18:25

Tak dokładnie :)
No ten jest zaskakująco tani, zazwyczaj jak patrzyłem to koło 100 - 140zł . Tu za ~40zł to nie "piniądz"



Jak to po ludzku znaleźć w PL ? Jest tego jakaś poprawna nazwa ?
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez leff » 25/2/2015, 20:47

ale po co?

jesli masz top case to wystarczy, kazde rozwiazanie typy pas bedzie przenosilo obciazenie pasazera na Ciebie co jest raczej malo komfortowe w dluzszej trasie. Naucz pasazera zeby trzymal sie uchwytow z boku/tylu moto.


http://allegro.pl/czesci-motocyklowe-15 ... s0-mt-0113
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Grynfix » 25/2/2015, 20:52

Nie mam ! :P To jest Thunderace i jego urok.. W R1 są uchwyty pod bakiem. W Thundercacie na zadupku a w thunderace po prostu nie ma chwytów. Albo trzymasz sie kierowcy albo niczego :P hahah.. Takie dziwne coś ..

I właśnie kminilem nad chwytami na bak itd ale nie jestem ich zwolennikiem - boje się o klejnoty w razie boom tak w przenośni, skolei jechałem raz jako plecak hornetem 900 i chwyty z tyłu których i tak nie mam są po prostu męczące, szczególnie na dluższą mete.

Można powiedzieć, ze albo bedzie trzymała mnie za szmaty albo kupie jej taki pas i bedzie sie trzymała mnie za chwyty. To je kobieta - tego nie zrozumiesz. Ja za dzieciaka jeździłem z kuzynami to trzymałem tylko łapy na baku i żyłem a tu co zrobisz ? nic nie zrobisz..



a co do linku --> no tu są te które widziałem po 100 - 120zł .. A kolega powyżej dał pas który myśle też by załatwił sprawe za śmieszne 10Euro :P
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Fugu » 25/2/2015, 21:03

Z tymi uchwytami pod bakiem to bym dyskutowal - w instrukcji ta opcja nie jest opisana. Jest natomiast pasek na siedzeniu.

EDIT:
Dziwnego masz tego thunderace - w EU, kazdy motocykl zarejestrowany na dwie osoby musi miec mozliwosc trzymania sie dla pasazera. Na fotkach w necie jest pasek na siedzeniu pasazera. Jesli ty go nie masz, to ktos go musial upier.....ciac.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Grynfix » 25/2/2015, 21:14

Fugu - serio ten pasek to jest do trzymania się ? W życiu bym na to nie wpadł.. aż poszukam sobie fotek jak ma to wyglądać jak ktoś sie za to trzyma . Obrazek
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez leff » 25/2/2015, 21:22

dorob stelaz pod sakwy, bedzie sie miala czego trzymac

pasow poszukaj jeszcze na louis.de i fc-moto.de
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Vergon » 25/2/2015, 21:25

Nie wiem do czego służą tylne uchwyty, ale na bank nie do trzymania :lol: Chyba leff nigdy nie jeździłeś na plecaku trzymając się tych uchwytów a Ty Fugu nie próbowałeś usiąść z tyłu i złapać się tego paska na siedzeniu ;)

Ale taka prawda, niech się lalka nauczy jeździć jako plecak to nie będzie Ci potrzebny żaden pas, kwestia wprawy i będzie się Wam razem zaje*iście latało.
A pasów jak już tak bardzo chcesz to poszukaj z Oxforda i Adrenaline, szczególnie ta druga firma miała chyba w b.dobrej cenie takie pasy.
Ostatnio edytowano 25/2/2015, 21:28 przez Vergon, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez leff » 25/2/2015, 21:27

Vergon - jezdzilem .... i dlatego jak mam plecaka to zawsze mam top case
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Grynfix » 25/2/2015, 21:28

Jak tylko ogarnę szwabski na tyle aby ogarnąć tą stronke którą dal Fugu to spróbuje tam kupić :P

Fugu - w R1 ten chwyt pod bakiem jest nawet na fotkach mocno widoczny Obrazek. W thunderze z tych co wymieniliście jedynie mam ten pasek.

Musze pomysleć nad tym paskiem czy to stabilne rozwiązanie.
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Vergon » 25/2/2015, 21:31

Nie żartuj nawet z tym paskiem :lol: :lol:
Wyobraź sobie najpierw wektory w którą stronę będzie chciała spaść Twoja panna a później kąt jej rąk trzymających ten pasek względem miejsca w którym on się znajduje.
To se ne nada.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Fugu » 25/2/2015, 21:32

Na zdjeciu ktore wkleiles tez jest pasek na siedzeniu pasazera.

Tak jak pisalem, w instrukcji dziury pod bakiem nie sa opisane jako uchwyty - chyba ze mam jakas zla instrukcje ;)

Z paskiem nie zartuje. Porownaj sobie n.p. zdjecia aktualnej ER-6 z EU i USA - w EU sa raczki, w USA jest pasek.

http://www.kawasaki.com/Products/2015-Ninja-650-ABS
http://www.kawasaki.pl/pl/products/spor ... f/overview

Mozesz zreszta przeklikac zdjecia motocykli dowolnego producenta - jak nie ma raczek to jest pasek - o ile moto jest homologowane pod dwie osoby.
Ostatnio edytowano 25/2/2015, 21:39 przez Fugu, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Grynfix » 25/2/2015, 21:34

No właśnie próbuje sobie to wyobrazić i nie cholery nie mogę (jedyne co to cholernie wynaturalnioną pozycje pasażera sobie wyobrażam..) .. Nigdy nie jechałem motocyklem trzymając się za jaja więc ...

Dalej chyba jestem za tym pasem z uchwytami ;) bo pasek to zong życia
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Fugu » 25/2/2015, 21:44

Jesli twoj plecaczek ma jaja, to moze i masz problem. Ogolnie powinien miec miejsce w tym miejscu ;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Vergon » 25/2/2015, 21:45

Być może jest taka zależność, ale moim zdaniem jest to tylko i wyłącznie obejście przepisów homologacyjnych, żeby mogło to wyjechać na drogę bez szpecących uchwytów. Na tej samej zasadzie ktoś założył lampy i kierunkowskazy do sportowych 1000 i wypuścił "to" na drogi publiczne.
W R6 miałem i w Gixie też mam paski a nie mam uchwytów, więc być może.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grynfix » 25/2/2015, 21:56

Hahaha.. Nie no .. W tamtym miejscu gdzie ja mam jaja mój plecaczek ma fajną dziurkę ale po prostu na swoim przykładzie próbowałem sobie wyobrazić pozycje plecaka.. No łeb urwany. Podejrzewam tak jak vergon, że te paski są dla faktu bycia. W zx6 i 9 były chwyty z tyłu które zazwyczaj i tak wykręcali bo z tego co czytałem to one nadają się tylko do przymocowania bagażu. Plecak raczej nie da rady na dłuższą mete tak jechać.. wymyśliłem jeszcze jeden patent, co prawda szpecący ale zdejmowany więc nie bylo by żalu.

Tak jak ten pas co dał Fugu tylko puścić porządny pasek z konkretnego materiału zakończony 2 chwytami np. z torby podróżnej (bo ten w tym pasie to chyba nawet to samo). Oczywiście wszystko zrobiłbym u szewca porządną nicią. Bo tak naprawdę chwyt jest jej potrzebny dopiero powyżej tych 160 180 i więcej. Mi osobiście było zaje***cie wygodnie przy pałowaniu z tymi chwytami pod bakiem w R1. Myśle takie rozwiązanie tylko z dokładanym chwytem mogło by zdać egzamin a zdjęcie/założenie tego to w końcu tylko 1 śruba bo w Thunderze pod okręcaniu 1 śruby druga robi jako zawias. Nie musze odkręcać obu aby coś tamtędy przełożyć :P Obrazek i tędy ładnie puścić pas


młoda przy mocnym odkręceniu miała by się czego złapać a na mnie nie były by przenoszone te wszystkie siły i przeciążenia związane z trzymaniem się pasazera
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Fugu » 25/2/2015, 22:10

Grynfix napisał(a):Podejrzewam tak jak vergon, że te paski są dla faktu bycia.

Dyrektywa 93/32/EWG:

1. WYMOGI OGÓLNE

W przypadku, gdy umożliwia się przewóz pasażera pojazd musi być wyposażony w system ręcznego chwytu dla pasażera. Musi on mieć postać paska, uchwytu lub uchwytów.

1.1. Pasek

Pasek musi być przymocowany do siedzenia w taki sposób, żeby pasażer mógł z łatwością z niego korzystać. Pasek i jego mocowanie muszą być tak zaprojektowane, aby wytrzymały bez uszkodzenia pionową siłę uciągu 2 000 N, przyłożoną statycznie do środka powierzchni tego paska przy maksymalnym nacisku 2 MPa.

1.2. Uchwyt ręczny

Przy zastosowaniu uchwytu, należy go umieścić blisko podpory i symetrycznie w stosunku do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu.

Uchwyt i musi być tak zaprojektowany, żeby wytrzymał bez uszkodzenia pionową siłę uciągu 2 000 N, przyłożoną statycznie do środka powierzchni tego uchwytu przy maksymalnym nacisku 2 MPa.

Przy zastosowaniu dwóch uchwytów, należy je umieścić symetrycznie po jednym z każdej strony.

Te uchwyty muszą być tak zaprojektowane, by każdy z nich wytrzymał bez uszkodzenia pionową siłę uciągu 1 000 N, przyłożoną statycznie do środka powierzchni tego uchwytu przy maksymalnym nacisku 1 MPa.


Grynfix napisał(a):W zx6 i 9 były chwyty z tyłu....


Nie w wersji USA, tam jest dalej pasek:
http://content.kawasaki.com/Content/Upl ... oa.isx.png
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Vergon » 25/2/2015, 22:15

Skoro pisze o 9 to pewnie mowa o starej zx6, tam były uchwyty
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grynfix » 25/2/2015, 22:17

Fugu - czyli są dla faktu bycia bo tak przewidziane jest w przepisach. A że są totalnie nie funkcjonalne - no chyba, ze jako mocowanie do siatki żeby przewieźć kask lub podnieść w dziwny sposób fotel i dostać sie do "bagażnika" to owszem :)


Tak.. Chodzi mi o starą kawe zx6 i zx9 95 - 02. One miały uchwyty jak klamki od stara na zadupku
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Następna strona


Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê