Zobacz wÄ…tek - Olej motul 15W50
NAS Analytics TAG

Olej motul 15W50

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Olej motul 15W50

Postprzez mariuszmaja19 » 29/1/2015, 20:56

Witam! Czy ktoś by mi odpisał prosto nie blokując mnie na to irytujące mnie pytanie. W dziale o olejach nigdzie nie jest napisane czy się nadaje. Suzuki GSX- R 1000 K6. Wcześniej miałem castrola 10W40. Zalałem teraz motul pełen syntetic 300V 15W50 i mam obawy czy nadaje się. Żadnych zmian w pracy silnika skrzyni nie zauważyłem. Jedynka wchodzi tak jak do tej pory z lekkim szarpnięciem a temperatura na postoju do czasu aż załączy się wentylator dochodzi do 105 stopni C. Proszę o rady bo nie chciałbym zatrzeć silnika.
mariuszmaja19
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12/6/2013, 04:49
Lokalizacja: Przasnysz


Postprzez SpeedyGonzales » 29/1/2015, 22:26

Jedna klasa w górę jest dopuszczalna. Obecny olej lepiej chroni silnik przy wysokich temperaturach, lecz przy niskich jest bardziej lepki od poprzedniego. Jeśli jeździsz normalnie (nie wyczynowo) trzymaj się fabrycznych instrukcji.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez mariuszmaja19 » 30/1/2015, 10:04

Dziękuję bardzo za odpis. Wyczynowo nie jeżdżę choć czasami na maksimum możliwości tego motocykla. Czyli mogę jeździć. Jakie są niskie temperatury? Czy to normalne że na biegu jałowym dochodzi do temperatury 105 stopni?
mariuszmaja19
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12/6/2013, 04:49
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez Invi » 30/1/2015, 17:56

Senek, ale co w tym nienormalnego? Co go ma na tym postoju chłodzić? Złapie 105, włączy się wentylator i dopiero zbije. Chociaż nie wiem po co moto tak długo trzymać z włączonym silnikiem na luzie.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez SpeedyGonzales » 30/1/2015, 18:54

mariuszmaja19 napisał(a):Jakie są niskie temperatury?


http://www.motor-tech.katowice.pl/technika/oleje.html

Tu masz wykres.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Invi » 31/1/2015, 12:34

No właśnie się zdziwiłem po co trzymać włączony silnik na postoju tak długo, z 10-15 minut po jeździe pewnie na luzie wystarczy ;)

W każdym sporcie wentylator włącza się w tych okolicach, 105-108 ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Kaai » 31/1/2015, 18:15

ale o co chodzi?

wszystko ma dobrze, niew eim po co te odpoweidzi :D

ja tez mialme 10w40 i zalalem 300v.

wg ixach amsz wentylator przy 105 stopniach, zbija do nie pamietam teraz ilu i sie wylacza.

jak masz silnik na 40 stopni to mzoesz jezdzic, grunt zeby mu nie klasc do odcinki, bo szkoda sprzeta.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez mariuszmaja19 » 2/2/2015, 08:05

Dzięki za odpisy. Do tej temperatury dochodzi przy 10 stopniach w garażu po pięciu minutach. Rozgrzewałem dlatego ponieważ chciałem sprawdzić z kąd ucieka płyn chłodniczy. Po rozgrzaniu zaczyał wyciekać z pod środka motocykla i szybko ubywać ze zbiorniczka wyrównawczego. Przyczyną był zużyty oring na krudźcu przy silniku. A jeżeli chodzi o olej to taki dostałem od kolegi i myślałem że jak ma wyższe parametry od 10W40 to jest lepszy w szczególności że jest przystosowany do ekstremalnych warunków.
mariuszmaja19
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12/6/2013, 04:49
Lokalizacja: Przasnysz



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê