Nowy, większy motocykl na wypady i nie tylko. Ten czy inny?
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Nowy, większy motocykl na wypady i nie tylko. Ten czy inny?
Postanowiłem z moim doświadczeniem i chęciami do wygodniejszych dalszych wypadów zmienić na coś większego - szukam szosowo-turystyka.
Jak na razie od dłuższego czasu mam upatrzony jeden model: Honde VFR 800 w v-tecu. Budżet jaki mam to 12000-13000, ale wciąż nie jestem pewien. Jednak ciągnie mnie, aby kolejny motocykl był bardziej sportowy niż turystyczny i Hondę CBR 600 też biorę pod uwagę.
Moto na pewno będę jeździł w dalsze wypady z pasażerem i kuframi, ale będę go też używał na co dzień na dojazdy do pracy(50 km w jedną stronę).
Ubolewam nad tym, że vfr ma niezbyt piękny dźwięk ;(, Wiadomo, że nawet po zmianie tłumika nie będzie to to samo co sport
- Co myślicie o takiej przesiadce?
- Bardzo mi zależy na waszych propozycjach, czy macie może jakieś inne niż powyższe?
PS: Odpada Fazer-nie podoba mi siÄ™:)
PS2: Honda CBF 500 na sprzedaż z okolic Warszawy
Jaki byłby dla mnie idelany: Sportowy wygląd, fajny dźwięk, dobry w dłuższe trasy. - wiadome, że takiego nie ma, ale
Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)
- Motorynka/romet - jak byłem mały
- Suzugi GS 500 - 15000
- Honda CBF 500 - 22000 i rośnie(wyjazdy do pracy codziennie, latanie dla siebie, dalsze wypady z plecakiem 300km.
Wiek, waga, wzrost,
- 24lata / 78kg/ 176cm
Do jakich celów chcesz używać motocykla:
- jazda na co dzień/ do pracy/ po mieście/ dla rozrywki 60%/100
- turystyka dłuższa/dalsza 40%/100%
- jazda z plecaczkiem 40% całego jeżdzenia (głównie w trasy)
Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
- 10-15k (ile siÄ™ da)
Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
- Ciuchy mam, pasażer też.
- Na sam sprzęt 11-12tys.
Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
- 1-1,5k
Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ…
- sportowe: R1, CBR 600
- sportowo-turystyki: VFR 800 v-tec,
Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
- Hyosung
- CBR 600 - ze względu na jedną kanapę dla dwóch osób i chyba niższe niż w sportach usytuowane siedzenie pasażera.
- VFR 800 v-tec - podobno bardzo wygodny, z wyglądu ekstra i w turystyke genialny. W najbliższym czasie przejade się przymierzyć do jakiegoś(usiąść/ prezjechać).
Jak na razie od dłuższego czasu mam upatrzony jeden model: Honde VFR 800 w v-tecu. Budżet jaki mam to 12000-13000, ale wciąż nie jestem pewien. Jednak ciągnie mnie, aby kolejny motocykl był bardziej sportowy niż turystyczny i Hondę CBR 600 też biorę pod uwagę.
Moto na pewno będę jeździł w dalsze wypady z pasażerem i kuframi, ale będę go też używał na co dzień na dojazdy do pracy(50 km w jedną stronę).
Ubolewam nad tym, że vfr ma niezbyt piękny dźwięk ;(, Wiadomo, że nawet po zmianie tłumika nie będzie to to samo co sport
- Co myślicie o takiej przesiadce?
- Bardzo mi zależy na waszych propozycjach, czy macie może jakieś inne niż powyższe?
PS: Odpada Fazer-nie podoba mi siÄ™:)
PS2: Honda CBF 500 na sprzedaż z okolic Warszawy
Jaki byłby dla mnie idelany: Sportowy wygląd, fajny dźwięk, dobry w dłuższe trasy. - wiadome, że takiego nie ma, ale
Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)
- Motorynka/romet - jak byłem mały
- Suzugi GS 500 - 15000
- Honda CBF 500 - 22000 i rośnie(wyjazdy do pracy codziennie, latanie dla siebie, dalsze wypady z plecakiem 300km.
Wiek, waga, wzrost,
- 24lata / 78kg/ 176cm
Do jakich celów chcesz używać motocykla:
- jazda na co dzień/ do pracy/ po mieście/ dla rozrywki 60%/100
- turystyka dłuższa/dalsza 40%/100%
- jazda z plecaczkiem 40% całego jeżdzenia (głównie w trasy)
Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
- 10-15k (ile siÄ™ da)
Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
- Ciuchy mam, pasażer też.
- Na sam sprzęt 11-12tys.
Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
- 1-1,5k
Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ…
- sportowe: R1, CBR 600
- sportowo-turystyki: VFR 800 v-tec,
Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
- Hyosung
- CBR 600 - ze względu na jedną kanapę dla dwóch osób i chyba niższe niż w sportach usytuowane siedzenie pasażera.
- VFR 800 v-tec - podobno bardzo wygodny, z wyglądu ekstra i w turystyke genialny. W najbliższym czasie przejade się przymierzyć do jakiegoś(usiąść/ prezjechać).
- lukaszarts
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/12/2013, 18:17
- Lokalizacja: Baranów
1k budzet. 15 km?
gumy to 1k (w sporcie przod 10k, tyl 8?) do tego olej, plyn hamulocyw (czasmia klocki, naped etc).
ogolnie z takim budrzetem odpusc super sporta. (niewygopdny na tripy i tak)
gumy to 1k (w sporcie przod 10k, tyl 8?) do tego olej, plyn hamulocyw (czasmia klocki, naped etc).
ogolnie z takim budrzetem odpusc super sporta. (niewygopdny na tripy i tak)
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
Jeśli chodzi o opony, to jak dla mnie zupełnie inna kwestia wydatków - 1-1,5 tys liczyłem na same pierdoły - jak napęd, klocki czy płyny i dobre utrzymanie. Powiedzmy, że opony nie są w tym budżecie utrzymania.
- lukaszarts
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/12/2013, 18:17
- Lokalizacja: Baranów
na pewno w sportowego litra bmy się nie pchał.
cbrka 600 (o ile nie rr) od biedy na wypady się nadaje (ale po co się męczyć), vtr byłby dużo lepszym pomysłem, nie myślałeś o litrovej sv? ew, jakieś fazery itp?
cbrka 600 (o ile nie rr) od biedy na wypady się nadaje (ale po co się męczyć), vtr byłby dużo lepszym pomysłem, nie myślałeś o litrovej sv? ew, jakieś fazery itp?
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
Właśnie o takie odpowiedzi mi chodzi. VTR - nie brałem pod uwagę, ale wygląda fajnie.
Co do litrów, nie wiem czy wystarczy mi doświadczenia
Suzuki sv 1000s - niezła - ale nawet w tej kategorii nie szukałem.
Myślicie, że mogę się za takimi już oglądać?
800 i 110km wydawało mi się tak w sam raz;) jak w VFR
Mozna powiedziec, ze jak by ta vfr-ra byla troche mocniejsza to bym sie nie zastanawial:)
Co do litrów, nie wiem czy wystarczy mi doświadczenia
Suzuki sv 1000s - niezła - ale nawet w tej kategorii nie szukałem.
Myślicie, że mogę się za takimi już oglądać?
800 i 110km wydawało mi się tak w sam raz;) jak w VFR
Mozna powiedziec, ze jak by ta vfr-ra byla troche mocniejsza to bym sie nie zastanawial:)
- lukaszarts
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/12/2013, 18:17
- Lokalizacja: Baranów
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Dobry wydech i VFR brzmi jak marzenie, na fabrycznym mało które moto brzmi godnie. Jeśli masz ochotę na dalsze wypady z niewiastą skreśl sportowe moto od razu. No chyba, że wypad ma jakieś 200 km to jeszcze ujdzie. VFR to niezły wybór, bo moto wygodne, a moc jest wystarczająca do turystyki.
- gulczao
- Świeżak
- Posty: 160
- Dołączył(a): 27/10/2007, 09:02
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Dzięki za odpowiedzi. Ta Honda nie wzięła się znikąd:). Przeszukałem wiele tematów i wiele stron z motocyklami, aby znaleźć "ten właściwy". Po znalezieniu Wspomnianej VFR-ki ostatnim źródłem potwierdzającym mój wybór miała być wasza opinia. Chciałem się upewnić, czy aby na pewno żadnego fajnego modelu o takiej/ podobnej charakterystyce nie minąłem:).
Dzięki za odpowiedzi, w takim razie zostaję przy Hondzie.
Nie chcę zakładać drugiego tematu, więc zapytam jeszcze tutaj, jeśli już padł temat wymiany tłumika.
Jak ma się wymiana tłumika(przeważnie na głośniejszy) do dzisiejszych przepisów?
Nie będę miał z tym problemów?
Dzięki za odpowiedzi, w takim razie zostaję przy Hondzie.
Nie chcę zakładać drugiego tematu, więc zapytam jeszcze tutaj, jeśli już padł temat wymiany tłumika.
Jak ma się wymiana tłumika(przeważnie na głośniejszy) do dzisiejszych przepisów?
Nie będę miał z tym problemów?
- lukaszarts
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/12/2013, 18:17
- Lokalizacja: Baranów
Przy tym budżecie bym się zastanowił na twoim miejscu nad VFR 800 FI. Nie bez powodu wiele osób uważa ten model za najlepszy jaki kiedykolwiek powstał. W tych pieniądzach patrzysz albo na sam początek produkcji Vitka albo na wychuchanego 800fi ( jeszcze by Ci pewnie zostało ). Masz też niższe koszty serwisu, bo zawory są normalne, nie ma łańcuszka rozrządu ani napinacza. Nie pamiętam w tej chwili, ale czy Vitek nie wymaga irydowych świec?
Co do dźwięku to z Vitkiem jest trochę ciężko ze zdobyciem wydechu za sensowne pieniądze. Tutaj znowu przewaga 800 fi . Kwestie prawne. W Polsce problem mniejszy. Gorzej za granicą. Z drugiej strony, tam chyba też trochę ludzi śmiga z niefabrycznymi tłumikami. Na pewno warto by mieć db killer i nie cisnąć na obroty w miastach i wsiach. Inna sprawa, że bardzo głośny wydech w trasę to też słaby pomysł.
Co do dźwięku to z Vitkiem jest trochę ciężko ze zdobyciem wydechu za sensowne pieniądze. Tutaj znowu przewaga 800 fi . Kwestie prawne. W Polsce problem mniejszy. Gorzej za granicą. Z drugiej strony, tam chyba też trochę ludzi śmiga z niefabrycznymi tłumikami. Na pewno warto by mieć db killer i nie cisnąć na obroty w miastach i wsiach. Inna sprawa, że bardzo głośny wydech w trasę to też słaby pomysł.
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Wielkie dzięki za odpowiedż bachu12.
Hondy VFR 800Fi nawet wychuchane są o wiele tańsze od modeli z v-teckiem(różnica nawet 3-4tys zł).
Tak na prawdę to 800V-Tec przyciąga mnie bardziej sportowy wygląd, ale jeśli tak wygląda sprawa techniczna i serwisowa obydwu modeli, to zacznę się teraz zastanawiać nad FI . W czwartek planuje przejechać się do komisu aby tak po prostu dosiąść i zobaczyć-broń Boże kupić z komisu:P.
Mógłbyś rozwinąć temat kwestii prawnych wydechu w 800FI o którym wspomniałeś? - będę wdzięczny.
Co do bardzo głośnego wydechu w trasy, to racja, nie będę szukał jakiegoś mega głośnego.
Tak jeszcze czytam i czytam o tych modelach 800-tki i zaczynam zauważać, że model FI jest o wiele bardziej ceniony przez motocyklistów niż V-tec. W kwestii moto nie do zajechania jak i budowy silnika.
Zaczynam się poważnie zastanawiać nad starszym modelem
Hondy VFR 800Fi nawet wychuchane są o wiele tańsze od modeli z v-teckiem(różnica nawet 3-4tys zł).
Tak na prawdę to 800V-Tec przyciąga mnie bardziej sportowy wygląd, ale jeśli tak wygląda sprawa techniczna i serwisowa obydwu modeli, to zacznę się teraz zastanawiać nad FI . W czwartek planuje przejechać się do komisu aby tak po prostu dosiąść i zobaczyć-broń Boże kupić z komisu:P.
Mógłbyś rozwinąć temat kwestii prawnych wydechu w 800FI o którym wspomniałeś? - będę wdzięczny.
Co do bardzo głośnego wydechu w trasy, to racja, nie będę szukał jakiegoś mega głośnego.
Tak jeszcze czytam i czytam o tych modelach 800-tki i zaczynam zauważać, że model FI jest o wiele bardziej ceniony przez motocyklistów niż V-tec. W kwestii moto nie do zajechania jak i budowy silnika.
Zaczynam się poważnie zastanawiać nad starszym modelem
- lukaszarts
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/12/2013, 18:17
- Lokalizacja: Baranów
W kwestii wydechu to ja znawcą w temacie nie jestem. U siebie mam póki co fabryczny i nie wiem, czy będę się bawił w zmianę kiedyś. Przepisy mówią, że wydech może mieć bodajże max. 96dB w połowie obrotomierza. Puszka niefabryczna najlepiej, żeby miała homologację i wtedy póki nie wyjmiesz db killera to się mieścisz w normie. Chyba, że tłumik jest "race use only". Tyle w teorii a praktyka zależy od kraju i policji.
V-Tec wygląda fajnie, to fakt. 800 Fi mi się nie podobał do czasu aż trafiłem gdzieś zdjęcie z kierunkowskazami w lusterkach i zaślepkami w miejsce oryginalnych. Wygląd zmienił się mocno na plus. Moim zdaniem te odstające przednie kierunki szpecą ten motocykl. Poza tym w razie gleb lubią wbijać się do środka owiewek, co potem wymaga trochę pracy.
Jak dla mnie, główną zaletą V-teca jest wersja z ABS, ale w tej kasie to raczej ciężka sprawa. 800Fi waży bodajże 234kg ( z płynami ), więc jest lżejszy od Vitka. Tracisz wydechy pod zadupkiem, ale zyskujesz większy schowek i brak zarzucania spalin na tył motocykla.
Większość osób uważa, że V-tec został po prostu trochę przekombinowany w stosunku do wcześniejszych VFR. Jedno co musisz zobaczyć, czy Ci będzie odpowiadać to dźwięk kół zębatych rozrządu. Nie wiem, czy oglądałeś jakieś filmiki na youtube, ale na fabrycznym wydechu przy spokojnej jeździe bardziej będziesz słyszał ten specyficzny odgłos niż tłumik. Dźwięk trochę jak w czasie jazdy na wstecznym samochodem, bo to ten sam typ mechanizmu .
V-Tec wygląda fajnie, to fakt. 800 Fi mi się nie podobał do czasu aż trafiłem gdzieś zdjęcie z kierunkowskazami w lusterkach i zaślepkami w miejsce oryginalnych. Wygląd zmienił się mocno na plus. Moim zdaniem te odstające przednie kierunki szpecą ten motocykl. Poza tym w razie gleb lubią wbijać się do środka owiewek, co potem wymaga trochę pracy.
Jak dla mnie, główną zaletą V-teca jest wersja z ABS, ale w tej kasie to raczej ciężka sprawa. 800Fi waży bodajże 234kg ( z płynami ), więc jest lżejszy od Vitka. Tracisz wydechy pod zadupkiem, ale zyskujesz większy schowek i brak zarzucania spalin na tył motocykla.
Większość osób uważa, że V-tec został po prostu trochę przekombinowany w stosunku do wcześniejszych VFR. Jedno co musisz zobaczyć, czy Ci będzie odpowiadać to dźwięk kół zębatych rozrządu. Nie wiem, czy oglądałeś jakieś filmiki na youtube, ale na fabrycznym wydechu przy spokojnej jeździe bardziej będziesz słyszał ten specyficzny odgłos niż tłumik. Dźwięk trochę jak w czasie jazdy na wstecznym samochodem, bo to ten sam typ mechanizmu .
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Przydatne informacje!
Znalazłem miejsce, gdzie obejrzę wszystkie VFR-ki (V-tec, FI a nawet te nowsze) za jednym razem, więc w czwartek po obejrzeniu zdam relację co i jak:).
Co do tych zaślepek i kierunkach w lusterkach - może jakieś foto:)? Chętnie bym go zobaczył. Nie jesteś może z okolic Wawy ?
Co do V-teca i ceny - trzeba szukać a się znajdzie i w tej cenie, aż takie drogie nie są.
Jeszcze odniosę się do tych wydechów pod siedzeniem-mi to się właśnie podoba a te spaliny z nich chyba nie byłyby takie uciążliwe.
Znalazłem miejsce, gdzie obejrzę wszystkie VFR-ki (V-tec, FI a nawet te nowsze) za jednym razem, więc w czwartek po obejrzeniu zdam relację co i jak:).
Co do tych zaślepek i kierunkach w lusterkach - może jakieś foto:)? Chętnie bym go zobaczył. Nie jesteś może z okolic Wawy ?
Co do V-teca i ceny - trzeba szukać a się znajdzie i w tej cenie, aż takie drogie nie są.
Jeszcze odniosę się do tych wydechów pod siedzeniem-mi to się właśnie podoba a te spaliny z nich chyba nie byłyby takie uciążliwe.
- lukaszarts
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/12/2013, 18:17
- Lokalizacja: Baranów
Szukałem długo i twoje życzenie chyba podziałało, bo właśnie znalazłem:
http://vfrworld.com/forums/showthread.p ... h-blinkers
Ten żółty wygląda moim zdaniem lepiej niż seria. Gość nawet wstawił wydech podobny do Vitka.
lukaszarts, jestem z okolic Wawy, chociaż większość czasu spędzam w Gdańsku. Problem w tym, że nie mam 800fi a ostatnią generację 750tki. Po części ze względu na wygląd i jak zobaczyłem FI bez tych paskudnych kierunków to trochę zacząłem żałować .
Też mi się podobają wydechy pod zadupkiem. Co do spalin to słyszałem takie głosy, więc uznałem, że warto wspomnieć . Jakbyś zaczął szukać na poważnie to polecam forum VFR, bo albo znajdziesz maszynę od forumowicza albo chociaż ktoś oceni, czy warto w ogóle rzucać na dany sprzęt okiem.
http://vfrworld.com/forums/showthread.p ... h-blinkers
Ten żółty wygląda moim zdaniem lepiej niż seria. Gość nawet wstawił wydech podobny do Vitka.
lukaszarts, jestem z okolic Wawy, chociaż większość czasu spędzam w Gdańsku. Problem w tym, że nie mam 800fi a ostatnią generację 750tki. Po części ze względu na wygląd i jak zobaczyłem FI bez tych paskudnych kierunków to trochę zacząłem żałować .
Też mi się podobają wydechy pod zadupkiem. Co do spalin to słyszałem takie głosy, więc uznałem, że warto wspomnieć . Jakbyś zaczął szukać na poważnie to polecam forum VFR, bo albo znajdziesz maszynę od forumowicza albo chociaż ktoś oceni, czy warto w ogóle rzucać na dany sprzęt okiem.
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
WOW!! niesamowicie wygląda ta żółta. Nawet kolor mi sie podoba:) (moje drugie moto, Suzuki GS500 miałem żółte:P). Wielkie dzięki, na prawdę za jego wyszukanie - na pewno jeśli zakupię FI, to będę się starał go zmodyfikować.
Co do tego, skąd jesteś i na czym jeździsz. To, że 750-ka to wiadome.. nie liczy się sprzęt a technika^^ a tak nawiasem to zawsze można gdzieś wyruszyć w dalszą drogę takimi dwoma VFR-kami (jak już swoją sobie sprawię).
Na tym forum o którym wspominasz, jeszcze dzisiaj napiszę o kupnie, lub chociaż poszukam - super namiar.
Co do szukania, to oczywiście, że szukam na poważnie (nie zawracałbym nikomu d**y tak po prostu), poważnie myślę o zakupie i to w najbliższych tygodniach.
Co do tego, skąd jesteś i na czym jeździsz. To, że 750-ka to wiadome.. nie liczy się sprzęt a technika^^ a tak nawiasem to zawsze można gdzieś wyruszyć w dalszą drogę takimi dwoma VFR-kami (jak już swoją sobie sprawię).
Na tym forum o którym wspominasz, jeszcze dzisiaj napiszę o kupnie, lub chociaż poszukam - super namiar.
Co do szukania, to oczywiście, że szukam na poważnie (nie zawracałbym nikomu d**y tak po prostu), poważnie myślę o zakupie i to w najbliższych tygodniach.
- lukaszarts
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/12/2013, 18:17
- Lokalizacja: Baranów
Z tym zakupem to chodziło mi pod kątem szukania akurat VFR, bo na początku nie byłeś na 100% zdecydowany . Ja 750tkę kupiłem trochę z sentymentu, bo zawsze mi się podobał jej wygląd. Takie trochę moto marzenie. Niemniej, obiektywnie patrząc to 800 fi jest nie tyle lepsza, co bardziej praktyczna . Normalny rozmiar gumy z tyłu, wtrysk.
Jasne, można się kiedyś spotkać, zobaczyć, czy nam wspólna jazda odpowiada.
Jasne, można się kiedyś spotkać, zobaczyć, czy nam wspólna jazda odpowiada.
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości